Gå til innhold

Finnes det egentlig noe positivt med religion?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det fører jo bare til krig og terror.

Anonymkode: b9646...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme kan man si om politikk, teknologi, naturressurser, statsgrenser, eiendomsrett, familiestrukturer, lover, forskrifter, økonomi og det meste annet vi driver med.

Er det egentlig noe konstruktivt med disse evinnelige debattene?

Anonymkode: f3d93...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje vansklig for oss som ikke er del av det å skjønne, men jeg tror for mange er det viktig på grunn av det sosiale. Mange gamle er ensomme og de finner andre gjennom sin menighet. Jeg bodde en stund i sørstatene i USA, og jeg ble veldig irritert over at man ikke kunne være "annerledes". Det positive med religionen der var at det bandt folk sammen og alle i kirken kjente hverandre og var snille med hverandre, og du kan være en del av det du også, MEN da kan du ikke bryte deres regler. Du kan for eksempel ikke være homofil, så langt strekker ikke deres kjærlighet. Så man kan ha det bra i lag om man tror på det samme og står for det samme, men de som ikke gjør det passer ikke inn i det sosiale miljøet. 

Anonymkode: b11ed...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bare klarte å leve etter religionen. I de fleste religioner, så sier de at man skal ikke dømme. Men det er jo mange, som er veldig flinke til å dømme. Jeg synes religion er spennende, jeg tilhører ingen religion, da jeg nok har litt for mange kritiske spørsmål, og ikke finner den perfekte. Men det nærmeste jeg har kommet, er buddhisme. Den går ut på å være et best mulig menneske, man skal ikke drepe noen, heller ikke dyr. Hadde alle levd sånn, så hadde jo verden vært et bedre sted.

Anonymkode: 02b5f...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...