AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #61 Skrevet 12. april 2017 Skjønner ikke hvorfor folk skal kritisere og analysere alt TS skriver, det er jo tydelig at problemet er at besteforeldre ikke er så veldig interesserte i barnebarnet, uavhengig av om de viser det ved å kjøpe gaver som helt åpenbart ikke passer ungen, eller trener i stedet for å tilbringe tid med barnebarnet. Jeg har det også litt sånn med svigerforeldrene mine. Sønnen vår på 3 er første barnebarn på begge sider, og mine foreldre er kjempeengasjerte i han. De ønsker til stadighet å ha han på besøk, og gir han masse kjærlighet og opplevelser. Så har vi svigers, som er mer opptatt av sine egne behov. De har aldri villet passe barnebarnet sitt alene, fordi "de er for gamle til å ha ansvar for et barn alene i denne alderen." De er 57 og 58, og i god form. Men jeg tenker at det er deres valg, og de får tilbake det de inviterer. Sønnen vår er kjempeopptatt av mine foreldre, mens han er lite interessert i svigers. Anonymkode: d6243...64a 1
Biloba Skrevet 12. april 2017 #62 Skrevet 12. april 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor folk skal kritisere og analysere alt TS skriver, det er jo tydelig at problemet er at besteforeldre ikke er så veldig interesserte i barnebarnet, uavhengig av om de viser det ved å kjøpe gaver som helt åpenbart ikke passer ungen, eller trener i stedet for å tilbringe tid med barnebarnet. Jeg har det også litt sånn med svigerforeldrene mine. Sønnen vår på 3 er første barnebarn på begge sider, og mine foreldre er kjempeengasjerte i han. De ønsker til stadighet å ha han på besøk, og gir han masse kjærlighet og opplevelser. Så har vi svigers, som er mer opptatt av sine egne behov. De har aldri villet passe barnebarnet sitt alene, fordi "de er for gamle til å ha ansvar for et barn alene i denne alderen." De er 57 og 58, og i god form. Men jeg tenker at det er deres valg, og de får tilbake det de inviterer. Sønnen vår er kjempeopptatt av mine foreldre, mens han er lite interessert i svigers. Anonymkode: d6243...64a Kan dere ikke være sammen uten at de passer alene, eller er de ikke interessert i det heller? Jeg husker kun 1 gang at jeg overnattet alene hos besteforeldrene mine, men jeg var veldig glad i dem uansett og følte meg alltid elsket. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #63 Skrevet 12. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner deg godt! Jeg har voksne barn, og ser nå resultatet av besteforeldre som aldri brydde seg. De sitter med tårer i øynene og forteller hvor høyt elsket barnebarnet er, men har selv skapt et barnebarn som ikke elsker tilbake. Og det handler ikke om penger og gaver. Det handler om at de alltid prioriterte jobb, hadde det så travelt, reiste på ferier uten å fortelle om det, brøt avtaler om samvær og ellers rotet ting til. Jeg nevner å reise på ferie uten å fortelle om det, for å få frem avstanden. Skulle vi reist tre uker til Thailand, hadde alle våre nære familiemedlemmer vært godt informert. Når personer vi ønsker i livet vårt ikke er til stede, så tror jeg det er lett å se videre til materielle ting. Som en nødløsning, vil de ikke bruke tid, så vil de vel kanskje i hvert fall bruke penger? Det kan ligge veldig mye omtanke i å gi gaver og penger, å dele en arv med barn som har det trangt økonomisk, viser omsorg og et ønske om å bidra. Når dette ikke blir gjort, føler barnet at behovet ikke blitt sett, eller at det ikke betyr noe. Det handler IKKE om pengene, men om alle følelsene som kommer frem. Det er fryktelig sårt når besteforeldrene ikke bryr seg om barna våre Barna våre er det kjæreste vi har, som vi er stolte av og som vi ønsker å dele med de vi er glad i. Det blir på en måte som å tilby verdens fineste presang, og så takker mottaker nei. Du kan ikke forandre besteforeldrene, men du kan styre din egen interesse for deres liv. Som man reder ligger man. (Bare så det er nevnt, vi har besteforeldre på andre siden også. De er veldig rause og gavmilde. Det har også sin pris... det forventes noe tilbake, at vi takker og bukker, stiller opp, aldri klager, ikke diskuterer... vi står liksom alltid i takknemlighetsgjeld, og kan derfor ikke helt og holdent ta egne valg når de er involvert ). Anonymkode: 4fad5...1b1 Kjenner igjen dette her Anonymkode: bd69c...635 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #64 Skrevet 12. april 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro de fleste kanskje ville satt større pris på et økonomisk bidrag i en slitsom etableringsfase enn å