Gå til innhold

Hijab og masse sminke!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Antoinette skrev:

Åh man kan alltid stole på KG når det gjelder ren rasisme og muslimhat fordekt som et "ærlig spøsmål". 

I den arabiske/muslimske verden legges det stor vekt på øynene og sminken rett og slett fordi det meste av kroppen ellers er tildekket. Kvinnene bruker også vakre klær under hijaben, chadoren, sjalet mm. Det handler ikke egentlig om å tekkes menn men å vise sin skjønnet til andre kvinner. 

Kan du være så snill å forklare hvordan det er rasistisk å spørre et spørsmål man genuint lurer på om en annen trosretning?

Anonymkode: 2f4fa...1a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri skjønt det heller, de skal liksom dekke seg til for å virke ydmyk og ikke tiltrekke seg seksuell oppmerksomhet fra menn, men så sminker de seg så hinsides at man skulle tro de var til salgs. Merkelig greie. Da tror jeg faktisk det ville funket bedre å droppe tildekkingen og heller brukt mindre sminke.

Anonymkode: 21d4e...34c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flaskepost

De fleste kvinner sminker seg for andre kvinner. Det betyr ikke at menn er blinde og ikke ser det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er moten i landene de kommer fra.

Anonymkode: ef847...a46

"Malika Bayan" etnisk norsk og heter egentlig Charlotte Antonsen. Så hun kan ikke skylde på det i hvert fall.

Anonymkode: c90df...597

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at mange damer med hijab bruker noe sinnsykt mye sminke... ala  Malika Bayan

Hvorfor gjør de det??

Anonymkode: 12839...c4a

Akkurat hun du nevner sminker seg slik fordi hun prøver å lage seg et arabisk utseende siden hun egentlig er etnisk norsk.

Anonymkode: c90df...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam sier heller ikke at kvinner trenger å dekke til håret, men hijab er et virkemiddel som blir brukt for å tiltrekke mindre oppmerksomhet i likhet med konservativ bekledning. Mulig at muslimer har ulike grunner til å bruke hijab, men dette er standard svaret man får. 

Anonymkode: 05841...095

Islam sier at kvinner skal dekke håret, dekke kvinnelige former osv.. for å ikke tiltrekke menn. Dette skal være for mannen din. Les koranen i det minste før du uttaler deg. Hilsen en muslim. 

Anonymkode: 25004...c2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, malika bayan er en stor flause! Hun har vel skiftet navn til noe italienskinspirert nå etter hun kastet hijaben. Latterlig jente som kun er ute etter mediefokus og ikke vet mye om islam. 

Anonymkode: b2955...d46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. april 2017 den 16.34, Berentsens skrev:

De sminker seg vel for å være attraktive for det motsatte kjønn. 

Mange kvinner sminker seg for andre kvinner.

Anonymkode: a4722...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2017 den 16.32, Callisto83 skrev:

De prøver å gjøre det litt mer moteriktig kanskje? Være kreativ innenfor reglene.

Det tror jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da sett kvinner med miniskjørt og skikkelig hore-støvletter med skyhøye spike hæler og hijab. Så tror ikke alle har helt koll på hva "modesty" betyr, men det kan man jo heller ikke forvente. De er jo bare vanlige folk, og ikke alle er de skarpeste knivene i skuffen. 

Anonymkode: 975a2...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2017 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Islam sier at kvinner skal dekke håret, dekke kvinnelige former osv.. for å ikke tiltrekke menn. Dette skal være for mannen din. Les koranen i det minste før du uttaler deg. Hilsen en muslim. 

Anonymkode: 25004...c2c

Jeg tror ikke egentlig det sier så veldig mye om det. Du kan forøvrig poste at du er muslim, men ingen vet jo det så lenge vi ikke vet hvem du er😉. Koranen snakker om tildekking men sier ikke noe spesifikt. Sløret er også egentlig et før- islamsk fenomen. I tillegg er det noen muslimske land der sløret har vært forbudt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, April 01, 2017 den 16.34, Berentsens skrev:

De sminker seg vel for å være attraktive for det motsatte kjønn. 

Men er ikke det de ikke SKAL være? Hijaben skal jo liksom gjøre de mindre attraktive?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
På Saturday, April 01, 2017 den 17.17, Antoinette skrev:

Åh man kan alltid stole på KG når det gjelder ren rasisme og muslimhat fordekt som et "ærlig spøsmål". 

I den arabiske/muslimske verden legges det stor vekt på øynene og sminken rett og slett fordi det meste av kroppen ellers er tildekket. Kvinnene bruker også vakre klær under hijaben, chadoren, sjalet mm. Det handler ikke egentlig om å tekkes menn men å vise sin skjønnet til andre kvinner. 

Trekk rasisme korte. Fordi islam er en rase og det er farlig å stille spørsmål :ac:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jessica
6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men er ikke det de ikke SKAL være? Hijaben skal jo liksom gjøre de mindre attraktive?

Forstå det den som kan 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, April 01, 2017 den 17.26, Antoinette skrev:

Du har helt misset poenget her...

men jeg mistenker at du er av den typen som ikke vil skjønne uansett så jeg står over. Kast bort noen andres tid. 

Poenget med å dekke håret er vel at de ikke skal bli voldtatt av en kåt gærning. Da hjelper det ikke å gjøre ansiktet vakkert. Da risikerer de jo det samme

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit at de sminker seg mye. De er jo veldig flinke til å sminke seg og det ser ganske stilig ut syns jeg. Litt kontraster liksom.

Jeg forstår at mange syns det er rart hvis man kun går ut i fra det religiøse i det. Men jeg ser på det som et bevis på at de bærer sin hijab frivillig og av egne personlige grunner,det være seg kulturelle eller religiøse. Det er mange måter å tolke det på. Syns generelt hijab kan være ganske kult jeg😊

Anonymkode: 6aaa0...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som er trist, er at muslimske kvinner i hijab som bruker mye sminke ofte får mye kjeft og kritikk av andre muslimer, som ser på det som sin rett til å påpeke "hensikten med hijab" og hvordan de burde gå kledd. Så hatten av de til de som gjør det beste ut av det! Og da snakker jeg ikke om etnisk norske konvertitter som typisk har gått med hijab i 2 år og som deretter tar den av. *kremt*

Anonymkode: 20509...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er trist, er at muslimske kvinner i hijab som bruker mye sminke ofte får mye kjeft og kritikk av andre muslimer, som ser på det som sin rett til å påpeke "hensikten med hijab" og hvordan de burde gå kledd. Så hatten av de til de som gjør det beste ut av det! Og da snakker jeg ikke om etnisk norske konvertitter som typisk har gått med hijab i 2 år og som deretter tar den av. *kremt*

Anonymkode: 20509...936

Det hadde vært mer hatten av om de hadde hatt guts til å gå uten hijab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er helt greit at de sminker seg mye. De er jo veldig flinke til å sminke seg og det ser ganske stilig ut syns jeg. Litt kontraster liksom.

Jeg forstår at mange syns det er rart hvis man kun går ut i fra det religiøse i det. Men jeg ser på det som et bevis på at de bærer sin hijab frivillig og av egne personlige grunner,det være seg kulturelle eller religiøse. Det er mange måter å tolke det på. Syns generelt hijab kan være ganske kult jeg😊

Anonymkode: 6aaa0...5b1

Da har de ikke forstått hensikten bak plagget

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...