Gå til innhold

Bloggomtoppbloggere


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Ja, og?

Uansett så har jo ikke det noe med bloggen BOTB å gjøre. Og det vel bloggen du reagerte på, eller? 

Jeg reagerer på begge deler. Og for å være helt ærlig så er det ikke så lett å skille på bloggen det hun skriver og enkelte svar her inne. 

Mener ikke at de er samme person. 

Men sjargongen og måten å rakke ned på, henge ut, kritisere, koke suppe på en spiker. Det er ganske likt! 

Endret av Swell
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Swell skrev:

Jeg reagerer på begge deler. Og for å være helt ærlig så er det ikke så lett å skille på bloggen det hun skriver og enkelte svar her inne. 

Mener ikke at de er samme person. 

Men sjargongen og måten å rakke ned på, henge ut, kritisere, koke suppe på en spiker. Det er ganske likt! 

At det som skrives på botb ofte kan minne mye om det som skrives her inne er ikke så rart, all den tid mye av stoffet er hentet fra bl.a Kvinneguiden. Det legges fra tid til annen ut både linker til og skjermdumper fra tråder herfra. Dette er altså på ingen måte noen hemmelighet. Botb henter også stoff fra andre bloggerkritiske bloggere,  sosiale medier, og selvsagt fra bloggernes egne plattformer. På den måten samles det som foregår og snakkes om, og «det interessante skuet over massesuggesjonen som skjer når noen kommer med sladder eller negativ kritikk av en blogger/influencer/eller annen kjendis» når således ut til et bredere publikum, og vil forhåpentligvis i fremtiden fortsette å være med på å sette søkelys på en bransje hvor det i altfor lang tid har fått foregå shady business og usunn påvirkning. :tommelsmil:

Endret av Malum
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Swell said:

Jeg reagerer på begge deler. Og for å være helt ærlig så er det ikke så lett å skille på bloggen det hun skriver og enkelte svar her inne. 

Mener ikke at de er samme person. 

Men sjargongen og måten å rakke ned på, henge ut, kritisere, koke suppe på en spiker. Det er ganske likt! 

Nå ble du jo oppfordret til å finne de innlegg på BOTB som du mener er nedrakkende, krenkende, og rett og slett ingenting annet enn mobbing. Den oppfordringen har du fortsatt ikke etterkommet. I en diskurs er det kutyme å presentere dokumentasjon som underbygger påstandene man setter ut. 

Hva KG angår, så har du muligheten til å rapportere innlegg du mener er i strid med KGs regelverk. 

Merk! KGs regelverk, og ikke hva en selv mener fordi man muligens er krenket by proxy.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pjolterbeist skrev:

Nå ble du jo oppfordret til å finne de innlegg på BOTB som du mener er nedrakkende, krenkende, og rett og slett ingenting annet enn mobbing. Den oppfordringen har du fortsatt ikke etterkommet. I en diskurs er det kutyme å presentere dokumentasjon som underbygger påstandene man setter ut. 

Hva KG angår, så har du muligheten til å rapportere innlegg du mener er i strid med KGs regelverk. 

Merk! KGs regelverk, og ikke hva en selv mener fordi man muligens er krenket by proxy.

Det skal nok mere til å krenke meg enn kvinneguiden altså. 

Jeg kommer heller ikke til å bruke masse tid på å finne fram innlegg her inne som jeg syns kun er surmaga oppspinn. Det tror jeg du vet at finnes her inne. Gi de mer oppmerksomhet er ikke nødvendig. 

KG rydder jo også innimellom og jeg sparer ikke på innlegg jeg reagerer på. 

Men at det er mange her inne som går langt over streken enkelte ganger tror jeg de fleste er enig i, selv om vi ikke er enig i alt annet😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
54 minutter siden, Swell skrev:

Det skal nok mere til å krenke meg enn kvinneguiden altså. 

Jeg kommer heller ikke til å bruke masse tid på å finne fram innlegg her inne som jeg syns kun er surmaga oppspinn. Det tror jeg du vet at finnes her inne. Gi de mer oppmerksomhet er ikke nødvendig. 

KG rydder jo også innimellom og jeg sparer ikke på innlegg jeg reagerer på. 

Men at det er mange her inne som går langt over streken enkelte ganger tror jeg de fleste er enig i, selv om vi ikke er enig i alt annet😊

Nei? Totalt uenig. Er det noe som er surmaga og bittert så er det dine innlegg. Uten bloggere og deres handlinger hadde ikke Adina hatt noe å fylle bloggen med, tygg litt på den du.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
9 timer siden, Swell skrev:

Jeg tror veldig mange innlegg her inne taler for seg selv. Tror ikke jeg trenger å bevise det noe ytterligere. Hvis du virkelig ikke får med deg at denne siden er mekka for de som vil slenge dritt så unner jeg deg den egenskapen å ikke få det med deg:-) 

Det siste innlegget til hun tråden handler om kan du lese hvis du er usikker på hva jeg mener. Hun tar jo for seg en etter en og skriver ikke så mye konstruktivt. Kun latterliggjøring. 

Men kanskje denne tråden her skal være sånn?

Vi snakker så fint om nettmobbing, nettroll og hvordan man selv ville gjort ting. 

Er det sånn dere snakker direkte til mennesker rundt dere og barna deres også?

Hvis noen stikker nesa fram så er det fritt vilt? 

Aller først bør mange gå i seg selv og hvilke rollemodeller de selv syns de er. 

 

Jeg oppfatter innleggene dine som et ønske om endring hos brukerne her og BOTB. Da er det pussig å velge den generelle måten å henvende seg på. En slik veivende pekefinger treffer ikke, og dermed vil det ikke skje endring. Innleggene dine og tiden du bruker på dem har dermed ingen effekt. 

