AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #1 Skrevet 11. april 2017 Må si jeg er litt overrasket over besteforeldre på begge sider hos oss. Feks idag Var vipå senter med pappa, søsteren min og sønnen min. Så kjøper pappa klær og diverse til søsteren min , men jeg kjøper leke til sønnen min. Han har aldri kjøpt en eneste ting til sønnen min utenom bursdag. Så vidt noe da. Han var i Thailand i flere uker for litt siden (reiser hele tiden), og da kom han med en caps i voksenstørrelse til sønnen min. Vi har alltid hatt et Ok forhold ( han har vel alltid prioritert jobb foran alt annet) men han kommer aldri på besøk lenger eller hører fra seg. Blir så skuffet. Handler ikke om det økonomiske , men handler om å vise at man bryr seg. Jeg er student og samboer jobber, så hadde vært koselig med en liten påskjønnelse pga vi renoverer hus samtidig. Han arvet også 1,6 millioner fra bestemor for litt siden, og vi barna fikk ikke 1 kr. Blir så utrolig skuffet. Ingen av de andre besteforeldrene som har tid heller, viktigere å trene enn å se barnebarn. De har også mye penger, men har kjøpt brukte leker til sønnen vår. Må si det setter standarden for kjærlighet og omsorg, for å gidde å bruke tid på de , når de havner på gamlehjem. Virker som alle andre får hjelp og har så godt forhold til besteforeldrene, og at det er normalt. Men ikke her. Anonymkode: 9f0c9...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #2 Skrevet 11. april 2017 Ja, de høster som de sår... sånn tenker jeg også... Anonymkode: 8cd2d...825 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #3 Skrevet 11. april 2017 Ja det blir jo sånn. De får jo ingen barnebarn som bryr seg nevneverdig med å besøke de når de blir eldre. Anonymkode: 9f0c9...2a9 4
Maleficenta Skrevet 11. april 2017 #4 Skrevet 11. april 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg er litt overrasket over besteforeldre på begge sider hos oss. Feks idag Var vipå senter med pappa, søsteren min og sønnen min. Så kjøper pappa klær og diverse til søsteren min , men jeg kjøper leke til sønnen min. Han har aldri kjøpt en eneste ting til sønnen min utenom bursdag. Så vidt noe da. Han var i Thailand i flere uker for litt siden (reiser hele tiden), og da kom han med en caps i voksenstørrelse til sønnen min. Vi har alltid hatt et Ok forhold ( han har vel alltid prioritert jobb foran alt annet) men han kommer aldri på besøk lenger eller hører fra seg. Blir så skuffet. Handler ikke om det økonomiske , men handler om å vise at man bryr seg. Jeg er student og samboer jobber, så hadde vært koselig med en liten påskjønnelse pga vi renoverer hus samtidig. Han arvet også 1,6 millioner fra bestemor for litt siden, og vi barna fikk ikke 1 kr. Blir så utrolig skuffet. Ingen av de andre besteforeldrene som har tid heller, viktigere å trene enn å se barnebarn. De har også mye penger, men har kjøpt brukte leker til sønnen vår. Må si det setter standarden for kjærlighet og omsorg, for å gidde å bruke tid på de , når de havner på gamlehjem. Virker som alle andre får hjelp og har så godt forhold til besteforeldrene, og at det er normalt. Men ikke her. Anonymkode: 9f0c9...2a9 Jeg tenker ofte at det er en grunn til at mange eldre ikke får no særlig besøk av barn og barnebarn på sykehjem når jeg hører slike historier som dette. Alle tenker liksom stakkars gamlingen som aldri får besøk men er så lett å si det når eldre mennesker ser så uskyldige ut. Men man vet jo ikke hva type forhold de har hatt med barna sine før. 21
Måbarefåsiat... Skrevet 11. april 2017 #5 Skrevet 11. april 2017 Du nevner at dette handler om å bry seg. Men du verden som du snakker om store pengesummer og slikt som du synes du fortjener å få kloa i. Litt kvalmt at du fremstiller dette som om du har krav på og blir skuffet over å ikke få del i de 1,6 mill. Nå sier du sikkert nei og at det ikke er det du mener, Men å klage over at sønnen din har fått brukte leker.... så bra at noen tenker gjenbruk! At du er student og pusser opp hus, er da ditt ansvar, ikke alle andres. 18
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #6 Skrevet 11. april 2017 11 minutter siden, Maleficenta skrev: Jeg tenker ofte at det er en grunn til at mange eldre ikke får no særlig besøk av barn og barnebarn på sykehjem når jeg hører slike historier som dette. Alle tenker liksom stakkars gamlingen som aldri får besøk men er så lett å si det når eldre mennesker ser så uskyldige ut. Men man vet jo ikke hva type forhold de har hatt med barna sine før. kunne ikke sagt det bedre selv, desverre Anonymkode: 9f0c9...2a9 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #7 Skrevet 11. april 2017 Du snakker om penger, ikke tid og omsorg. Mine barn får også brukte leker, men mye kjærlighet og tid. Det handler ikke om prisen på gaven fra Thailand eller andelen penger. Er det dét som skal sette standarden for tid og omsorg når de blir gamle? Jeeeeeez Anonymkode: 055c9...2c3 12
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #8 Skrevet 11. april 2017 9 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Du nevner at dette handler om å bry seg. Men du verden som du snakker om store pengesummer og slikt som du synes du fortjener å få kloa i. Litt kvalmt at du fremstiller dette som om du har krav på og blir skuffet over å ikke få del i de 1,6 mill. Nå sier du sikkert nei og at det ikke er det du mener, Men å klage over at sønnen din har fått brukte leker.... så bra at noen tenker gjenbruk! At du er student og pusser opp hus, er da ditt ansvar, ikke alle andres. Har vel ikke sagt det er noen andre sitt ansvar? 🤔 Tror de fleste syns det er spesielt å ikke få 1 kr av 1,6 mill. Men var uansett ikke det som var tema Anonymkode: 9f0c9...2a9 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #9 Skrevet 11. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om penger, ikke tid og omsorg. Mine barn får også brukte leker, men mye kjærlighet og tid. Det handler ikke om prisen på gaven fra Thailand eller andelen penger. Er det dét som skal sette standarden for tid og omsorg når de blir gamle? Jeeeeeez Anonymkode: 055c9...2c3 Pris på gaven fra Thailand ? Les igjen. Det handler om tanken. Jeeeez?👍😂 Anonymkode: 9f0c9...2a9 3
Måbarefåsiat... Skrevet 11. april 2017 #10 Skrevet 11. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har vel ikke sagt det er noen andre sitt ansvar? 🤔 Tror de fleste syns det er spesielt å ikke få 1 kr av 1,6 mill. Men var uansett ikke det som var tema Anonymkode: 9f0c9...2a9 Jo, det er akkurat det som er temaet. Og hva man synes er spesielt og ikke, er ikke relevant - innehaveren av pengene bestemmer. Og hvis kjærligheten mot dette mennesket er betinget av hvor mye penger man klarer å kare til seg, er det bare trist. Til og med varsle triste tider for gamlehjemmet. Hva med å lære denne ungen at penger ikke betyr noe som helst. Glede og omsorg og bry seg om hverandre er det som teller. Ikke hvor skuffet man er over å ikke få slå kloa i andres arv. Hvis bestemor ville du skulle å penger, hadde hun sikkert satt av spesielt til deg. 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #11 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pris på gaven fra Thailand ? Les igjen. Det handler om tanken. Jeeeez?