AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #21 Skrevet 6. april 2017 ALDRI la en katt forsvinne for barna dine. Barna dine skjønner det garantert! Om ikke med en gang, så synker det inn når de blir eldre. Tro meg, jeg skjønte det og i den alderen var det et traume for meg. Foreldrene mine drepte min bestevenn og en katt jeg elsket kjempehøyt uten å si noe. Vi var borte på besøk, kom hjem og katten var vekk. Anonymkode: 326c7...90e 12
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #22 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar. Jeg tar det med meg videre og avslutter tråden for mitt vedkommende her. Anonymkode: 06df3...652 Hadde vært fint om du oppdaterte oss med hvordan det gikk/hva dere valgte å gjøre. Anonymkode: 0434d...2ad 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #23 Skrevet 6. april 2017 Et alteternativ TS(siden dere vurderer avlivning) er jo å begynne på nytt. Hold katten på et rom, og slipp den ut når dere har mulighet til å gi full oppmerksomhet og dere har tid til kontakt. La katten få flere og flere rom å gå til. Viss dyrlege har sagt katten er frisk, den trives, er kastrert og er fornøyd med plassen til kassen hadde jeg prøvd dette. Det er et stort tilbakesteg for en voksen og kjent katt men det er bedre enn avlivning. Anonymkode: 2f121...edb 4
Gjest Newroz Skrevet 6. april 2017 #24 Skrevet 6. april 2017 Som veldig mange andre i denne tråden: hvorfor ikke prøve å få den husren?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #25 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen medisinske grunner, sa han (uten at jeg kan referere eksakt hvilke undersøkelser som ble gjort). Han mener katten trolig var for liten da den ble tatt fra mammaen sin, og at det er vanskelig å bli kvitt problemet. Som sagt så bærer jeg den jo til kassen sin når jeg ser at det virker som den skal tisse, men det er ganske krevende å skulle fotfølge en katt døgnet rundt (nærmest umulig når man har et vanlig yrkesliv). Anonymkode: 06df3...652 Det er ikke mulig å la katten være ute når dere er på jobb? Anonymkode: 3be6e...904 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #26 Skrevet 6. april 2017 Jeg føler med deg! Vi hadde en slik katt, vi også.Dette var en rasekatt, fra en tilsynelatende ryddig oppdretter. Var ifølge oppdretter helt stueren når vi hentet den 16 uker gammel. Har hatt flere katter før, og har aldri hatt det problemet. Denne katten tisset over alt. Vi har veldig stort hus, og veldig åpen løsning, så vi fikk ikke begrenset oppholdsplassen til katten. Vi satt inn flere kattedoer (oppe og nede), men den brukte ikke disse overhodet. Ikke var den så lett å lese heller, plutselig bare tisset den. Det var ingenting fysisk galt med katten, og den virket glad og trygg og kosete. Ungene var veldig glad i den, det ble ikke jeg (jeg forbandt den kun met tiss og bæsj). Vi prøvde ca tre måneder, før vi gav opp. Vi fikk levere den tilbake til oppdretter, som skulle bruke den i avl Hadde ikke oppdretter tatt henne tilbake, hadde hun nok fått en siste tur til dyrlegen. Så kynisk er jeg faktisk! Anonymkode: 51f3a...dcf 3
Thyra Skrevet 6. april 2017 #27 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke oppdretter tatt henne tilbake, hadde hun nok fått en siste tur til dyrlegen. Så kynisk er jeg faktisk! Anonymkode: 51f3a...dcf Da håper jeg du ikke skaffer deg flere dyr. 12
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #28 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Thyra skrev: Da håper jeg du ikke skaffer deg flere dyr. Kjøpte etterhvert en ny katt, som er helt stueren. Han er nå 10 år, og er veldig fornøyd med eierene sine. Anonymkode: 51f3a...dcf 2
Thyra Skrevet 6. april 2017 #29 Skrevet 6. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte etterhvert en ny katt, som er helt stueren. Han er nå 10 år, og er veldig fornøyd med eierene sine. Anonymkode: 51f3a...dcf De fleste katter er stuerene. Men om man tenker at man tar livet av en katt om den ikke er det, så burde man etter min mening ikke skaffe katt. En katt er ikke en vare man kan kassere om den ikke svarer til forventningene. 16
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #30 Skrevet 6. april 2017 At en katt tisser på fanget når den får kos er jo veldig uvanlig. Da er det ikke snakk om at den bare ikke er husrein! Det kan være problemer med urinveiene, type urinstein/nyrestein. Det kan være smertefullt og kan definitivt føre til urenslighet. Hvis det er slik at katten tisser alle andre steder enn i kattedoen, så kan det være fordi den har smerter og forbinder kattedo med smerter og ubehag og derfor ikke bruker denne. Anonymkode: 18c0c...93a 10
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #32 Skrevet 6. april 2017 Kan den være ute når dere er borte, på badet om natten og tas med en gang til til dyrlegen for utredning av sykdommer? Slik at man vet man har prøvd alt, liksom? Ellers forstår jeg godt frustrasjonen. Hadde ikke orket det selv, men vet ikke om jeg hadde klart avlivningen heller. Støtter også det noen skrev om ikke å gjøre det bak barnas rygg. Har vært borti det selv, og det tok tid før jeg ble blid på foreldrene mine igjen. De snøt meg for et farvel for å unngå konflikten. Ikke smart. Anonymkode: bffab...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #33 Skrevet 6. april 2017 Litt spesielt at du ikke klarer å ha katten ute, men avlivning er et alternativ, synes jeg. Uansett hva du velger, ikke lyv til barna dine. Anonymkode: 3c0ab...674 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #34 Skrevet 6. april 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler med deg! Vi hadde en slik katt, vi også.Dette var en rasekatt, fra en tilsynelatende ryddig oppdretter. Var ifølge oppdretter helt stueren når vi hentet den 16 uker gammel. Har hatt flere katter før, og har aldri hatt det problemet. Denne katten tisset over alt. Vi har veldig stort hus, og veldig åpen løsning, så vi fikk ikke begrenset oppholdsplassen til katten. Vi satt inn flere kattedoer (oppe og nede), men den brukte ikke disse overhodet. Ikke var den så lett å lese heller, plutselig bare tisset den. Det var ingenting fysisk galt med katten, og den virket glad og trygg og kosete. Ungene var veldig glad i den, det ble ikke jeg (jeg forbandt den kun met tiss og bæsj). Vi prøvde ca tre måneder, før vi gav opp. Vi fikk levere den tilbake til oppdretter, som skulle bruke den i avl Hadde ikke oppdretter tatt henne tilbake, hadde hun nok fått en siste tur til dyrlegen. Så kynisk er jeg faktisk! Anonymkode: 51f3a...dcf Helt enig. Har aldri hatt problemet selv men å leve i et hjem som stinker kattepiss til katten dør av alderdom går ikke for min del. Hadde prøvd alt i samråd med dyrlege. Hvis alt av tiltak er prøvd hadde jeg vurdert avlivning. Og når det er sagt aldri anskaffet meg katt igjen. Anonymkode: 4dd47...d16 5
Gjest Sugemerke Skrevet 6. april 2017 #35 Skrevet 6. april 2017 Jeg ville avlivet, men forklart til barna at hvor den ble av. Jeg troe barn kan bli redde av at dyr/mennesker bare forsvinner.
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 6. april 2017 #36 Skrevet 6. april 2017 Jeg hadde prøvd å legge om til råforing så katten slipper å drikke så mye, da tisser den mindre også. Men hvis den tisser i fanget ditt høres det ut som den er syk.
Thyra Skrevet 6. april 2017 #37 Skrevet 6. april 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Har aldri hatt problemet selv men å leve i et hjem som stinker kattepiss til katten dør av alderdom går ikke for min del. Hadde prøvd alt i samråd med dyrlege. Hvis alt av tiltak er prøvd hadde jeg vurdert avlivning. Og når det er sagt aldri anskaffet meg katt igjen. Anonymkode: 4dd47...d16 Fersk urin fra kastrerte katter stinker ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #38 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Thyra skrev: Fersk urin fra kastrerte katter stinker ikke. Jeg er i utgangspuntet på din side, men urin fra kastrert katt stinker definitivt. For du finner den som regel ikke fersk Anonymkode: 2f121...edb 5
Thyra Skrevet 6. april 2017 #39 Skrevet 6. april 2017 21 minutter siden, Sugemerke skrev: Jeg ville avlivet, men forklart til barna at hvor den ble av. Jeg troe barn kan bli redde av at dyr/mennesker bare forsvinner. Jeg går ut i fra at du driter i st katten fortjener bedre. Men prøv å sett deg i barnets sted. Din (muligens beste) venn skal drepes fordi noen har bestemt det og det er ingenting du kan gjøre med det. Og nei, jeg sier ikke at det er bedre å drepe katten og lyve om det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #40 Skrevet 6. april 2017 Eh...hva med å finne ut hvorfor pusen tisser inne? Dyrlegen feks for å utelukke uvi. Det kan hjelpe med å bytte sand, få do med lokk, flytte kassen, renske kassen hver dag, fjerne stress, gi mef oppmerksomhet osv. Også er avlivning det eneste du kom på? Og du kan ikke kaste ut katten å tvinge den til å bo ute. Hva faen er galt med deg?! Kjenner du til Google eller er du bare usedvanlig lite løsningsorientert? Anonymkode: 864c6...586 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå