Gå til innhold

Besteforeldre

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker og mye på seg selv? Det er da lov å prioritere trening hvis det et det hin er lidenskapelig opptatt av

Anonymkode: d4796...5ac

Syns ikke det er greit å drite i barnebarna sine

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig spent på hvordan dagens småbarnsforeldre takler besteforeldre rollen når den tid kommer, jeg. 

Anonymkode: 78993...443

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, Minlillesky skrev:

Det at hun skal vise at hun bryr seg om foreldrene. Altså klart hun og skal vise at hun brur seg, men foreldre er mer forpliktet til å bry seg om sitt avkom enn motsatt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig spent på hvordan dagens småbarnsforeldre takler besteforeldre rollen når den tid kommer, jeg. 

Jeg skal love deg at jeg skal stille opp, det er en selvfølge. Det er mine barn som får barn!  Men så har jeg brydd meg om mitt eget barn fra han ble født da

Anonymkode: 9f0c9...2a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er JEG som tar kontakt med min far. Ikke motsatt. Hele tiden. 

Han tenkte kun påseg selv. Utrolig skuffet over at han har blitt sånn. Han var ikke det før. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at jeg ikke tar kontakt??? Og du sier skjerp deg? Tror virkelig du burde skjerpe deg. Tenkt litt over hva du skriver 

Tror du bør skjære deg litt... kan være pappan din har planer for de 1,6 mill. Og hvorfor må du ha påskjønnelse? Forde du jonglerer oppussing, skole og barn? Folk har vært igjennom større prøvelser. Dere kunne feks ha ventet med å pusse opp. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Maleficenta skrev:

Syns ikke det er greit å drite i barnebarna sine

Å prioritere trening kan være helse relatert. Og å prioritere trening er ikke det samme som å drite I barnebarna. Kanskje hun rett og slett ikke er glad i barn og føler seg ukomfortabel rundt dem. Hvis hun hadde hjelp av sin mor så sier det litt. Synes det er stygt å anklage bestemor for å drite I barnebarna. Hun må få leve der livet hun vil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal love deg at jeg skal stille opp, det er en selvfølge. Det er mine barn som får barn!  Men så har jeg brydd meg om mitt eget barn fra han ble født da

Det vil tiden vise. Det er en egoistisk tidsepoke  vi lever i. Vi er mange som har værtskråsikre: dette skal ikke jeg gjøre, jeg skal bli bedre, så går tiden, ting skjer, man  blir eldre, får div helseutfordringen, tenker  over livet man har utsatt og utsatt. Hva vil man, det er nå vi lever og kan følge drømmene. Barna er voksne, og barnebarna blir tatt hånd om. Nå vil besteforeldrene endelig få gjøre sine ting, Og det er de vel unt. Vent å se, TS. Enten blir du sånn eller slik. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å prioritere trening kan være helse relatert. Og å prioritere trening er ikke det samme som å drite I barnebarna. Kanskje hun rett og slett ikke er glad i barn og føler seg ukomfortabel rundt dem. Hvis hun hadde hjelp av sin mor så sier det litt. Synes det er stygt å anklage bestemor for å drite I barnebarna. Hun må få leve der livet hun vil.

Hun er glad i barn. Hun fikk barn når hun var ung, så derfor mye hjelp. Syns hun burde se litt selv hvor mye hjelp hun fikk. 

Hun har det kjempefint når hun er sammen med sønnen vår. Så ikke der problemet ligger 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vil tiden vise. Det er en egoistisk tidsepoke  vi lever i. Vi er mange som har værtskråsikre: dette skal ikke jeg gjøre, jeg skal bli bedre, så går tiden, ting skjer, man  blir eldre, får div helseutfordringen, tenker  over livet man har utsatt og utsatt. Hva vil man, det er nå vi lever og kan følge drømmene. Barna er voksne, og barnebarna blir tatt hånd om. Nå vil besteforeldrene endelig få gjøre sine ting, Og det er de vel unt. Vent å se, TS. Enten blir du sånn eller slik. 

Ingen av de som har helseproblemer men. Og de trener 5 dager i uka 🤔 men men , ja får se om jeg gidder å ha noe med barnebarna å gjøre når jeg blir gammel 

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er forskjell på å være opptatt av trening og å prioritere det over ABSOLUTT alt annet. Og da spesielt mennesker som står en nær. Og det må ikke trenes på treningsstudio alltid. Det er mye til hverdags som det og er trening i. Og det må ikke trenes hver eneste dag.

Ja man har rett til å være så selvopptatt man bare vil men man må regne med at det vil slå tilbake. Hjelper ikke med god helse og langt liv når man må tilbringe siste tiden mutters alene. 

Om man ikke liker barn bør man heller ikke bli mor... noe en bestemor er

Endret av Maleficenta
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da er hun ganske ung bestemor også da? Ikke alle bestemødre som er pensjonister med masser av tid til barnebarn. Betyr ikke at de driter i dem. Hvor mye, hva konkret forventer du av henne?

Anonymkode: 055c9...2c3

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er nå engang slik at alle voksne selv kan velge hva de ønsker å bruke tiden sin på, hvilke mennesker de ønsker å ha i livet sitt og hvem de skal være glad i. At man har blodsbånd forplikter ikke. Det er såklart skuffende hvis man føler at man er oversett og ikke prioritert. Men ts, du er voksen, ta noen valg. Ikke gå rundt og sutre. Bestemoren din kunne ha gitt deg arv direkte. Ellers er det ikke så mye av det du skriver her, som tyder på at du er oversett og dumpa av familien. 
Så ikke ta kontakt, med mindre du kan håndtere situasjonen slik den er, og ikke som du vil den skal være. Bli en bedre forelder enn det du synes faren din er. Så blir det nok bra,

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker bare at folk er forskjellige og reagerer ulikt på det å få barnebarn.

Og TS, det er ikke så mye du kan gjøre for å forandre på besteforeldrene til barna dine.  Bare vær varsom med å omtale de negativt så barna dine hører det. 

Det skader mer enn besteforeldrenes mangel på omsorg. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det er nå engang slik at alle voksne selv kan velge hva de ønsker å bruke tiden sin på, hvilke mennesker de ønsker å ha i livet sitt og hvem de skal være glad i. At man har blodsbånd forplikter ikke. Det er såklart skuffende hvis man føler at man er oversett og ikke prioritert. Men ts, du er voksen, ta noen valg. Ikke gå rundt og sutre. Bestemoren din kunne ha gitt deg arv direkte. Ellers er det ikke så mye av det du skriver her, som tyder på at du er oversett og dumpa av familien. 
Så ikke ta kontakt, med mindre du kan håndtere situasjonen slik den er, og ikke som du vil den skal være. Bli en bedre forelder enn det du synes faren din er. Så blir det nok bra,

Nei man kan ikke velge bort å være glad i barna sine.. man er forpliktet til å alltid elske de betingelsesløst uansett hvor gamle de er. Har aldri hørt om at det eksisterer foreldre som slutter å elske barna sine. Dine spekulasjoner om meg er forresten bare tull og totalt usaklig

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Aldrisur skrev:

Jeg tenker bare at folk er forskjellige og reagerer ulikt på det å få barnebarn.

Og TS, det er ikke så mye du kan gjøre for å forandre på besteforeldrene til barna dine.  Bare vær varsom med å omtale de negativt så barna dine hører det. 

Det skader mer enn besteforeldrenes mangel på omsorg. 

Nei er ikke noe jeg kan gjøre med det. Bare synd at han skal ha så få mennesker rundt seg, for jeg orker ikke å "mase" mer eller å prøve mer med besteforeldrene. Mulig de skjønner det da, vet ikke. 

Snakker ikke om de sånn foran han, vet han ikke får noe forhold til de da ihvertfall. 

• Liker 1
Skrevet

Virker som om ts setter = mellom omsorg og kroner.. 

Altså, jeg synes virkelig(!) ikke man kan kreve noe av foreldregenerasjonen når en sjøl har flyttet ut og etablert seg. Mener ts virkelig at man når ungene er flyttet ut ikke skal kunne forme livet sitt slik man ønsker å leve det? At man skal dele kronene sine? 

Det er ikke veldig uvanlig at menn tar lite initiativ. Og mangel på initiativ er ikke det samme som mangel på interesse. Noen vil rett og slett nyte friheten som ligger i å ikke ha daglig ansvar for barn. De har tross alt gitt masse i tjue år eller noe sånt.

Snakk heller med faren din, ts, og finn ut av hva som er rimelig å forvente av hverandre. For alt du vet kan det være at han ikke vil forstyrre..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er hun ganske ung bestemor også da? Ikke alle bestemødre som er pensjonister med masser av tid til barnebarn. Betyr ikke at de driter i dem. Hvor mye, hva konkret forventer du av henne?

Anonymkode: 055c9...2c3

Hun er 50ettellerannet. Sønnen min er ikke så gammel. Forventer at man en gang man er i krise kanskje kunne droppa treninga for å hjulpet oss. Så mye hjelp som hun fikk så burde hun se at det kan skje ett krisetilfelle eller ett behov , bare en gang, kanskje , eller noe. Jah 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er forskjell på å være opptatt av trening og å prioritere det over ABSOLUTT alt annet. Og da spesielt mennesker som står en nær. Og det må ikke trenes på treningsstudio alltid. Det er mye til hverdags som det og er trening i. Og det må ikke trenes hver eneste dag.

Ja man har rett til å være så selvopptatt man bare vil men man må regne med at det vil slå tilbake. Hjelper ikke med god helse og langt liv når man må tilbringe siste tiden mutters alene. 

Om man ikke liker barn bør man heller ikke bli mor... noe en bestemor er

Det jeg også mener, om man er selvopptatt så slår det tilbake. Har da flere jeg kjenner som hjelper andre og setter andre foran seg selv innimellom. 

Ja de trener 5 dager i uken på treningsstudio. Er aldri ute i natur eller annet med barnebarnet.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Lammelåret skrev:

Virker som om ts setter = mellom omsorg og kroner.. 

Altså, jeg synes virkelig(!) ikke man kan kreve noe av foreldregenerasjonen når en sjøl har flyttet ut og etablert seg. Mener ts virkelig at man når ungene er flyttet ut ikke skal kunne forme livet sitt slik man ønsker å leve det? At man skal dele kronene sine? 

Det er ikke veldig uvanlig at menn tar lite initiativ. Og mangel på initiativ er ikke det samme som mangel på interesse. Noen vil rett og slett nyte friheten som ligger i å ikke ha daglig ansvar for barn. De har tross alt gitt masse i tjue år eller noe sånt.

Snakk heller med faren din, ts, og finn ut av hva som er rimelig å forvente av hverandre. For alt du vet kan det være at han ikke vil forstyrre..

Pappa har en femtenåring hjemme fortsatt 😬 Hatt barn hjemme i 30 år snart han. 

Setter ikke = mellom omsorg og kr nei, det var bare en liten del av hele greia. 

Mener såklart man skal få leve det livet man vil, bare rart å ville ha mer omgang med jenter på min alder og kamerater, enn sitt eget barnebarn. Det er litt skuffende. 

Ja tror jeg må snakke med han. Eller bare la være, og la det seile sin egen sjø. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...