👍😂 Anonymkode: 9f0c9...2a9 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om penger, ikke tid og omsorg. Mine barn får også brukte leker, men mye kjærlighet og tid. Det handler ikke om prisen på gaven fra Thailand eller andelen penger. Er det dét som skal sette standarden for tid og omsorg når de blir gamle? Jeeeeeez Anonymkode: 055c9...2c3 Mitt barn får ikke kjærlighet og tid. Det går til jobb (statusjag) og fest med venner og jenter på min alder. Anonymkode: 9f0c9...2a9 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #12 Skrevet 11. april 2017 Hvordan var forholdet deres før du fikk barn? Jeg synes mange forventer altfor mye av sine besteforeldre. Anonymkode: 3da74...aee 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #13 Skrevet 11. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror de fleste syns det er spesielt å ikke få 1 kr av 1,6 mill. Anonymkode: 9f0c9...2a9 Eeee.... Nei. Og du TS, ikke tro på alt du hører venninner og venner fortelle når de legger ut om hva de får av sine foreldre som springer ned dørene med schvæære pengegaver, designerklær til barnebarna og snekkerhjelp 25 timer i døgnet Sånt snakk er akkurat som FB hvor det bare et ønskebilde av en drøm vises til omverdenen. Det lykkelige par kysser over årgangschampagnen og uttaler "Gleder oss såå til cruise i middelhavet!" - så fort bildet er tatt krangler de videre, og den ene sover på gjesterommet for 6. måneden på rad. Anonymkode: a7420...a03 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #14 Skrevet 11. april 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pris på gaven fra Thailand ? Les igjen. Det handler om tanken. Jeeeez?👍😂 Anonymkode: 9f0c9...2a9 Er ikke alle bestefedre som tenker på å ha med gave hjem til barnebarn i det hele tatt. Jeg opplever at du klager på "dårlig" gave. Og når du ellers var så opptatt av penger, tenkte jeg på det og. Ellers er det ikke rart å ikke få en sum av de arvede 1,6 millionene, nei. Bestemor kunne gitt deg dirkete. Anonymkode: 055c9...2c3 1
Minlillesky Skrevet 11. april 2017 #15 Skrevet 11. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må si jeg er litt overrasket over besteforeldre på begge sider hos oss. Feks idag Var vipå senter med pappa, søsteren min og sønnen min. Så kjøper pappa klær og diverse til søsteren min , men jeg kjøper leke til sønnen min. Han har aldri kjøpt en eneste ting til sønnen min utenom bursdag. Så vidt noe da. Han var i Thailand i flere uker for litt siden (reiser hele tiden), og da kom han med en caps i voksenstørrelse til sønnen min. Det er tanken som teller! Så fint at han tenkte på sønnen din. Om det er voksenstr eller ei spiller ingen rolle. Tanken som teller Vi har alltid hatt et Ok forhold ( han har vel alltid prioritert jobb foran alt annet) men han kommer aldri på besøk lenger eller hører fra seg. Blir så skuffet. Handler ikke om det økonomiske , men handler om å vise at man bryr seg. Viser DU at du bryr deg om dem? Besøker du dem? Lar du deg høre fra deg? Kommunikasjon er gjensidig. Jeg er student og samboer jobber, så hadde vært koselig med en liten påskjønnelse pga vi renoverer hus samtidig. At du er student, samboer jobber og dere renoverer hus samtidig er deres problem. Hvorfor ønsker du en liten påskjønnelse pga det? Ærlig talt.. Han arvet også 1,6 millioner fra bestemor for litt siden, og vi barna fikk ikke 1 kr. Blir så utrolig skuffet. Hvorfor? Penger er bare penger. Jeg hadde blitt glad om jeg ikke hadde arvet pengene. Men penger for meg betyr ikke noe annet enn mat og regninger Så de hadde mest sannsynlig blitt stående på kontoen til all evig tid. Heldigvis bestemmer eieren av pengene hvem som skal få de pengene, og mottakeren bestemmer selv om han vil dele pengene med de rundt seg eller beholde alt selv. Han må ikke dele pengene, det er hans penger. Ikke vits å bruke energi på å bli sur pga det.. Ingen av de andre besteforeldrene som har tid heller, viktigere å trene enn å se barnebarn. De har også mye penger, men har kjøpt brukte leker til sønnen vår. Så flott de tenker gjenbruk! Brukte leker er som regel like hele og fine som