Violetta Skrevet 3. april 2017 #61 Skrevet 3. april 2017 16 minutter siden, Betrakteren skrev: Selvsagt er vi forskjellige, trodde du ikke det ? Jeg HAR noen intime ting som er bare mine, men det er ting barna er lært opp til fra de er små, at slike ting tilhører bare ett menneske. F.eks tannbørste, undertøy, dagbok e.l.. Grunnleggende sosialisering. Og når det kommer til "barna" så har nok de mye mer som er privat enn meg. Også det helt naturlig i og med at de skal løsrive seg fra foreldrene. Du skriver "trenger man nemlig ikke ofre alt". Vet du, det jeg gjør for mine barn er ALDRI et offer. Alt jeg gjør for de er med største glede. Den der spydige smileyen kan du droppe neste gang. Setningen var retorisk, men det var kanskje ikke tydelig nok. Når det ikke er du som har lært opp barna er det kanskje ikke like enkelt, og det er ofte slik når det gjelder stebarn. Jeg tror dessuten du skjønte hva jeg mente, uten at det er nødvendig å dra martyrkortet . 2
Gjest Lofilteret Skrevet 3. april 2017 #62 Skrevet 3. april 2017 4 minutter siden, Violetta skrev: Den der spydige smileyen kan du droppe neste gang. Setningen var retorisk, men det var kanskje ikke tydelig nok. Når det ikke er du som har lært opp barna er det kanskje ikke like enkelt, og det er ofte slik når det gjelder stebarn. Jeg tror dessuten du skjønte hva jeg mente, uten at det er nødvendig å dra martyrkortet . For det første var det ikke en spydig ment smiley. Jeg trodde tydeligvis tonen mellom oss var bedre enn den var. Jeg kan ikke se at jeg har dratt noe martyrkort heller. Har vi stått opp med det feile benet i dag???
Gjest Lofilteret Skrevet 3. april 2017 #63 Skrevet 3. april 2017 7 minutter siden, Violetta skrev: Den der spydige smileyen kan du droppe neste gang. Setningen var retorisk, men det var kanskje ikke tydelig nok. Når det ikke er du som har lært opp barna er det kanskje ikke like enkelt, og det er ofte slik når det gjelder stebarn. Jeg tror dessuten du skjønte hva jeg mente, uten at det er nødvendig å dra martyrkortet . Haha, du trodde tydeligvis jeg dro martyrkortet når det gjelder det jeg "offrer" for barna mine. Vel, det var ikke noe annet en ren og skjær ærlighet.
Majott Skrevet 3. april 2017 #64 Skrevet 3. april 2017 16 timer siden, LittleBabyBlue skrev: Hvis du leser tidligere innlegg er jeg enig i at de ikke burde forsyne seg i klesskap og sminkepung. Når man derimot holder igjen på sjampo og body lotion begynner det å bli tåpelig. "Du er ikke mitt barn så du fortjener kun det billigste". Lurer også på hva hun mener de burde betale for når de kommer hjem på besøk siden hun måtte dra fram at de ikke betalte for seg. Nå vet ikke jeg hva TS legger i andre "toalettartikler", men for min del blir det da såpe, tannkrem, tamponger o.l. Mammas frisørshampo er HENNES. Det kunne ikke falle meg inn å forsyne meg av den når jeg er hjemme hos mine foreldre. Jeg bruker tannkremen, håndsåpa og dopapiret deres, men ellers tar jeg med det jeg trenger hjemmefra av toalettartikler. Som f.eks shampo og balsam, og bodylotion. Er jeg på besøk hos foreldre/svigers, så handler jeg inn mat. Er vi på besøk 4 dager, så handler jeg vel inn og lager middag minst to dager. Og jeg kjøper også inn det jeg vil ha av andre varer. Forventer ikke at de skal handle inn spesielle ting til meg/oss. 2
Majott Skrevet 3. april 2017 #65 Skrevet 3. april 2017 2 timer siden, Betrakteren skrev: Stebarn eller egne barn; jeg anser det fortsatt som deres hjem selv om de er flyttet ut for å studere. Selvsagt bruker de av det som står fremme av både mat og hygieneartikler. Jeg selv går fremdeles og snoker etter godsaker i kjøkkenskapet til min mor - og det håper jeg at mine ste- og egne barn også vil fortsette å gjøre. Vi mennesker er forskjellige og selv om det er få, så vet jeg om noen mødre som er veldig "strenge" med hva de unner barna sine. Jeg er absolutt ikke der og derfor oppfatter jeg TS som smålig. MEN, når hun nå setter de grensene hun gjør, så burde absolutt barna følge det av respekt for henne. Så kan man jo spinne videre: hvorfor respekterer de henne ikke? Har hun gjort seg fortjent til respekt? osv. osv. Bare tanker altså - TS kan godt (utenom dette som diskuteres) være det mest omsorgsfulle menneske på jord for alt jeg vet. Ok, du unner barna/stebarna absolutt alt, unntatt intime ting som tamponger og dildoer antagelig? Og du oppfatter ts som smålig ettersom hun ikke vil at de voksne barna skal bruke klærne hennes, sminken hennes og frisørsjampoen hennes. Dette er ting som de fleste oppfatter som private eiendeler som de ikke deler med hverken barn, mann eller venner. Jeg er sånn selv, de tingene der er MINE, og ikke til utlån. Om de voksne barna spør, så får de gjerne låne. Men mine ting er ikke til bruk for andre enn MEG sånn i utgangspunktet. Og jeg er ikke smålig, og det tror jeg ikke Ts er heller. Jeg bruker MYE penger på barna, så det er ikke synd på dem om de må spørre om å få bruke mine ting når er hjemme. Nå har begge to egne hjem med mann og barn. Og jeg forventer heller ikke at jeg skal bruke av deres dyre sminke/hudprodukter/frisørshampo/bodylotion/klær når jeg er der på besøk. Jeg har med meg det jeg trenger selv. 3
Gjest Sugemerke Skrevet 3. april 2017 #66 Skrevet 3. april 2017 Her får ikke mine biologiske barn røre min frisørshampo, så kjip er jeg. Ikke låner vi hverandres klær uten å spørre heller. Det er da ren skjær høflighet. I Ts sitt tilfelle hadde jeg blitt mektig hissig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå