Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, LillyBe skrev:

Skjønner SÅ godt frustrasjonen. Jeg har alltid sluttet på medisiner ved negativ test 14 dpo og droppa hele blodprøven (etter avtale med klinikken såklart). Men dette er jo da privat og ting er som regel vesentlig enklere der 😝 Høres vilt håpløst ut å måtte gå enda ei uke på medisiner før blodprøve 😳 Jeg vet hva jeg hadde gjort, men dette må du igrunn bestemme selv...

Men har du ringt FS? Du er jo kjent der og jeg ser ikke bort i fra at du kanskje kan få starte med sprøyter nå på førstkommende blødning? Da utgår scratching, men du sparer jo en hel mnd...ferskforslk rett etter frys bør ikke være noe problem medisinsk sett. 

Oppfølgingen på FS har uten tvil vært redningen min ❤ verdt hver eneste krone!!!

Jeg tror jeg fint bare dropper medisinene jeg altså. Jeg ser ingen grunn til å gå en hel uke til! Det gjør det også avgjørelsen litt enklere når jeg hører at du har tatt samme avgjørelse tidligere. Jeg tror ikke jeg ringer til Riksen for å "spørre om lov", de kommer nok uansett til å svare på en standard måte at jeg burde vente til blodprøven er tatt. 

Nei, jeg har ikke ringt FS enda. Har liksom ikke turt noenting før jeg har sluttet på medisinene. Føler liksom at jeg nærmest er utro og gjør noe galt, både ved å slutte på medisinen men også ved å kontakte FS "bak ryggen" på Riksen. (Haha, jeg vet at jeg fremstår som både gal og paranoid akkurat nå). 

Ah, så du tror at det går ann å starte rett på ferskforsøk altså? Selvom jeg har gått på progynova og lutinus? Da blir det uten scratching ja. Å herregud, enda noe å ta stilling til! Faaaader!!! Men, det hadde jo vært så digg å startet rett på et nytt ferskforsøk nå da! Guri, der sier du noe. Fader at FS er stengt for dagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville også sluttet med medisinene. Snakket med riksen på mandag og hun spurte om jeg allerede visste at den var negativ ut fra null reaksjon fra meg på blodprøven.

Da rekker du jo to forsøk før sommeren også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring FS i morgen tidlig du så får du noen svar :)  vil tro du kan gå rett på ja, men dette må jo de avgjøre, og spørs jo litt på kapasiteten der også. De har visst ekstremt mye å gjøre om dagen 😳 Jeg venter i spenning 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig at det ikke gikk denne gangen heller :(

Jeg sluttet også på medisiner 13 eller 14dpo ved negativ test. Orket ikke kjøpe ny Lutinus når jeg visste at det ikke var noe håp, og jeg ville ha mensen fortest mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fortunatus skrev:

Ville også sluttet med medisinene. Snakket med riksen på mandag og hun spurte om jeg allerede visste at den var negativ ut fra null reaksjon fra meg på blodprøven.

Da rekker du jo to forsøk før sommeren også :-)

 

17 minutter siden, LoveTrain skrev:

Så utrolig kjedelig at det ikke gikk denne gangen heller :(

Jeg sluttet også på medisiner 13 eller 14dpo ved negativ test. Orket ikke kjøpe ny Lutinus når jeg visste at det ikke var noe håp, og jeg ville ha mensen fortest mulig. 

Jepp, slutter på medisinene i dag. Da er det    avgjort uten å dvele noe mer med det 🙈 Føles helt utrolig tullete å skulle fortsette med medisinene. Nå vil jeg bare raskest mulig ha mensen!! 

2 timer siden, LillyBe skrev:

Ring FS i morgen tidlig du så får du noen svar :)  vil tro du kan gå rett på ja, men dette må jo de avgjøre, og spørs jo litt på kapasiteten der også. De har visst ekstremt mye å gjøre om dagen 😳 Jeg venter i spenning 😄

Ånei, har de ekstremt mye å gjøre om dagen? 🙄 Åh, håper de har kspasitet til meg. Hadde de sagt ja til å ta meg inn med en gang så hadde jeg blitt så vanvittig glad!!! Jeg skal ringe de i morgeb. Tidlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juhu!!! Der går!!! Jeg får startet opp med et forsøk med en gang. UL på FS i morgen. Så fantastisk altså!!! 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Juhu!!! Der går!!! Jeg får startet opp med et forsøk med en gang. UL på FS i morgen. Så fantastisk altså!!! 😊

Oi, så spennende med fortgang på sakene her :)  Når tror du uttak blir da, får du vite det i morgen? Jeg har trua ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, LillyBe skrev:

Jippi :) glad på dine vegne!!! Nå skal det gå!!!!!

 

39 minutter siden, Illy skrev:

Så bra at du bare får starte rett på! Da er du i gang igjen da :) Denne gangen SKAL det gå, ja!!

Hehe, jeg føler det er litt takket være dere men info om tips! Veldig happy nå altså. Får håpe alt ser bra ut på ultralydkontrollen i morgen nå da 😊

45 minutter siden, tuppelene skrev:

Oi, så spennende med fortgang på sakene her :)  Når tror du uttak blir da, får du vite det i morgen? Jeg har trua ;) 

Da skal jeg begynne på sprøyter andre menstruasjonsdag som jeg tipper er lørdag kanskje. Så blir det vel uttak ca 14 dagee etter det! Jeg er så lettet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så digg å få startet med en gang! Det gjør det veldig mye greiere å takle negative forsøk å ha noe nytt å se frem til :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Juhu!!! Der går!!! Jeg får startet opp med et forsøk med en gang. UL på FS i morgen. Så fantastisk altså!!! 😊

Åh så bra! DENNE gangen går det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, miore skrev:

Hurra, så digg å få startet med en gang! Det gjør det veldig mye greiere å takle negative forsøk å ha noe nytt å se frem til :jepp:

Ja! Helt fantastisk! Akkurat nå føles det egentlig litt for godt til å være sant, så da krysser jeg fingrene for at det går bra også i morgen, både i samtalen og på selveste ultralyden! 🤞🏼😊

 

14 minutter siden, Ysera skrev:

Åh så bra! DENNE gangen går det! :jepp:

Ja, denne gangen MÅ det gå!!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i samtale og på UL hos FS. Alt ser bra ut og jeg kan starte rett på nytt forsøk. MEN, det avhenger av at jeg får mensen snarest, fristen er faktisk lørdag. Dette pga at det ikke skal krasje med påskeferien hos klinikken. Hjelpes, takk og lov for at jeg sluttet på medisinene før tiden, aller helst skulle jeg ha sluttet på medisinene dagen før jeg gjorde. Men, ved sist fryseforsøk så fikk jeg mensen fire dager etter jeg stoppet på medisinene, så i følge den erfaringen skal jeg ha mensen i morgen eller lørdag. Ånei ånei, nå står alt på det. NÅ MÅ TANTA KOMME!!!

Har bestemt oss for å kjøre på med en 3-pack. Vi satser på at det blir minimum ett barn av det! Veldig glad for avgjørelsen vi har tatt med å nå satse på FS! :) Jeg føler meg rolig(ere). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

@tuppelene, husker du når du fikk mensen etter pilleslutt? :) 

Hellu! Oh my.. Ja nå må tanta di komme raskt altså! Jeg tok de siste pillene om morgenen 16/2, og mensen kom når jeg sto opp 19/2. Er det samme hos deg, så er du innenfor. Krysser fingrene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, tuppelene skrev:

Hellu! Oh my.. Ja nå må tanta di komme raskt altså! Jeg tok de siste pillene om morgenen 16/2, og mensen kom når jeg sto opp 19/2. Er det samme hos deg, så er du innenfor. Krysser fingrene :) 

Ja, det var sånn meg meg sist gang. Ah, får håpe jeg rekker det :):) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuh!!! DA kom mensen!!!! Yess ass! Da blir det sprøytestart i morgen. Håper bare klinikken har sendt ut resept på e-resept. Glemte helt å spørre om det. Veldig lettet er jeg nå :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...