Tuppeluren Skrevet 17. november 2019 #961 Del Skrevet 17. november 2019 Yeeey🎉 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jonas Bie Skrevet 17. november 2019 #962 Del Skrevet 17. november 2019 Flott at BOTB er tilbake👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 17. november 2019 #963 Del Skrevet 17. november 2019 Tråden er ryddet for persondebatt og kommentarer til moderering. Spørsmål kan tas på Ris & Ros eller PM. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 18. november 2019 #964 Del Skrevet 18. november 2019 16 timer siden, Veslefrikk skrev: Bloggomtoppbloggere er endelig tilbake med nytt innlegg. 👏👏👏😃 https://bloggomtoppbloggere.com/2019/11/17/jeg-er-tilbake/ Hurra! 👏👏👏🎉💃👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adc Skrevet 19. november 2019 #965 Del Skrevet 19. november 2019 En blogg som utelukkende skriver dritt om andre? Kan ikke helt se hva den bloggen her tilføyer noen. Annet enn mobbing og drittslenging. Men det er vel argumentene om at «dette er en viktig samfunnsstemme» eller» bra at noen avslører de sleipe bloggerne» eller « bloggerne må tåle mobbing. For dette ser vi ikke på som det.» Akkurat.. Vet ikke helt om denne bloggen byr på noe annet enn latterliggjøring. Men igjen! Da blir du jo «stor» her inne. Så fyr løs... kom med argumentene på hvorfor dere kan skrive så mye stygt/på grensen til injuerende? Fordi? Konstruktiv kritikk er en ting. Dette er ikke det. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 19. november 2019 #966 Del Skrevet 19. november 2019 2 timer siden, Swell skrev: En blogg som utelukkende skriver dritt om andre? Kan ikke helt se hva den bloggen her tilføyer noen. Annet enn mobbing og drittslenging. Men det er vel argumentene om at «dette er en viktig samfunnsstemme» eller» bra at noen avslører de sleipe bloggerne» eller « bloggerne må tåle mobbing. For dette ser vi ikke på som det.» Akkurat.. Vet ikke helt om denne bloggen byr på noe annet enn latterliggjøring. Men igjen! Da blir du jo «stor» her inne. Så fyr løs... kom med argumentene på hvorfor dere kan skrive så mye stygt/på grensen til injuerende? Fordi? Konstruktiv kritikk er en ting. Dette er ikke det. Blir litt vanskelig å imøtegå slike generelle påstander. Vis gjerne til innlegg her som du mener er stygge/injurierende, så kan enkeltbrukere svare for sine innlegg. Hvilke innlegg hos BOTB mener du er mobbing eller drittslenging? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adc Skrevet 19. november 2019 #967 Del Skrevet 19. november 2019 50 minutter siden, CecilieX skrev: Blir litt vanskelig å imøtegå slike generelle påstander. Vis gjerne til innlegg her som du mener er stygge/injurierende, så kan enkeltbrukere svare for sine innlegg. Hvilke innlegg hos BOTB mener du er mobbing eller drittslenging? Jeg tror veldig mange innlegg her inne taler for seg selv. Tror ikke jeg trenger å bevise det noe ytterligere. Hvis du virkelig ikke får med deg at denne siden er mekka for de som vil slenge dritt så unner jeg deg den egenskapen å ikke få det med deg:-) Det siste innlegget til hun tråden handler om kan du lese hvis du er usikker på hva jeg mener. Hun tar jo for seg en etter en og skriver ikke så mye konstruktivt. Kun latterliggjøring. Men kanskje denne tråden her skal være sånn? Vi snakker så fint om nettmobbing, nettroll og hvordan man selv ville gjort ting. Er det sånn dere snakker direkte til mennesker rundt dere og barna deres også? Hvis noen stikker nesa fram så er det fritt vilt? Aller først bør mange gå i seg selv og hvilke rollemodeller de selv syns de er. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 19. november 2019 #968 Del Skrevet 19. november 2019 (endret) 1 time siden, Swell skrev: Jeg tror veldig mange innlegg her inne taler for seg selv. Tror ikke jeg trenger å bevise det noe ytterligere. Hvis du virkelig ikke får med deg at denne siden er mekka for de som vil slenge dritt så unner jeg deg den egenskapen å ikke få det med deg:-) Det siste innlegget til hun tråden handler om kan du lese hvis du er usikker på hva jeg mener. Hun tar jo for seg en etter en og skriver ikke så mye konstruktivt. Kun latterliggjøring. Men kanskje denne tråden her skal være sånn? Vi snakker så fint om nettmobbing, nettroll og hvordan man selv ville gjort ting. Er det sånn dere snakker direkte til mennesker rundt dere og barna deres også? Hvis noen stikker nesa fram så er det fritt vilt? Aller først bør mange gå i seg selv og hvilke rollemodeller de selv syns de er. Ok, så du er en av disse som surrer litt når det kommer til å forstå forskjellen på kritikk vs mobbing/hets, satire vs latterliggjøring osv. Det er helt ok, veldig mange sliter litt der. Jeg foreslår at du leser deg litt opp. Selvsagt er det sånn at BOTB bruker humor og satire som virkemidler, ikke bare for å være morsomme, men også for å nå ut med kritikk. Kritikken handler blant annet om hvordan bloggere bevisst lurer sitt publikum, bryter lover og regler, driver med kroppspress, eksponering av mindreårige, osv. Faktisk kan man kalle mange av dem dårlige rollemodeller, spør du meg. Helt innafor å sette søkelyset på, og at det gjøres med humor og satire er et stort pluss. Det får flere til å lese, og våkne. Fra BOTB, «Om»: «Da vi begge liker å skrive og lese, helst blogger så klart, sa det seg selv at denne bloggen måtte se dagens lys. Vi ønsker med dette å gå toppbloggerne nøyere etter i sømmene og komme med tanker og meninger rundt innleggene som deles. Skulle det i tillegg dukke opp noe Gossip, ja da undersøker vi også dette. Siden vi har stor humoristisk sans vil selvfølgelig innleggene være preget av dette. Det er viktig å presisere at vi absolutt verken ønsker eller mener å være ufin mot noen. Dette er kun ment som et skråblikk, med alvor og humor. “Satire er vittig spott, det vil si en forteller- eller kunstform som kritiserer eller kommenterer mennesker, samfunn, politikk, fenomener og tanker i samtiden på en humoristisk og poengtert måte.” https://bloggomtoppbloggere.com/2019/11/17/jeg-er-tilbake/ Endret 19. november 2019 av Malum Altfor mange tastefeil 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adc Skrevet 19. november 2019 #969 Del Skrevet 19. november 2019 Neida jeg surrer ikke. Jeg kan godt forskjellen på kritikk vs mobbing/hets. Jeg kan til og med lese spydigheten din i svaret ditt. Jeg tror ikke at jeg trenger å lese meg opp slik du foreslår heller. Det som skrives her veldig ofte er ikke satire eller den kunstformen du refererer til. Jeg elsker standup show og det å tulle med andre. Dette er er ikke i nærheten av det! Hvis denne tråden her sammenlignes med både kunst og satire så er det flere du bør anbefale å lese seg opp. Ikke minst moderatorene som tror dere er slemme, kommer med personangrep og påstander som er injurierende. Men så er dere jo bare små Tusvik og Tønner:-) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 19. november 2019 #970 Del Skrevet 19. november 2019 4 minutter siden, Swell skrev: Neida jeg surrer ikke. Jeg kan godt forskjellen på kritikk vs mobbing/hets. Jeg kan til og med lese spydigheten din i svaret ditt. Jeg tror ikke at jeg trenger å lese meg opp slik du foreslår heller. Det som skrives her veldig ofte er ikke satire eller den kunstformen du refererer til. Jeg elsker standup show og det å tulle med andre. Dette er er ikke i nærheten av det! Hvis denne tråden her sammenlignes med både kunst og satire så er det flere du bør anbefale å lese seg opp. Ikke minst moderatorene som tror dere er slemme, kommer med personangrep og påstander som er injurierende. Men så er dere jo bare små Tusvik og Tønner:-) Det som er uthevet skjønte jeg ikke, kan du forklare? 