Gå til innhold

Hvor mange kalorier trenger en baby på 7 mnd i løpet av en dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spør pga dårlig vektoppgang. Vi har så vidt begynt med grøt, ikke helt begeistret for det enda, men noe går ned. 

H*n liker best grøt om er ferdiglaget fra semper, men den har jo egentlig lite kalorier syns jeg. 100 kalorier per pose. 

 

 

Anonymkode: 4e5bf...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke kontakt med helsestasjon? 

Anonymkode: b2bf7...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalloriberegninger på babyer gjøres bare på prematurbarn der sondeernæring er nødvendig for å kompensere for manglende eller dårlig egenspising. 

Du bør kontakte lege eller helsestasjon etter påske.

Anonymkode: 321d7...1d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda HS vet om dette. Jeg ville vite sånn ca hvor mye kalorier generelt ett barn trenger på den alderen. 

Anonymkode: 4e5bf...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man teller ikke kalorier på barn. 

Anonymkode: ebaff...30c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsåsnill ikke tell kalorier på babyer. Babyer skal være tjukke, de går av seg det igjen da de begynner å gå/løpe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness
19 minutter siden, EvaLena skrev:

Værsåsnill ikke tell kalorier på babyer. Babyer skal være tjukke, de går av seg det igjen da de begynner å gå/løpe.

Baby må opp i vekt.

Barns energibehov er i følge Mat og Medisin på ca. 115 kalorier per kg kroppsvekt i nyfødtperioden, 85 kalorier per kg kroppsvekt hos ett-åringen, og ca. 50 kcal per kg kroppsvekt mot slutten av puberteten. Det vil si at et barn på 10 kg behøver omtrent 1000 kcal. per dag, et barn på 20 kg behøver ca. 1500 kcal. per dag, og et barn på 30 kg behøver ca. 1700 kcal per da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag grøt på morsmelk eller erstatning. Da blir den mer kaloritett. 

Anonymkode: 78187...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Baby må opp i vekt.

Barns energibehov er i følge Mat og Medisin på ca. 115 kalorier per kg kroppsvekt i nyfødtperioden, 85 kalorier per kg kroppsvekt hos ett-åringen, og ca. 50 kcal per kg kroppsvekt mot slutten av puberteten. Det vil si at et barn på 10 kg behøver omtrent 1000 kcal. per dag, et barn på 20 kg behøver ca. 1500 kcal. per dag, og et barn på 30 kg behøver ca. 1700 kcal per da

Leste du egentlig hva jeg skrev? Jeg er for at babyer skal være tjukke. Å telle kalorier på babyer er bare tull. De skal spise til de blir mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EvaLena skrev:

Værsåsnill ikke tell kalorier på babyer. Babyer skal være tjukke, de går av seg det igjen da de begynner å gå/løpe.

Hvis du hadde lest HI hadde du jo sett at babyen det er snakk om her ikke er tjukk, men siter med det motsatte, at det er for lite vektoppgang. 

Anonymkode: af851...634

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde lest HI hadde du jo sett at babyen det er snakk om her ikke er tjukk, men siter med det motsatte, at det er for lite vektoppgang. 

Anonymkode: af851...634

Jeg fikk med meg at barnet skal opp i vekt, det er derfor jeg skriver at kalorier ikke skal telles. La barnet spise det den orker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
4 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg fikk med meg at barnet skal opp i vekt, det er derfor jeg skriver at kalorier ikke skal telles. La barnet spise det den orker.

Poenget er jo at babyen ikke spiser nok. 

Ts min baby drakk nærmere en liter mm om dagen og var feit som en julegris. Det er ca. 70 kcal per dl mm. Som en annen nevnte så kan det være lurt å spe på med mm i grøten for ekstra kalorier.

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
12 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg fikk med meg at barnet skal opp i vekt, det er derfor jeg skriver at kalorier ikke skal telles. La barnet spise det den orker.

Er jo nettopp derfor det blir spurt. Er jo greit å vite hva som faktisk er et minste kalori inntak for barnet, så den ihvertfall får det den trenger og ikke blir enda tynnere.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inntil det skrives om på Internett og blir brukt i motsatt hensikt av andre... 

Anonymkode: ebaff...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inntil det skrives om på Internett og blir brukt i motsatt hensikt av andre... 

Anonymkode: ebaff...30c

Da kan vedkommende Google så finner en kjapt ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...