AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #121 Del Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, antbug skrev: Jeg synes godt den som har jobben med å lage maten kan være litt mer sjef. Han eller hun må jo bruke en god del tid på handling og matlaging. Hvis man er så heldig å komme hjem til ferdig mat synes jeg man kan være så hyggelig at man respekterer det hvis man får beskjed om at restene skal være til dagen etter. Dette handler vel egentlig om å ta hensyn til partneren, moren sin eller hvem det nå er som står for matlagingen? Vedkommende har sine grunner til å "frede" middagen, økonomi, tidsbesparing eller annet. Selv 13-åringen min ordner seg noen ostesmørbrød eller en omelett (uten å furte eller bli sur) hvis jeg sier at middagen som står i kjøleskapet skal være til dagen etter. Han skjønner at det tar like lang tid for meg og faren hans å lage mat som det tar for ham, og at hvis han selv ikke gidder kan det være at vi også til tider synes det er kjedelig og heller vil bruke tiden vår på andre ting. Jeg kan ikke skjønne at ikke en voksen mann skal kunne forstå og respektere akkurat det. HVOR står det at det er hun som handler inn? Anonymkode: 4ac6f...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #122 Del Skrevet 7. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: HVOR står det at det er hun som handler inn? Anonymkode: 4ac6f...f5d Og hvor har ts skrevet at de bare spiser toro og halv/helfabrikata noe som du har påstått tidligere i tråden? Anonymkode: 73809...538 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 7. april 2017 #123 Del Skrevet 7. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: HVOR står det at det er hun som handler inn? Anonymkode: 4ac6f...f5d Jeg snakket mer generelt og ikke bare om ts og mannen, siden så mange her i tråden steiler over å ikke få spise akkurat hva de vil i eget hjem. Det er vel ofte den som lager maten som handler inn? Det er i alle fall jeg vant med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #124 Del Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor har ts skrevet at de bare spiser toro og halv/helfabrikata noe som du har påstått tidligere i tråden? Anonymkode: 73809...538 Det har jeg ikke påstått. Anonymkode: 4ac6f...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #125 Del Skrevet 7. april 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kan ta onsdagens eksempel. Da spiste han 5 og en halv laksefileter med kinoa, brokkoli og en spinatblanding. Så spiste han to og en halv til til kvelds og tok med seg de fire siste filetene med tilbehør til lunsj på tirsdag. Dette er for det første anormalt mye mat å spise 5 og en halv fileter til et måltid og for det andre respektløst å spise opp restene våre som han visste vi skulle ha dagen etter. Når vi ikke har rester til middag, så spiser han gjerne ikke kvelds, fordi han ikke gidder å spise brød eller å lage seg noe annet selv. Han er ikke sulten han er grådig. Han gidder ikke lage seg mat selv/syntes ikke det er så spennende med brødmat. Anonymkode: 035dc...b73 Dette høres helt sykt ut! Så mye middagsmat trenger han ikke. Det blir bare grisk og glupsk. Tror seriøst ikke jeg hadde orket å bo sammen med en sånn fyr. Jeg hadde startet opp med å lage nøyaktig porsjonsberegning sånn at det ikke ble rester igjen. Mannen overspiser jo bare for å spise. Fikk han lite mat som barn? Hadde også innført at han fikk lage endel middager selv, f.eks innført annenhver dag. Anonymkode: 73809...538 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #126 Del Skrevet 7. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Og til dere andre som bare gnåler, dere får bare fortsette. Her er det endelig NOEN som ser sammenhengen mellom mat og økonomi. Det er det ikke, man kan godt spise sunn, næringsrik, rimelig og varm mat uten å ha med brødskiva. De fleste kantiner og arbeidssteder i våre dager har faktisk oppvarmingsmulighet. Bedehus-trebenk-smak-i-rompa-vann-og-tørt-brød-er-helliggjørende-for-sjelen-nordmenn altså! Anonymkode: 4ac6f...f5d Ja, man kan jo ha middagsrester i "matpakka" også. Det er jo veldig deilig. Og jeg gjør det ofte selv. Men dette er et problem hos TS. Fordi mannen sin digge varmmat til lunch er middagen de skulle ha den dagen. Det er TS som må stå på kjøkkenet og lage denne varmlunchen (og kveldsen hans). OG hun må plutselig lage ny middag - noe de heller ikke har råd til! Anonymkode: 94716...c9a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #127 Del Skrevet 7. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, man kan jo ha middagsrester i "matpakka" også. Det er jo veldig deilig. Og jeg gjør det ofte selv. Men dette er et problem hos TS. Fordi mannen sin digge varmmat til lunch er middagen de skulle ha den dagen. Det er TS som må stå på kjøkkenet og lage denne varmlunchen (og kveldsen hans). OG hun må plutselig lage ny middag - noe de heller ikke har råd til! Anonymkode: 94716...c9a I følge enkelte her så skulle det sikkert bare mangle at ikke mannen til ts skal få med seg deilig middagsmat til lunsj mens ts selv må spise tørre brødskiver til lunsj, i tillegg skyndte seg hjem fra jobb for å lage ny middag sånn at den står klar på bordet når hennes glupske mann kommer hjem fra jobb.. Anonymkode: 73809...538 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 7. april 2017 #128 Del Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge enkelte her så skulle det sikkert bare mangle at ikke mannen til ts skal få med seg deilig middagsmat til lunsj mens ts selv må spise tørre brødskiver til lunsj, i tillegg skyndte seg hjem fra jobb for å lage ny middag sånn at den står klar på bordet når hennes glupske mann kommer hjem fra jobb.. Anonymkode: 73809...538 Ganske festlig at mange mener det er hun som er den egoistiske av dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #129 Del Skrevet 7. april 2017 Tegner seg til å bli en legendarisk tråd dette! Anonymkode: 678a6...718 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #130 Del Skrevet 7. april 2017 5 minutter siden, antbug skrev: Ganske festlig at mange mener det er hun som er den egoistiske av dem Ikke sant! Ts er skikkelig egokjerring asså som ikke synes det er greit at den stakkars mannen spiser en hel familielasagne alene eller at han spiser 10+ laksefileter alene. Fy så slem hun er! Tenker bare på seg selv. Nei, kom deg på kjøkkenet kjerring der du hører hjemme La menn være menn, de trenger 5000+ kalorier i døgnet og må få spise til ølvomma sprekker.. Anonymkode: 73809...538 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #131 Del Skrevet 7. april 2017 31 minutter siden, antbug skrev: Nå gjør du deg vrang. Uansett om det skulle være sånn at den andre har handlet tar det fortsatt mye tid å lage mat. Hvis man er uenig i det og mener matlaging går som en lek kan man kanskje tilby seg å ta den jobben selv? Nei jeg gjør faktisk ikke det. Jeg har aldri vært i et forhold som fungerer så dårlig som hva MANGE beskriver her inne. Og jeg ser en klar samnenheng mellom manglende makt i forholdet (både tar på seg å kjøpe og lage mat uten å mukke) og det å straffe mannen og oss andre med de sleipeste midler (lar han få for lite mat, bruker hersketeknikker og hets). Jeg synes synd på mennene. Men jeg synes synd på kvinnene også. Selv Aristotelses snakket for tusenvis av år siden om at metthet er en fast størrelse, men oppnås med ulik mengde mat. Hvorfor ikke kvinnene her lar mennene delta mer aktivt, og i stedet velger å sette seg i offerposisjon med tilhørende gnåling, det fatter jeg bare ikke. Alle menn jeg har kjent både handler og lager mat. Men ja, de spiser mer enn meg. Og det skal de veldig gjerne få lov til å fortsette med, selv når jeg lager maten. Legendarisk tråd? Det er rene hønsegården her inne. Kakle kakle. Anonymkode: 4ac6f...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 7. april 2017 #132 Del Skrevet 7. april 2017 Spiser dere seriøst brødskiver til 3 av 4 måltider? Det høres fryktelig kjedelig ut. Ikke engang jeg blir mett av bare brødskiver hele dagen. Dere burde forsøkt å være sammen med en treningsnarkoman som i tillegg er svensk og vant til varme måltider til lunsj fra skolealder. Her lager vi alltid nok mat til at det blir minimum to matpakker om ikke mer. Dette spiser vi når vi har lyst på det. Han spiser somregel en større porsjon enn meg og hans matpakker er større, men er bare hans igjen når jeg er sulten tar jeg den. Samme gjør han. Er det igjen nok til middag spiser vi det til middag, er det ikke lager vi noe nytt. Det er somregel jeg som lager maten da jeg vanligvis er hjemme før han. Jeg synes det bare er koselig å ha maten på bordet til han kommer hjem. Lager omtrent alt fra bunn av, men det tar da ikke mer enn 15-30 min på hverdagene. Om han er hjemme før lager han selvsagt maten. Samme med alt annet som skal gjøres hjemme, den som har tid tar det. Er begge hjemme gjør vi det sammen, evt sitter den andre på kjøkkenet og holder den som lager mat med selskap. Hadde jeg alltid vært hjemme før han slik som TS ville jeg alltid laget maten. Tiden vi har sammen på kvelden uten noe mas er den beste. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #133 Del Skrevet 7. april 2017 6 minutter siden, Inwe skrev: Spiser dere seriøst brødskiver til 3 av 4 måltider? Det høres fryktelig kjedelig ut. Ikke engang jeg blir mett av bare brødskiver hele dagen. Dere burde forsøkt å være sammen med en treningsnarkoman som i tillegg er svensk og vant til varme måltider til lunsj fra skolealder. Her lager vi alltid nok mat til at det blir minimum to matpakker om ikke mer. Dette spiser vi når vi har lyst på det. Han spiser somregel en større porsjon enn meg og hans matpakker er større, men er bare hans igjen når jeg er sulten tar jeg den. Samme gjør han. Er det igjen nok til middag spiser vi det til middag, er det ikke lager vi noe nytt. Det er somregel jeg som lager maten da jeg vanligvis er hjemme før han. Jeg synes det bare er koselig å ha maten på bordet til han kommer hjem. Lager omtrent alt fra bunn av, men det tar da ikke mer enn 15-30 min på hverdagene. Om han er hjemme før lager han selvsagt maten. Samme med alt annet som skal gjøres hjemme, den som har tid tar det. Er begge hjemme gjør vi det sammen, evt sitter den andre på kjøkkenet og holder den som lager mat med selskap. Hadde jeg alltid vært hjemme før han slik som TS ville jeg alltid laget maten. Tiden vi har sammen på kvelden uten noe mas er den beste. Helt enig. Anonymkode: 4ac6f...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilali Skrevet 7. april 2017 #134 Del Skrevet 7. april 2017 Hah! Som å lese om min eksmann! Men min dro det enda litt lenger og tok opp kjøtt fra fryseren (indrefilet, kyllingfilet osv) og lagde seg kveldsmat! Og når jeg da skulle lage middag av dette, for jeg visste jo at vi hadde det eller det i fryseren, var det tomt. Fryktelig frustrerende. Og nei, det hjalp ikke å si i fra, da var det bare jeg som var vanskelig. Han var ikke noe glad i tørrmat.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #135 Del Skrevet 7. april 2017 7 minutter siden, Inwe skrev: Spiser dere seriøst brødskiver til 3 av 4 måltider? Det høres fryktelig kjedelig ut. Ikke engang jeg blir mett av bare brødskiver hele dagen. Dere burde forsøkt å være sammen med en treningsnarkoman som i tillegg er svensk og vant til varme måltider til lunsj fra skolealder. Her lager vi alltid nok mat til at det blir minimum to matpakker om ikke mer. Dette spiser vi når vi har lyst på det. Han spiser somregel en større porsjon enn meg og hans matpakker er større, men er bare hans igjen når jeg er sulten tar jeg den. Samme gjør han. Er det igjen nok til middag spiser vi det til middag, er det ikke lager vi noe nytt. Det er somregel jeg som lager maten da jeg vanligvis er hjemme før han. Jeg synes det bare er koselig å ha maten på bordet til han kommer hjem. Lager omtrent alt fra bunn av, men det tar da ikke mer enn 15-30 min