Gå til innhold

Ferdige?


Lille Bø

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, men godt planlagt dette året. Jobber i en bransje med mye kjør this days. Så julegavene begynte jeg å kjøpe inn rett etter jul i fjord. Huset blei pynta 1des. Kakemennene og delfiakaka er spist opp..sorry alle småfugler, men det er grønt gress ute og marken er ikke nedfryst...Juletreet blei pynta sist uke. Middagen er ikke lagt og jeg har ikke pynta meg, thats it.

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjenstår å bake litt mer, en julegave, få vaska ned det siste, pynting både av hus og tre (kommer ikke inn før lille julaften), pluss julemiddagen. I år skal vi ha gjester lille julaften, så jeg skal, jeg gjentar, SKAL, være ferdig til da.... Jeg jobber i 100% stilling så da blir det ikke all verdens tid til overs heller, så det gjelder å være flink til å planlegge, har jeg funnet ut.

Men, jeg kommer nok i mål, jeg gleder meg så veldig nå!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ja, men jeg gidder ikke brøle til ungene i år at: SE TIL Å BLI FERDIGE Å PYNTE JULETREET; FOR NÅ HAR VI DET SÅ TRAVELT....

Jeg blir bare stressa når jeg har mye i gjen å gjøre og tiden er knapp..

..må si jeg beundrer deg, lukke til med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ferdig med alle julegavene, unntatt en til broren min, men jeg vet hva han skal få. Julekortene ble sendt tidligere i uka. Julebaksten venter til jeg kommer hjem (skal feire med foreldrene mine) og julepyntingen venter til lille julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å nærme meg, ja. Har skrubbet ferdig badet, er godt igang med vasking av kjøkkenet. Resten av huset tar vi lett på - en runde med støvsugeren og en klut får holde.

Gavene er nesten ferdige. Julebrev er sendt. Maten er delvis planlagt og delvis ferdig laget - klar til å tas frem fra fryseren.

Julekaker er kjøpt inn - og litt baking planlegges i morgen.

Jeg skal for første gang ha gjester i hele julen, så her legger jeg mest vekt på at gjesterom og -senger er klare - slik at jeg slipper det stresset. Husvasken skal være ferdig imorgen, slik at jeg kan jobbe frem til lille julaften uten å bli helt nevrotisk.

Joda, det blir jul i år. Og jeg har tenkt å kose meg!

Hmm.... skrive liste nå over det som gjenstår, så får jeg kanskje sove etterpå :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare to julegaver igjen, mamma og min lille nevø. Aner ikke hva jeg skal gi mamma. :klø:

Skal pynte juletreet på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal handle 4 gaver for samboeren.

Vaske litt.

Kjøpe meg en fin topp å ha på meg på julaften.

Vaske masse klær, og henge de opp til tørk.

Pakke sammen tingene til katten den 23., og bære de og gavene ned til svigermor.

Kanskje lage sjakkrutekaker.

Handle litt.

Dette er fort gjort, og så er det bare å glede seg til jul. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igjen ganske masse jeg, for vi pynter ikke noe før lille julaften. Har vasket ned stua helt da, så er godt på vei. Har fri onsdag og torsdag så gjør resten da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mangler tre gaver, men vet hva jeg skal kjøpe, så det er ingen problemer.

I og med at vi skal feire julen hjemme så har jeg skrevet handleliste med alt jeg trenger - onsdag skal jeg til slakteren og kjøpe pinnekjøtt og skikkelige pølser.

Juletreet er innkjøpt - det står i garasjen - skal ta det inn på vaskerommet i en bøtte vann på tirsdag og opp i stuen på torsdag - det skal pyntes på Lille Julaften.

Kaker har jeg bakt - de ligger i bokser i skapet.

Mulig at eldstesønnen min må ha seg en bukse - yngstemann fikk ny habitt ifm juleball på skolen - så det er også under kontroll. Mannen har dress og jeg har fullt skap av klær - setter sammen et antrekk før jeg går i dusjen.

En ting mangler jeg - en ting til hunden min (hvordan kunne jeg glemme det?) - og blader og godt til "ungenes" julestrømper ... :nissekone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ferdig med julegavene :sjarmor: men har glemt å kjøpe bursdagsgave til mannen som faktisk har bursdag før jul så det får jeg ta i morgen..

Har igjen å lage litt flere til- og fra-lapper da.. Men det ordner jeg i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se...

Julekortene er sendt.

Mangler to julegaver, de blir kjøpt i morgen - alle de andre er ferdig pakket og sortert etter mottaker.

Er ferdig med å bake, skal trille marsipan og lage peppermynter i morgen.

Skal vaske 2 etasje og skifte rent på senger tirsdag.

Skal vaske 1 etasje og sette juletreet i for på onsdag.

Skal spise middag ute med 14 åringen på torsdag, så skal vi hjem og pynte juletre og hus.

Jo, jula må gjerne komme i år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er huset pyntet med nisser i alle slag og treet er pyntet til jul. Huset er vasket med det er noen småting som står igjen som vaske badet, vaske kjøkkengulvet, tømme peisen for aske og rengjøre vinduene for sot og handle inn mat. Føler jeg er i rute.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal handle 4 gaver for samboeren.

Gjort!

Vaske litt.

Gjort!

Kjøpe meg en fin topp å ha på meg på julaften.

Gjort!

Vaske masse klær, og henge de opp til tørk.

Nesten ferdig!

Pakke sammen tingene til katten den 23., og bære de og gavene ned til svigermor.

Kanskje lage sjakkrutekaker.

Lagde risboller i stedet.

Handle litt.

Nesten ferdig!

Dette er fort gjort, og så er det bare å glede seg til jul. :D

Snart er det bare å glede seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at innspurten nærmer seg nå! Nå gjenstår pynting av juletre, og den siste vasken. Så dere, er det jaggu jul!!! :hoppe: *Glede seg maaaaasse* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset er rent, gavene i boks, juletre på vaskerommet (skal opp på stua imorgen), har begynt å pynte litt med stearinlys ol idag.

Har egentlig bare pynten igjen, og det skal tradisjonen tro gjøres imorgen.

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - er stortsett ferdig. Har bare en siste vask over gulvene imorgen og pynting - det er bare sånn "koselige" ting. :-)

Iår har jeg planlagt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...