Gå til innhold

Kjøpe drømmebolig , har allerede hus,


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi sitter med et hus nå (der noen ting må gjøres før salg, ting som ikke koster så mye , men uansett så koster det penger .  ) , Nå har drømmehuset mitt kommet for salg, det har ligget en stund ute for salg.Siden i mai i fjor . Å jeg er kjempe interessert  ! Men jeg føøøler det er så mye som må ordnes før dette går igjennom .

Snakke med banken (!!!) , fikse huset , ta takst, ordne prospekt , male .......uggh..... Vi vil gjerne selge huset selv, å ikke ta  det gjennom megler.

Og jeg er en person som gir opp før jeg begynner på ting , jeg har ikke fullført en dritt i livet mitt !! Blir som ei forvirra høne som bare segner om. Å tenker på alt som egentlig skulle ha vært gjort !! Meeen får ikke gjort en dritt som sagt ! Meeen det er drømmehuset mitt :) <3  Virkelig <3 

 

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette eller.... lufter hodet . 

 

Anonymkode: 24e6b...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GulSol

Det må være noe gale med drømmehuset om det har lagt ute i snart ett år. Har du vært på visning? Hvorfor vil du selge selv og ikke gjennom megler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja hva skal man si, jeg bor i en by der oljen har tatt knekken på hussalget så det et vell det..det er MANGE hus tilsalgs , taksten er for høy i forhold til huset.(megler som sa, å det har de liksom skjønt nå.. )  . Å det er en del som må gjøres med huset... Det er kanskje ikke det folk ser etter men jeg elsker det... 

 

Grunnen til at vi vil selge huset selv, er vell at det koster så mye med megler. Vi har tatt takst for 2-3 år siden, så vi selger ikke huset under den prisen. Å vi har solgt selv tidligere å spart greit på det. 

Anonymkode: 24e6b...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link til huset? Jobber med dette i Stavanger ;-)

Anonymkode: 4c4cd...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. Ja hva skal man si, jeg bor i en by der oljen har tatt knekken på hussalget så det et vell det..det er MANGE hus tilsalgs , taksten er for høy i forhold til huset.(megler som sa, å det har de liksom skjønt nå.. )  . Å det er en del som må gjøres med huset... Det er kanskje ikke det folk ser etter men jeg elsker det... 

 

Grunnen til at vi vil selge huset selv, er vell at det koster så mye med megler. Vi har tatt takst for 2-3 år siden, så vi selger ikke huset under den prisen. Å vi har solgt selv tidligere å spart greit på det. 

Anonymkode: 24e6b...e78

Siden oljen har tatt knekken på hussalget, vil dere neppe få like mye for huset som takst for 2-3 år siden. Dere kan også risikere at huset blir liggende lenge ute selv om dere priser det godt under gammel takst, da etterspørsel er mindre enn tilgjengelige hus på markedet. Men det er jo bare å sette i gang med å få fikset alt dere har planlagt å gjøre med huset snarest, få takst og søke banken om mellomfinansiering (banken vil kreve fersk takst før de kan behandle søknad om lån hvor egenkapital er i bolig man allerede eier og/eller hvor man trenger mellomfinansiering slik at man kan kjøpe før man selger).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Link til huset? Jobber med dette i Stavanger ;-)

Anonymkode: 4c4cd...8ea

Idioti å legge ut en link her. Vis deg med brukernavn så kan TS sende en pm. 

Anonymkode: 929d1...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takst gitt for 2-3 år siden er kraftig foreldet. Du sier jo selv at det er mange hus til salgs der dere bor, da har dere altså mye å konkurrere mot. Prisene kan ha sunket drastisk på 2-3 år. Om du skal insistere på å få så mye som den var verdt for 2-3 år siden, kan du risikere å sitte der og ikke få solgt, da. 

Det er dyrt med megler, men det kan likevel svare seg om megleren klarer å få en høyere pris for boligen enn dere klarer selv. 

Anonymkode: 43d1d...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...