Gå til innhold

Kjære alle "far til ufødt/barn er håpløs"


Gjest GoldenLioness

Anbefalte innlegg

Gjest GoldenLioness

Kjære dere!

Det dukker opp utallige tråder om at mennene ikke hjelper/rydder/vasker/tar del i husarbeid osv.

Disse mennene har ikke plutselig blitt sånn. Dere valgte å være sammen med dem og dere valgte å få barn med dem. 

Slutt å sett dere i offer posisjon og at dette kom som en atombombe av et newsflash. Dere aksepterte dette før dere ble gravid. Ikke forvent at en mann bare plutselig forvandler seg til Prince Charming fordi dere blir gravide. Ikke redder det dårlige forhold heller. Stikk fingeren i jorden og innse at mannen dere valgte å få barn med er helt lik som han alltid har vært.

Nå som dere sitter der med bollemage og innser at livet ikke er som en romantisk komedie så rett opp ryggraden ta tak i ting, hold kjeft og aksepter eller pakk kofferten og dra.

Mannen min var ikke ryddig da vi traff hverandre. Ærlig talt er han fremdeles den dag i dag rote og støvblind. Men som voksen mann så tok han tak i seg selv og tok del i husoppgaver. Mannen min jobber mye og har ofte lange dager. Allikevel klarer han å vaske tallerkenen sin etter å ha brukt den, tørke av kjøkkenbenken etter å ha laget mat og slenge skittentøy i skittentøyskurven. Sånne små ting hver dag gjør at det ikke blir mye rot. En gang i uka vasker vi huset og da tar han gulvene mens jeg tørker støv og vasker badet. Ellers så tar jeg det meste av smårydding og matlaging siden jeg er sykemeldt. Men mannen har intelligens nok til å se at jeg er sykemeldt fordi jeg trenger å ta hensyn til meg selv og helsen min. Ikke for å være hushjelp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Møkkalei den sytingen og klagingen fra kvinner her inne. Mannen er udugelig, men likevel velger de å få barn etter barn med denne mannen. Slutt å klag da! Er jo tydelig at man har akseptert denne oppførselen når man blir og fortsetter å rydde og vaske etter voksne menn.

Slutte å fremstill menn som de er evneveike. De ser støv og rot akkurat som alle andre. Det er en unnskyldning som de og dere bruker.

Anonymkode: d1a23...fde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word! 

Kvinner som bor med slike menn skaper problemet selv. De velger hvertfall å leve med det. 

Anonymkode: 4ef69...aba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 For en idiotisk melding. Du vet vel ikke hvordan mange var før og etter? Mange som kan forandre seg etter de har fått barn. Både menn og kvinner. Og dette er KG for pokker! Her kan kvinner klage så faens mye de vil. Du får rett og slett bare la være å lese da vet du,hvis er så lei. Finnes mye annet å bruke tiden på ikke sant? Husarbeid?

Anonymkode: ef312...73d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 For en idiotisk melding. Du vet vel ikke hvordan mange var før og etter? Mange som kan forandre seg etter de har fått barn. Både menn og kvinner. Og dette er KG for pokker! Her kan kvinner klage så faens mye de vil. Du får rett og slett bare la være å lese da vet du,hvis er så lei. Finnes mye annet å bruke tiden på ikke sant? Husarbeid?

Anonymkode: ef312...73d

Joda, man kan forandre seg. 

Men om en plutselig blir en gris som ikke orker å rydde seg etter med unnskyldning at man ikke orker fordi man har fått barn så gjelder fremdeles "Nå som dere sitter der med bollemage og innser at livet ikke er som en romantisk komedie så rett opp ryggraden ta tak i ting, hold kjeft og aksepter eller pakk kofferten og dra."

Og noen av disse mennene som ble "plutselig"lat i det damen ble gravid kjøper jeg ikke. 

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å forstå at ikke disse damene bare kaster disse snørrvalp guttene på hue og ræva ut. Jeg hadde aldri funnet meg i å bli brukt som hushjelp på den måten mange gjør.

Og jeg er helt enig i at mange av disse damene har selv mye av skylda, de har dullet og ryddet og laget mat,  for da blir det gjort "ordntlig". 

Hvordan skal de lære seg å gjøre ting ordntlig når de aldri trenger å prøve! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han ble ikke plutselig sånn.... 

Han var vel ikke den flinkeste i starten, men tok likevel sin del inne. Ettersom årene gikk distanserte han seg mer og mer fra huset og familien, og prioriterte KUN jobb, dvs var sjeldent hjemme før kl 21-22, samt mye jobbing/jobbreiser også i helger. 

Dette skjedde gradvis over 10-12 år. Tro meg, både jeg og hele familien forsøkte å få han til å endre seg, inkludert svigermor....

Anonymkode: dfc1c...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han ble ikke plutselig sånn.... 

Han var vel ikke den flinkeste i starten, men tok likevel sin del inne. Ettersom årene gikk distanserte han seg mer og mer fra huset og familien, og prioriterte KUN jobb, dvs var sjeldent hjemme før kl 21-22, samt mye jobbing/jobbreiser også i helger. 

Dette skjedde gradvis over 10-12 år. Tro meg, både jeg og hele familien forsøkte å få han til å endre seg, inkludert svigermor....

Anonymkode: dfc1c...702

Du har da valgt hold kjeft og akseptert. Fair enough.

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...