vente på en arv som kommer om 20-30 år og man er i en helt annen økonomisk situasjon, som regel... Det er faren som har fått arv, ingen annen. Hvordan han vil disponere pengene, er helt opp til ham: gi dem til misjonen, reise jorda rundt, kjøpe båt, gi dem til bekjente, spare dem... Barna og andre har ingen grunn til å vente noen som helst gave, så skulle det komme en, gjelder det å takke pent. Å snakke om arv, som du gjør, er utidig og frekt. Far er ikke død, og dermed fins det ingen arv. Om det kommer til å bli en arv om x antall år, vil jo vise seg, men det kan en ikke forskuttere. Anonymkode: baceb...e18 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #65 Skrevet 12. april 2017 Selvsagt er det spesielt at han ikke lar det prelle av mer penger til deg. Men du har ikke noe som helst krav på å få det. Det er han som har fått det rettmessig. Han alene. Det må du bare godta. Her hadde jeg blitt glad på deres vegne hvis mine foreldre skulle ha arvet samme sum. Mine foreldre har så å si hele livet måttet velge ting fra nederste og billigste hylle på alle områder i livet både til seg selv og oss. Har du peiling på om han har nevneverdig med gjeld/om han hadde det da han arvet pengene? Ellers så har vel alle en slags bucket list her i livet med hva man ønsker å få utrettet før man dør. Det gjelder nok også han. Hvordan vet du at han ikke legger av penger til deg når han dør, at han ønsker du først skal få noe arv da? Om så er bør du uansett vise mer takknemlighet ovenfor ham nå bare for å vise han at du er glad for at han fremdeles lever. Men jeg synes egentlig ikke at du har noe med å spørre ham på hvordan han tenker om bruken av pengene sine. Det må jeg bare si. Anonymkode: 9874c...606
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #66 Skrevet 12. april 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vel ikke sagt det er noen andre sitt ansvar? 🤔 Tror de fleste syns det er spesielt å ikke få 1 kr av 1,6 mill. Men var uansett ikke det som var tema Anonymkode: 9f0c9...2a9 Jeg ville over hode ikke syntes det var spesielt å ikke få noe av mine foreldres arv. Arven er deres. Jeg arver dem når den tid kommer. Hvorfor skal vår generasjon få arven deres i tillegg? Ellers skjønner jeg at du kunne tenke deg en mer hands on bestefar, men jeg stusser på at du nevner penger eller materielle goder flere ganger i innlegget. Jeg tror også at man som foreldre må sørge for at besteforeldrene finner sin rolle - du kan ikke bare vente på at han skal ta kontakt - du må også legge opp til kontakten. Anonymkode: cf388...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #67 Skrevet 12. april 2017 Vær glad det ikke er flere barnebarn og han forskjellsbehandler. Her har besteforeldre på far siden 3 barnebarn. 2 som min mann har m tidligere kone og et fellesbarn. Bare den siste uken har de vært sammen med de 2 eldste 4 dager. Hatt dem m på hver sin bytur hvor de har fått gaver for 1000 kr, vært på skautur m grilling etc. Når de nå kommer til samvær hos oss og skryter av dette forsvinner vår yngste gråtende på rommet, både fordi han ikke har fått så fine nye ting, men mest fordi han lurer på hvorfor ikke han får være med farmor og farfar å finne på ting. Han er bare 4,5 men skjønner greia allerede nå. Det tar helt knekken på mitt mammahjerte. Så det finnes mange ulike besteforeldre. Anonymkode: 844d8...988 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #68 Skrevet 12. april 2017 Dere som kritiserer TS mtp arven: Har dere barn? Hadde dere delt en arv med barna deres? Når jeg får feriepenger, bonus e.l. så tenker jeg alltid på hvordan jeg kan glede hele familien med de ekstra kronene. Hadde jeg arvet 1,6 mill hadde jeg gledet meg til jeg kunne dele med ungene mine. Det er også grunnen til at jeg skjønner skuffelsen til TS når faren ikke deler. Det handler ikke om pengene, men følelsene rundt. Men alle har ikke like sterke familiebånd, så i noen familier er det nok sånn at den type raushet ikke finnes Anonymkode: 4fad5...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #69 Skrevet 12. april 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg er litt overrasket over besteforeldre på begge sider hos oss. Feks idag Var vipå senter med pappa, søsteren min og sønnen min. Så kjøper pappa klær og diverse til søsteren min , men jeg kjøper leke til sønnen min. Han har aldri kjøpt en eneste ting til sønnen min utenom bursdag. Så vidt noe da. Han var i Thailand i flere uker for litt siden (reiser hele tiden), og da kom han med en caps i voksenstørrelse til sønnen min. Vi har alltid hatt et Ok forhold ( han har vel alltid prioritert jobb foran alt annet) men han kommer aldri på besøk lenger eller hører fra seg. Blir så skuffet. Handler ikke om det økonomiske , men handler om å vise at man bryr seg. Jeg er student og samboer jobber, så hadde vært koselig med en liten påskjønnelse pga vi renoverer hus samtidig. Han arvet også 1,6 millioner fra bestemor for litt siden, og vi barna fikk ikke 1 kr. Blir så utrolig skuffet. Ingen av de andre besteforeldrene som har tid heller, viktigere å trene enn å se barnebarn. De har også mye penger, men har kjøpt brukte leker til sønnen vår. Må si det setter standarden for kjærlighet og omsorg, for å gidde å bruke tid på de , når de havner på gamlehjem. Virker som alle andre får hjelp og har så godt forhold til besteforeldrene, og at det er normalt. Men ikke her. Anonymkode: 9f0c9...2a9 Ehm, du har ikke krav på noe av den arven? Din far arvet av SIN mor.. Det er ikke din mor? Du har ikke krav på 5 øre en gang av den arven. Du har krav på arv etter DIN far når han blir borte, ikke før! Men sett vekk fra det. Du bør heller ta en prat med faren din om hvordan du føler det. Spørre om han har noen interesse av deg og din sønn eller ikke. Det andre besteforeldre-settet du nevner, som har mye penger, du vet jo strengt talt ikke det? Det kan hende de later som det, men egentlig sliter skikkelig og allikevel ønsker å bidra med noe...? Jeg syns ikke man skal være kravstor i form av ting. Man kan helle være kravstor i form av KJÆRLIGHET! Du beskriver jo mest her mangel på ting, ikke mangel på kjærlighet og oppfølging. Så hvor er kravene dine? Materialistisk eller følelsesmessig?? Anonymkode: ea860...b47
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #70 Skrevet 12. april 2017 22 timer siden, Minlillesky skrev: Kommentarene herfra er on point! Er helt helt enig! Anonymkode: ea860...b47
Maleficenta Skrevet 12. april 2017 #71 Skrevet 12. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ehm, du har ikke krav på noe av den arven? Din far arvet av SIN mor.. Det er ikke din mor? Du har ikke krav på 5 øre en gang av den arven. Du har krav på arv etter DIN far når han blir borte, ikke før! Men sett vekk fra det. Du bør heller ta en prat med faren din om hvordan du føler det. Spørre om han har noen interesse av deg og din sønn eller ikke. Det andre besteforeldre-settet du nevner, som har mye penger, du vet jo strengt talt ikke det? Det kan hende de later som det, men egentlig sliter skikkelig og allikevel ønsker å bidra med noe...? Jeg syns ikke man skal være kravstor i form av ting. Man kan helle være kravstor i form av KJÆRLIGHET! Du beskriver jo mest her mangel på ting, ikke mangel på kjærlighet og oppfølging. Så hvor er kravene dine? Materialistisk eller følelsesmessig?? Anonymkode: ea860...b47 Hun krever da ingenting
AnonymBruker Skrevet 12. april 2017 #72 Skrevet 12. april 2017 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Hun krever da ingenting Hun krever penger og uendelig med hjelp av alle besteforeldrene. Anonymkode: d4796...5ac 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #73 Skrevet 13. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør heller ta en prat med faren din om hvordan du føler det. Spørre om han har noen interesse av deg og din sønn eller ikke. Det bør hun absolutt ikke gjøre; det er usedvanlig frekt å spørre andre mennesker om slikt. Hadde jeg fått et slikt spørsmål, hadde jeg fort slengt et "Nei, ingen interesse!" rett i fjeset på frekkasen og levd etter det. Utspillet ville altså skapt større avstand. Andre menneskers interesse er er noe en observerer og i tilfelle tar imot med glede, men det er ikke noe en har krav på og dermed kan etterlyse. At en er i slekt, forandrer ikke på grunnleggende regler for menneskelig samkvem. Anonymkode: baceb...e18 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #74 Skrevet 13. april 2017 Har aldri fått en krone av det mine foreldre har arvet av sine foreldre, men de har bidratt i krisesituasjoner. Vet ikke hvorfor ts trakk inn penger, tror det var oppmerksomhet overfor barnebarnet som var hovedtema. Kan si litt om min familie. Min mor stilte opp da jeg fikk barn. Svigermor var mer fraværende og det samme var min far og hans nye kone. Men, min far hjalp meg med utstyr til babyen, og vi tilbrakte de fleste sommerferiene sammen på landstedet. Når min mor var så nærværende når jeg ble alenemor, hadde jeg egentlig ikke mer behov for barnevakt. Han inviterte oss ofte til middager, og hjalp til med praktiske ting, men som bestefar var han ikke barnevakt. En helg i ferien passet han og kona barnet. Jeg så ikke på det som merkelig, og tror bestefedre ofte trekker seg litt unna og overlater barnepass til bestemødrene. Anonymkode: 9609a...38f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #75 Skrevet 13. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri fått en krone av det mine foreldre har arvet av sine foreldre, men de har bidratt i krisesituasjoner. Vet ikke hvorfor ts trakk inn penger, tror det var oppmerksomhet overfor barnebarnet som var hovedtema. Kan si litt om min familie. Min mor stilte opp da jeg fikk barn. Svigermor var mer fraværende og det samme var min far og hans nye kone. Men, min far hjalp meg med utstyr til babyen, og vi tilbrakte de fleste sommerferiene sammen på landstedet. Når min mor var så nærværende når jeg ble alenemor, hadde jeg egentlig ikke mer behov for barnevakt. Han inviterte oss ofte til middager, og hjalp til med praktiske ting, men som bestefar var han ikke barnevakt. En helg i ferien passet han og kona barnet. Jeg så ikke på det som merkelig, og tror bestefedre ofte trekker seg litt unna og overlater barnepass til bestemødrene. Anonymkode: 9609a...38f Han passet barnebarnet en helg i løpet av alle feriene. Men, de fikk jo mye tid sammen likevel. Anonymkode: 9609a...38f
TolineBastine Skrevet 13. april 2017 #76 Skrevet 13. april 2017 Hos oss er det å en bestefar som ikke skjønner hvorfor ingen vil besøke han.. kan jo ha noe med at barnebarna hans (mine tantebarn)aldri har sett ham mens de vokste opp. Han var kun opptatt av jobb, status og damer... han kom ikke en gang i konfirmasjonen, og sluttet å komme i bursdager .. føler meg veldig heldig som har en pappa som har jobbet for å skape en relasjon til sitt barnebarn, og skaper gode barndoms minner. Forstår at Ts blir skuffet. Er også skuffet over min svigerfar. De vet ikke hva de går glipp av. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #77 Skrevet 13. april 2017 Rart hvordan flere her hoppet i taket og sier Ts skal skamme seg blant annet over at hun "truer" med at foreldrene kommer til å sitte alene den dagen de er gamle og kanskje bor på et sykehjem. Dét er hårreisende, ja. Men at besteforeldre overhodet ikke viser noe interesse for sine barnebarn, og heller prioriterer seg selv, det er jo den største selvfølge for barna deres har jo valgt å få barn selv så hvorfor i alle dager skal de ha en delaktig rolle i sine barnebarns liv. Ser til og med flere som nevner at det skjønner disse besteforeldrene fordi de nå endelig har gjort "sin jobb" med barna sine. Dobbeltmoralen lenge leve! Anonymkode: 17fd8...3d5 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #78 Skrevet 13. april 2017 Ser du selv hva du har arvet? Overfladiske tenkte. Tror mange kan se frem til at barna er voksne. Da kan de endelig bruke tiden på seg selv. Trene og reise. Du sitter der selv en dag...tiden går fort. Hva....nå endelig forstår jeg valgene til mine foreldre Anonymkode: bd52c...b49
AnonymBruker Skrevet 13. april 2017 #79 Skrevet 13. april 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser du selv hva du har arvet? Overfladiske tenkte. Tror mange kan se frem til at barna er voksne. Da kan de endelig bruke tiden på seg selv. Trene og reise. Du sitter der selv en dag...tiden går fort. Hva....nå endelig forstår jeg valgene til mine foreldre Anonymkode: bd52c...b49 Men da kan heller ikke disse menneskene du skisserer klage over at de sitter helt alene den dagen de er gamle og visner vekk på et gamlehjem. Da har man bare seg selv å takke. Anonymkode: 17fd8...3d5
Maleficenta Skrevet 14. april 2017 #80 Skrevet 14. april 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Rart hvordan flere her hoppet i taket og sier Ts skal skamme seg blant annet over at hun "truer" med at foreldrene kommer til å sitte alene den dagen de er gamle og kanskje bor på et sykehjem. Dét er hårreisende, ja. Men at besteforeldre overhodet ikke viser noe interesse for sine barnebarn, og heller prioriterer seg selv, det er jo den største selvfølge for barna deres har jo valgt å få barn selv så hvorfor i alle dager skal de ha en delaktig rolle i sine barnebarns liv. Ser til og med flere som nevner at det skjønner disse besteforeldrene fordi de nå endelig har gjort "sin jobb" med barna sine. Dobbeltmoralen lenge leve! Anonymkode: 17fd8...3d5 De fleste besteforeldre tar del i barnebarnas liv. Det sier seg selv at de blir like glade i de som i sine barn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå