a l'orange Skrevet 8. april 2017 #221 Del Skrevet 8. april 2017 (endret) ⭐ Endret 11. november 2020 av a l'orange 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #222 Del Skrevet 8. april 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man se at noe er tiltenkt noe spesielt hvis det ikke er merket på noe vis? Anonymkode: 06de6...bda Det er så enkelt som om det står noe som ikke pleier å stå i kjøleskapet til vanlig. Et helt måltid som bare er til å varme opp dagen etterpå går inn under denne kategorien. Nå har jeg aldri opplevd dette som nor problem. Både barn og voksne spør om det er noe utenom det vanlige i kjøleskapet. Det være seg sjokolademelk, rislende, smoothie. Det er ikke så vanskelig. Anonymkode: 4e04a...2b8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #223 Del Skrevet 8. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er så enkelt som om det står noe som ikke pleier å stå i kjøleskapet til vanlig. Et helt måltid som bare er til å varme opp dagen etterpå går inn under denne kategorien. Nå har jeg aldri opplevd dette som nor problem. Både barn og voksne spør om det er noe utenom det vanlige i kjøleskapet. Det være seg sjokolademelk, rislende, smoothie. Det er ikke så vanskelig. Wow. Dette hørtes ekstremt rigid ut. Jeg tror du skal innse og akseptere at ikke alle lever i hjem hvor man må be om lov til å spise maten som er tilgjengelig. Anonymkode: 06de6...bda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #224 Del Skrevet 8. april 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i et stabilt forhold i årevis, siden du skal begynne med nedrige personangrep. Jeg har bare aldri opplevd å bli sint fordi kjæresten min spiser maten jeg lager. TS kan da umulig ha sagt ifra om at maten er til dagen etterpå hvis mannen hennes til stadighet spiser opp restene? Anonymkode: 06de6...bda Anbefaler deg å lese ts sine innlegg. Hun har flere ganger skrevet at hun har sagt ifra utrolig mange ganger om at den middagen som står i kjøleskapet skal være morgendagens middag. Likevel så "glemmer" mannen til ts seg og spiser opp alt til kveldsmat. Så jo, hun sier ifra. Nettopp dette synes jeg er respektløst. Og det er ikke unormalt å lage opp mat dagen i forveien for å varme opp dagen etter hvis man vet at man har dårlig tid den dagen. Jeg kan f.eks lage en gedigen porsjon kjøttsuppe som jeg beregner også skal være morgendagens middag pga jeg har dårlig tid fra når jeg kommer hjem fra jobb til barnet vårt skal på fotballtrening. Da er det greit med sunn og god mat som man bare varmer opp sånn at vi rekker å spise før vi må ut dørene igjen. Jeg hadde overhodet ikke satt pris på om min mann hadde bunnskrapt gryta kvelden i forveien bare pga han fikk så lyst på til kveldsmat. Heldigvis så gjør ikke mannen min sånt, er han sulten til kvelds og ikke har lyst på tørre brødskiver så er han såpass oppegående at han heller lager seg en omelett eller et par ostesmørbrød. Anonymkode: 73809...538 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #225 Del Skrevet 8. april 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow. Dette hørtes ekstremt rigid ut. Jeg tror du skal innse og akseptere at ikke alle lever i hjem hvor man må be om lov til å spise maten som er tilgjengelig. Anonymkode: 06de6...bda Det er ikke rigid. Det er snakk om vanlig folkeskikk. Man går ikke bare å tar det man vil når det er noe ekstraordinært i kjøleskapet. Ikke skraper man siste rest uten å høre om det er noen andre som vil ha heller. Både min bror og meg ble oppdratt sånn. Vi fikk spise oss mette, var alltid sunn og næringsrik mat. Og var aldri mangel på mat. Brødskiver med vanlig pålegg fikk vi ta som vi ville, men når mamma kjøpte inn noe ekstra til helg, f.eks juice, brus, ekstra godt pålegg som roastbiff så fikk vi ikke lov til å raide kjøleskapet og meske i oss det som var. Vi var tross alt fire stykker hjemme, og dette skulle være til oss alle. Anonymkode: 73809...538 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #226 Del Skrevet 8. april 2017 Jeg synes det er helt merkelig med de som svarer at det må da være greit å bare gå og spise det man har lyst på i kjøleskapet, uten å ta hensyn til om det som er der er tiltenkt noe annet. Really? Jeg er den som planlegger, handler og lager mat, det er klart mye som handles er øremerket middager de neste dagene! Denne jobben gjør seg ikke selv, maten kommer ikke hjem fra butikken på egenhånd, kjøleskapet fylles ikke av nisser om natten og maten lager seg heller ikke selv! Mye er selvfølgelig fritt fram å forsyne seg av, brødmat, pålegg, frukt, egg, melk, joghurt etc, små rester som ikke rekker til en familiemiddag er også frie, men store rester og middagsingredienser? Da er det greit å spørre først. Anonymkode: e84a7...788 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #227 Del Skrevet 8. april 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke rigid. Det er snakk om vanlig folkeskikk. Nei, det er snakk om forskjellige kulturer. Det handler ikke om høflighet. Anonymkode: 06de6...bda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #228 Del Skrevet 8. april 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow. Dette hørtes ekstremt rigid ut. Jeg tror du skal innse og akseptere at ikke alle lever i hjem hvor man må be om lov til å spise maten som er tilgjengelig. Anonymkode: 06de6...bda Plutselig forstår jeg hvorfor enkelte kollegaer tar store never av skålen med felles sjokolade. Hvorfor enkelte venner heller siste rest av vinflaska i eget glass. Og hvorfor en jeg datet for mange år siden alltid forsynte seg av mengder kjøttpålegg selv om han visste det var min hybelvenninnes hylle i kjøleskapet. Fordi enkelte lærer opp barna sine til at de alltid kan spise all mat som er tilgjengelig.... Anonymkode: 11081...61d 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #229 Del Skrevet 8. april 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow. Dette hørtes ekstremt rigid ut. Jeg tror du skal innse og akseptere at ikke alle lever i hjem hvor man må be om lov til å spise maten som er tilgjengelig. Anonymkode: 06de6...bda Har du barn/ungdommer i hus? Det er ingen her som opplever dette som rigid. De spiser så mye frukt/grønt/yoghurt og alt av pålegg. De står fritt til å lage seg egg, salater, fruktsalat ol selv. Jeg lager opp div lunsjer som vårruller, pizzasnurrer og ostehorn i fryseren som de kan ta med til lunsj. De vet selv at det er ikke fritt fram, har jeg bakt med tanke på lunsj i uken spiser ikke ungdommen alle bare fordi det er godt. Det er tre barn til som da ikke vil få. Akkurat det samme om jeg har laget pastasalat til dagen etter, de spør om det er til noe spesielt for det er ikke vanlig at det alltid står i kjøleskapet. Konsekvensen hadde vært at de ikke hadde fått middag dagen etter fordi både min mann og jeg hadde vært opptatt med kjøring/foreldremøter/trening. Det er det samme om det feks står skyr i kjøleskapet. De spør fordi det er mulig et av de andre barna har kjøpt det tenkt til lunsj dagen derpå. Vi kjøper vanligvis ikke dette fordi det koster for mye om alle skulle spist dette hver dag. Det er likevel ikke sagt at vi aldri kjøper inn dette. Mulig du oppfatter dette som rigid, men i vår omgangskrets er dette helt normalt. Anonymkode: 4e04a...2b8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 8. april 2017 #230 Del Skrevet 8. april 2017 (endret) ⭐ Endret 11. november 2020 av a l'orange 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #231 Del Skrevet 8. april 2017 Jeg vokste også opp med at man måtte spørre. Fritt frem for brød og den slags. Men vi kunne ikke spise fritt av alt vi hadde i kjøleskapet. Da ville vi ende opp med at deler av middagen ble spist dagen før slik at ingen fikk middag dagen etterpå. Noen typer mat er og var også dyrere, og disse delte vi likt. Om det var noe i kjøleskapet som ikke pleide være der, så skjønte vi at det var tiltenkt noe, kanskje gjester eller bursdag. Vi opplevde ikke dette som rigid, for vi forventet ikke å spise luksusmat/ det vi ville til hvert måltid. Vi vokste opp med at noen ganger måtte vi spise kjedelig brød til frokost eller kjedelige kjøttkaker til middag. Vi vokste opp med at mat koster penger, at det er viktig å spise variert og at man skal ta hensyn til hverandres mat Anonymkode: 25582...b70 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #232 Del Skrevet 8. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plutselig forstår jeg hvorfor enkelte kollegaer tar store never av skålen med felles sjokolade. Hvorfor enkelte venner heller siste rest av vinflaska i eget glass. Og hvorfor en jeg datet for mange år siden alltid forsynte seg av mengder kjøttpålegg selv om han visste det var min hybelvenninnes hylle i kjøleskapet. Fordi enkelte lærer opp barna sine til at de alltid kan spise all mat som er tilgjengelig.... Anonymkode: 11081...61d Det er forskjell på hjemme og jobb, da. Hvorfor angriper du på denne måten hele tiden? Er det SÅ vanskelig å innse at det er forskjellige måter å leve på? Anonymkode: 06de6...bda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #233 Del Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, a l'orange skrev: Har hun nå egentlig det? Eller stemmer det like greit at tråden er blitt fullstendig overtatt av enkelte andre som kjenner seg igjen i det trådstarter skriver, og legger langt mer inn i det enn hva hun selv mente? Hvor mange innlegg har trådstarter i forhold til deg, for eksempel? Så få at det begynner å bli på tide å ta eget ansvar for alle innleggene om fiskefileter som forsvinner, alle handleturene man må ta og lotteriene med halve kaker? Det er ikke så veldig vanskelig å lese ts sine innlegg. Du kan begynne med hovedinnlegget. Et tips (som du sikkert vet om siden du påpeker mine innlegg) er å sjekke ab-koden til ts. Da kan du selv lese hvor hun skriver at hun har sagt fra. Hvis ts hadde sagt fra og mannen hadde kommunisert med ts om det og de hadde fått ei løsning på det så hadde nok ikke ts opprettet denne tråden, tror du ikke? Ts har påpekt flere ganger at hun har sagt fra mange, mange ganger til mannen. Mine antall innlegg skal du drite i, det har ikke noe med saken å gjøre. Bare et forsøk på elendig hersketeknikk. Anonymkode: 73809...538 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #234 Del Skrevet 8. april 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig du oppfatter dette som rigid, men i vår omgangskrets er dette helt normalt. Jeg vokste opp i et hjem som er ulikt ditt. Verre er det ikke. Mat som ikke kunne spises ble merket. Ellers kunne jeg selvsagt spise hva jeg ville. Det betyr ikke at jeg raidet kjøleskapet hver dag eller at jeg er uhøflig når jeg er i selskap med andre. Jeg har bare ikke opplevd at man må spørre om lov til å spise mat i sitt eget hjem. Anonymkode: 06de6...bda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #235 Del Skrevet 8. april 2017 7 minutter siden, a l'orange skrev: Har hun nå egentlig det? Eller stemmer det like greit at tråden er blitt fullstendig overtatt av enkelte andre som kjenner seg igjen i det trådstarter skriver, og legger langt mer inn i det enn hva hun selv mente? Hvor mange innlegg har trådstarter i forhold til deg, for eksempel? Så få at det begynner å bli på tide å ta eget ansvar for alle innleggene om fiskefileter som forsvinner, alle handleturene man må ta og lotteriene med halve kaker? Dessuten; Jeg har aldri skrevet at jeg har samme problem som ts. Jeg har en mann som ikke oppfører seg sånn som mannen til ts gjør. Derimot så forstår jeg godt ts sin problemstilling, og ergo så svarer jeg. Dette er et diskusjonsforum, er det ikke? Var det sist jeg sjekket iallefall. Anonymkode: 73809...538 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #236 Del Skrevet 8. april 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vokste opp i et hjem som er ulikt ditt. Verre er det ikke. Mat som ikke kunne spises ble merket. Ellers kunne jeg selvsagt spise hva jeg ville. Det betyr ikke at jeg raidet kjøleskapet hver dag eller at jeg er uhøflig når jeg er i selskap med andre. Jeg har bare ikke opplevd at man må spørre om lov til å spise mat i sitt eget hjem. Anonymkode: 06de6...bda Vi merker ikke mat, vi spør. Ellers ikke store forskjellen. Anonymkode: 4e04a...2b8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #237 Del Skrevet 8. april 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på hjemme og jobb, da. Hvorfor angriper du på denne måten hele tiden? Er det SÅ vanskelig å innse at det er forskjellige måter å leve på? Anonymkode: 06de6...bda Som mitt forrige innlegg beskriver innså jeg akkurat at det er forskjellige måter å leve på. Med og uten folkeskikk. Anonymkode: 11081...61d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #238 Del Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi merker ikke mat, vi spør. Ellers ikke store forskjellen. Anonymkode: 4e04a...2b8 Jo, for du skriver at dere spør om å spise pålegg, drikke juice osv. Slik var det ikke hos oss. Anonymkode: 06de6...bda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #239 Del Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som mitt forrige innlegg beskriver innså jeg akkurat at det er forskjellige måter å leve på. Med og uten folkeskikk. Anonymkode: 11081...61d Du insisterer hele tiden på at dette dreier seg om folkeskikk. Jeg er veldig godt oppdratt, ellers takk. Anonymkode: 06de6...bda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #240 Del Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, for du skriver at dere spør om å spise pålegg, drikke juice osv. Slik var det ikke hos oss. Anonymkode: 06de6...bda Prinsippet er jo helt lik. Det var mat du ikke fikk lov å spise Anonymkode: 25582...b70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå