Gå til innhold

Å "se" mer enn man ser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I helgen satt en kvinne og gråt litt skjult på et hotell. En hotellansatt stod og snakket med henne og tok henne kort på skulderen. Hun trykket på telefonen mens hun gråt.

Noe sa meg at dette var en voldtek og at hun burde anmelde. 

Jeg kunne jo ikke vite hva som hadde skjedd. Ungene var med, så jeg hadde problemer med å gjøre noe mer.

Da jeg spurte hvordan det gikk, fikk jeg svar fra han at det gikk bra. 

I fare for å virke gal, så sier jeg aldri noe høyt når slike ting skjer. 

Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 5960f...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det er ei som fant mannen sin i sengen med... eh ja, du vet. :forvirret: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun hadde vært alene, ville jeg spurt henne om det gikk bra med henne og om det var noe jeg kunne gjøre. Men siden en hotellansatt passet på henne hadde jeg satset på at han/hun gjorde det samme.

Anonymkode: e0d46...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det var den hotellansatte som var ansvarlig. Ingen som "ser" mer enn de tror? 

Anonymkode: 5960f...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke, men kjenner. :) Feks jeg har radar på venner og slekt. litt plagsomt, fordi jeg ikke får ro over meg, men jeg kan feks oppleve at noen er i hodet mitt i noen dager før de pluselig tar kontakt og forteller at ting jeg allerde "vet"

Anonymkode: b61a2...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig

Spør om det går bra. Ta kontakt. Jeg har gjort dette selv med både voksne og barn jeg har oppfattet at har vært i uheldige situasjoner. Har hatt andre (venner og familie) rundt meg som ville ignorere vedkommende/late som ingenting. Men jeg klarer ikke la det gå. I enkelte tilfeller får jeg en tilbakemelding om at det er OK. I andre tilfeller har jeg opplevd å møte mennesker i store krisesituasjoner. Også barn. Som har medført at jeg har måttet kontakte barnevern osv. Ikke vær redd for å ta kontakt. Du har lite å tape og det værste som skjer er ar noen ber deg "passe dine egne saker". Mange er for redd for å involvere og bry seg, enda det kanskje er nettopp det disse menneskene trenger.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...