😅 I norsktimen på vgs lærte vi å kjenne igjen satire og humor Vs. Hets og mobbing, tror det var i tekstanalyse-timene. Jeg har bare oppfattet botb som humor basert på kritikk mot bloggerene. En godt virkemiddel som fanger interessen og understreker poenget. Jeg har også lest en flust med usaklige og hetsende innlegg fra andre, betydelig mindre kanaler enn botb, og da skriver jeg tydelig min mening om det. Når man er saklig, humoristisk og konkret slik botb er, får man følgere og blir stor. Om man vrenger faktum til det ugjenkjennelige, ikke underbygger påstandene sine godt nok, skriver vanskelig og er blottet for ironi og humor, vil man kanskje blir stor en liten stund før man blir glemt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adc Skrevet 19. november 2019 #971 Del Skrevet 19. november 2019 (endret) 39 minutter siden, Tran09 skrev: Det som er uthevet skjønte jeg ikke, kan du forklare? 😅 I norsktimen på vgs lærte vi å kjenne igjen satire og humor Vs. Hets og mobbing, tror det var i tekstanalyse-timene. Jeg har bare oppfattet botb som humor basert på kritikk mot bloggerene. En godt virkemiddel som fanger interessen og understreker poenget. Jeg har også lest en flust med usaklige og hetsende innlegg fra andre, betydelig mindre kanaler enn botb, og da skriver jeg tydelig min mening om det. Når man er saklig, humoristisk og konkret slik botb er, får man følgere og blir stor. Om man vrenger faktum til det ugjenkjennelige, ikke underbygger påstandene sine godt nok, skriver vanskelig og er blottet for ironi og humor, vil man kanskje blir stor en liten stund før man blir glemt. Det du har uthevet henger sammen med svaret jeg fikk tidligere😊 Jeg oppfatter den bloggen litt annerledes. Hun tar tak i kritikk andre har kommet med og fyrer ennå litt mer oppunder det. Jeg ser ikke at det er humor at at hun er en viktig stemme i debatten om bloggere. Endret 19. november 2019 av Swell 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 19. november 2019 #972 Del Skrevet 19. november 2019 (endret) 1 time siden, Swell skrev: Neida jeg surrer ikke. Jeg kan godt forskjellen på kritikk vs mobbing/hets. Jeg kan til og med lese spydigheten din i svaret ditt. Jeg tror ikke at jeg trenger å lese meg opp slik du foreslår heller. Det som skrives her veldig ofte er ikke satire eller den kunstformen du refererer til. Jeg elsker standup show og det å tulle med andre. Dette er er ikke i nærheten av det! Hvis denne tråden her sammenlignes med både kunst og satire så er det flere du bør anbefale å lese seg opp. Ikke minst moderatorene som tror dere er slemme, kommer med personangrep og påstander som er injurierende. Men så er dere jo bare små Tusvik og Tønner:-) Nei, nå misforstår du litt igjen, tror jeg: jeg sier ikke at innleggene i denne tråden er ment som satire (selv om det dukker opp artigheter fra tid til annen), det er BOTB som bruker satire som virkemiddel i sine blogginnlegg. Hvis du har funnet hets, mobbing og latterliggjøring i blogginnlegg hos botb, så synes jeg det minste du kan gjøre er å vise til eksakt hvilke innlegg det gjelder, og forklare hvorfor du mener det er hets/mobbing/latterliggjøring, og ikke satire/skråblikk med humoristisk snert. Det er vanlig å begrunne argumentasjonen sin skikkelig, om man først deltar i en diskusjon. For øvrig: å forsøke å styre hva folk kan tulle med er en uting. Satire, og det å ha lov til å tulle med ting uten at enkelte skal moralisere og trekke krenkekortet, er faktisk skikkelig viktig for ytringsfriheten. (Artig, forresten, at du nevner standup-komikere som noe du er fan av: Noen av vår tids viktigste og mest innflytelsesrike stemmer er faktisk komikere. De når ut til folket.) Endret 19. november 2019 av Malum 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 19. november 2019 #973 Del Skrevet 19. november 2019 Stand up komikere er mye "verre" når det gjelder bloggere og influencere. Men det stikker kanskje litt ekstra når saklige fakta og løgner fra bloggere/influencere dokumenteres skriftlig med humor? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. november 2019 #974 Del Skrevet 19. november 2019 1 time siden, Swell skrev: Neida jeg surrer ikke. Jeg kan godt forskjellen på kritikk vs mobbing/hets. Jeg kan til og med lese spydigheten din i svaret ditt. Jeg tror ikke at jeg trenger å lese meg opp slik du foreslår heller. Det som skrives her veldig ofte er ikke satire eller den kunstformen du refererer til. Jeg elsker standup show og det å tulle med andre. Dette er er ikke i nærheten av det! Hvis denne tråden her sammenlignes med både kunst og satire så er det flere du bør anbefale å lese seg opp. Ikke minst moderatorene som tror dere er slemme, kommer med personangrep og påstander som er injurierende. Men så er dere jo bare små Tusvik og Tønner:-) ØB er det deg? 😂😂 neida fra spøk til alvor. Denne bloggen har en viktig og samfunnsnyttig stemme som faller slike som deg tungt for brystet. Og som en god influencer trekker du mobbe/hat kortet. Jeg klarer ikke å ta det på alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adc Skrevet 19. november 2019 #975 Del Skrevet 19. november 2019 26 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: ØB er det deg? 😂😂 neida fra spøk til alvor. Denne bloggen har en viktig og samfunnsnyttig stemme som faller slike som deg tungt for brystet. Og som en god influencer trekker du mobbe/hat kortet. Jeg klarer ikke å ta det på alvor. 😂😂 nei virkelig ikke en viktig og samfunnsnyttig stemme. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adc Skrevet 19. november 2019 #976 Del Skrevet 19. november 2019 40 minutter siden, DianaV skrev: Stand up komikere er mye "verre" når det gjelder bloggere og influencere. Men det stikker kanskje litt ekstra når saklige fakta og løgner fra bloggere/influencere dokumenteres skriftlig med humor? Her inne er det veldig langt mellom innlegg som har saklig fakta. Her inne er det veldig mange som tror de har en stemme og kan påvirke ut til andre. Det tror jeg de mest ihuga skriverne her inne må vurdere på nytt altså🥳 Kvinneguiden er ikke noe annen enn et interessant skue over massesuggesjonen som skjer når noen kommer med sladder eller negativ kritikk av en blogger/influencer/eller annen kjendis. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 19. november 2019 #977 Del Skrevet 19. november 2019 8 minutter siden, Swell said: Her inne er det veldig langt mellom innlegg som har saklig fakta. Her inne er det veldig mange som tror de har en stemme og kan påvirke ut til andre. Det tror jeg de mest ihuga skriverne her inne må vurdere på nytt altså🥳 Kvinneguiden er ikke noe annen enn et interessant skue over massesuggesjonen som skjer når noen kommer med sladder eller negativ kritikk av en blogger/influencer/eller annen kjendis. Først kritiserer du BOTB, og nå er det altså KG-brukerne? I tilfelle du ikke var klar over det, men man kan liksom ikke legge den ene til last for hva den andre gjør og vice versa. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 19. november 2019 #978 Del Skrevet 19. november 2019 Her er det bare å finne "ignoreringsknappen" forstår jeg 🙃 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adc Skrevet 19. november 2019 #979 Del Skrevet 19. november 2019 27 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Først kritiserer du BOTB, og nå er det altså KG-brukerne? I tilfelle du ikke var klar over det, men man kan liksom ikke legge den ene til last for hva den andre gjør og vice versa. Er det ikke KG brukere som startet tråden om BOTB her inne? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 19. november 2019 #980 Del Skrevet 19. november 2019 2 minutter siden, Swell said: Er det ikke KG brukere som startet tråden om BOTB her inne? Ja, og? Uansett så har jo ikke det noe med bloggen BOTB å gjøre. Og det vel bloggen du reagerte på, eller? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå