Gå til innhold

Hijab og masse sminke!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Da har de ikke forstått hensikten bak plagget

Jeg syns uansett det er stilig😊Jeg bryr meg ikke om hensikten,så lenge de gjør det fordi de har lyst. Og jeg forstår ikke hvorfor det skal være så veldig provoserende for folk,hijab og sminke? Og hvordan kan du si hva hensikten er når det er flere måter å tolke bruken av hijab i koranen? Det må vel bli opp til den enkelte muslim så lenge det er frivillig.

Anonymkode: 6aaa0...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Men er ikke det de ikke SKAL være? Hijaben skal jo liksom gjøre de mindre attraktive?

Man skulle jo tro det. Tydeligvis er det ikke så nøye med å friste menn likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange kvinner sminker seg for andre kvinner.

Anonymkode: a4722...0d1

Fordi? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns uansett det er stilig😊Jeg bryr meg ikke om hensikten,så lenge de gjør det fordi de har lyst. Og jeg forstår ikke hvorfor det skal være så veldig provoserende for folk,hijab og sminke? Og hvordan kan du si hva hensikten er når det er flere måter å tolke bruken av hijab i koranen? Det må vel bli opp til den enkelte muslim så lenge det er frivillig.

Anonymkode: 6aaa0...5b1

Så du bryr deg ikke at hensikten er at kvinnen ikke skal friste mannen med sin pryd, altså håret? Det at de gjør det frivillig ødelegger jo bare for de som blir tvunget ved at de legitimerer bruken av plagget. Men folk er vel for selvopptatte med å bry seg om det dessverre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Så du bryr deg ikke at hensikten er at kvinnen ikke skal friste mannen med sin pryd, altså håret? Det at de gjør det frivillig ødelegger jo bare for de som blir tvunget ved at de legitimerer bruken av plagget. Men folk er vel for selvopptatte med å bry seg om det dessverre..

Så du mener jeg er selvopptatt fordi jeg mener de må få gjøre som de vil så lenge det er frivillig? Jeg er sterkt imot at det skal være en tvang å gå med hijab,men det betyr vel ikke at de som frivillig går med det ikke skal få lov? Det blir jo som å si at kristne ikke skal få lov å gå med kors. Det mange ikke forstår er at de ekstreme er i mindretall. De som tvinger,kuer,vil ha sharia og driver terror er i mindretall. De ødelegger like mye for ekte muslimer som for resten av befolkningen.

Anonymkode: 6aaa0...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med en palestinsk mann om dette fenomenet, og han sa at arabiske menn hadde andre preferanser enn vestlige menn når det gjaldt kvinner. 

Han sa bl.a. at arabere ble kåte og ville når de fikk se kvinnens hår, mens tykk og mye sminke var en slags maske hvor kvinnen holdt mer avstand til menn. Og slettes ikke horete. En usminket nydusjet kvinne med håret løst flagrende vekket derimot kåtskapen i mennene. 

Anonymkode: c5578...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2017 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Det er poenget. De påstår at de dekker seg til for å ikke virke fristende for mannen men så sminker de seg som er det motsatte av det de påstår og det de prøver på, nettopp det å friste mannen.

Anonymkode: 4efcb...014

Nettopp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket med en palestinsk mann om dette fenomenet, og han sa at arabiske menn hadde andre preferanser enn vestlige menn når det gjaldt kvinner. 

Anonymkode: c5578...7e4

Dem liker overvektige kvinner. :P Det gjør afrikanere også.
Masse fett i maten og masse stillesitting og en god del kilo ekstra på kroppen er attraktivt for dem. :P 

Hvis dere har sett disse harem-bildene der dem ligger og fråtser i druer så er det idealet. Masse mat og fedme var et tegn på rikdom. 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2017 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Islam sier at kvinner skal dekke håret, dekke kvinnelige former osv.. for å ikke tiltrekke menn. Dette skal være for mannen din. Les koranen i det minste før du uttaler deg. Hilsen en muslim. 

Anonymkode: 25004...c2c

Kan du henvise til sure og vers, og gjerne sitere det her? Jeg har ikke Koranen selv. Du trenger ikke å ta med alle henvisningene; det holder med et par stykker :) Jeg har hørt begge deler hevdet (at det ikke står i Koranen, eller at det står, men de har ikke gitt noen mer konkret sure/vers-henvisning), og det hadde vært greit å få slått fast hva muslimenes hellige bok sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener jeg er selvopptatt fordi jeg mener de må få gjøre som de vil så lenge det er frivillig? Jeg er sterkt imot at det skal være en tvang å gå med hijab,men det betyr vel ikke at de som frivillig går med det ikke skal få lov? Det blir jo som å si at kristne ikke skal få lov å gå med kors. Det mange ikke forstår er at de ekstreme er i mindretall. De som tvinger,kuer,vil ha sharia og driver terror er i mindretall. De ødelegger like mye for ekte muslimer som for resten av befolkningen.

Anonymkode: 6aaa0...5b1

Ikke bare du. Alle som tenker hijab er kult og ikke skjønner helt hvorfor det egentlig brukes. Generelt alle som bare tror det er et helt uskyldig moteplagg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...