Gå til innhold

Ikke mottatt produkter fra norsk nettbutkk, de svarer ikke på på mail, hvilke muligheter/rettigheter har jeg?


Hot mess

Anbefalte innlegg

På Wednesday, March 29, 2017 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper at butikken må bevise at de har sendt varen, eller hva tror du? Å handle i butikk skal jo være mer sikkert enn å kjøpe av privatpersoner på finn.

Anonymkode: 75463...385

 

5 timer siden, Blablab skrev:

Feil. Etter forbrukerkjøpsloven har levering av varen først skjedd når forbrukeren har overtatt varen og det er først da TS har ansvaret for varene. Vi snakker her om en forsinkelse, så TS kan kreve oppfyllelse eller heving (få pengene tilbake og si at du ikke vil ha produktene allikevel, du må først gi butikken en tilleggsfrist).  

Her har vi to fortolkninger av lovverket som ingen butikk vil være enig i og heller ikke jurister. 

Anonymkode: 7e0a7...8d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Her har vi to fortolkninger av lovverket som ingen butikk vil være enig i og heller ikke jurister. 

Anonymkode: 7e0a7...8d3

Argh,hater det når jeg tror det har kommet svar.

Så er det bare kverulerende nisser som slår hverandre i hodet med sin egen fortreffelighet 😡

Anonymkode: ce550...12e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forundret.. skrev:

Kan du si hvilken nettbutikk det er? 

Nå har jeg fått kontakt med nettbutikken, og selv om jeg ikke har fått pakken, så har vi dialog, de har både bekreftet når den ble sendt, og jeg ble lovet ny pakke hvis den ikke dukker opp. Og da blir det litt feil å henge dem ut her.  Når de er klare for å rette opp i det, så skal ikke jeg klage fordi de ikke svarte med en gang. :)

(temmelig sikker på at pakken ble sendt som brev, hvis det var noe sporingsnr ville vi nok løst dette fortere)

Tusen takk for svar, alle sammen, nå vet jeg dette til neste gang- eller, jeg håper jo at det ikke blir noen neste gang, men hvis det skulle skje meg eller andre som leser dette i fremtiden. :laugh::blomst:

Endret av Hot mess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
1 time siden, Hot mess skrev:

Nå har jeg fått kontakt med nettbutikken, og selv om jeg ikke har fått pakken, så har vi dialog, de har både bekreftet når den ble sendt, og jeg ble lovet ny pakke hvis den ikke dukker opp. Og da blir det litt feil å henge dem ut her.  Når de er klare for å rette opp i det, så skal ikke jeg klage fordi de ikke svarte med en gang. :)

(temmelig sikker på at pakken ble sendt som brev, hvis det var noe sporingsnr ville vi nok løst dette fortere)

Tusen takk for svar, alle sammen, nå vet jeg dette til neste gang- eller, jeg håper jo at det ikke blir noen neste gang, men hvis det skulle skje meg eller andre som leser dette i fremtiden. :laugh::blomst:

Det har akkurat skjedd meg også,med en butikk jeg har likt godt tidligere.. håper pakka kommer til slutt,altså😳

Håper du får din og 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som det er samme butikken dere har handlet hos. 

Håper det ordner seg for dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.3.2017 den 4.45, AnonymBruker skrev:

 

Her har vi to fortolkninger av lovverket som ingen butikk vil være enig i og heller ikke jurister. 

Anonymkode: 7e0a7...8d3

Hvorfor ikke? Hvordan funker det da? Hva slags rettigheter har man om man ikke mottar en pakke bestilt på nett? Forklar gjerne, for da har jeg misforstått totalt, skjer ofte det altså :)

https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/2179-2:

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelseheve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...