Gå til innhold

Er anti religiøse folk feite?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Aragorn II Elessar

Vel en ateister har ihvertfall aldri brent noen på bålet eller torturert noen for å tro noe annet. Synd at man ikke kan si det samme om religiøse.................

Og hva er galt med og kritisere folk som tror på Gud?: Så lenge det blir gjort på en saklig måte ?

Og jeg kan virkelig ikke se hva kritikk av troende har å gjøre med sitt eget matinntak og trening. 

Det er da også nok av feite religiøse også.  Betyr det at de er dårlige kristen siden de ikke gir maten sin til fattige som sulter ?

 

Nei heller en ærlig ateist enn en hyklerisk troende og hykleriske troende finnes det alt for mange av.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner er militante ateister og de kommer i alle farger og fasonger. Det er ingen signifikant sammenheng mellom religion og kropp.

Anonymkode: 0f058...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ateister er ikke overrepresentert blant overvektige, og Reddit er ikke en seriøs kilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Vel en ateister har ihvertfall aldri brent noen på bålet eller torturert noen for å tro noe annet. Synd at man ikke kan si det samme om religiøse.................

Og hva er galt med og kritisere folk som tror på Gud?: Så lenge det blir gjort på en saklig måte ?

Og jeg kan virkelig ikke se hva kritikk av troende har å gjøre med sitt eget matinntak og trening. 

Det er da også nok av feite religiøse også.  Betyr det at de er dårlige kristen siden de ikke gir maten sin til fattige som sulter ?

 

Nei heller en ærlig ateist enn en hyklerisk troende og hykleriske troende finnes det alt for mange av.

 

Men ifølge Gallup så er ateister i USA mer overvektige enn religiøse folk på 58% eller noe. Og ved tanke på at USA har 70% kristne så er det litt skummelt.

http://www.gallup.com/poll/145379/Religious-Americans-Lead-Healthier-Lives.aspx

Sitat

Nei, ateister er ikke overrepresentert blant overvektige, og Reddit er ikke en seriøs kilde.

 

 

Hva med Gallup?

Endret av Frogke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når jeg tenker på det så var det kanskje en smule teit. Tror det ikke direkte er noen sammenheng. Men jeg mener uansett at man bør generelt gjøre noe med seg selv enn å bruke for mye av tiden sin hvis man sliter helsemessig istedet for å klage på at man har vondt i ryggen osv og slite medisiner og leger for slit når man kan fikse slikt enkelt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aragorn II Elessar
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jeg kjenner er militante ateister og de kommer i alle farger og fasonger. Det er ingen signifikant sammenheng mellom religion og kropp.

Anonymkode: 0f058...8ff

En militant ateister tar ihvertfall aldri og sprenger seg selv i luften eller flyr fly inn i bygginger. Eller kjører lastebiler inn i folkemengder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del overvektige, militante ateister er nok folk som overspiser pga. en vanskelig oppvekst (misbruk, psykisk vold, mobbing osv.) i religiøse familier og miljø. Husk også på at kristne miljøer, både i Norge og i USA, legger latterlig mye vekt på sport og idrett (KRIK, anyone?) til tross for Bibelens budskap om at ånden skal være kroppen overlegen. Mange ungdommer som er mer interessert i intellektuelle sysler faller dermed fra det religiøse miljøet, som blir dominert av offisielt kristne "jocks" og andre sportsidioter. Resultatet ser vi når bølla Trump stemmes fram av konservativt kristne i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

En militant ateister tar ihvertfall aldri og sprenger seg selv i luften eller flyr fly inn i bygginger. Eller kjører lastebiler inn i folkemengder. 

 

det har du rett i. Ateister er kule folk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hurepoix skrev:

En god del overvektige, militante ateister er nok folk som overspiser pga. en vanskelig oppvekst (misbruk, psykisk vold, mobbing osv.) i religiøse familier og miljø. Husk også på at kristne miljøer, både i Norge og i USA, legger latterlig mye vekt på sport og idrett (KRIK, anyone?) til tross for Bibelens budskap om at ånden skal være kroppen overlegen. Mange ungdommer som er mer interessert i intellektuelle sysler faller dermed fra det religiøse miljøet, som blir dominert av offisielt kristne "jocks" og andre sportsidioter. Resultatet ser vi når bølla Trump stemmes fram av konservativt kristne i USA.

Det ville vært mer logisk for en kristen menighet å ha ei ungdomsgruppe som lærer gresk for å studere Det nye testamente på originalspråket, men i stedet ser du i 99,9 % av tilfellene at de bruker ressursene på sport og idrett hvor ungdommene kan "få ut energi" (så de har mindre energi til ulike former for sex), bruker tida til noe annet enn mobbing og herjing og "bygger kameratskap" gjennom konkurranse basert på fysisk styrke, noe som er ganske fjernt fra bibelske idealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Frogke skrev:

Eller når jeg tenker på det så var det kanskje en smule teit. Tror det ikke direkte er noen sammenheng. Men jeg mener uansett at man bør generelt gjøre noe med seg selv enn å bruke for mye av tiden sin hvis man sliter helsemessig istedet for å klage på at man har vondt i ryggen osv og slite medisiner og leger for slit når man kan fikse slikt enkelt selv.

En smule? Hvis man skulle laget en tråd som her religiøse mennesker er uintelligente så hadde utsagn som hintet at det var sammenheng mellom å re overvektig og ikke-troende blitt brukt som bevis. :roll:

Jeg vet ikke om det er noe sannhet i det du sier om at ateister er ofte overvektige sammenlignet met religiøse, men det er ikke noe sammen heng mellom tro og vekt. Hvis Gud finnes tror jeg ikke straffen for ikke-tro er fedme akkurat. 

Jeg har bodd i Tennessee i USA, der de omtrent har flere kirken enn mennesker. Jeg møtte aldri en ateist (de gjemte seg vel for å beskytte seg mot etterfølgelse), men det var nok av feite mennesker. Og da mener jeg USA feit! Hvis du er norsk og tror du ren tykk, så er det bare å reise til USA og se mennesker med valker rundt ankelen. Man kan låne elektriske "scootere" man bruker inne så man slipper å gå i butikken. Poenget mitt er, min opplevelse av veldig religiøse miljøer er at det kryr ikke av tynne mennesker. Religiøs tro beskytter deg ikke mot fettet.

Anonymkode: 941db...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på noe religion. Men jeg tror på å være et godt menneske, så jeg spiser ikke dyr overhodet. For jeg ønsker ikke å bidra til drap av noe levende. Og jeg bruker penger på å støtte gode saker. Kjenner en del kristne, og de gir ikke penger til gode saker. Og spiser da i overflod.

Anonymkode: fab1b...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på noe religion. Men jeg tror på å være et godt menneske, så jeg spiser ikke dyr overhodet. For jeg ønsker ikke å bidra til drap av noe levende. Og jeg bruker penger på å støtte gode saker. Kjenner en del kristne, og de gir ikke penger til gode saker. Og spiser da i overflod.

Anonymkode: fab1b...342

Du sluttet å være god det øyeblikket du begynte å baksnakke medmennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.4.2017 den 10.49, Balian de Ibelin skrev:

Vel en ateister har ihvertfall aldri brent noen på bålet eller torturert noen for å tro noe annet. Synd at man ikke kan si det samme om religiøse.................

Og hva er galt med og kritisere folk som tror på Gud?: Så lenge det blir gjort på en saklig måte ?

Og jeg kan virkelig ikke se hva kritikk av troende har å gjøre med sitt eget matinntak og trening. 

Det er da også nok av feite religiøse også.  Betyr det at de er dårlige kristen siden de ikke gir maten sin til fattige som sulter ?

 

Nei heller en ærlig ateist enn en hyklerisk troende og hykleriske troende finnes det alt for mange av.

 

Tja, Sovjetunionen og mange andre kommunistiske stater drev og driver med forfølgelse av troende fra forskjellige religioner. 

Falungong i Kina er et godt eksempel. 

Folk blir ikke snille bare fordi de er ateister 😊

Derfor skal man alltid være kritisk, særlig til myndigheter og andre som har makt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
11 minutter siden, stan skrev:

Tja, Sovjetunionen og mange andre kommunistiske stater drev og driver med forfølgelse av troende fra forskjellige religioner. 

Falungong i Kina er et godt eksempel. 

Folk blir ikke snille bare fordi de er ateister 😊

Derfor skal man alltid være kritisk, særlig til myndigheter og andre som har makt. 

Har jeg heller aldri påstått.

Men det er et faktum at de eksemplene du nevner er et unntak fra regelen.  

Nå skal det sies at for min del er det ikke religionen i seg selv jeg har problemer med. Det er visse mennesker i de forskjellige religionene jeg har problemer med. De som utfører all faenskapen i religionens navn.

Jeg har også et problem med ateister som oppfører seg som idioter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...