Gå til innhold

Har jeg glemt noe, mon tro?


lurelina

Anbefalte innlegg

Alle spør om jeg er ferdig til jul, gjerne med et litt desperat blikk. Synes ikke jeg har så mye å gjøre, selv om jeg har 3 barn og skal feire hjemme med 2 ekstragjester. 4 dager igjen og jeg burde være stresset....hva kan jeg ha glemt? Hva gjør dere til jul?

- Julegavene var unnagjort på 2 timers handletur uten barn. En sportsbutikk, en lekebutikk, en elektrobutikk ble besøkt + bestilt teaterbilletter på nettet. Har sendt pakker til 8 nevøer/nieser.

- Nissebilde av ungene på 25 julekort er sendt (hver fikk et par personlige setninger).

- Har bakt pepperkaker, pepperkakehus, kakemenn sammen med ungene. Så kjøper jeg et par sorter til.

- Har lagd litt julekort/gaver/pynt sammen med ungene. Men vi har jo så mye fra før...

- Vasking tar jeg lett på. Det gjør jeg unna på 1 times tid lillejulaften.

- Juletreet hogde vi i går mens vi var på søndagstur.

Må selvfølgelig kjøpe litt mat, men vi har fått ost, laks, skinke, pinnekjøtt i julegave fra jobben. Så da er det ikke så mye igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også lurer på det samme.. Har ikke følt noe stress i år, enda vi fremdeles holder på å "flytte inn" i nytt hus selv om det snart er tre måneder siden vi overtok huset...

Jeg er ferdig med gaver (skal bare kjøpe den siste i dag) og har ellers oversikt over alt. Bare koser meg og nyter julen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler aldri stress til jul. Skjønner ikke de som driver og klager over hvor stresset de er, hvorfor gjør de alt dette da? Jeg er ferdig med alle gavene og har sendt julekort. Jeg feirer hos familien min, vi vasker ikke til jul (hvorfor stresse med slikt når man skal kose seg), jeg skal vel bake en del og hjelper selvsagt til med julematen. Mamma har vel kjøpt en del, men jeg blir med når jeg kommer hjem. Juleforberedelser skal være kos, ikke stress. Man bør ikke gjøre mer enn man selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hver år en sånn 'stressa-følelse' når det bare er få dager igjen til jul, syns liksom den kommer litt sånn plutselig.... Men egentlig tror jeg at jeg har alt under kontroll. Gavene er ferdig, handlelista til mat er skrevet, småkaker og pepperkakehus er bakt/pyntet, brøene bakes idag og så er det bare og ta en litt god helgevask og pynte og vips GOD JUL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...