Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 6. april 2017 #21 Skrevet 6. april 2017 (endret) Khaleesi er ikke en gang et navn det er en tittel. Blir litt som om man skal kalle ungen sin for Dronning eller Fyrsterinne Men folk får kalle ungene sine hva de vil. Er ikke noe jeg bryr meg om. Endret 6. april 2017 av Balian de Ibelin
Gjest førstedamen Skrevet 6. april 2017 #22 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 😅😅😅 Ser for meg når Fantorangen blir en voksen mann og kommer som aksjemegler i mørk dress...for ikke å snakke om når han skal presentere seg på foreldremøtet i barnehagen: "Hei, jeg heter Fantorangen og er pappaen til Eddie på Avd.3"... Anonymkode: 73967...237 Hysterisk 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #23 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev: Khaleesi er ikke en gang et navn det er en tittel. Blir litt som om man skal kalle ungen sin for Dronning eller Fyrsterinne Folk kaller jo barna sine for Lykke, Rose, Bjørn osv. Anonymkode: fb960...b71
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #24 Skrevet 6. april 2017 Michael Jackson kalte to av de tre barna sine Prince. Ikke akkurat "ung far", men vi kan vel alle være enige om at noe etterhvert ble feilkoplet i toppen på den mannen... Anonymkode: 2fec4...6d4 1
Arkana Skrevet 6. april 2017 #25 Skrevet 6. april 2017 Navnet Sara betyr prinsesse eller fyrstinne. Det er da ingen som reagerer på det.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #26 Skrevet 6. april 2017 2 timer siden, Margit Spat skrev: For meg er det noe man kan kalle hunden eller katten sin, ikke et barnenavn. For en del år siden, da kioskromanserien Sagaen om isfolket var populær, var det folk som kalte opp ungene sine etter figurer derfra, også. GoT-navn blir i samme gate for meg. Men navnene i isfolket er jo vanlige navn har en oldemor som heter villemo. Tror ikke hun er oppkalt etter isfolket. Anonymkode: dd7f9...c88 9
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 6. april 2017 #27 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, Arkana skrev: Navnet Sara betyr prinsesse eller fyrstinne. Det er da ingen som reagerer på det. Alle navn betyr noe
Arkana Skrevet 6. april 2017 #28 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev: Alle navn betyr noe Nettopp.
s0la Skrevet 6. april 2017 #29 Skrevet 6. april 2017 Hvis jeg får gutt skal han hete Strider. Not. Jeg skal være snill med mine unger og gi de vanlige navn, haha! 4
Heisenberg Skrevet 6. april 2017 #30 Skrevet 6. april 2017 Jeg synes Sansa er så fint! Skulle ønske det var er "ekte" navn, da tror jeg den kommende babyen hadde blitt hetende det. Men jeg synes det er for kleint å kalle opp etter GoT. 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #31 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Michael Jackson kalte to av de tre barna sine Prince. Ikke akkurat "ung far", men vi kan vel alle være enige om at noe etterhvert ble feilkoplet i toppen på den mannen... Anonymkode: 2fec4...6d4 Blac Chyna har jo en sønn som heter King Cairo Anonymkode: e219d...a4a 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #32 Skrevet 6. april 2017 3 minutter siden, Heisenberg skrev: Jeg synes Sansa er så fint! Skulle ønske det var er "ekte" navn, da tror jeg den kommende babyen hadde blitt hetende det. Men jeg synes det er for kleint å kalle opp etter GoT. Turistforeningen har en hytte som heter Sandsa, så det er nesten Anonymkode: e219d...a4a
Britt Banditt Skrevet 6. april 2017 #33 Skrevet 6. april 2017 2 timer siden, chiki skrev: Jeg vet om ei jente på barneskolen her som heter Ninja. Komikerfrue sin sønn heter Dexter. kunne ikke gjort det selv. Men det er fult lovlig å kalle barna det man vil Ninja? Wtf. Merkelig at sånt blir godkjent.. 5
Perelandra Skrevet 6. april 2017 #34 Skrevet 6. april 2017 2 timer siden, Salka skrev: Skulle jeg hatt barn skulle jeg kalt dem Luke, Anakin og Leia ass. Navnet til Märtha Louise og Ari Behns datter Leah Isadora er visstnok inspirert av Prinsesse Leia, men Leah er jo også et bibelsk navn.
Gjest Regn Skrevet 6. april 2017 #35 Skrevet 6. april 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men navnene i isfolket er jo vanlige navn har en oldemor som heter villemo. Tror ikke hun er oppkalt etter isfolket. Anonymkode: dd7f9...c88 Villemo er fra et dikt fra 1901 av August Strindberg: Villemo, Villemo,vi gick du, gick du?Min vilja, min troden fick du, fick du.Hillevi, Hillevi,din tro har du åter;jag kan icke siatt du gråter, gråter.Villemo, Villemo,vad hör jag, hör jag?En ann med dig bo?Då dör jag, dör jag.
Gjest Regn Skrevet 6. april 2017 #36 Skrevet 6. april 2017 18 minutter siden, Perelandra skrev: Navnet til Märtha Louise og Ari Behns datter Leah Isadora er visstnok inspirert av Prinsesse Leia, men Leah er jo også et bibelsk navn. Leah betyr villku på hebraisk.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #37 Skrevet 6. april 2017 Jeg leste at folkeregisteret avviste flere navn fordi mennesker med innvandrerbakgrunn ikke har norskkunskaper nok til å unngå upassende navn. Vagina er tydeligvis et vakkert jentenavn i andre deler av verden, men her i Norge blir det heldigvis avvist da det "er til særlig ulempe for barnet". Anonymkode: 2fec4...6d4 6
Arkana Skrevet 6. april 2017 #38 Skrevet 6. april 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste at folkeregisteret avviste flere navn fordi mennesker med innvandrerbakgrunn ikke har norskkunskaper nok til å unngå upassende navn. Vagina er tydeligvis et vakkert jentenavn i andre deler av verden, men her i Norge blir det heldigvis avvist da det "er til særlig ulempe for barnet". Anonymkode: 2fec4...6d4 Det gjelder jo andre veien også. Det er garantert norske navn som ikke ville bli akseptert i andre land. Det er da ikke noe rart med det. En ting er jo barn som blir født her, men noen som allerede er født og så flytter hit blir selvsagt ikke tvunget til å bytte navn fordi det høres rart ut i Norge, Jeg tviler forøvrig meget sterkt på at Vagina er et jentenavn noe som helst sted i verden. Endret 6. april 2017 av Arkana 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #39 Skrevet 6. april 2017 Men ser ut som en del av dere glemmer at disse "rare" navnene slutter å være rare fordi etter hvert heter "alle" det. Navn går på rundgang akkurat som mote, bare fordi vi syns det er rart nå, kommer ikke ungene våre til å tenke noe om disse navnene om 10-15 år, fordi da er dette helt vanlige navn. Jeg hadde for eksempel fire jenter i min klasse på ungdomskolen som het Sandra, men jeg hører ingen kalle datteren sin for Sandra nå for tiden. Anonymkode: fcfa6...52b 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #40 Skrevet 6. april 2017 6 minutter siden, Arkana skrev: Det gjelder jo andre veien også. Det er garantert norske navn som ikke ville bli akseptert i andre land. Det er da ikke noe rart med det. En ting er jo barn som blir født her, men noen som allerede er født og så flytter hit blir selvsagt ikke tvunget til å bytte navn fordi det høres rart ut i Norge, Jeg tviler forøvrig meget sterkt på at Vagina er et jentenavn noe som helst sted i verden. http://www.gpeters.com/names/baby-names.php?load=fresh&name=Vagina https://www.babycenter.com/baby-names-vagina-1355497.htm http://thoughtcatalog.com/hok-leahcim/2014/04/36-people-reveal-the-one-baby-name-that-makes-them-want-to-punch-someones-face/ Den siste linken har et par andre morsomme eksempler også. Linda er forbudt i Saudi Arabia, sammen med Sandy, Maya og Lauren. Det er sikkert en glimrende grunn til det, og jeg hadde selvfølgelig sjekket om navnet jeg ønsket å gi til barnet mitt betydde noe helt horribelt i Saudi Arabia, hvis jeg skulle bosette meg der. Det er ikke for mye forlangt, både av hensyn til barnet mitt og av hensyn til mitt nye hjemland. Det er bare å google, liksom Anonymkode: 2fec4...6d4 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå