Gå til innhold

.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stor klem til deg, Pippilotta. Mammahjertet mitt føler med deg. Det går nok helst bra, det gjør som oftest det. Håper du har gode mennesker rundt deg.

Anonymkode: 10c02...373

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du sitter på en fysisk låst og gjennmuret celle så er det faktisk mulig å rømme. Og på en celle har man ikke lov å plassere psykisk syke, uansett hvor mye de burde vært der. Det er en av farene med å ha den psykiatrien vi har. Blir de låst inne er det galt, blir de ikke låst inne er det jaggu galt det og. Klarer ikke passer på ham nei, det har vel heller ikke du gjort. De har funnet han en gang, og finner han sikkert igjen. Og ingen går ut med bilde uten at pårørende gir tillatelse til det, man trenger faktisk ikke være kriminell for å bli etterlyst med bilde. 

Anonymkode: bed7e...46b

Tja, ser de det som nødvendig så er det mye rart som blir gjort. Er en kvinne på østlandet som har vært i reimer i over et år nå.

Anonymkode: ab437...268

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alder på han?

Anonymkode: bac59...046

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du sitter på en fysisk låst og gjennmuret celle så er det faktisk mulig å rømme. Og på en celle har man ikke lov å plassere psykisk syke, uansett hvor mye de burde vært der. Det er en av farene med å ha den psykiatrien vi har. Blir de låst inne er det galt, blir de ikke låst inne er det jaggu galt det og. Klarer ikke passer på ham nei, det har vel heller ikke du gjort. De har funnet han en gang, og finner han sikkert igjen. Og ingen går ut med bilde uten at pårørende gir tillatelse til det, man trenger faktisk ikke være kriminell for å bli etterlyst med bilde. 

Hva mener du?

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alder på han?

Anonymkode: bac59...046

Endret av ¤Pippilotta¤
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stor klem til deg, Pippilotta. Mammahjertet mitt føler med deg. Det går nok helst bra, det gjør som oftest det. Håper du har gode mennesker rundt deg.

Anonymkode: 10c02...373

:hug:

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, ¤Pippilotta¤ skrev:

Vet ikke om det kommer i media. Har ikke gjort det tidligere. Men, men gjør det det, så blir jeg vel gjenkjent. Tror kanskje bare det kommer i media når man er kriminell? Eller....jeg vet ikke...

Jeg sier deg bare en ting, og det mener jeg oppriktig, dette er så alvorlig dersom det skjer igjen og igjen at det ikke noe du tuller med. 

Jeg kommer til å sende et tips med link til denne tråden. Klarer en som er tvangsinnlagt å rømme gjentatte ganger fra lukket avdeling, så er her noe riv, ruskende galt, og det trenger media å sette søkelys på. 

Anonymkode: ba5dd...0da

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier deg bare en ting, og det mener jeg oppriktig, dette er så alvorlig dersom det skjer igjen og igjen at det ikke noe du tuller med. 

Jeg kommer til å sende et tips med link til denne tråden. Klarer en som er tvangsinnlagt å rømme gjentatte ganger fra lukket avdeling, så er her noe riv, ruskende galt, og det trenger media å sette søkelys på. 

Endret av ¤Pippilotta¤
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok?

Anonymkode: 9e3b3...f14

Hva slags svar er dette. Du burde heller la være. Det er skamfullt at det fines slike brukere som deg. 

Anonymkode: 89eca...9f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om her?

Anonymkode: 89eca...9f2

AnonymBruker
Skrevet

Klag høyt opp i systemet på dette, Ts!

Håper de finner han snart. Klem

Anonymkode: fb2ba...a4f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Klag høyt opp i systemet på dette, Ts!

Håper de finner han snart. Klem

Anonymkode: fb2ba...a4f

:hug:

Skrevet
43 minutter siden, ¤Pippilotta¤ skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener?

Om han flykter fra en institusjon to ganger, ville jeg tenkt at noe ikke er riktig, og at det er en grunn til at han flykter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mari Y skrev:

Om han flykter fra en institusjon to ganger, ville jeg tenkt at noe ikke er riktig, og at det er en grunn til at han flykter. 

TS opplyser at han har rømt tidligere i tillegg til to ganger på ett døgn. Er noen tvangsinnlagt, så har de tett oppfølging og er skjelden eller nesten aldri alene, unntaket er når de sover. Er personen på badet eller toalettet så sitter en person utenfor døren og døren låses ikke. Det samme gjelder når den tvangsinnlagte sover. Der er flere låste dører rømlingen må gjennom om han skal rømme. Vinduer er låst, og glasset er uknuselig glass. 

Har en person rømt en gang, siste døgn, så blir sikkerheten ytterligere forsterket. Har personen rømt tidligere i forbindelse med tvangsinnleggelse, så er de ansatte ekstra obs på at denne pasienten er det rømlingsfare med. 

En person blir ikke tvangsinnlagt uten vedtak om tvangsinnleggelse og tutele, ofte fra politiet. Personer som blir tvangsinnlagt er syke, psykisk, og utgjør en fare for seg selv eller andre, derfor er de på tvang. Ofte forstår de heller ikke selv at de er psykisk syke. Derfor er det alvorlig at noen rømmer to ganger på ett døgn. Det må være noe alvorlig feil med sikkerheten på det aktuelle psykiatriske sykehuset når slikt kan skje. Media er tipset, fordi dette er for alvorlig til at det kan gå upåaktet hen. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, Mari Y skrev:

Endret av ¤Pippilotta¤
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du sitte på KG med fullt nick og utlevere sensitiv info om din sønn????

Tenker du ikke over at det finnes mennesker på KG som kan misbruke info og bruke det imot han, deg og resten av familien????!

Håper kg sletter tråden!

Anonymkode: da24e...7c8

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS opplyser at han har rømt tidligere i tillegg til to ganger på ett døgn. Er noen tvangsinnlagt, så har de tett oppfølging og er skjelden eller nesten aldri alene, unntaket er når de sover. Er personen på badet eller toalettet så sitter en person utenfor døren og døren låses ikke. Det samme gjelder når den tvangsinnlagte sover. Der er flere låste dører rømlingen må gjennom om han skal rømme. Vinduer er låst, og glasset er uknuselig glass. 

Har en person rømt en gang, siste døgn, så blir sikkerheten ytterligere forsterket. Har personen rømt tidligere i forbindelse med tvangsinnleggelse, så er de ansatte ekstra obs på at denne pasienten er det rømlingsfare med. 

En person blir ikke tvangsinnlagt uten vedtak om tvangsinnleggelse og tutele, ofte fra politiet. Personer som blir tvangsinnlagt er syke, psykisk, og utgjør en fare for seg selv eller andre, derfor er de på tvang. Ofte forstår de heller ikke selv at de er psykisk syke. Derfor er det alvorlig at noen rømmer to ganger på ett døgn. Det må være noe alvorlig feil med sikkerheten på det aktuelle psykiatriske sykehuset når slikt kan skje. Media er tipset, fordi dette er for alvorlig til at det kan gå upåaktet hen. 

Det var så mye merkelig jeg kunne kommentert i innlegget ditt, men du som skriker opp om media og feilbehandling bør i alle fall vite dette; Det er IKKE politiet som vedtar innleggelse på tvang. Politiet har ikke myndighet til det. Politiet kan fremstille en person for tvungen legeundersøkelse, men det er LEGEN som avgjør om pasienten skal innlegges på tvang, IKKE POLITIET. 

For å sitere psykisk helsevernloven;

§ 3-1.Legeundersøkelse

Tvungent psykisk helsevern kan ikke etableres uten at en lege personlig har undersøkt vedkommende for å bringe på det rene om lovens vilkår for slikt vern er oppfylt. Legen som foretar undersøkelsen, skal gi skriftlig uttalelse.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var så mye merkelig jeg kunne kommentert i innlegget ditt, men du som skriker opp om media og feilbehandling bør i alle fall vite dette; Det er IKKE politiet som vedtar innleggelse på tvang. Politiet har ikke myndighet til det. Politiet kan fremstille en person for tvungen legeundersøkelse, men det er LEGEN som avgjør om pasienten skal innlegges på tvang, IKKE POLITIET. 

For å sitere psykisk helsevernloven;

§ 3-1.Legeundersøkelse

Tvungent psykisk helsevern kan ikke etableres uten at en lege personlig har undersøkt vedkommende for å bringe på det rene om lovens vilkår for slikt vern er oppfylt. Legen som foretar undersøkelsen, skal gi skriftlig uttalelse.

Du vet ikke hva tutele er? Derfor reagerer du som du gjør. 

Når en person blir tvangsinnlagt så skjer dette enten fra legevakt eller fra annen lege. Det krevs to personer en lege og en person til utenfor legekontoret/legevakten for å få en person tvangsinnlagt. Legevakten bruker politiet, fastlegene på dagtid bruker kommunelegen for en tutele

Når personen/pasienten har kommet til stedet der tvangsinnleggelsen skal skje, sykehuset, så blir han etter loven du siterer over, fremstilt for en lege for å se til at lovens krav til tvangsinnleggelse er tilstede. Legen gjør da legeundersøkelse i hnnhold til loven du siterer, for å være sikker på at innleggende lege og den som har gitt tutelen fyller lovens krav til tvangsinnleggelse. 

Det er en fordel å kunne saksgangen og vite hva som skjer når en påpeker og kriteserer andre. At legevakten og fastleger trenger og bruker tutele, er vel gjerne ukjent for personer som har blitt tvangsinnlagt? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal vi forstå at ts har slettet innleggene sine? 

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du sitte på KG med fullt nick og utlevere sensitiv info om din sønn????

Tenker du ikke over at det finnes mennesker på KG som kan misbruke info og bruke det imot han, deg og resten av familien????!

Håper kg sletter tråden!

Anonymkode: da24e...7c8

Veldig sant. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...