splitter nye! Heldigvis er ikke barn som voksne. Barn blir glade uansett brukt eller ei. De ser ikke forskjell. Og hva så om det er brukt? Skjerp deg! Må si det setter standarden for kjærlighet og omsorg, for å gidde å bruke tid på de , når de havner på gamlehjem. Så på grunn av at de ikke ga barna penger, kjøper brukte leker og for stor caps, pluss manglende kontakt, så ønsker du ikke å bruke tid på de når de havner på gamlehjem? Skjerp deg.. Virker som alle andre får hjelp og har så godt forhold til besteforeldrene, og at det er normalt. Men ikke her. Du høres veldig materialistisk ut. Kom deg ned på jorden igjen. Om du føler mangel på kontakt, så se på deg selv. Har du gjort noe for å holde kontakten? Har du tatt initiativ? Besteforeldre må ikke hjelpe, de må ikke noen ting. De har sine liv, og du ditt liv. Du har valgt å få barn, studere og renovere hus samtidig. Det er ikke synd på deg i det hele tatt. Kom deg ned på jorden igjen.. Anonymkode: 9f0c9...2a9 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #16 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan var forholdet deres før du fikk barn? Jeg synes mange forventer altfor mye av sine besteforeldre. Anonymkode: 3da74...aee Det har vært bra. Han har alltid prioritert jobb foran meg og søster, og nå fest osv også mnd. Men har vel alltid vært sånn overfladisk eller hva skal jeg si.... Har snakket godt men han er ikke så kjærlig. Bare utrolig skuffet over at han aldri tar kontakt og driter i sitt første barnebarn. Så synd for barnet mitt, barna trenger flere enn foreldrene som er glad i de og som de kan forholde seg til. Bare husker når jeg var liten så var det aldri noe problem. Som feks moren til samboeren min, for hun så er det viktigere å trene. Hun selv bodde hjemme hos sin mor med samboeren min og søskenet. Hun fikk mye hjelp for å si det sånn. Den ser de ikke🤔 Moren hennes syns det er rart også. Alle tenker bare på seg selv for tiden syns jeg. Anonymkode: 9f0c9...2a9 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #17 Skrevet 11. april 2017 Alle tenker på seg selv, også du. Men du var jo på senteret med faren din? dere tilbringer jo tydeligvis tid sammen? Du klager varen på at han ikke bruker penger ? Anonymkode: 055c9...2c3 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #18 Skrevet 11. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har vært bra. Han har alltid prioritert jobb foran meg og søster, og nå fest osv også mnd. Men har vel alltid vært sånn overfladisk eller hva skal jeg si.... Har snakket godt men han er ikke så kjærlig. Bare utrolig skuffet over at han aldri tar kontakt og driter i sitt første barnebarn. Så synd for barnet mitt, barna trenger flere enn foreldrene som er glad i de og som de kan forholde seg til. Bare husker når jeg var liten så var det aldri noe problem. Som feks moren til samboeren min, for hun så er det viktigere å trene. Hun selv bodde hjemme hos sin mor med samboeren min og søskenet. Hun fikk mye hjelp for å si det sånn. Den ser de ikke🤔 Moren hennes syns det er rart også. Alle tenker bare på seg selv for tiden syns jeg. Anonymkode: 9f0c9...2a9 Du tenker og mye på seg selv? Det er da lov å prioritere trening hvis det et det hin er lidenskapelig opptatt av Anonymkode: d4796...5ac 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #19 Skrevet 11. april 2017 7 minutter siden, Minlillesky skrev: Og du høres ut som ett bedre menneske 👍 Anonymkode: 9f0c9...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2017 #20 Skrevet 11. april 2017 9 minutter siden, Minlillesky skrev: Hvordan vet du at jeg ikke tar kontakt??? Og du sier skjerp deg? Tror virkelig du burde skjerpe deg. Tenkt litt over hva du skriver Anonymkode: 9f0c9...2a9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå