Gå til innhold

Er du komfortabel med å oppgi vekt til andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Null problem med det. Er bare litt tilbakeholdene når jeg er med folk som er overvektig, fordi de ofte blir stresset av vektsnakk.

Anonymkode: bd147...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri veid meg hos legen, så vet ikke hvordan det er, men når folk spør om vekta mi, så svarer jeg ærlig. Jeg er på grensa til undervektig, så jeg veier svært lite i forhold til andre på min alder. Kjenner jeg krymper litt når jeg sier tallet, siden jeg alltid får høre "Hæ, veier du så lite?". Hater også når andre løfter meg opp, jeg er så lett så det blir liksom alltid kommentert; "Du er like lett som en fjær".

Høyden min er faktisk det jeg blir veldig flau over. Jeg er svært lav så jeg hater å måle hvor høy jeg er når andre gjør det, og når folk spør kjenner jeg alltid at jeg ikke vil si sannheten og lyver og sier jeg ikke vet høyden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig overvektig, og synes det er kjempevanskelig å må snakke om sånt.

Ta den tingen ved livet ditt som du hater mest. Det som er mest tungt, vanskelig, umulig og direkte fælt. Deretter må du "bevise" denne tingen for noen andre. Du begynner å tenke at når du deler denne hemmeligheten, vil de som hører den gå hjem og tenke "herregud, for et vrak" eller "for en hjelpesløs person". Kanskje forteller de vennene sine om den taperen de snakket med på jobb, eller ligger i senga om kvelden og tenker at de er glad de ikke er meg...

Lege og andre profesjonelle er kanskje ikke de vanskeligste å snakke med når det kommer til denne ene, vanskelige tingen, men det er likevel tungt nok i seg selv.

Aldri i livet om jeg hadde fortalt hva jeg veier til noen andre enn helsepersonell, ikke en gang sambo vet hva jeg veier. Det får jeg bare ikke til. Hvis noen spør hva jeg veier, og de ikke er helsepersonell som spør med en god saklig grunn, sier jeg bare at jeg veier mye. Hvis de fortsetter å grave sier jeg nok bare at jeg veier 100+. Heldigvis har jeg sluppet å må forholde meg til sånne spørsmål.

Anonymkode: a59b4...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

har problemer med det fordi jeg veier mer enn jrg ser ut, og etter at en jeg kjenner sa til meg at det kan jeg absolutt ikke veie og at det ikke er bra osv og ikke ga slipp på det så følte jeg at jeg fikk et slag i trynet og redd for at alle nfre skal mase om dt på samme måten ved liknende situasjoner. Jeg kan ikke forklare hvorfor vekta mi er det den er, den er ikke ekstremt høy men høyere enn man skulle tro ved å kun se meg. Ble og mobbet for alt ved utseendet mitt som liten, deriblandt vekta selvom jeg aldri var feit. Trener flere ganger i uka og lever normalt kostholdsmessig. Er selvfølgelig ikke spikertynn,innen sjiktet av normalen. Derfor holder jeg kjeft om vekta mi:p

Anonymkode: d9abe...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som jeg gjør uansett hva jeg veier, så jeg bryr meg ikke om folk får vite tallet. :) Er normalvektig, men får ofte returen "veier du sååå mye?". :P Bryr meg ikke, hehe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Nei, absolutt ikke. Man ser jo selv hvor liten/stor jeg er. Vekten er kun et tall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke. Jeg vet ikke hvor mye jeg veier lenger og har derfor ikke lyst til å få vite det, i tilfelle det er mer enn jeg tror. Var hos PT en gang og ble veid. Hun ble veldig overraska over at jeg veide så mye som jeg gjorde. (Ca. 65, 166 høy). Jeg har mye pupper og generelt former så tror det er derfor, selv om jeg er str small/medium og slank. Ubehagelig når andre skal snakke om vekta mi og vurdere kroppen min.

Anonymkode: 6780f...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...