Gå til innhold

5-åring med statisk hår som tiltrekker seg alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 5 år har utrolig statisk hår, og det tiltrekker seg absolutt alt av støv og lo. Trodde først hun hadde fått flass og gikk over til head and shoulders, men etter å ha greid ut lodott etter lodott har jeg forstått at det er faktisk lo fra ulltepper og klær som setter seg i håret, i tillegg til støv som legger seg og ser ut som flass. Håret hennes er veldig fint og tynt, og den minste ert med balsam gjør det fett. Er det noen med tips til hvordan jeg kan gjøre det mindre statisk? Vasker det, og etter et par timer er det like "skittent" igjen. 

Anonymkode: 39fc5...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GoldenLioness

Hva klær bruker hun? Polyester etc gjør en jo enda mer statisk(fikk jeg merke veldig her om dagen og husket hvorfor jeg ikke kjøper sånne gensere mer :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne å gjøre bedre rent hjemme?

Anonymkode: 37d6e...1cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å begynne å gjøre bedre rent hjemme?

Anonymkode: 37d6e...1cb

Kan nok ikke påstå at det er her problemet ligger. Jeg har støv på hjernen, huset vårt er rent. 

Jeg oppdaget hva problemet var etter at hun hadde lekt spøkelse under et loddent ullteppe i dag, da forsto jeg at håret hennes tiltrekker seg alt. 

Av klær går det i tynt ullundertøy innerst og fleece for tiden. 

 

TS

Anonymkode: 39fc5...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SnuskeLuska skrev:

Prøv balsamspray? De selger det på de fleste matbutikker.

Har ikke prøvd det før. Kan være verdt et forsøk. Blir kanskje ikke like fett som vanlig balsam. TS

Anonymkode: 39fc5...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fuktighetskur 2 ganger i uken og hårolje. Håret hennes mangler fukt når det blir statisk :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta kontakt med en prest, for å finne ut om det er noe inni henne?

Anonymkode: 930e4...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere ta kontakt med en prest, for å finne ut om det er noe inni henne?

Anonymkode: 930e4...fae

😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jenta mi på 5 år har utrolig statisk hår, og det tiltrekker seg absolutt alt av støv og lo. Trodde først hun hadde fått flass og gikk over til head and shoulders, men etter å ha greid ut lodott etter lodott har jeg forstått at det er faktisk lo fra ulltepper og klær som setter seg i håret, i tillegg til støv som legger seg og ser ut som flass. Håret hennes er veldig fint og tynt, og den minste ert med balsam gjør det fett. Er det noen med tips til hvordan jeg kan gjøre det mindre statisk? Vasker det, og etter et par timer er det like "skittent" igjen. 

Anonymkode: 39fc5...28a

Typisk for aktive småjenter med langt hår! Min løsning var å klippe oppklipt "frisyre". På den måten fikk håret på en måte lufte seg slik at det ikke ble så fort fett, pluss at støv osv ikke ble sittende. 

Anonymkode: 437bc...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balsam skal ikke innerst ved hodebunnen, bare fra "hestehalestrikken" og ut omtrent.... Tror balsam er eneste løsning på dette her.... Alternativt spørre en frisør... Men jeg ville brukt balsam man skyller ut istedenfor balsamspray dersom håret har en tendens til å se fett ut med balsam i....

Fleece er vel ganske statisk og hjelper neppe på ;) Er problemet like stort når hun kun går i bomullstøy hvor du har brukt tøymykner eller eddik? Trampolinehopping har alltid fått datteren min sitt hår til å se sånn ut, men hun har alltid hatt tjukt hår. Har jobbet mange år i barnehage og skole og kjenner hårtypen du beskriver... Hårstrikk, hestehale, musefletter, vanlige fletter, alt sånne ting hjelper å holde det litt under kontroll...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smør henne inn med mild bodylotion, det hjelper mot statisk elektrisitet. 

Anonymkode: 484bf...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du brukte Head & Shoulders på en 5 åring?? Hjelpes, meg det er jo altfor sterkt.

Ta henne med til en flink frisør før du ødelegger håret hennes. Håret mangler fuktighet, du steller vel ditt eget hår med balsam og kurer men du skjønner ikke at jentas hår også trenger pleie?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Antoinette skrev:

Du brukte Head & Shoulders på en 5 åring?? Hjelpes, meg det er jo altfor sterkt.

Ta henne med til en flink frisør før du ødelegger håret hennes. Håret mangler fuktighet, du steller vel ditt eget hår med balsam og kurer men du skjønner ikke at jentas hår også trenger pleie?

Har alltid brukt barneshampoo, men trodde faktisk at hun hadde fått tørr hodebunn og flass, og gikk derfor for H&S. Det eneste jeg tenkte på var at barneshampooen er mildere om den kommer i øynene, så der lå bekymringen min for det meste, ikke helt sikker på hvorfor den ellers skulle være for sterk? Hun har ikke lenger det fine lodne "babyhåret", men helt vanlig hår, bare tynt og fint. Hår er hår? Når går det over til å "tåle" vanlig shampoo eventuelt?

Som sagt, her har det vært brukt barneshampoo fram til nå, og verken det å bytte til voksenshampoo eller kuring og pleing av 5-åringens hår har vært noe jeg har tenkt på. Selv gjorde jeg ingenting med håret før jeg var godt oppi tenårene. Er det noe alle gjør, kurer og pleier håret til småjentene sine? Jeg skal ærlig innrømme jeg er helt blank på dette området, jeg har en gutt på 8 år som har kort lettstelt hår og har aldri brukt noe annet enn barneshampoo på han. Skal han også kures? :P TS

Anonymkode: 39fc5...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv gjorde jeg ingenting med håret før jeg var godt oppi tenårene. Er det noe alle gjør, kurer og pleier håret til småjentene sine? Jeg skal ærlig innrømme jeg er helt blank på dette området, jeg har en gutt på 8 år som har kort lettstelt hår og har aldri brukt noe annet enn barneshampoo på han. Skal han også kures? :P TS

Balsam er da ganske vanlig når man har lengde på håret. Jeg brukte balsam fra jeg var liten, det er vel ganske vanlig vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abstinent skrev:

Balsam er da ganske vanlig når man har lengde på håret. Jeg brukte balsam fra jeg var liten, det er vel ganske vanlig vil jeg tro.

Har ikke hatt problemer med å greie det ut siden det er så tynt, og da jeg har prøvd med litt balsam synes jeg det ble fett. Men får prøve igjen, men ørliten mengde og kun i lengdene. Har egentlig ikke så langt hår heller, rett over skulderbladene. TS

Anonymkode: 39fc5...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jenta mi på 5 år har utrolig statisk hår, og det tiltrekker seg absolutt alt av støv og lo. Trodde først hun hadde fått flass og gikk over til head and shoulders, men etter å ha greid ut lodott etter lodott har jeg forstått at det er faktisk lo fra ulltepper og klær som setter seg i håret, i tillegg til støv som legger seg og ser ut som flass. Håret hennes er veldig fint og tynt, og den minste ert med balsam gjør det fett. Er det noen med tips til hvordan jeg kan gjøre det mindre statisk? Vasker det, og etter et par timer er det like "skittent" igjen. 

Anonymkode: 39fc5...28a

Femåringer skal ikke ha Head & Shoulders. Bruk mild shampo beregnet på barn og ta litt balsam i håret etter vask, det fjerner all elektrisitet. 

Anonymkode: e6b54...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Auroraborealiset skrev:

Fuktighetskur 2 ganger i uken og hårolje. Håret hennes mangler fukt når det blir statisk :) 

Barnet er fem! år gammelt. 

Anonymkode: e6b54...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...