Gå til innhold

Tror du vi er tildelt skjebner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger virker set bare slik. F.eks, at ting blir umulig samme pokker hvor mye du prøver. Du har liksom ikke noen grunn til å bli hindret i en ting, men likevel og til hver gang oppstår ting som hindrer. Og så er der ting som "jager" deg hele livet,

jeg klarer bare ikke å finne meg i at noe skal bestemme hva jeg skal i livet.mdet jeg har fått er ikke godt nok.

 

Tror du at ting er forutbestemt?

Anonymkode: 18a7b...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Ingen offerrolle her.

Anonymkode: 120a4...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Nei,jeg tror  overhodet ikke at vi er blitt tildelt skjebner. Å tenke sånn,kan i verste fall gjøre at en blir handlingslammet og ikke tar ansvar. En har valg hele veien,men kunsten er å ta de rette for en selv. Det er ikke altid like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger virker set bare slik. F.eks, at ting blir umulig samme pokker hvor mye du prøver. Du har liksom ikke noen grunn til å bli hindret i en ting, men likevel og til hver gang oppstår ting som hindrer. Og så er der ting som "jager" deg hele livet,

jeg klarer bare ikke å finne meg i at noe skal bestemme hva jeg skal i livet.mdet jeg har fått er ikke godt nok.

 

Tror du at ting er forutbestemt?

Anonymkode: 18a7b...58d

Det er nettopp da du må kjempe enda hardere for å komme deg videre! Å gi opp er ikke et valg.

Anonymkode: 20bcb...3e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, på ingen måte. Jeg har hatt jævlig uflaks selv, i hvert fall i lange perioder i ungdomstiden, men jeg tror på ingen måte det var forutbestemt eller noen større mening med det.

Anonymkode: 19a4b...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vet ikke helt hvor mye som er skjebnebestemt MEN .jeg tror at vi velger våre jordeliv. Jeg tror mao på reinkarnasjon. At vi også har satt oss ulike mål vi behøver erfare som sjel i menneskekropp. Dette kan være både små og større mål / erfaringer. Kort innpå. . Men at alt er forutbestemt ned til hver minste lille detalj, det tror jeg ikke. Veien vår blir til mens vi går. Hva vi velger til eller fra underveis og hvordan vi velger er også vel verdt en tanke.

Siri 🌼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

At vi blir tildelt skjebner, nei, men at vi velger utfordringer før vi blir født, ja (reinkarnasjon). Det vil si at vansker i livet kan være utfordringer, ikke noe forferdelig som skjer en fordi en høyere makt har bestemt det. Og heller ikke tilfeldigheter, selv om jeg tror det noen ganger kan være det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AnonGangerTo

Jeg tror på at vi velger vår skjebne før vi er født. Hvordan og hva som blir valgt har jeg selvsagt ikke svar på. Hvis jeg tar en tilbakeblikk på livet mitt, har alt blitt planlagt ned i det minste detalj, dvs situasjoner, folk jeg blir kjent med, jobber jeg har hatt, osv. Når ting ikke har gått min vei, så er det alltid fordi det var noe annet som visste seg å være til min fordel. En ting er jeg nokså sikker på, min skjebne skal lære meg tålmodighet mtp alle utsettelsene og ventingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har kjempet meg i gjennom et tøft liv og fått til ganske mye. Sykdom har rammet meg og det eneste jeg kan gjøre er å ligge i senga/sofa i smerter. Hva faen er vitsen med å kjempe og få til ganske mye på tross, men så bli nedslått av sykdom og ikke kunne gjøre noenting, i svært ung alder?

Anonymkode: 62c86...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...