Gå til innhold

Hvordan dumpe en du dater på en skånsom måte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Møtte en for 14 dager siden og det var full klaff, har pratet på tlf hver dag og møtt hverandre noen ganger.......men mine følelser har gått fra lykkerus til å ikke vil være med han......mens han overøser meg med kompliment, koser og vil prate hele tiden. 

Hvordan si til han at jeg ikke ønsker å fortsette? Vi var med hverandre i helgen og jeg prøvde virkelig, men klarer ikke å finne frem følelsene igjen

Anonymkode: 99559...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare si rett ut at du ikke tror det kommer til å gå med dere og at du derfor ikke ønsker å fortsette. Etter bare to uker burde det gå bra :) 

Anonymkode: c0775...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort dette før.....så må finne god måte. Han er jo der at han lurer på når jeg skal introdusere barna😶 Så jeg blir litt nervøs for hvordan han skal ta det

TS

Anonymkode: 99559...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjort dette før.....så må finne god måte. Han er jo der at han lurer på når jeg skal introdusere barna😶 Så jeg blir litt nervøs for hvordan han skal ta det

TS

Anonymkode: 99559...4e9

Det høres ut som han tenker litt mer med hjertet enn hodet her, er ikke normalt å introdusere barn så tidlig.

Jeg ville gitt han en grundig forklaring, og ingen tvil om at du ikke vil dette. Mange som nekter å gi opp og går rundt med håp hvis man prøver å skåne den andre og være veldig snill. F. eks "Jeg syns du er veldig snill og fin å være med, men jeg merker kun en vennskapelig kjemi. Her kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet det dessverre ikke kan utvikle seg til noe mer."

Anonymkode: a2820...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som han tenker litt mer med hjertet enn hodet her, er ikke normalt å introdusere barn så tidlig.

Jeg ville gitt han en grundig forklaring, og ingen tvil om at du ikke vil dette. Mange som nekter å gi opp og går rundt med håp hvis man prøver å skåne den andre og være veldig snill. F. eks "Jeg syns du er veldig snill og fin å være med, men jeg merker kun en vennskapelig kjemi. Her kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet det dessverre ikke kan utvikle seg til noe mer."

Anonymkode: a2820...d50

Ja jeg må få det ut klart og tydelig, samtidig fint..... angrer på at han var hos meg i natt, men jeg er så feig og tør jo ikke si noe som sårer andre😧

Ts

Anonymkode: 99559...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg må få det ut klart og tydelig, samtidig fint..... angrer på at han var hos meg i natt, men jeg er så feig og tør jo ikke si noe som sårer andre😧

Ts

Anonymkode: 99559...4e9

Forstår det, men det sårer mer jo lenger du drar det ut. Dere har ikke datet så lenge. Han kommer over det :) 

Anonymkode: c0775...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår det, men det sårer mer jo lenger du drar det ut. Dere har ikke datet så lenge. Han kommer over det :) 

Anonymkode: c0775...a46

Ja det er så sant! Må bare bite i eplet! 

TS

Anonymkode: 99559...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig og tydelig. Ikke la det være rom for håp. Fokuser på deg selv og dine egne følelser fremfor å fortelle hva som er galt med ham. Hvis han ber om konstruktiv kritikk, kan du gi ham det.

Det er kjipt å bli dumpet uansett hvordan det blir gjort, men å være tydelig og konstruktiv kan hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Erazor skrev:

Vær ærlig og tydelig. Ikke la det være rom for håp. Fokuser på deg selv og dine egne følelser fremfor å fortelle hva som er galt med ham. Hvis han ber om konstruktiv kritikk, kan du gi ham det.

Det er kjipt å bli dumpet uansett hvordan det blir gjort, men å være tydelig og konstruktiv kan hjelpe litt.

Ja jeg må jo si at jeg har ikke de følelsene lengre som jeg hadde. Er jo feil å si til en at man får klaus av all kosen og komplimentene😆 Men jeg får jo det pga at det bare føles feil å være med han. 

TS

Anonymkode: 99559...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja jeg må jo si at jeg har ikke de følelsene lengre som jeg hadde. Er jo feil å si til en at man får klaus av all kosen og komplimentene😆 Men jeg får jo det pga at det bare føles feil å være med han. 

TS

Anonymkode: 99559...4e9

Hvis han spør om konstruktiv kritikk, kan du fortelle at du syntes at han gikk for fort frem for deg. Da gir du ham kritikken ut fra ditt ståsted, fremfor å si at «du gikk alt for fort frem» som blir en mer personlig kritikk mot ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Erazor skrev:

Hvis han spør om konstruktiv kritikk, kan du fortelle at du syntes at han gikk for fort frem for deg. Da gir du ham kritikken ut fra ditt ståsted, fremfor å si at «du gikk alt for fort frem» som blir en mer personlig kritikk mot ham.

Det kan jeg, takk for tips👌🏻  Prøver å vinkle det mot meg, for han har jo bare vært snill (bortsett fra info som har fått meg til å reagere). Er mine følelser som er borte og magefølelsen som sier at det er noe med han som gjør at jeg må trekke meg

TS

Anonymkode: 99559...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg, takk for tips👌🏻  Prøver å vinkle det mot meg, for han har jo bare vært snill (bortsett fra info som har fått meg til å reagere). Er mine følelser som er borte og magefølelsen som sier at det er noe med han som gjør at jeg må trekke meg

TS

Anonymkode: 99559...4e9

Jeg ville kanskje ikke ha sagt at «magefølelsen min sier at det er noe med deg som gjør at jeg må trekke meg», det høres ut som om du tror det er noe alvorlig galt med ham. Prøv å holde det saklig og ikke anklagende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Erazor skrev:

Jeg ville kanskje ikke ha sagt at «magefølelsen min sier at det er noe med deg som gjør at jeg må trekke meg», det høres ut som om du tror det er noe alvorlig galt med ham. Prøv å holde det saklig og ikke anklagende.

Nei nei, skal ikke si det! Var bare jeg som måtte få det ut😂🙈

Anonymkode: 99559...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også måttet dumpe et par dates, og jeg har bare holdt det enkelt, noe i duren "jeg synes du er en flott person og jeg har satt pris på tiden vi har brukt på hverandre, men jeg må dessverre trekke meg da de riktige følelsene ikke har oppstått for min del. Det er veldig dumt, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det er riktig avgjørelse. Jeg ønsker heller ikke å kaste bort tiden din videre, og ønsker deg alt godt" eller noe sånt.

Det er litt begrenset hvor mye man kan pakke budskapet inn. Å bli avvist er kjipt uansett, han skjønner jo tegninga. Klar, høflig beskjed duger. Han kommer over det, og møter nye damer.

Noen stor forklaring er unødvendig, etter mitt syn. Du kan jo bare si at det er som du beskriver - magefølelsen. Noen personer er flotte folk som vi dessverre ikke har den rette kjemien med, eller føler vi er kompatible med. Det er ikke din oppgave å "oppdra" ham eller peke ut alle hans feil for å hjelpe ham videre i kjærlighetslivet sitt, du har tross alt bare kjent ham veldig kort.

Anonymkode: 2e991...22b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en enkel og grei mld. Så han tok det bra👌🏻 Takk for tips alle sammen! 

TS

Anonymkode: 99559...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...