Gå til innhold

Tina og Tøffen venter på nr. to!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Hei - Tina her, har ei datter på 4 år (dere finner rugedagboka mi i lista under). Er gravid igjen, og vi gleder oss!!! Tror jeg er vel 8 uker på vei. 

Vi trodde lenge at vi ikke skulle ha flere, tida gikk og vi tok ikke opp temaet. Men så ropte den biologiske klokka, jeg innså plutselig at jeg er 36 år, skal vi ha flere barn bør det jo skje snart! Var veldig spent på hva mannen mente, siden vi ikke hadde snakket om det på leeenge. Tok det opp på en fjelltur for noen måneder siden (februar?) - og det ble jubel og gledestårer😁😅😍 "Du må jo bare slutte på pillen i dag!", sa mannen. Som sagt så gjort, og vi var i gang😊

Forventet lang tid før jeg fikk tilbake mensen (opplevde 7 mnd en gang). Som ventet tok det tid. Var på ferie i mars, og fikk en rar følelse i bekkenet.... Fikk litt panikk, for jeg hadde jo drukket øl ila. ferien... Testet dagen etter jeg kom hjem - og sannelig var det ikke to streker! Blandede følelser og tenkte på hvor dum jeg hadde vært med øl når jeg ikke brukte p-piller. Men tenkte det var umulig å bli gravid så fort. Panikk, trist, gikk bare å venta på SA..... Men etter å ha googla på nettet i to dager i strekk, skjønte jeg at jeg ikke er den første som har gjort den tabben. Og at i de aller fleste tilfeller så går det heelt fint. 

Så nå har jeg lagt vekk de kjipe følelsene og bare der fremover og gleder oss vilt!!

Aner jo egentlig ikke hvor langt jeg er på vei, men hvis jeg antar at jeg var 3-4 uker på vei når jeg testa, burde jeg være 8-9 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla vår på 4 år ønsker veeldig å bli storesøster da😍 I det siste spør hun spør stadig om vi ikke kan få en baby. Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, så jeg pleier å si at hun må spørre pappa, for man må være både en mamma og en pappa for å lage en baby. Og så går hun til han, og så svarer han litt sånn positivt unnvikende osv.

I går ringte hun til sin mormor og sa: "Jeg skal fortelle deg noe, at mamma har sagt at vi kan få en baby!" Jeg holdt på å få hjertet i halsen, haha, vi er ikke helt klare for å fortelle ennå😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+6 (?)

ahh! Endelig energi igjen! Etter å ha ligget som et slakt på sofaen hele påska, er det kommet energi i kroppen igjen😁💃

Ikke fått verken trimma eller gjort noe hele påska, men i dag har jeg vært i fjøra og samla drivved til noen prosjekter jeg har, vaska og skrubba to terrasser etter vinteren slik at de er klar for beising neste helg, vaska klær, forberedt meg litt til jobb i morgen og er nå igang med middag til en hel bataljon😎💪

Håper det fortsetter sånn, for så litt mørkt på å ligge på sofaen i 9 mnd😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med venting på nr to! Må jo nesten følge tilbake, særlig når jeg kjenner meg litt igjen!

Jeg er jo førstegangsfødene, men her gikk det også fort OG jeg drakk kanskje litt for mange dager før positiv test. Nå skal det sies at jeg testa i to-tre uker før den endelig ble positiv og, så trodde jeg var "safe" :)

Har du tenkt deg på tidlig ul for å sjekke hvor langt du er på vei? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nr 2 på vei :) 

Det er for all del bra at det er fokus på graviditet og alkohol, men noen ganger så kan det bikke litt over og skape unødvendig bekymring. Det er maaaange babyer som har vært med på fest før graviditeten ble oppdaget. Skulle det gått galt så ville det nok ikke vært derfor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 0.12, streken skrev:

 

Har du tenkt deg på tidlig ul for å sjekke hvor langt du er på vei? :) 

Hei! Så hyggelig at du stikker innom🤗  Hadde faktisk ikke tenkt så mye på tidlig UL, for jeg bor i en liten by med begrensede muligheter til det, men nå er jeg på jobbreise og kom plutselig på at da kan jeg jo fikse UL😁👌 Som sagt så gjort; I morra fikk jeg time! Wee!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.4.2017 den 6.46, QBee skrev:

Gratulerer med nr 2 på vei :) 

Det er for all del bra at det er fokus på graviditet og alkohol, men noen ganger så kan det bikke litt over og skape unødvendig bekymring. Det er maaaange babyer som har vært med på fest før graviditeten ble oppdaget. Skulle det gått galt så ville det nok ikke vært derfor :) 

Takk!!!

Ja, tror du har rett i det... Har uansett bestemt meg for ikke å tenke på det, for det kan ikke gjøres om igjen nå😑 Bekymringa varte i 1 dag, og ferdig med det😊 Nå er det bare veldig stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 (?)

Jeg begynner å få mage og megapupper! Kjøpte meg ei kjempefin (og kjempedyr!) kåpe for et par måneder siden. Skulle flotte meg med den på reise i dag - fikk ikke igjen øverste knappen over brystet!! Shait🤣 Heldigvis kan den brukes litt sånn åpen, men litt kaldt da, hehe

Og magen buler ut over dongribukselinninga. Ikke mange dager før jeg må legge vekk den buksa...🙃 

Formen er forresten strålende - fjelltur i går og masse energi og opplagt i dag. Som natt og dag fra i påska😊

Og tidlig UL i morra - hurra!!!

Endret av Tina_O
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, QBee skrev:

Deilig med bra form, håper det varer :) og lykke til på ul!

Gikk kjempebra på UL😁

Jeg ble satt til 9+4 så da var det ganske bra tippa likevel! Alt stod bra til med den lille, og det var "bare" én 😄 Hjertet banket fint og alt utviklet seg som det skulle👌

Gleder meg til å vise bildene til mannen når jeg kommer hjem fra reise😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt gikk bra og så ut som det skulle! Synes mannen din det var kjedelig å ikke kunne være med? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, streken skrev:

Så bra alt gikk bra og så ut som det skulle! Synes mannen din det var kjedelig å ikke kunne være med? Hehe

Det var jo aldri et tema egentlig at jeg skulle på tidlig UL, så når det ble likevel, tror jeg bare han synd det var bonus å få høre at alt var bra. Og at jeg hadde sett et lite vesen bevege seg inni der. Og et bankende hjerte😍 Og bilder, selvsagt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+6

Formen er strålende! Såå deilig etter å ha tilbrakt påska på sofaen...  Trening med en sprek venninne i dag, og ingen problem å holde følge😁💪

Men kjenner det på kveldene, at jeg er litt mer sliten sliten og trøtt enn vanlig. Men det er faktisk det eneste akkurat nå, og det skulle jo bare mangle.

Men mat og smak og lukter.... 😂 Mye rart jeg ikke orker nå. Blir uvel bare av tanken på egg. Og røykalaks🤢 Fredagslunsjen på jobben var krise, med kokt egg og bugnende fat med varm og kaldrøkt laks. Hold på å svime av på vei inn i kantina😄 Holdt pusten og henta fram havregrynsboksen som står i skapet og satt meg nær utgangen - tenkte at der var det mest mulig luftveksling😂

Og mannen stakkar - tok seg et glass rødvin i går kveld - jeg klarte ikke å sitte i armkroken pga. alkohollukta😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å lese her da :jepp: Var gøy å følge deg da vi ventet førstemann begge to. 4 åringer er herlige vesner. Tusen spm og mange rare svar her også :ler:

Her snakker eldste stadig om da han og lillebror lå i magen til mamma. Hadde en samtale her for ikke lenge siden da han spurte hvordan han kom ut av magen min. Så måtte forklare at babyer kommer ut av tissen til mamma :P Så nå venter jeg bare på at han skal spør hvordan han kom inn i magen min :ler:

Så deilig at formen er grei da :) Husker igjen dette med lukter da. Fytti jeg slet noen ganger med visse ting jeg også. Alkohollukt er grusomt når man er gravid :P

Når skal dere dele nyheten med kommende storesøster og familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. april 2017 den 19.53, Tina_O skrev:

Det var jo aldri et tema egentlig at jeg skulle på tidlig UL, så når det ble likevel, tror jeg bare han synd det var bonus å få høre at alt var bra. Og at jeg hadde sett et lite vesen bevege seg inni der. Og et bankende hjerte😍 Og bilder, selvsagt😊

Hehe. Mannen her hadde sikkert blitt lei seg uten å si noe, tror han er overlykkelig for at jobbtider hans gjør at han kan bli med på alt fra dag én :) 

På 22. april 2017 den 19.52, Tina_O skrev:

9+6

Formen er strålende! Såå deilig etter å ha tilbrakt påska på sofaen...  Trening med en sprek venninne i dag, og ingen problem å holde følge😁💪

Men kjenner det på kveldene, at jeg er litt mer sliten sliten og trøtt enn vanlig. Men det er faktisk det eneste akkurat nå, og det skulle jo bare mangle.

Men mat og smak og lukter.... 😂 Mye rart jeg ikke orker nå. Blir uvel bare av tanken på egg. Og røykalaks🤢 Fredagslunsjen på jobben var krise, med kokt egg og bugnende fat med varm og kaldrøkt laks. Hold på å svime av på vei inn i kantina😄 Holdt pusten og henta fram havregrynsboksen som står i skapet og satt meg nær utgangen - tenkte at der var det mest mulig luftveksling😂

Og mannen stakkar - tok seg et glass rødvin i går kveld - jeg klarte ikke å sitte i armkroken pga. alkohollukta😆

Åååå, heldig at formen er god! Jeg var utrolig andpusten av alt og ingenting, og på de første håndballkamper før jeg fikk positiv test trodde jeg nesten jeg hadde fått astma. Men jeg var ikke sliten og trøtt på kvelden da :)

kjenner meg igjen av luktene og smak også, haha. Det har ikke gitt seg før de siste ukene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.4.2017 den 22.45, streken skrev:

Åååå, heldig at formen er god! Jeg var utrolig andpusten av alt og ingenting, og på de første håndballkamper før jeg fikk positiv test trodde jeg nesten jeg hadde fått astma. Men jeg var ikke sliten og trøtt på kvelden da :)

kjenner meg igjen av luktene og smak også, haha. Det har ikke gitt seg før de siste ukene....

Andpusten er jeg og! Var på en liten fjelltur med en kollega denne uka. Han vet ikke at jeg er gravid. Jeg pusta og peste, og han måtte gå sakte for at jeg skulle henge på😂 Tror nok at tenkte at "hun der er i dårlig form, gitt!" Hehe. Altså - "gravidformen" er bra, jeg er opplagt og kan trene og stå på, men betydelig satt tilbake kondisjonsmessig, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11+0

Formen stadig fin😊

Nå har vi fortalt det til familien - stor stas og mange ble veldig overrasket😁 Det har jo gått noen år siden jenta vår ble født og vi er jo relativt voksne, så de tenkte vel at vi hadde avslutta den produksjonen😂 Kjekt i familien min og, det var en babyboom for noen år siden og alle søskenbarna kom nærmest samtidig. Nå har det ikke vært noen babyer på noen år, så veldig stas for besteforeldre, tanter og onkler, dette.

Jenta vår er veldig stolt, og forteller det til alle hun møter😁 

Litt utfordrende å få seg nok søvn om dagen.... Kjenner jeg trenger litt ekstra. Problemet er bare at jeg er ikke så god til å legge meg neppå. Har alltid et håp om å ta igjen litt i helgene, men når vesla står opp om morran, løper hun rett inn til meg. Hjelper ikke alltid at pappan står opp med henne, da har jeg allerede våkna. Så... går litt rundt i zombiemodus innimellom😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...