Gjest CecilieX Skrevet 4. april 2017 #21 Del Skrevet 4. april 2017 Finner ikke igjen kommentaren som stod der før i dag der noen siterer ham på at han har sammenliknet Nettavisens ansvar for bloggytringer med Facebook sitt ansvar for det brukerne legger ut. Skulle gjerne hatt den uttalelsen dokumentert. Jeg tror Stavrum bevisst grumser til debatten ved å være rund i kantene begrepsmessig. Han tror han kommer unna med dette, men dersom han blir konfrontert med eksempler, så vil han nok sno seg unna. Kanskje det går en skillelinje mellom Side2 og Nettavisen som han vil benytte seg av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. april 2017 #22 Del Skrevet 4. april 2017 Hjelpes for et kommentarfelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. april 2017 #23 Del Skrevet 4. april 2017 http://www.dagsavisen.no/kultur/nettavisen-tar-over-blogg-no-1.475472 fra 2012 http://tjomlid.com/2013/10/31/pfu-ikke-brudd-pa-god-presseskikk/ 2013 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 4. april 2017 #24 Del Skrevet 4. april 2017 Takk @Kollontaj. Jeg ble litt klokere, PFU skriver altså at NA har ansvar når de velger å fremme en bloggpost. Det er nok dette Stavrum vil skille mellom og formulerer seg ullent rundt. Ser det av bloggposten hans i dag, for han viderefører ikke beskyldningene som Tønne kom med. Han bruker samme strategi i artikkelen fra 2012, der han bruker ordet etisk ansvar. Antar det utelukker juridisk ansvar. Presseekspertene som uttaler seg faller ikke ned på en konklusjon heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 4. april 2017 #25 Del Skrevet 4. april 2017 Nei, her er det nokså uklare grenser og vidåpent for tolkninger, noe som passer hyperkommersielle Nettavisen godt, vil jeg tro. Det han vet og viser, er jo at han ikke skal gjenta eventuelle ærekrenkelser, det er straffbart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 4. april 2017 #26 Del Skrevet 4. april 2017 Men gitt plattformen som vi er på, KG, så er tråden TogT nå tilbake. Her gjengis beskyldningene, så da lurer jeg på hvordan de tolker ansvaret. Eller vent, det er vel den enkelte bruker som har ansvaret mener jeg å ha lest. Hmmmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg