Gå til innhold

Hva slags sko i disse dager - barnehage og Østlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er vanskelig å vite hva man som førstegangsmor skal kjøpe. 

Hun er 2 år og går i barnehage. Har hatt Goretex vinterstøvler men de to siste dagene har vært varme og kanskje litt for varme for disse støvlene. Men kan kanskje ikke gå rett på joggeskoene heller... selvom det økonomisk hadde vært best for det er bare snakk om uker til den tid... hva slags sko anbefales nå? 

Anonymkode: 956a6...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er vanskelig å vite hva man som førstegangsmor skal kjøpe. 

Hun er 2 år og går i barnehage. Har hatt Goretex vinterstøvler men de to siste dagene har vært varme og kanskje litt for varme for disse støvlene. Men kan kanskje ikke gå rett på joggeskoene heller... selvom det økonomisk hadde vært best for det er bare snakk om uker til den tid... hva slags sko anbefales nå? 

Anonymkode: 956a6...028

Mine er 2 og 4, og de siste dagene har de gått i jogggesko (vi bor i Oslo). Den typen halvhøye sko som det linkes til over her har jeg aldri giddet å kjøpe. Som du selv sier kan de bare brukes noen få uker- og til høsten er de for små igjen- så det ser jeg på som veldig bortkastede penger.

Mine har aldri vært spesielt kalde på føttene selv om de bruker joggesko når det bare er 10-12 grader ute (og noen ganger i enda litt lavere temperaturer enn det også). Og skulle de bli det, er det jo ikke verre enn at de kan bruke tynne ullsokker i joggeskoene i de få ukene det gjelder. Vi kjøper imidlertid alltid gode joggesko med gore-tex (som oftest Viking), så de er relativt tykke/tette og vannavstøtende selv om de er lave.

Anonymkode: 947af...e03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med joggesko i dag. Vanlige blinkesko fra Eurosko. :) Men har ikke begynt med tynne sokker enda, bruker trysilsokker, og da tror jeg nok joggeskoene er varme nok. Blir det for vått for dem brukes støvler, og blir det for kaldt tar vi bare frem vinterskoene igjen.

Anonymkode: a1b85...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Goretex-sko fra Ecco for varme vår/høstdager og kalde sommerdager, regulerer med tynne/tykke ullsokker eller bomullssokker. Anbefaler Ecco på det varmeste, Viking har priset seg opp uten at kvaliteten har hengt med, og Ecco-skogene er både lettere og mykere, samtidig som de gir god støtte. Anbefaler ikke blinkesko, de blir både hardere og stivere, samt tyngre på grunn av blinkefunksjonen.

Anonymkode: f40a4...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Goretex-sko fra Ecco for varme vår/høstdager og kalde sommerdager, regulerer med tynne/tykke ullsokker eller bomullssokker. Anbefaler Ecco på det varmeste, Viking har priset seg opp uten at kvaliteten har hengt med, og Ecco-skogene er både lettere og mykere, samtidig som de gir god støtte. Anbefaler ikke blinkesko, de blir både hardere og stivere, samt tyngre på grunn av blinkefunksjonen.

Anonymkode: f40a4...0e9

Bare et lite NB her ang ecco: Disse er, omtrent uten unntak, veldig smale i modellen. Mine barn har relativt brede føtter, og ecco blir dermed for smale. Viktig å være obs på dette når man prøver sko, man har ofte en tendens til å kun ha fokus på lengden på skoen. (Og små barn greier gjerne ikke selv å gi beskjed dersom de opplever ubehag ved at skoene er for smale)

Anonymkode: 947af...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Goretex-sko fra Ecco for varme vår/høstdager og kalde sommerdager, regulerer med tynne/tykke ullsokker eller bomullssokker. Anbefaler Ecco på det varmeste, Viking har priset seg opp uten at kvaliteten har hengt med, og Ecco-skogene er både lettere og mykere, samtidig som de gir god støtte. Anbefaler ikke blinkesko, de blir både hardere og stivere, samt tyngre på grunn av blinkefunksjonen.

Anonymkode: f40a4...0e9

Viktig å huske på at de ulike merker sko sitter ulikt på foten. Mange av Ecco modellene sitter ikke godt på min toårings fot, så alltid lurt å dra til en fysisk butikk for å prøve ulike merker. 

Anonymkode: e0728...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare et lite NB her ang ecco: Disse er, omtrent uten unntak, veldig smale i modellen. Mine barn har relativt brede føtter, og ecco blir dermed for smale. Viktig å være obs på dette når man prøver sko, man har ofte en tendens til å kun ha fokus på lengden på skoen. (Og små barn greier gjerne ikke selv å gi beskjed dersom de opplever ubehag ved at skoene er for smale)

Anonymkode: 947af...e03

Fant faktisk et par overgangssko på Coop obs! i går, merke Treksta, gore-tex til 399,-. De bredeste skoene jeg har funnet og guttungen var utrolig fornøyd.

Anonymkode: b5604...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggesko i dag, med cherrox på lur hvis de skal gå tur til litt mer gjørmete områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...