på hverdagene. Om han er hjemme før lager han selvsagt maten. Samme med alt annet som skal gjøres hjemme, den som har tid tar det. Er begge hjemme gjør vi det sammen, evt sitter den andre på kjøkkenet og holder den som lager mat med selskap. Hadde jeg alltid vært hjemme før han slik som TS ville jeg alltid laget maten. Tiden vi har sammen på kvelden uten noe mas er den beste. Du har helt misset poenget. Poenget til ts er ikke at hun må lage middag hver dag eller at mannen spiser mere enn henne. Poenget er at mannen spiser til det er tomt, uansett hvor gigantiske middagsporsjoner hun lager for å kunne ha en restemiddag dagen etter for å spare tid og penger. Mannen trenger virkelig ikke spise opp 10 laksefileter bare fordi han må spise opp alt, ei heller ei gigantisk form med lasagne. Selv om man ikke spiser middag til 3/4 måltider om dagen så er det ikke dermed sagt at man bare tygger brødskiver. Ts har heller ikke skrevet at hun forventer at han spiser brødskiver. Det finnes annen kveldsmat og lunsj som han kan lage seg, Han kan f.eks steke seg egg til kvelds. Lage seg en omelett som han også kan ha til lunsj dagen etter. Anonymkode: 73809...538 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 7. april 2017 #136 Del Skrevet 7. april 2017 Skulle tro dette var 50 tallet og ikke 2017. Tenk å overlate innkjøp og middagslaging til en mann! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 7. april 2017 #137 Del Skrevet 7. april 2017 Så partene i dette forholdet har forskjellige behov. Dama har behov for å spare penger og tid på middag. Mannen har behov for digg lunsj og kveldsmat. Begge behovene er forståelige, men man må balansere dem mot hverandre. Dette er så enkelt som: Kommunikasjon. Et eksempel: "Du kjære, kan jeg ta med restene fra middagen til lunsj i morgen?" "Nei, det hadde jeg tenkt til at skulle være middagen i morgen" "Åja. Okei, da får jeg finne på noe annet til lunsj" Eller "Okei. Men hvis jeg tar restene til lunsj så kan vi heller gjøre....... til middag. Høres det greit ut for deg?" Osv Og kan man ikke ha en sånn samtale, hvor begge partene kan respektere hverandre og deres behov, da forstår jeg ikke hvorfor man er i et forhold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #138 Del Skrevet 7. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har helt misset poenget. Poenget til ts er ikke at hun må lage middag hver dag eller at mannen spiser mere enn henne. Poenget er at mannen spiser til det er tomt, uansett hvor gigantiske middagsporsjoner hun lager for å kunne ha en restemiddag dagen etter for å spare tid og penger. Mannen trenger virkelig ikke spise opp 10 laksefileter bare fordi han må spise opp alt, ei heller ei gigantisk form med lasagne. Selv om man ikke spiser middag til 3/4 måltider om dagen så er det ikke dermed sagt at man bare tygger brødskiver. Ts har heller ikke skrevet at hun forventer at han spiser brødskiver. Det finnes annen kveldsmat og lunsj som han kan lage seg, Han kan f.eks steke seg egg til kvelds. Lage seg en omelett som han også kan ha til lunsj dagen etter. Anonymkode: 73809...538 En fjær blir til fem høner! Laksefiletene var ikke trådstarter. Trådstarter har heller ikke nevnt at uansett hvor mye hun lager så spiser han det. Dere kan godt si at 1500 kcal er mye, men da er 750 kcal lite. Du driver med gjennomført overdrivelser og fri fantasi over mange sider her, din historieforfalsker. Anonymkode: 4ac6f...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #139 Del Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, Pottah skrev: Og kan man ikke ha en sånn samtale, hvor begge partene kan respektere hverandre og deres behov, da forstår jeg ikke hvorfor man er i et forhold. Nemlig. Anonymkode: 4ac6f...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #140 Del Skrevet 7. april 2017 Hiv restmaten i frysern. Da gidder han ikke begynne å tine opp. Ute av syn, ute av sinn. Anonymkode: 9aa4a...6f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå