Gå til innhold

Norrøn vs Latinsk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fremstår sikkert som dum nå, men jeg er meget kunnskapsløs på området. Har store problemer med å konsentrere meg også, så blir ikke klok enda hvor mye jeg leser.

Jeg elsker norrøn mytologi. Jeg er ikke kristen. Jeg har dog funnet meg et vers på latinsk som har en betydning som betyr utrolig mye for meg. Jeg har veldig lyst til å tattovere dette, men vet ikke om det kræsjer i og med at jeg har runeskrift noen plasser på kroppen? 

Beklager igjen hvis dette er et dumt spm.

Anonymkode: 8d34d...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det du synes er fint og riktig og viktig for deg og drit i hva andre synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Gjør det du synes er fint og riktig og viktig for deg og drit i hva andre synes.

Ja, jeg har tenkt tanken. Men føler det blir som å gå med en MAN-U skjorte når man egentlig er en Arsenal-entusiast, hvis disse to skriftspråka tilhører forskjellig tro.

Anonymkode: 8d34d...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har tenkt tanken. Men føler det blir som å gå med en MAN-U skjorte når man egentlig er en Arsenal-entusiast, hvis disse to skriftspråka tilhører forskjellig tro.

Anonymkode: 8d34d...364

Latin har ingenting med tro å gjøre. Jo, det var kirkespråk, men i seg selv er det ikke et kristent språk. Kjør på det du selv vil ha.

Hvis du synes dette er vanskelig, bruk wikipedia og les at dette er ikke nødvendigvis motsetninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det er uansett ikke så veldig stor forskjell på en ManUtd-skjorte og en Gooner-skjorte. 

Glad jeg kunne være til hjelp! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...