Ellers er det rimelig dobbeltmoralsk å skjenne på folk for å være ufine, når du samtidig er ufin mot brukere her inne. Det faller på sin egen urimelighet. 

Skal du treffe med din «kritikk» må du eksemplifisere, ellers blir det bare støy som ingen egentlig tar til etterretning. Ergo oppnår du ikke noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at Adina er tilbake! 😀 Vi er nok mange som har vært litt bekymret ❤️

For et godt åpningsinnlegg!

Ja, de fleste har vel kanskje fått med seg sakene før, men det gir likevel et helt eget perspektiv å få sett samlet summert opp hva som foregår. Spesielt på tvers av ulike ‘influencere’, siden i hvert fall jeg i hovedsak følger kun med på enkelte. 

Å hevde at botb bedriver mobbing osv faller på sin egen urimelighet. Bloggen er holdt nøktern i sine utsagn angående konkrete situasjoner, alt er underbygget og dokumentert i relevante lenker. Tonen og teksten har satirisk preg, som virkemiddel for nettopp å peke på galskapen i det større bildet.

Å påstå at den eneste korrekte måten å ytre seg om noe en finner problematisk må være knusktørr konstruktiv kritikk er simpelthen ikke riktig. Som oftest er det også særs ineffektivt.

Her gjør BOTB etter min mening en ypperlig jobb i å balansere. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Nei? Totalt uenig. Er det noe som er surmaga og bittert så er det dine innlegg. Uten bloggere og deres handlinger hadde ikke Adina hatt noe å fylle bloggen med, tygg litt på den du.

Ok👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Swell skrev:

Det du har uthevet henger sammen med svaret jeg fikk tidligere😊

Jeg oppfatter den bloggen litt annerledes. Hun tar tak i kritikk andre har kommet med og fyrer ennå litt mer oppunder det. 

Jeg ser ikke at det er humor at at hun er en viktig stemme i debatten om bloggere. 

Det er din mening, mange andre mener noe annet. Vi har heldigvis ytringsfrihet her i landet. Det er mye og mangt jeg ikke er enig i av det som blir skrevet i media, men er veldig glad det fortsatt er mulig for alle å ha egne meninger. At det fortsatt er et meningsmangfold. Så henger jeg meg ikke så mye opp i det jeg ikke er enig i og går videre. 😉 
 

PS, fikk veldig følelse av forsvar av en viss eksblogger, nå magasin og kursholder. Stemte bra med engasjementet her på KG.

Endret av Justlooking
PS
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Justlooking skrev:

Det er din mening, mange andre mener noe annet. Vi har heldigvis ytringsfrihet her i landet. Det er mye og mangt jeg ikke er enig i av det som blir skrevet i media, men er veldig glad det fortsatt er mulig for alle å ha egne meninger. At det fortsatt er et meningsmangfold. Så henger jeg meg ikke så mye opp i det jeg ikke er enig i og går videre. 😉 
 

PS, fikk veldig følelse av forsvar av en viss eksblogger, nå magasin og kursholder. Stemte bra med engasjementet her på KG.

Ja kan ikke alle lese Anne Brith sitt magasin👍🤩 det er derfor jeg skriver her😌😉 

 

Artig at man ikke kan være uenig med noen her inne uten at man enten er bloggeren selv eller har en skjult agenda🤦🏻‍♀️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 19.11.2019 den 11.04, Swell skrev:

Neida jeg surrer ikke. Jeg kan godt forskjellen på kritikk vs mobbing/hets. 

Jeg kan til og med lese spydigheten din i svaret ditt.

Jeg tror ikke at jeg trenger å lese meg opp slik du foreslår heller. Det som skrives her veldig ofte er ikke satire eller den kunstformen du refererer til. 

Jeg elsker standup show og det å tulle med andre. Dette er er ikke i nærheten av det! Hvis denne tråden her sammenlignes med både kunst og satire så er det flere du bør anbefale å lese seg opp. 

Ikke minst moderatorene som tror dere er slemme, kommer med personangrep og påstander som er injurierende. Men så er dere jo bare små Tusvik og Tønner:-) 

 

Hvor har jeg vært slem?

Og hvorfor sammenligner du meg og andre med 2 som har vist flere at dobbeltmoral er bedre enn ingen moral? (Tusvik og Tønne)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2019 den 23.38, Swell skrev:

Ja kan ikke alle lese Anne Brith sitt magasin👍🤩 det er derfor jeg skriver her😌😉 

 

Artig at man ikke kan være uenig med noen her inne uten at man enten er bloggeren selv eller har en skjult agenda🤦🏻‍♀️

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at BOTB er interessert i gjesteskribenter. Er så mange skriveføre her på KG med mye på hjertet, så håper noen melder seg 😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Adina slår til på Sophie Elise sitt siste bilde på IG 👏👍#SKJULTREKLAME 

Endret av Marioposa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Adina slår til mot Sophie Elise sitt siste bilde på IG. Skjult reklame for BH 😆

Håper Adina og BOTB kommer tilbake! ❤️

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marioposa skrev:

Adina slår til mot Sophie Elise sitt siste bilde på IG. Skjult reklame for BH 😆

Håper Adina og BOTB kommer tilbake! ❤️

Nåja, var mer en pekefinger enn å slå til det der...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarianneE skrev:

Nåja, var mer en pekefinger enn å slå til det der...

Gøy at Adina endelig "dukker opp" litt igjen.. Jeg savner BOTB 😆

Endret av Marioposa
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Marioposa skrev:

Gøy at Adina endelig "dukker opp" litt igjen.. Jeg savner BOTB 😆

Ja, jeg er helt enig!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...