Gå til innhold

Voksne stebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

INGEN her som har krevd at barna skal stille opp med toalettpapir, tannkrem og niste. Sminke er veldig personlig og anbefales faktisk å ikke deles på pga hygiene. Klær skjønner jeg godt hun vil ha for seg selv og frisørsjampoer er dyre. TS sier jo at de har en sjampo barna kan bruke, men de "gidder" bare ikke. Da går det faktisk over til respektløst.

Anonymkode: bdc48...160

Hvis du leser tidligere innlegg er jeg enig i at de ikke burde forsyne seg i klesskap og sminkepung. Når man derimot holder igjen på sjampo og body lotion begynner det å bli tåpelig. "Du er ikke mitt barn så du fortjener kun det billigste". Lurer også på hva hun mener de burde betale for når de kommer hjem på besøk siden hun måtte dra fram at de ikke betalte for seg. Nå vet ikke jeg hva TS legger i andre "toalettartikler", men for min del blir det da såpe, tannkrem, tamponger o.l. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"En av genserene i skapet mitt brukte jeg og pappa til å tørke opp gris etter sex. Den er vasket, men jeg ville bare si i fra"

"Jeg har spyttet i shampoen min" 

"En av hudpleieproduktene mine har ligget under pappas truser" 

Barnslig, men effektivt.

Anonymkode: 08c9b...de0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"En av genserene i skapet mitt brukte jeg og pappa til å tørke opp gris etter sex. Den er vasket, men jeg ville bare si i fra"

"Jeg har spyttet i shampoen min" 

"En av hudpleieproduktene mine har ligget under pappas truser" 

Barnslig, men effektivt.

Anonymkode: 08c9b...de0

*plukke opp genser* Åh, denne elsker faren din at jeg har på meg, han blir så kåt at det alltid ender i sex.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Hvis du leser tidligere innlegg er jeg enig i at de ikke burde forsyne seg i klesskap og sminkepung. Når man derimot holder igjen på sjampo og body lotion begynner det å bli tåpelig. "Du er ikke mitt barn så du fortjener kun det billigste". Lurer også på hva hun mener de burde betale for når de kommer hjem på besøk siden hun måtte dra fram at de ikke betalte for seg. Nå vet ikke jeg hva TS legger i andre "toalettartikler", men for min del blir det da såpe, tannkrem, tamponger o.l. 

Jeg tror du later som om du ikke forstår. 

Anonymkode: e82e9...1ad

• Liker 3
Gjest ClickB4it
Skrevet
6 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Hvor skriver TS at dette handler om at det ikke er hennes biologiske barn? Skriver hun noe sted at det står mellom First Price og Redken? Ærlig talt.

Vil jeg ha noe i min mors klesskap når jeg er hos foreldrene mine på besøk, så spør jeg. Er hun ikke hjemme, så slår jeg på tråden. Det gjelder også andre ting som spesielle matvarer, den-og-den kremen, etc. Jeg har flyttet hjemmefra, det innebærer blant annet at jeg vet vesentlig mindre om hva som foregår. Kanskje moren min trenger den genseren dagen etterpå, har planlagt noe spesielt med de matvarene, eller har lett etter den bodylotionen i en halv livstid.

Som regel er det null problem.

Skrevet
9 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Vi snakker forbi hverandre. Du snakker om at de burde respektere henne, jeg snakker om hvorfor de ikke gjør det.

Du mener at hun ikke fortjener respekt, fordi hun ikke deler din og stedøtrenes mening at foreldregenerasjonens ting er felleseie? Respekt går begge veier og ts er i sin fulle rett å ikke ønske å fritt dele klesskap og/eller toalettartikler med mannens voksne barn!

Ville du synes det var en like stor selvfølge å dele fritt på alt, hvis det var omvendt og det var en stedatter som skrev at hun var frustrert over stemor som rotet i og forsynte seg av hennes ting, når hun var på besøk hos pappa; klær ble borte og de dyre pleievarene hennes brukt opp? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke at noen rører min sminke (pga hygiene) eller et par av mine hårprodukt (spesialbestilt og vanskelig å få tak i) ei heller at noen snoker i mine klesskap, samme om det er datter eller stedatter. Anser det som ganske vanlig at studenter som kommer hjem tar med minst mulig og låner både det ene og det andre, jeg har sjampo, balsam, dusjsåpe ol som de kan bruke da. Likedan både q-tips, bommulspads, tannkrem. 

Mine ting i mitt skap må de ev spørre om å få låne, og igjen: samme om det er datter eller stedatter. Selvsagt hender det at en av jentene har glemt igjen noen klær, men da spør de om å få låne. Tipper de hadde blitt dritsur om jeg bare lånte deres klær uten å spørre også. 

Vi kjøper alltid inn mat som vi vet studentene liker, og her forsyner de seg av det som er naturlig å forsyne seg av, de skjønner jo at biff er kjøpt inn til noe spesielt og at champagnen ikke er fritt frem....

Anonymkode: 9f4da...a4f

AnonymBruker
Skrevet

Nå er mine stebarn 10 og 13 år, og mitt barn er selv 10 år. Men mitt barn hadde ikke fått lov til å forskyne seg i mitt klesskap og min sminke/ kremer. Hun måtte ha spurt først, og så tenker jeg at noe har man for seg selv. 

Her får Ts mye kritikk og det er fordi hun skrev STEBARN!! 

Anonymkode: e3343...7ba

• Liker 2
Gjest antbug
Skrevet

At de bruker av shampo som står framme synes jeg ikke er så rart. Som studenter må de sikkert klare seg med billige produkter, og så blir det fristende å unne seg litt gratis luksus når de er hjemme :) 

Jeg synes det er frekt av dem å rote i klesskapet ditt, da. Vet ikke hvordan det er med deg, men hvis barn eller stebarn skulle rote rundt i mitt ville de endt opp med å vite mer enn de ønsket å vite om meg. Kjøp en dildo hvis du ikke allerede har en, og legg den på et godt synlig sted i skapet, så holder de seg sikkert unna heretter ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det virker mildt sagt utrolig at voksne stebarn plutselig begynner å rote i TS sitt klesskap for første gang i livet nå etter at de har flyttet hjemmefra ... nesten så jeg ikke tror det. Klessmaken pleier dessuten ikke være så lik. Jeg ville sagt til dem at klærne mine må de spørre først hvis de vil låne. Og da ville jeg selvsagt sagt ja! Shampoo og bodylotion hadde jeg unnet dem av hele mitt hjerte. Kanskje tilogmed kjøpt tilsvarende i presang så de kunne tatt med seg tilbake til studiestedet.

Anonymkode: 7a61d...586

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er mine stebarn 10 og 13 år, og mitt barn er selv 10 år. Men mitt barn hadde ikke fått lov til å forskyne seg i mitt klesskap og min sminke/ kremer. Hun måtte ha spurt først, og så tenker jeg at noe har man for seg selv. 

Her får Ts mye kritikk og det er fordi hun skrev STEBARN!! 

Anonymkode: e3343...7ba

Nettopp, så fort det er stebarn skal vi viss ha null rettigheter over egne ting. For da er vi en ond stemor. Mens om en mor setter slike grenser, så er det bare god grensesetting og oppdragelse.

• Liker 4
Gjest Lofilteret
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, så fort det er stebarn skal vi viss ha null rettigheter over egne ting. For da er vi en ond stemor. Mens om en mor setter slike grenser, så er det bare god grensesetting og oppdragelse.

Stebarn eller egne barn; jeg anser det fortsatt som deres hjem selv om de er flyttet ut for å studere. Selvsagt bruker de av det som står fremme av både mat og hygieneartikler. Jeg selv går fremdeles og snoker etter godsaker i kjøkkenskapet til min mor - og det håper jeg at mine ste- og egne barn også vil fortsette å gjøre. 

Vi mennesker er forskjellige og selv om det er få, så vet jeg om noen mødre som er veldig "strenge" med hva de unner barna sine. Jeg er absolutt ikke der og derfor oppfatter jeg TS som smålig. MEN, når hun nå setter de grensene hun gjør, så burde absolutt barna følge det av respekt for henne. Så kan man jo spinne videre: hvorfor respekterer de henne ikke? Har hun gjort seg fortjent til respekt? osv. osv.

Bare tanker altså - TS kan godt (utenom dette som diskuteres) være det mest omsorgsfulle menneske på jord for alt jeg vet.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Jeg holder igjen sjampo og bodylotion til min biologiske datter, ikke lag dette til enda en slem stemor-tråd. 

• Liker 3
Skrevet
På 2.4.2017 den 8.42, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjent stebarna siden de var små, de har nå blitt studenter og kommer hjem i helgene. Ingen av de jobber, og de forventer at vi vokse betaler for de når de er hjemme. Mat er Ok, men jeg synes ikke det er greit at de bruker av min body lotion,  frisørshampo, toalettartikler og klær. ( De har andre alternativer å velge mellom, men min frisørshampo er selvfølgelig mest fristende) 

Det var aldri et problem før, de respekterte mine ting, men etter de har flyttet for seg selv har det plutselig blitt greit å bruke av mine ting. Jeg har sagt i fra på en hyggelig måte, men de har alltid glemt sine klær og bare lånte et eller annet. Ting kommer bort og plutselig finner jeg en genser under senga på rommet til den ene. 

Jeg begynner å bli mektig irritert over at de roter i mitt klesskap uten lov. Klesskapet mitt er det neste jeg føler er privat i mitt hjem. Og når det er sagt, jeg kommer ikke til å tillate det til egne barn heller. 

Jeg har snakket med faren deres, han mener jeg skal si i fra selv, noe jeg har gjort. Jeg ønsker ikke å lage dårlig stemning, jeg bryr meg virkelig om det, men jeg mener at de også må respektere mine ting også når de nå har blitt voksne. 

Noen gode råd?

Anonymkode: 2fedf...e6b

Jeg har en stesønn som snart flytter ut for å studere. Klærne mine regner jeg med å få ha i fred men om han har glemt en genser, jakke eller lignende så må han gjerne få det.

I forhold til klær hadde jeg forutsatt at han spurte, men ellers vil det fortsatt være hans hjem og i dag har vi ikke egne shampoer, kremer, toalettpapir etc og jeg hadde syntes det var trist om han regnet seg som en vanlig gjest og spurte om å få bruke det.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Betrakteren skrev:

Stebarn eller egne barn; jeg anser det fortsatt som deres hjem selv om de er flyttet ut for å studere. Selvsagt bruker de av det som står fremme av både mat og hygieneartikler. Jeg selv går fremdeles og snoker etter godsaker i kjøkkenskapet til min mor - og det håper jeg at mine ste- og egne barn også vil fortsette å gjøre. 

Vi mennesker er forskjellige og selv om det er få, så vet jeg om noen mødre som er veldig "strenge" med hva de unner barna sine. Jeg er absolutt ikke der og derfor oppfatter jeg TS som smålig. MEN, når hun nå setter de grensene hun gjør, så burde absolutt barna følge det av respekt for henne. Så kan man jo spinne videre: hvorfor respekterer de henne ikke? Har hun gjort seg fortjent til respekt? osv. osv.

Bare tanker altså - TS kan godt (utenom dette som diskuteres) være det mest omsorgsfulle menneske på jord for alt jeg vet.

Har du ingenting som er kun ditt eget? Ingen klær eller noe annet? 

• Liker 3
Gjest Lofilteret
Skrevet
1 minutt siden, Violetta skrev:

Har du ingenting som er kun ditt eget? Ingen klær eller noe annet? 

Jo, men jeg kan ikke komme på noe som ikke ungene kunne fått låne om de ønsker det.

Skrevet
Akkurat nå, Betrakteren skrev:

Jo, men jeg kan ikke komme på noe som ikke ungene kunne fått låne om de ønsker det.

Da er vi forskjellige. Jeg har private ting. Noen av dem låner jeg bort, noen ikke. Selv om man har barn, voksne eller ikke, trenger man nemlig ikke å ofre alt. De har helt sikkert ting som er private, har de ikke? 

• Liker 1
Gjest Lofilteret
Skrevet
5 minutter siden, Violetta skrev:

Da er vi forskjellige. Jeg har private ting. Noen av dem låner jeg bort, noen ikke. Selv om man har barn, voksne eller ikke, trenger man nemlig ikke å ofre alt. De har helt sikkert ting som er private, har de ikke? 

Selvsagt er vi forskjellige, trodde du ikke det ;) ? Jeg HAR noen intime ting som er bare mine, men det er ting barna er lært opp til fra de er små, at slike ting tilhører bare ett menneske. F.eks tannbørste, undertøy, dagbok e.l.. Grunnleggende sosialisering. Og når det kommer til "barna" så har nok de mye mer som er privat enn meg. Også det helt naturlig i og med at de skal løsrive seg fra foreldrene.

Du skriver "trenger man nemlig ikke ofre alt". Vet du, det jeg gjør for mine barn er ALDRI et offer. Alt jeg gjør for de er med største glede.

Skrevet
På 2.4.2017 den 14.08, AnonymBruker skrev:

Bytt flaske på shampoen, så kan de vaske seg så mye de vil med coop fra en kerastaseflaske.. 

Anonymkode: 6b169...b2d

Løsningsorientert.  Love it!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder igjen sjampo og bodylotion til min biologiske datter, ikke lag dette til enda en slem stemor-tråd. 

Hvorfor holder du igjen det da? Fortjener du bedre og dyrere ting enn din datter. Personlig så er jeg mer nøye på at mine barn har det beste, gjør meg ingenting å komme i siste rekke.

Anonymkode: 4ba70...e8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...