Gå til innhold

khaleesi og andre rare navn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kalle ungen min Pippi jeg :)

Anonymkode: 08593...871

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal kalle ungen min Pippi jeg :)

Anonymkode: 08593...871

Jeg trodde først at du skrev Pepsi :fnise:

Anonymkode: e219d...a4a

Skrevet
4 timer siden, Salka skrev:

Skulle jeg hatt barn skulle jeg kalt dem Luke, Anakin og Leia ass. :ironi: 

darth-vader-no-i-am-your-father.jpg

• Liker 5
Skrevet

Mange av de navnene som jeg har lest her inne et helt merkelige. Vet jo nesten ikke om jeg skal le eller grine. Heller ikke om det et til ett menneskebarn eller ett marsvin.

Skulle nesten tru foreldrene satt med scrabblebrikker og satte sammen bokstaver. Klarer de å uttale de bokstavene på en eller annen måte, så blir det er flott og unikt navn :balltre:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes stort sett ikke det er greit. Kjenner til et barn via min jobb, hun heter Arwen. Tenker jo umiddelbart at foreldrene må være blod-fans av Ringenes Herre, og selv om jeg kan forstå det tenker jeg fort at hun kan få følelsen av å måtte leve opp til den karakteren på alle måter når hun blir større. Det er ikke greit. 

Anonymkode: 0d646...e53

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Regn skrev:

Leah betyr villku på hebraisk. :)

Jeg tror antall stavelser i navnet må ha vært viktigere for prinsessen og Ari da de valgte navn, fremfor betydningen. :P Antall stavelser i deres barns fornavn er like mange, akkurat slik som på mellomnavnene.

Anonymkode: 0d646...e53

Skrevet

Vi har faktisk fått litt reaksjoner på vårt navnevalg fordi enkelte mener det er kjedelig. Heldigvis var det litt det vi var ute etter (vi ville ha ett navn folk har hørt før, som barnet slipper å stave resten av livet og som ikke høres ut som noe vi har diktet opp), så tar det som ett kompliment :fnise: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel mitt navn betyr gave fra Gud. Prøver ikke noe særlig å leve opp til det navnet nei 😂 Må ikke glemme at om hun heter Arwen så assosierer hun seg kun med seg selv. Hun kjenner jo kun seg selv ingen andre om du forstår hva jeg mener? Jeg har ett sjeldent navn og det er ofte blitt brukt i filmer osv. Det eneste jeg tenker når jeg hører det er jøss så kult da! Ikke å nei der spilte hun en dronning nå MÅ jeg være dronning jeg og!! 

Anonymkode: 6b28a...896

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel mitt navn betyr gave fra Gud. Prøver ikke noe særlig å leve opp til det navnet nei 😂 Må ikke glemme at om hun heter Arwen så assosierer hun seg kun med seg selv. Hun kjenner jo kun seg selv ingen andre om du forstår hva jeg mener? Jeg har ett sjeldent navn og det er ofte blitt brukt i filmer osv. Det eneste jeg tenker når jeg hører det er jøss så kult da! Ikke å nei der spilte hun en dronning nå MÅ jeg være dronning jeg og!! 

Anonymkode: 6b28a...896

Mitt navn betyr Gud :cool: Du er mitt verk, min gave til folket, vis at du er verdig!

Anonymkode: 944f5...eca

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 6.4.2017 den 11.37, AnonymBruker skrev:

😅😅😅 Ser for meg når Fantorangen blir en voksen mann og kommer som aksjemegler i mørk dress...for ikke å snakke om når han skal presentere seg på foreldremøtet i barnehagen: "Hei, jeg heter Fantorangen og er pappaen til Eddie på Avd.3"...

Anonymkode: 73967...237

Det var jo en stakkar som fikk navnet Fabian, det ligger jo ikke så langt unna Fantorangen :laugh:

Endret av Gruselgrafs
Skrevet

Det var en artikkel om en familie i lokalavisa for ikke lenge siden, ungene het Ørn og Svale. Ingen bombe at faren er svært fugleinteressert.

• Liker 2
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
På 4/6/2017 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at folkeregisteret avviste flere navn fordi mennesker med innvandrerbakgrunn ikke har norskkunskaper nok til å unngå upassende navn. Vagina er tydeligvis et vakkert jentenavn i andre deler av verden, men her i Norge blir det heldigvis avvist da det "er til særlig ulempe for barnet".

Anonymkode: 2fec4...6d4

Hørte om en norsk dame som tok "Fitte" til etternavn fra sin Franske ektemann. Hun skulle så absolutt hett Vagina til fornavn :) 

Skrevet

Synes Kaleesi, Arven, Villemo osv er nydelige navn. Sikkert noen som syntes Anders, Grete og Bjørg var superteite navn første gang de hørte dem...

AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2017 den 10.55, Dorey skrev:

Det som irriterer meg her er at Khaleesi ikke er et navn, men en tittel! Tror mange ikke har forstått at hun heter Daenerys.

De som kaller barnet sitt for Khaleesi er vel først og fremst fans av serien, og da har de nok fått med seg at det er en tittel ;) Selv om de velger å bruke det som navn. 

Anonymkode: 93f45...2e2

AnonymBruker
Skrevet
På Thursday, April 06, 2017 den 10.11, Margit Spat skrev:

For meg er det noe man kan kalle hunden eller katten sin, ikke et barnenavn. For en del år siden, da kioskromanserien Sagaen om isfolket var populær, var det folk som kalte opp ungene sine etter figurer derfra, også. GoT-navn blir i samme gate for meg. 

Ja, er en grunn til at Silje var kjempepopulært på 80-tallet :) 

Anonymkode: 63731...4e0

AnonymBruker
Skrevet

Vel, navnet mitt er en by:fnise:

Anonymkode: 9aff8...6a6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, navnet mitt er en by:fnise:

Anonymkode: 9aff8...6a6

Er det deg, Drammen Hansen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva som høres rart, endrer seg jo. Midt på 80-tallet var det en jeg kjente som skulle kalle sønnen sin Aleksander, og de het noe a la Pedersen til etternavn. Husket jeg holdt på å flire meg ihjel av sammensetningen Aleksander Pedersen, den gangen hørtes det ut omtrent som....Maximilian Stomperud. Helt feil sammensetning, Akeksander var sjeldent og pompøst. Men så ble det jo veldig populært, og da blir man vant til det. Nå virker det rart å tenke på.

Skrevet

Like greit at jeg aldri skal ha barn, hadde jeg fått tvillingsønner så hadde jeg sikkert kalt dem Smeagol og Gollum eller noe sånt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...