Gå til innhold

Hijab og masse sminke!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at mange damer med hijab bruker noe sinnsykt mye sminke... ala  Malika Bayan

Hvorfor gjør de det??

Anonymkode: 12839...c4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De prøver å gjøre det litt mer moteriktig kanskje? Være kreativ innenfor reglene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er moten i landene de kommer fra.

Anonymkode: ef847...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sminker seg vel for å være attraktive for det motsatte kjønn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig ironisk å dekke til kropp og hår for å ikke friste menn, men samtidig sminke seg som prostituerte. 

Anonymkode: 8ad3b...6ec

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig ironisk å dekke til kropp og hår for å ikke friste menn, men samtidig sminke seg som prostituerte. 

Anonymkode: 8ad3b...6ec

Ja, det er litt det jeg har lurt på, men ikke turt å stille spørsmålet så direkte😄🙈

Anonymkode: 12839...c4a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam sier ikke at det er ikke tillat å bruke sminke. Mange bruker sminke, fordi de føler seg bedre. Noen av grunnene kan være for å føle seg bedre, dekke urenheter eller bare for å pynte seg. Ikke noe mer enn det. 

 

Anonymkode: 25004...c2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er moten i landene de kommer fra.

Anonymkode: ef847...a46

Men hijab blir jo brukt for å tiltrekke mindre oppmerksomhet, så å bruke masse sminke blir litt ja.. 

Anonymkode: 05841...095

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Islam sier ikke at det er ikke tillat å bruke sminke. Mange bruker sminke, fordi de føler seg bedre. Noen av grunnene kan være for å føle seg bedre, dekke urenheter eller bare for å pynte seg. Ikke noe mer enn det. 

 

Anonymkode: 25004...c2c

Islam sier heller ikke at kvinner trenger å dekke til håret, men hijab er et virkemiddel som blir brukt for å tiltrekke mindre oppmerksomhet i likhet med konservativ bekledning. Mulig at muslimer har ulike grunner til å bruke hijab, men dette er standard svaret man får. 

Anonymkode: 05841...095

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh man kan alltid stole på KG når det gjelder ren rasisme og muslimhat fordekt som et "ærlig spøsmål". 

I den arabiske/muslimske verden legges det stor vekt på øynene og sminken rett og slett fordi det meste av kroppen ellers er tildekket. Kvinnene bruker også vakre klær under hijaben, chadoren, sjalet mm. Det handler ikke egentlig om å tekkes menn men å vise sin skjønnet til andre kvinner. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Antoinette skrev:

Åh man kan alltid stole på KG når det gjelder ren rasisme og muslimhat fordekt som et "ærlig spøsmål". 

I den arabiske/muslimske verden legges det stor vekt på øynene og sminken rett og slett fordi det meste av kroppen ellers er tildekket. Kvinnene bruker også vakre klær under hijaben, chadoren, sjalet mm. Det handler ikke egentlig om å tekkes menn men å vise sin skjønnet til andre kvinner. 

Så menn er blind for skjønnheten altså. Bare kvinnene som ser det. 

Anonymkode: 4efcb...014

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så menn er blind for skjønnheten altså. Bare kvinnene som ser det. 

Anonymkode: 4efcb...014

Klart mennene ser det, men det er ikke poenget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Antoinette skrev:

Klart mennene ser det, men det er ikke poenget. 

Det er poenget. De påstår at de dekker seg til for å ikke virke fristende for mannen men så sminker de seg som er det motsatte av det de påstår og det de prøver på, nettopp det å friste mannen.

Anonymkode: 4efcb...014

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så menn er blind for skjønnheten altså. Bare kvinnene som ser det. 

Anonymkode: 4efcb...014

Hvis jeg pynter meg for mannen min, men skal en tur innom butikken for å handle, slik at alle som er der ser det, har jeg sa pyntet meg for alle på butikken? 

Anonymkode: fc160...b12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er poenget. De påstår at de dekker seg til for å ikke virke fristende for mannen men så sminker de seg som er det motsatte av det de påstår og det de prøver på, nettopp det å friste mannen.

Anonymkode: 4efcb...014

Du har helt misset poenget her...

men jeg mistenker at du er av den typen som ikke vil skjønne uansett så jeg står over. Kast bort noen andres tid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg pynter meg for mannen min, men skal en tur innom butikken for å handle, slik at alle som er der ser det, har jeg sa pyntet meg for alle på butikken? 

Anonymkode: fc160...b12

Går du med masse eyeliner, øyenskygge, foundation, mørk lebestift i hjemmet hele dagen?

Anonymkode: 4efcb...014

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Antoinette skrev:

Du har helt misset poenget her...

men jeg mistenker at du er av den typen som ikke vil skjønne uansett så jeg står over. Kast bort noen andres tid. 

Du hadde ingen argumentasjon altså. 

Anonymkode: 4efcb...014

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...