Viking-girl Skrevet 28. april 2017 #501 Del Skrevet 28. april 2017 Lisa fortalte i siste podcast at de hadde gått tur på Akerbrygge sammen alle 4. Tror både Lisa og Kyrre er innstilt på å samarbeide godt. Håper hun med tiden kan tilgi og at de holder sammen ❤️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentekvinne Skrevet 29. april 2017 #502 Del Skrevet 29. april 2017 22 timer siden, Gemini7 skrev: Jepp, Se & Hør og God kveld Norge antyder begge at paret skal skilles, og det vises til podcasten som kilde (og der snakker ingen om skilsmisse). Så vidt jeg kunne se rapporterte ingen av disse mediene om at nyheten bekreftes av Lisa eller Kyrre. Det er jo folk som holder sammen også tross slike overtramp, det kan jo være at de er blant disse.. Lisa sa ingenting om skilsmisse på podkasten. Hun sa at hun visste ikke hva som kom ut av denne situasjonen og slik jeg forstod det var det at enten tilgir hun Kyrre og blir værende gift eller så skiller hun seg. Det var ikke avklart enda og hun måtte ta tiden til hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 29. april 2017 #503 Del Skrevet 29. april 2017 Hvis hun nå bruker podcasten til å være sur på de som ikke sa i fra til henne, som kan ha visst noe, hørt noen rykter osv. syns jeg det er rett og slett kvalmende. Hva ønsker hun å oppnå med det annet enn at folk som tror de kan være rammet skal ha det fælt? Tror ikke hun forstår hvilken enorm makt hun har. Hun når ut til mange. Om man nå er i hennes nærmeste krets og hun sier noe om dem, vil de også kunne møte - eller være redd for å møte, reaksjoner også fra andre. Kanskje vil ikke noen si noe direkte, men å gå rundt å være redd for at noen skal tenke stygt om deg fordi hun har snakket om det på en podcast er ikke noe hyggelig. Nei, skjerpings. Ta denne skittentøyvasken hjemme. Dette er noe griseri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 29. april 2017 #504 Del Skrevet 29. april 2017 På 22.4.2017 den 10.13, Bolledeig skrev: KG: OMG disse bloggerne som utleverer privatlivet sitt og konflikter og kjærester og ekser og alt mulig. Hvorfor kapitaliserer de på privatlivet på denne måten? Hvorfor tenker de ikke på de små barna som involveres i dette her og lider under foreldrenes trang til å dele privatlivet med et enormt publikum? Hvor er vær varsom plakaten? Er ingenting hellig lenger? OGSÅ KG: You go girl Lisa Tønne som overhodet ikke minner om en stereotyp blogger og vi kan identifisere oss langt mer med enn for eksempel Mamma til Michele. Bra måte å eie historien din på! Dette er definitivt det beste både for deg, mannen din, barna dine og elskerinnen til mannen din. Jeg er helt enig med deg. Her dras mennesker som aldri har bedt om det inn i en offentlig skittentøysvask. Barn, slekt og venner - alle skal med. Og hvem tjener på dette? Jo det er podcasten. Lisa får sympati, og podcasten får masse, masse oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 29. april 2017 #505 Del Skrevet 29. april 2017 Så enig. Er forskjell på folk, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 30. april 2017 #506 Del Skrevet 30. april 2017 På 4/29/2017 den 10.37, jentekvinne skrev: Lisa sa ingenting om skilsmisse på podkasten. Pr-stunt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 1. mai 2017 #507 Del Skrevet 1. mai 2017 På 19/04/2017 den 12.00, CecilieX skrev: Hele denne greia med Lisa Tønne er et interessant studium i hvordan SoMe fungerer. Etter min mening er folk helt blinde for hvordan de har blitt brukt i et skittent spill. Tønne og Tusvik har åpenbart massevis av fans, etter hva jeg har lest kalles de Phungfolk. Bare kjenn litt på dynamikken. Ved å like disse damene får du tilhørighet til en gruppe. Det er oss, og så er det "de andre". Står man ikke i fare for å bli litt ukritisk? Blir det ikke litt ungdomsskolenivå over det? Når jeg