Gå til innhold

Om det er slik at man skal takke Gud\Jesus når ting går bra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så burde man også gi han skylda når ting går dårlig.

Anonymkode: a7e82...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det gjør dem aldri. Da er det en annen som gjør det. Satan visst nok. Bibelen er så selvmotsigende at jeg nesten ikke vet hva jeg skal si. Ja men da så... Satan ja. :sprettoy: Selv om Jesus begår feilen Satan gjør så fornektes det. Kristne har til og med nektet å omtale det i Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke. Man skal, eller kan takke når man har bedt om noe spesifikt som man har en sterk fornemmelse av at Gud eller englene eller hva det nå er har hjulpet med. Noen ganger går ting bra tilfeldig, eller de går dårlig tilfeldig, og for det meste må man spørre om hjelp for å få hjelp, og aller helst høyt, slik at Gud/englene slipper å bla gjennom alle tankene våre for å vite hva vi egentlig ber om (vi tenker usannsynlig mange syke tanker i løpet av en dag). Snakker av erfaring, det funker for meg. Men jeg tør ikke be Gud direkte om ting, jeg spør englene da...men det er ikke alt de kan gjøre noe med tror jeg.

Det at vi tror at hvis Gud ville, så kunne han gjort Jorden til et paradis, springer ut fra en bestemt oppfatning av hva Gud er. Jeg tror det er mye mere komplekst, men jeg tror bruddstykker av det som blir sagt i religionene er sant, om ikke nødvendigvis alt.

Anonymkode: c4405...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...