Gå til innhold

Hvordan gå fra mannen?


macy_s

Anbefalte innlegg

Har vært gift i snart 10 år. Og oppdaget i jula at mannen min har hatt et forhold til ei mye yngre jente, 18 års forskjell, i ca 1 år. Da gan ble fersket benektet han omfanget av forholdet, men jeg har funnet ut, blitt fortalt og presset ut av han at det var mer alvorlig enn det han først sa. 

Kjenner jeg er sliten, såret og fortvilet. Var 1 barn sammen og han har 1 fra dør som heg har oppdratt som mitt eget, 50% av tida.. 

Har prøvd å kjempe for å redde ekteskapet, men kjenner nå at jeg ikke tror heg orker mer. Jeg elsker mannen min , og han elsker meg-sier han. Men han elsker seg selv mest. Han gjør bare sine greier hele tida. Drar på treff med hobbyen sin (biler) sammen med andre menn og vi kam være med på hans greier men han er skhekden med på noe for ungene eller meg.

 

ekteskapet har skranter etter at vi ikke ble enige om å få flere barn. Og kommunikasjonen ble dårlig. Føler jrg bare prøver å kjempe alene. Men nå er jeg sliten og lei.

men føler jeg blir dratt inn igjen hver gang jrg føler meg sterk nok til å gå! Føler mannen min vil h meg mest fordi jeg er trofast, trygg, stabil, alltid her, god med ungene, god m penger, holder hus  og hjem, så han kan styre.. 

Sliter veldig med å klare å gå i fra han og det vi har. Men føler meg ikke trygg og eksket. Gjør vel det når vi er sammen, me mister helt troen og tilliten når jeg er alene. Han gjør bare sitt! 

 

Noen som har erfaringer / tips?? Føler meg rådvill og trist !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begyn å still krav til han? 

Be han hjelpe til med unger, hus og hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at du i det hele tatt vurderer å bli værende.

Må si jeg sliter med å ha respekt for mennesker som tillater utroskap på denne måten.

Anonymkode: 839b4...8d8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, GulSitron skrev:

Begyn å still krav til han? 

Be han hjelpe til med unger, hus og hjem. 

Har prøvd å stille krav, men blir ikke møtt. Vil vil ikke være hjemme med ungene på kvelder så jrg kan gå på klubb, osv. Da må vi ha barnevakt.. han gjør ting ute, og vi har vaskehjelp som kommer 1 gang PR uke, så han synes han gjør nok.. og at jrg gjør lite.. han en hobby han tjener litt ekstra på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt utrolig at du i det hele tatt vurderer å bli værende.

Må si jeg sliter med å ha respekt for mennesker som tillater utroskap på denne måten.

Anonymkode: 839b4...8d8

Lett å si når en ikke sitter midt oppi det hele. Jeg har og hadde også sterke meninger om

dette, til jrg plutselig satt midt oppi det hele. Da var det ikke så lett. Er barn, kjærlighet, hus, hjem, og hele mitt voksne liv sammen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare gå. Få hjelp av familievernkontoret til både det følelsesmessige og det praktiske. 

Se deg aldri tilbake og ikke tillat deg selv å være bitter. Det er han ikke verdt.

Anonymkode: 6c4b4...755

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare gå. Få hjelp av familievernkontoret til både det følelsesmessige og det praktiske. 

Se deg aldri tilbake og ikke tillat deg selv å være bitter. Det er han ikke verdt.

Anonymkode: 6c4b4...755

Lever du sånn selv? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der du er. Jeg ble forbannet og forlot ham tilslutt. Du kan lese om det her ;-) :-)
Familievernkontoret er et bra råd uansett om du går fra ham eller ei. Du kan gå dit alene vet du.

Masse lykke til!
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, macy_s skrev:

Har prøvd å stille krav, men blir ikke møtt. Vil vil ikke være hjemme med ungene på kvelder så jrg kan gå på klubb, osv. Da må vi ha barnevakt.. han gjør ting ute, og vi har vaskehjelp som kommer 1 gang PR uke, så han synes han gjør nok.. og at jrg gjør lite.. han en hobby han tjener litt ekstra på..

Hva er det du lurer på? Han bidrar ikke med en dritt. Det er kun han som tjener på at dere er i forhold. Du er barnevakt, hushjelp og barnepasser. Han er utro med yngre jenter, henger med gutta og lever ungkarslivet. Hva er det han er så fantastisk med siden du ikke klarer å gå? Det eneste jeg ser han bidrar med her er et ulykkelig liv. Vær et godt forbilde for barna dine og vis at det ikke er greit å bli behandlet som dritt.

Anonymkode: d961b...d34

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt en er separasjonspapirer, bestill de hos fylkesmannen, eller via Altinn, hørte det skulle bli mulig.
Deretter mekling på familievernkontoret. 
Start denne karusellen, og ta en ting om gangen. 

Hvem skal flytte? Eier dere huset sammen eller er det særeie? 
Ta en bit om gangen, hold deg til det praktiske, og ikke diskuter avgjørelsen din. Han kan ikke tvinge deg til å høre, du må ville lede deg selv bak lyset. 

Du kan ikke redde forholdet alene, og han gidder ikke gjøre en dritt for å endre noe. Dermed må du gjøre en del kraftige endringer, så får dere ta det derfra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at han var utro i en lang periode er mer enn god grunn til å gå og aldri se seg tilbake. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for å gå. Kjenner jrg blir glad og trist på samme tid. Han er ikke villig til å endre seg og sier han ikke kryper for meg. Har aldri bedt om at han skal krype, men at hsn skal ta ansvar for det han gjort og vise at han setter meg og familien først. Og jrg kjenner jrg kommer ikke over st han hadde sex med ei annen og holdt meg for narr i så lang tid. Og han innrømmer ikke mer enn det jrg klarer å finne ut. Han sier han mister en diamant om jeg går, men han setter ikke pris på meg. 

 

Vag ute på konsert i helga, og valgte å stå helt framme men ville ikke stå med meg, men med noen andre han hadde møtt på konsert tidligere( jenter). Og jeg stod med en felles gift kompis vi var ute med. Og at jrg ble sjekket opp brydde han seg ikke om. Han følte seg trygg på at jrg ikke gjorde noe galt! 

 

Noen som har tips til hva jrg må tenke på nå når jrg har bestemt meg for å gå?? Vet jeg må planlegge det da han utrolig utspekulert og slu. Han var ikke så snill med eksen sin, de var samboere. Så vet jrg har en tøff kamp i vente 😭😔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være nyttig for deg å få litt juridisk rådgivning så du får klarlagt hvilke rettigheter du har. Ref. den andre tråden din. 
Ellers vil jeg bare ønske deg lykke til! Få det overstått! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til. håper det ordener deg på en best mulig måte. Du har garantert en tøff tid foran deg. Men du kommer sikkert bedre ut av det uten et menneske som svikter deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, RoH skrev:

Lykke til. håper det ordener deg på en best mulig måte. Du har garantert en tøff tid foran deg. Men du kommer sikkert bedre ut av det uten et menneske som svikter deg. 

Takk for gode ord! I dag rant begeret over og jeg pakket kofferten og tok med meg datteren min og dro. Mannen var ikke hjemme men to timer unna på vei hjem. Slag alt i kofferten og kom oss ut på kvelden. Var utrolig vondt, men jeg aner ikke hva framtida vil bringe! Helt tom og sliten nå! Og livredd jeg vil angre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ts! Aldri dra tilbake til den KØDDEN der!!!

Du er verdt SÅÅÅ mye mer. Nå kan han sitte der aleine i påska og tenke over hvor kjip han har vært.

Fortsett med å hold fullstendig AVSTAND til han!

Anonymkode: 6ae2f...614

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, macy_s skrev:

Takk for gode ord! I dag rant begeret over og jeg pakket kofferten og tok med meg datteren min og dro. Mannen var ikke hjemme men to timer unna på vei hjem. Slag alt i kofferten og kom oss ut på kvelden. Var utrolig vondt, men jeg aner ikke hva framtida vil bringe! Helt tom og sliten nå! Og livredd jeg vil angre.

Lykke til. Du er modig! Vær stolt av deg selv og stå på! 

Anonymkode: 09a16...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er så glad jeg valgte å dra fra mannen. Har vist seg på de to ukene etter jeg dro at flere venner og bekjente har endelig turt å fortelle meg at min mann har vært notorisk utro i flere år! 4-7 år. Mange forskjellige samer rundt om i landet. Og han har ikke brukt kondom 😡😭

Han laget et sant hel.. med tanke på vår datter og bruker henne mot meg for å få meg hjem. Han vil ha henne 50/50 og skal plutselig nå være der for henne. Han som har vært toraltvfrsværwnde i 3 år og egentlig aldri vært der for henne.

Er så glad jrg kom meg bort, men ikke greit med tanke på barn og økonomisk. Da han gjør det han kan for å være vanskelig!

blir nok rettsak om barnefordeling!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du dro!!

Det var det eneste riktige! Han tok deg tydeligvis skikkelig for gitt! Du har virkelig latt han behandle deg veldig dårlig! Så BRA du satt ned foten!! Håper du har sjekket deg! Uansett hvor tøff han blir mot deg, hold ryggen rak! Dette fikser du! La han se hvor sterk du egentlig er!

Du kommer til å få det SÅ mye bedre! 

(Er det lov, oppi alt, å fnise litt av skrivefeilen din? "Mange forskjellige samer rundt om i landet"....)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎04‎.‎2017 den 20.35, macy_s skrev:

Har vært gift i snart 10 år. Og oppdaget i jula at mannen min har hatt et forhold til ei mye yngre jente, 18 års forskjell, i ca 1 år. Da gan ble fersket benektet han omfanget av forholdet, men jeg har funnet ut, blitt fortalt og presset ut av han at det var mer alvorlig enn det han først sa. 

Kjenner jeg er sliten, såret og fortvilet. Var 1 barn sammen og han har 1 fra dør som heg har oppdratt som mitt eget, 50% av tida.. 

Har prøvd å kjempe for å redde ekteskapet, men kjenner nå at jeg ikke tror heg orker mer. Jeg elsker mannen min , og han elsker meg-sier han. Men han elsker seg selv mest. Han gjør bare sine greier hele tida. Drar på treff med hobbyen sin (biler) sammen med andre menn og vi kam være med på hans greier men han er skhekden med på noe for ungene eller meg.

 

ekteskapet har skranter etter at vi ikke ble enige om å få flere barn. Og kommunikasjonen ble dårlig. Føler jrg bare prøver å kjempe alene. Men nå er jeg sliten og lei.

men føler jeg blir dratt inn igjen hver gang jrg føler meg sterk nok til å gå! Føler mannen min vil h meg mest fordi jeg er trofast, trygg, stabil, alltid her, god med ungene, god m penger, holder hus  og hjem, så han kan styre.. 

Sliter veldig med å klare å gå i fra han og det vi har. Men føler meg ikke trygg og eksket. Gjør vel det når vi er sammen, me mister helt troen og tilliten når jeg er alene. Han gjør bare sitt! 

 

Noen som har erfaringer / tips?? Føler meg rådvill og trist !

Som mann er jeg litt stuss over det du skriver.

Jeg mener at du bør gå fra han. Det er liten tvil om at dette ikke fungere. MEN det virker som TS, og flere kvinner på KG, tenker først og fremst. Hvordan gå fra mannen uten å tape materielt.

Her tror jeg kvinner og menn tenker fundamentalt forskjellig. Skjønner at mannens inntekt betyr mer for kvinner enn kvinners inntekt betyr for menn i leiting etter partner. Samme når det gjelder skillsmisser. Gubben går. Dama vurderer det økonomiske og holder ut lenger om det økonomiske tapet av å ikke bli forsørget lenger blir stort.

Seriøst kvinner. Gå fra menn som behandler dere som dritt og stå på egne bein. Ikke automatisk tenk "hva har jeg krav på av stønader".   Hvis det blir lite fra det offentlige så blir jeg en stund til??? Ingen menn tenker slik. Hva er greia....

Anonymkode: 3d888...1c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...