har lest her i tråden så tenker jeg at en del har et grenseløst forhold til damene. De oppgir å kjenne damene, og kan sverge på alle slags mulige gode egenskaper som de har, etter å ha lyttet til et antall podcaster der de har blitt eksponert for det som damene har hatt lyst til å dele. Men hei, man kjenner dem ikke, man kjenner bare den delen som de har valgt å vise frem og som ikke er privat, men en del av det de tjener penger på, også kalt jobb. Likevel er det følelsesmessige engasjementet skyhøyt. Man føler seg berettiget til å snakke på vegne av, man føler seg personlig forulempet av de som ikke umiddelbart støtter Lisa Tønne. Er ikke det litt voldsomt? Den dagen Tønne og Tusvik går i studio så vet de utmerket godt hva slags snøskred de setter i gang. Og Lisa Tønne er ærlig på hva hun vil ha, hun vil ha "elsk" på seg. Fra 80.000 lyttere. Men for en erfaren medieperson som Tønne så vet hun også hva som i tillegg vil aktiveres og det er hatet. Fra de samme lojale lytterne som hun har knyttet til seg og som hun nå får sjansen til å bruke i vendettaen mot sin egen ektemann. Og det funker. Hun kan sitte på sin edle hest (var det ikke) og fremstille seg som en som ikke vil ha hat, og så gjør fansen drittjobben for henne. Jeg synes det er stygt. Og jeg er oppriktig bekymret for den medieverden der folk blir så ukritiske at de ikke greier å ha den nødvendige avstanden til den påvirkningen de blir utsatt for. Det gjelder alle mulige slags kjendiser som lever av å ha en fanbase som de kan utnytte til hva en det måtte være de trenger, enten det er å få hevn eller det er å tjene penger. Veldig godt og interessant reflektert - takk, denne skal jeg ta med meg videre. Hele historien sier noe om hvordan følgere på sosiale medier kan trigges som en ulveflokk. Gir litt assosiasjoner til hvordan Milo Yiannopoulos ble utvist fra Twitter etter å ha satt alle følgerne sine på Leslie Jones. Selv skrev han ingenting som var over streken, men den store mengden hat og hets som ble Jones til del fra ukritiske Milo-fans gjorde at Milo oppnådde å bli den eneste så langt som har blitt utvist kun for å ha trigget følgere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 19. mai 2017 #508 Del Skrevet 19. mai 2017 Det gleder meg å se at Kyrre fortsatt går med gifteringen sin. Og at det kommer små drypp i podcasten at de fortsatt gjør ting sammen med barna. Åpenbart at de jobber med tingenes tilstand selv om de ikke nevner hverandre i noens podder ved navn. Jeg tenker ofte på dem alle i La Familia ❤️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 19. mai 2017 #509 Del Skrevet 19. mai 2017 Hele den forkastelige prosessen med å ta denne skittentøyvasken offentlig, fremstår enda mer håpløs om hun nå fortsetter å være sammen med han. "Hei, se på dette rasshølet av en mann jeg har, med skjev liten pikk, som har sviktet hele familien" "Hei, se på naive meg, jeg tar tilbake den skjeve pikken, han er jo også en fin mann da"... "Og forresten, selv om jeg fortalte det til hele Norge, vennligst si til barna deres at de ikke må mobbe mine barn og kalle pappan deres for et rasshøl av en utro skjev pikk". Hva sier fanskaren til Tønne nå? Støtter dere henne i å ta tilbake mannen dere ville putte i giljotinen og kappe pikken av? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 19. mai 2017 #510 Del Skrevet 19. mai 2017 33 minutter siden, Anonym90059005 skrev: Hele den forkastelige prosessen med å ta denne skittentøyvasken offentlig, fremstår enda mer håpløs om hun nå fortsetter å være sammen med han. "Hei, se på dette rasshølet av en mann jeg har, med skjev liten pikk, som har sviktet hele familien" "Hei, se på naive meg, jeg tar tilbake den skjeve pikken, han er jo også en fin mann da"... "Og forresten, selv om jeg fortalte det til hele Norge, vennligst si til barna deres at de ikke må mobbe mine barn og kalle pappan deres for et rasshøl av en utro skjev pikk". Hva sier fanskaren til Tønne nå? Støtter dere henne i å ta tilbake mannen dere ville putte i giljotinen og kappe pikken av? Det du skriver illustrerer veldig bra et av de største aberne med å ta skittentøyvasken i all offentlighet. Det er forståelig at en bedratt part ønsker rettferdighet, å gjenskape en form for likevekt som ikke nødvendigvis betyr at man må svare tilbake med samme mynt. Likeledes er det forståelig at den forsmådde omtaler den andre i særdeles lite flatterende ordlag. Men - og det er et stort men - hvor går grensa mellom å utøve rettferd og å søke hevn. For meg blir det hevn å fortelle 80 000+ mennesker at: a) Mannen min er utro b) Fortelle om eventuelle penis-relaterte merkverdigheter kun for å latterliggjøre mannen c) Indirekte og heller dårlig skjult avsløre navnet på elskerinna. I tillegg blir det absurd å be folk om å ikke være ufine mot mannen og hans elskerinne. Gitt at Kyrre bedrar Lisa nok en gang (en leopard endrer som kjent ikke sine flekker) - hva da? Blir det nok en podcast om det? Nok en historie om mannens anatomiske skavanker? Nok en gjettelek hvem elskerinna er denne gangen? Personlig vil jeg i så fall ha problemer med å føle sympati. Lisa vet nå - akkurat som "resten av Norge" - at mannen hennes har vært utro. Hun velger nå å ta han tilbake. Ergo vet hun også hvilken risiko hun dermed tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 19. mai 2017 #511 Del Skrevet 19. mai 2017 (endret) Synes det å ta tilbake mannen er en fin måte å vise barna sine at hun ikke godtar hva som helst. Det var jo det hun sa hun ville vise med podcasten. Endret 19. mai 2017 av AnonymSjiraff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 19. mai 2017 #512 Del Skrevet 19. mai 2017 2 timer siden, Anonym90059005 skrev: Hele den forkastelige prosessen med å ta denne skittentøyvasken offentlig, fremstår enda mer håpløs om hun nå fortsetter å være sammen med han. "Hei, se på dette rasshølet av en mann jeg har, med skjev liten pikk, som har sviktet hele familien" "Hei, se på naive meg, jeg tar tilbake den skjeve pikken, han er jo også en fin mann da"... "Og forresten, selv om jeg fortalte det til hele Norge, vennligst si til barna deres at de ikke må mobbe mine barn og kalle pappan deres for et rasshøl av en utro skjev pikk". Hva sier fanskaren til Tønne nå? Støtter dere henne i å ta tilbake mannen dere ville putte i giljotinen og kappe pikken av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 19. mai 2017 #513 Del Skrevet 19. mai 2017 I krisemøte podden idag fortalte Kyrre at han hadde vært to uker i Sverige på ett behandlingssted for å finne seg sjæl. Tydelig at han prøver å finne ut hvorfor han har handlet som han har gjort og er kin på å forandre seg. Jeg har heiet på dem hele veien. Alle kan gjøre feil. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 19. mai 2017 #514 Del Skrevet 19. mai 2017 5 timer siden, Anonym90059005 skrev: Hele den forkastelige prosessen med å ta denne skittentøyvasken offentlig, fremstår enda mer håpløs om hun nå fortsetter å være sammen med han. "Hei, se på dette rasshølet av en mann jeg har, med skjev liten pikk, som har sviktet hele familien" "Hei, se på naive meg, jeg tar tilbake den skjeve pikken, han er jo også en fin mann da"... "Og forresten, selv om jeg fortalte det til hele Norge, vennligst si til barna deres at de ikke må mobbe mine barn og kalle pappan deres for et rasshøl av en utro skjev pikk". Hva sier fanskaren til Tønne nå? Støtter dere henne i å ta tilbake mannen dere ville putte i giljotinen og kappe pikken av? Jeg regner med at de fleste oppegående mennesker heier på at alle mennesker, som man kjenner og ikke kjenner, skal ha det bra, hva nå enn "bra" betyr for personene involvert. Lisa virker ganske så uredd for å ta tak i ting og se feilene både hos seg selv og de nærmest... hvis hun jobber for at de skal ha ett godt forhold, selv midt i denne livskrisen, om de forblir gift eller ikke, så er vel det rett for Lisa. Selv om det kanskje ikke er rett for deg Anonym90059005. Eller meg. De eneste som faktisk kjenner forholdet til Lisa og Kyrre er Lisa og Kyrre. Og det er de som skal gå veien videre. La de få finne frem skoa først og så ser hvor den går. Syns det er bra å høre at de er ute med barna, og at Kyrre har tatt et valg om å ville ordne opp i seg selv... Man slutter ikke å være foreldre selv om en person har oppført seg som en drittsekk, eller om man går fra hverandre. Familien forandrer utseende, men å sette familien først er vel faen ikke noe man kan ta noen på? Og... Lisa kan syns at Kyrre er en god mann på bunn, og en god pappa, selv om han har oppført seg dritt mot henne nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 19. mai 2017 #515 Del Skrevet 19. mai 2017 Kult for unga å lese om når de blir store... Jeg syns det er kjempebra om de holder sammen, og finner tilbake til hverandre. Samtidig mener jeg at dette aldri burde vært i offentligheten. Dette er et familiedrama som bør høre familien til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 19. mai 2017 #516 Del Skrevet 19. mai 2017 6 timer siden, AnonymSjiraff skrev: Synes det å ta tilbake mannen er en fin måte å vise barna sine at hun ikke godtar hva som helst. Det var jo det hun sa hun ville vise med podcasten. Det finnes veldig mange måter å vise at hun ikke aksepterer hans utroskap på enn å ta dette offentlig og dra med hele familien ut i det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippi Skrevet 19. mai 2017 #517 Del Skrevet 19. mai 2017 (endret) 7 timer siden, Anonym90059005 skrev: Hele den forkastelige prosessen med å ta denne skittentøyvasken offentlig, fremstår enda mer håpløs om hun nå fortsetter å være sammen med han. "Hei, se på dette rasshølet av en mann jeg har, med skjev liten pikk, som har sviktet hele familien" "Hei, se på naive meg, jeg tar tilbake den skjeve pikken, han er jo også en fin mann da"... "Og forresten, selv om jeg fortalte det til hele Norge, vennligst si til barna deres at de ikke må mobbe mine barn og kalle pappan deres for et rasshøl av en utro skjev pikk". Hva sier fanskaren til Tønne nå? Støtter dere henne i å ta tilbake mannen dere ville putte i giljotinen og kappe pikken av? Kan tenke meg det bare var en sleiv-kommentar? Endret 19. mai 2017 av Mippi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 19. mai 2017 #518 Del Skrevet 19. mai 2017 Jeg blir veldig, veldig skuffet hvis hun tar han tilbake. Once a cheater, always a cheater 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentekvinne Skrevet 19. mai 2017 #519 Del Skrevet 19. mai 2017 30 minutter siden, Newroz skrev: Det finnes veldig mange måter å vise at hun ikke aksepterer hans utroskap på enn å ta dette offentlig og dra med hele familien ut i det offentlige. 35 minutter siden, Newroz skrev: Kult for unga å lese om når de blir store... Jeg syns det er kjempebra om de holder sammen, og finner tilbake til hverandre. Samtidig mener jeg at dette aldri burde vært i offentligheten. Dette er et familiedrama som bør høre familien til. Er vi ikke ferdig med den diskusjonen om det var riktig eller galt å ta en offentlig skittentøyvask? 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 19. mai 2017 #520 Del Skrevet 19. mai 2017 17 minutter siden, jentekvinne skrev: Er vi ikke ferdig med den diskusjonen om det var riktig eller galt å ta en offentlig skittentøyvask? 🙄 Hvem er det som bestemmer når vi er ferdig med det? Det er jo det som er hele grunnlaget for denne diskusjonen. Dét vil alltid følge med - samme om de holder sammen eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg