Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Uff, om du vil vil ha noen poser med klær, får du si ifra her! Gratis, mot at jeg kan hente det når det er for lite. Jeg har så mye atte hjælpes!! Bla a noen vinterdresser og bleiepakker vi aldri rakk å bruke.. 😂

Dette neste blir skikkelig tmi; jeg var så forstoppa, spesielt etter blodoverføring og jerntabletter etter fødsel at dritten bokstavelig talt måtte hentes ut 🤢 Men jeg fant noe som funker når man sitter på do! Smør endetarmsåpningen med olje 😂 Da glir det lettere ut.

Angående fødsel;  det er jo beintøft. Jeg ble satt igang og hadde ca 5,5 t aktiv fødsel, men 10 sek mellom hver ri og bare smertetopper. Jeg fikk epidural. MEN herregud som jeg gleder meg til neste fødsel, på tross av blodtap og livmorbetennelse med påfølgende blodforgiftning. Det er rart med det, men alt spiller likson ingen rolle så lenge jeg har J.  Slapp av, man tåler (nesten) alt så lenge det går bra med baby. 

Og så er det litt slik at det som skjer, det skjer. Ikke ha noen spesielle forventninger eller lag scenarioer i hode. La ting komme som de kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To kg på to dager må være vann i hvert fall. Jeg tror jeg hadde begynt på vektspurten min i uke 23, jeg gikk opp sånn to kg. i uka en periode, og syns det var litt voldsomt. Så lenge man spiser noen lunde sunt (men det er viktig med iskrem!), tror jeg man går opp passelig samme hva det er :)

Den legen hørtes ikke kjempehyggelig ut, selv om det er kjekt med ei som kan litt om svangerskap. Åj, firedoble dosen, ja. Da bør det hjelpe 😂 Legen tar forresten feil, Laktulose kan hjelpe, og jeg hadde løs mage de siste ukene. Og hvis det blir kraftig forstoppelse så må du få hjelp :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det skjedd mye siden sist!

Ang forstoppelse så var jeg veldig plaget med det, og endte opp med hemoroider og det som verre er. 😫 Løsningen her ble mikrolax/miniklyx hver tredje dag, hvis jeg ikke hadde vært på do "på egenhånd". Jeg drakk masse vann, spiste svisker og laktulose uten hell. Etter fødselen derimot, har jeg ikke hatt noen problemer 😊👌 Så legen din kan ha delvis rett:p selv om det var litt frekt og tåpelig sagt av henne. 

Jeg var også veldig plaget med vonde kynnere fra ca oul, og måtte sykemeldes i perioder. Aktiv fødsel i 26 timer, så de kynnerne var virkelig unødvendige for min del😅

Har dere laget liste over utstyr? Vippestol, newborn seat, brystpumpe og sjal hadde jeg lett kjøpt brukt. Så kan du heller legge pengene i vognen du ønsker deg😉 Elastisk sjal var veldig kjekt på barsel for vår del, og i tiden etterpå. Bæring generelt er veldig koselig❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så koselig lesing her inne desse dagane! :) Verkar som at det går greit med deg (utanom forstoppelsen då) ;) og at du har begynt å få kontroll over nødvendig utstyr fram mot vinteren. Måtte berre stikka hovudet innom og helsa på sidan det no er veldig lenge sidan sist eg "stakk innom". Stor klem frå meg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2018 den 14.56, Sinsiew skrev:

Uff, om du vil vil ha noen poser med klær, får du si ifra her! Gratis, mot at jeg kan hente det når det er for lite. Jeg har så mye atte hjælpes!! Bla a noen vinterdresser og bleiepakker vi aldri rakk å bruke.. 😂

Dette neste blir skikkelig tmi; jeg var så forstoppa, spesielt etter blodoverføring og jerntabletter etter fødsel at dritten bokstavelig talt måtte hentes ut 🤢 Men jeg fant noe som funker når man sitter på do! Smør endetarmsåpningen med olje 😂 Da glir det lettere ut.

Angående fødsel;  det er jo beintøft. Jeg ble satt igang og hadde ca 5,5 t aktiv fødsel, men 10 sek mellom hver ri og bare smertetopper. Jeg fikk epidural. MEN herregud som jeg gleder meg til neste fødsel, på tross av blodtap og livmorbetennelse med påfølgende blodforgiftning. Det er rart med det, men alt spiller likson ingen rolle så lenge jeg har J.  Slapp av, man tåler (nesten) alt så lenge det går bra med baby. 

Og så er det litt slik at det som skjer, det skjer. Ikke ha noen spesielle forventninger eller lag scenarioer i hode. La ting komme som de kommer. 

Har betsemt meg nå for å ikke "overhandle". Til og med bestemt meg for å droppe vuggen på stua og heller kjøpe en bedside crib med hjul som jeg kan trille fra soverom til stue på dagtid. Voila, så har man da allerede spart litt med penger og litt med plass. Så blir det Ikea-sprinkelseng på barnerommet. Den skal males, for å rett og slett pimpe den litt opp ;) 

Den j**** forstoppelsen! Ingenting funker her altså. Jeg har prøvd ALT. Til og med OLJE 😂Vet du hva, nå begynner jeg faktisk å bli litt smågal. Skal ut å spise middag med noen venner i kveld. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer? Jeg føler meg som en STAPPA KU! 

Takk for tips, skal prøve så godt det lar seg gjøre å ikke tenke så mye på fødselen. Det får gå som det går. Det viktigste er at det kommer ut en frisk og fin gutt :)

 

På 7.8.2018 den 15.29, Illy skrev:

To kg på to dager må være vann i hvert fall. Jeg tror jeg hadde begynt på vektspurten min i uke 23, jeg gikk opp sånn to kg. i uka en periode, og syns det var litt voldsomt. Så lenge man spiser noen lunde sunt (men det er viktig med iskrem!), tror jeg man går opp passelig samme hva det er :)

Den legen hørtes ikke kjempehyggelig ut, selv om det er kjekt med ei som kan litt om svangerskap. Åj, firedoble dosen, ja. Da bør det hjelpe 😂 Legen tar forresten feil, Laktulose kan hjelpe, og jeg hadde løs mage de siste ukene. Og hvis det blir kraftig forstoppelse så må du få hjelp :opplyser:

Den firedobla dosen fungerer fortsatt ikke. Takk og lov for at mannen er bortreist denne uka, for jeg har så mye luft i magen atte hjelp. Nei, nå vet jeg at jeg klager, men jeg er så stappa at jeg tror ærlig talt jeg skal sprenge snart. Jeg skal tilbake til legen i neste uke. Ja, vi får se hva hun sier. 🙈 Det hjelper ikke akkurat å være kontant sulten opp i den forstoppelsen her. Udigg ass! 

 

På 8.8.2018 den 12.12, LoveTrain skrev:

Her var det skjedd mye siden sist!

Ang forstoppelse så var jeg veldig plaget med det, og endte opp med hemoroider og det som verre er. 😫 Løsningen her ble mikrolax/miniklyx hver tredje dag, hvis jeg ikke hadde vært på do "på egenhånd". Jeg drakk masse vann, spiste svisker og laktulose uten hell. Etter fødselen derimot, har jeg ikke hatt noen problemer 😊👌 Så legen din kan ha delvis rett:p selv om det var litt frekt og tåpelig sagt av henne. 

Jeg var også veldig plaget med vonde kynnere fra ca oul, og måtte sykemeldes i perioder. Aktiv fødsel i 26 timer, så de kynnerne var virkelig unødvendige for min del😅

Har dere laget liste over utstyr? Vippestol, newborn seat, brystpumpe og sjal hadde jeg lett kjøpt brukt. Så kan du heller legge pengene i vognen du ønsker deg😉 Elastisk sjal var veldig kjekt på barsel for vår del, og i tiden etterpå. Bæring generelt er veldig koselig❤️ 

Hehe, ja her har det skjedd litt av hvert ;) Men, angående den mikrolaxen, er det bra å ta den så ofte når man er gravid? Jeg har brukt den to ganger allerede, og vet ikke om jeg tørr å ta den flere ganger da jeg har hørt at den kan sette i gang fødselen? Jaja, sikkert ikke førlangt ut i tredje trimesteret, men likevel. Det er sikkert bare tåpelig og dumt, men jeg blir jo livredd av å i det hele tatt tenke på å ta den jeg da? 

AKTIV FØDSEL i 26timer? Å herre gud. Det må jeg si. Bra jobba! Håper det går litt raskere med meg 😅

Jada, listen har vi laga, den er vurdert og revurdert. Den blir nok forandret på underveis. Vognen legger vi penger i. Det har vi nå bestemt. Så, vi tenker at vi drar å kjøper en ila neste uke. Seng tror jeg at jeg har kommet frem til å kjøpe en brukt bedside crib fra Troll med hjul som vi kan ha på soverommet, men som vi også kan trille ut i stua (istedefor å kjøpe vugge). Inne på barnerommet skal Ikea sprinkelsengen stå, men den skal som jeg nevnte over her, pimpes opp med en farge som matcher veggen. Hehe, kjekt å ha noe å sysle med fremover. 

Ellers så har jeg fått råd fra venninnene mine om å vente med brystpumpe til etter fødselen. Hvem vet, kanskje er jeg så uheldig å ikke ha melk engang. Jeg har venninner som har ammet masse, men som nesten ikke har brukt brystpumpen i det hele tatt. Sjal må vi ha og vippestol. Men vippestol kjøper vi enten brukt, eller så kommer vi til å ønske oss det til jul. Ja, også bilstol da. Hva burde man velge der igrunn?

Ja, som du skjønner så føler jeg at jeg har vært flink til korte ned lista litt. Så får vi se etterhvert hva behovet er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser du har kommet deg inn i utstyrsjungelen nå 🙈 Føler med deg, har jobbet en stund med listen min som jeg tror jeg er ganske fornøyd med nå. Som det er nevnt, er det en del ting man sikkert burde se an og eventuelt kjøpe etter hvert 😄

Ett tips angående bilstol. Forsikringsselskapet IF leier ut bilstoler, hvor du får ny tilsendt når barnet blir for stort for det setet du har. Koster fra 114kr, og har regnet på at spesielt for nyfødtsete, så vil det lønne seg for oss. Ellers kan du ta en titt på forbrukerrådets test, for å finne ett som passer dere best https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

Høres fornuftig ut å droppe krybba på stua og bare gå for en bedside crib, spesielt siden dere bor i leilighet og ikke har den største plassen. Selv har samboeren en krybbe som har gått i arv til alle babyer de siste 80 årene eller noe, så vi skal ha den i 1. etasje (stue/kjøkken), mens vi har bedside i 2. etasje (loftstue/soverom). Har endt opp på Chicco next 2 me bedside, da denne kan justeres i god høyde i forhold til senga vår, i tillegg til å brukes som reiseseng i begynnelsen. Men vurderte litt den du har endt opp med også 😊

Har dere handlet noe enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.8.2018 den 20.07, Ysera skrev:

Er så koselig lesing her inne desse dagane! :) Verkar som at det går greit med deg (utanom forstoppelsen då) ;) og at du har begynt å få kontroll over nødvendig utstyr fram mot vinteren. Måtte berre stikka hovudet innom og helsa på sidan det no er veldig lenge sidan sist eg "stakk innom". Stor klem frå meg!! :klem:

Hei :) Så hyggelig å se deg her inne! Her inne er det veldig koselig lesing om dagen ja, gleder meg til å lese din dagbok om ikke så lenge, jeg er sikker på det blir veldig koselig lesing der og etterhvert :) Blir spennende å følge deg nå når du snart er i gang igjen med et nytt forsøk! Jeg skal heie! 

 

1 time siden, Juni15 skrev:

Hei. Ser du har kommet deg inn i utstyrsjungelen nå 🙈 Føler med deg, har jobbet en stund med listen min som jeg tror jeg er ganske fornøyd med nå. Som det er nevnt, er det en del ting man sikkert burde se an og eventuelt kjøpe etter hvert 😄

Ett tips angående bilstol. Forsikringsselskapet IF leier ut bilstoler, hvor du får ny tilsendt når barnet blir for stort for det setet du har. Koster fra 114kr, og har regnet på at spesielt for nyfødtsete, så vil det lønne seg for oss. Ellers kan du ta en titt på forbrukerrådets test, for å finne ett som passer dere best https://www.forbrukerradet.no/guide/2015/den-store-barneseteguiden/

Høres fornuftig ut å droppe krybba på stua og bare gå for en bedside crib, spesielt siden dere bor i leilighet og ikke har den største plassen. Selv har samboeren en krybbe som har gått i arv til alle babyer de siste 80 årene eller noe, så vi skal ha den i 1. etasje (stue/kjøkken), mens vi har bedside i 2. etasje (loftstue/soverom). Har endt opp på Chicco next 2 me bedside, da denne kan justeres i god høyde i forhold til senga vår, i tillegg til å brukes som reiseseng i begynnelsen. Men vurderte litt den du har endt opp med også 😊

Har dere handlet noe enda?

Hehe, jepp, jeg føler jeg er laaangt inne i utstyrsjungelen. Takk for tips ang bilstol, absolutt verdt å sjekke ut. Nå ser det ut som vi kan låne svoger sin bilstol da barnet holder på å vokse ut av det. Så ja, ingenting bedre enn det. Bilstol er jo utrolig kjedelig å bruke penger på, men absolutt noe man må ha så klart. Det er pent brukt, og er det noen vi stoler på å låne bilstol av så er det de ;)

I dag kom svigermor å ville gi oss krybben som min samboer brukte da han var baby. Vuggen er kjempefin, men den blir jo så ruvende. Hun har allerede malt den (til det første barnebarnet), men selvom den er fin så har jeg veldig lite lyst å ha den ruvende babyvuggen midt i stua. Får se om jeg klarer å komme meg unna 🙈

Ja, den Chicco ser fin ut den (har vurdert den selv), personlig liker jeg bare utseende på Troll sin litt bedre. Men, det er jo en smakssak. Man bør jo vel helst se på hva som er mest praktisk ;)

Jeg har handlet inn litt småting, som stellematte, sengetøy, laken, kluter, dyne osv. (Anbefales, siden det er 40% på alt av babyutstyr på Kid om dagen). Jeg har begynt så smått, men vi har jo en del igjen. Vi må finne ut av hvordan vi vil ha barnerommet før vi begynner å handle mer tror jeg. Har fått litt klær her og der også, så jeg gleder meg masse å ta alt ut av posene, vaske de og legge alt klart inn i skapene etterhvert. 

Neste kjøp blir vel barnevognen. Vi får ta oss en tur til babyshop ila uka tenker jeg :)

Der da, har du kontroll på hva du trenger og ikke? 

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, helt fantastisk om det er mulighet for å låne bilstol av noen man kjenner godt 😄 Penger spart, som kan brukes på andre ting!

Så snilt av henne å male og ordne krybba som samboeren din har brukt, men kjipt at den føles ruvende. Tenker han det samme som deg angående krybba, eller?

Det er viktig at ting skal være fint også, ikke bare praktisk 😄 men så lenge dere ikke ser noe behov for å bruke bedsiden som reiseseng, så er nok den fra Troll veldig bra. Jeg ser for meg at vi kommer til å reise en del på hytta i helgene, og der er det enda mer vanskelig enn hjemme med samsoving i senga.

Lurt å handle på tilbud, da kan man spare litt. Vi har også kjøpt litt på Finn, og betalt under halv pris for ting som var pent brukt 😊

Tror jeg har klart å tenke rasjonelt, og finne ut hva som må kjøpes i forkant, hva som kan vente og hva som kanskje ikke er nødvendig. Så er det nok noen ting som ikke er nødvendig, men som vi har lyst på. Klær derimot, tror jeg ikke vi kommer til å handle noe særlig av i starten. Jeg syr en del, i tillegg til å arve en hel masse klær (spesielt hvis vi får jente), så får vi heller kjøpe inn litt hvis vi ser det mangler noe etter hvert 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Juni15 skrev:

Åh, helt fantastisk om det er mulighet for å låne bilstol av noen man kjenner godt 😄 Penger spart, som kan brukes på andre ting!

Så snilt av henne å male og ordne krybba som samboeren din har brukt, men kjipt at den føles ruvende. Tenker han det samme som deg angående krybba, eller?

Det er viktig at ting skal være fint også, ikke bare praktisk 😄 men så lenge dere ikke ser noe behov for å bruke bedsiden som reiseseng, så er nok den fra Troll veldig bra. Jeg ser for meg at vi kommer til å reise en del på hytta i helgene, og der er det enda mer vanskelig enn hjemme med samsoving i senga.

Lurt å handle på tilbud, da kan man spare litt. Vi har også kjøpt litt på Finn, og betalt under halv pris for ting som var pent brukt 😊

Tror jeg har klart å tenke rasjonelt, og finne ut hva som må kjøpes i forkant, hva som kan vente og hva som kanskje ikke er nødvendig. Så er det nok noen ting som ikke er nødvendig, men som vi har lyst på. Klær derimot, tror jeg ikke vi kommer til å handle noe særlig av i starten. Jeg syr en del, i tillegg til å arve en hel masse klær (spesielt hvis vi får jente), så får vi heller kjøpe inn litt hvis vi ser det mangler noe etter hvert 😍

Aha, så den Chicco er ment til å også kunne brukes som reiseseng? Det er jo smart. Hmm, nei nå må jeg inn i tankeboksen her, hehe ;)

Ja, såå dumt at den vuggen er så ruvende som den er. Samboer synes og den tar litt for stor plass. Så vi får se. Kanskje den bare kan stå i stua til svigers slik at lille mini kan ligge der når han er på besøk :) 

Blir vanskelig med babyklær, ift hva slags størrelser som skal kjøpes inn. Hm, har du tenkt noe på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Aha, så den Chicco er ment til å også kunne brukes som reiseseng? Det er jo smart. Hmm, nei nå må jeg inn i tankeboksen her, hehe ;)

Ja, såå dumt at den vuggen er så ruvende som den er. Samboer synes og den tar litt for stor plass. Så vi får se. Kanskje den bare kan stå i stua til svigers slik at lille mini kan ligge der når han er på besøk :) 

Blir vanskelig med babyklær, ift hva slags størrelser som skal kjøpes inn. Hm, har du tenkt noe på det?

Ja, Chicco kan veldig enkelt slås flat, slik at den er enkel å ha med seg. Men den er jo en kortvarig reiseseng på lik linje som de andre bedsidene, maks 6 måneder avhengig av størrelse på barn.

Synes størrelser er vanskelig selv, det sies jo at de fleste vokser mye i begynnelsen. I tillegg var jeg selv en stor baby, så er redd jeg kan få det samme. Jordmor sa vi skulle følge det opp godt, så vil jo få en liten indikasjon underveis i svangerskapet. Men tenker jeg vil ha litt klær i alle de minste størrelsene, men mer jo større. Så i str 50 kan det nok hende det bare blir ett par-tre body og noen pysjer. Tenker å satse på ull, det er det jo mye stretch i også. Mens str 56 blir det nok en del mer, håper jo på at det skal passe en liten stund i hvert fall 🙈 Frem til 68 satser jeg nok på en del ull, kanskje ikke så mye tykt i den største, men sydde en ulldress til et vennepar som fikk baby i januar, og de brukte den utover kveldene langt ut i mai selv når varmen slo til på Østlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2018 den 21.55, Chickenwings85 skrev:

Hei :) Så hyggelig å se deg her inne! Her inne er det veldig koselig lesing om dagen ja, gleder meg til å lese din dagbok om ikke så lenge, jeg er sikker på det blir veldig koselig lesing der og etterhvert :) Blir spennende å følge deg nå når du snart er i gang igjen med et nytt forsøk! Jeg skal heie! 

Hehehehe, jo takk. Krysser fingrane for at dette er gongen ;) Kan jo ikkje gjera anna. No er startskuddet gått og fyrste sprøyta satt, så her ber det i gang igjen. :) Takk, all heiing kjem godt med!!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+0:

I går var jeg å tok glukosebelastningstest. Alt var fint og det det føles veldig bra å ha fått overstått den testen. Ingen tegn til svangerskapsdiabetes hos meg, så får håpe det fortsetter slik. På svangerskapskontrollen ble magen målt, alt var innenfor normalen. Ellers så har jeg gått opp 9kg. Hjelp! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termindato: 8.desember

Uke: 25 (24+1)

Babyen: Lille mini er ca 30 cm langt fra hodet til føttene og veier ca 680 gram i starten av uken. 

Liv i magen: Åh, det er så stas å kjenne liv i magen hver eneste dag. Bevegelsene gir meg en form trygghet, det føles skikkelig bra. 

Forandringer på kroppen: Det jeg synes er mest synlig (foruten om magen), er at jeg har blitt en del rundere i ansiktet. Rart å se seg selv så  "bollete", men på en eller annen rar måte så liker jeg det litt, hehe. Ja, så er det uvant å ha fått så store pupper. Tidligere har jeg elsket å gå uten bh når jeg har sullet rundt hjemme, nå er ikke det sjans å gå uten. Det blir rett og slett for tungt og for ubehagelig. 

Humøret mitt: Jeg er SÅ LYKKELIG! Det går ikke helt opp for meg at jeg faktisk er gravid, det er så overveldende! 

Formen min: Har slitt en del med forstoppelse den siste tiden, noe som har vært utrolig plagsomt. Jeg begynner å føle meg bedre (bank i bordet). Halsbrannen kommer og går og dersom jeg gjør mye husarbeid en dag sliter jeg litt med bekkenet etterpå. Men, alt i alt føler jeg meg heldig som er i så god form. Får håpe det fortsetter slik. 

Søvn: Siden jeg er hjemme og har svangerskapspermisjon så prøver jeg å være flink til å legge meg og stå opp til samme tid hver dag for å unngå å bli lat samt snu døgnrytmen. Det går bra, og jeg sover godt om natten. Drømmer mye, men om fine ting. Våkner en del på natten for å tisse. 

Cravings: Hm, tror kanskje ikke jeg har noen cravings? Men jeg er mye sulten da. Namnamnam, jeg kan spise hele tiden. Hehe! Men, jeg prøver å ikke la det gå over stokk og stein da. Prøver å tenke over hva jeg putter i meg pga mini i magen. Tror jeg har blitt flinkere de siste ukene. 

Innkjøp: Jepp, har begynt å handle. Åh, det er så gøy og forvirrende samtidig. Vanskelig å vite hva man trenger og ikke. Men, det jeg har kjøpt så langt er bl.a. stellematte, dundyne, sengetøy, div. kluter. Så var jeg å kjøpte en Troll bedside crib på Finn her om dagen. Veldig fornøyd og det er stor stas å ha en liten babyseng stående her. 

Barnerom: Jepp, vi skal forvandle kontoret/gjesterommet/tørkerommet/roterommet (kall det hva du vil) til et barnerom. Det er et "alt-mulig-rom" som er vanskelig å starte på pga det er så mye som må kastes/gis bort. Men,vi har startet så smått og jeg gleder meg til det begynner å ta form. 

Vektøkning: Hm, ja...Hva skal man si. Må innrømme at det er uvant å se tallet på vekten. I følge min vekt så har jeg gått opp 8kg, men i følge legen sin vekt så har jeg gått opp 9kg. Så, da er det jordmoren sin vekt på helsestasjonen som har den endelige avgjørelsen. 

Neste kontroll: I neste uke. Da blir det første møte med jordmor. Jeg er spent på både helsestasjonen og på jordmoren. Håper jeg får et godt inntrykk. 

Jeg gleder meg til å: Handle babyvogn! Men også få kontroll på barnerommet! Åh, så gøy. Jeg har mye å kose meg med fremover. 

Jeg gruer meg til: Huff, jeg gruer meg til fødselen. Tenker unødvendig mye på den og gruer meg skikkelig til å "miste/gi fra meg" kontrollen. Jeg er livredd for hvor vondt det kommer til å gjøre og om jeg i det hele tatt kommer til å håndtere smerten. Tenker det er et fint tema å ta opp med jordmor. 

Trening/fysisk aktivitet: Siden jeg har fri og i såpass fin form så har jeg også overskudd til å holde meg aktiv. Jeg veksler mellom å gå turer i marka, samt ta enkle styrkeøvelser på Sats. Funker fint og jeg har begynt å like ellipsemaskinen (den som jeg alltid har hatet). Holder meg unna løping, det blir for tungt). 

❤️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint innlegg😊 Det er godt dere koser dere om dagen og nyter det som virket så uvirkelig for ikke mange månedene siden.  LYKKE 💙❤️💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig oppdatering! Jeg blir så glad når jeg leser at du er lykkelig med store bokstaver 😊 Det høres ut som en god idé å snakke med jordmor om fødselen. Det hjalp meg. Jeg var jo nervøs på forhånd, og nå tenker jeg at jeg har lyst til å oppleve det en gang til. Selve fødselen også altså, med smerter og alt. Men å få satt ord på det man frykter, og kanskje få noen råd for å komme seg gjennom det, tror jeg kan hjelpe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2018 den 15.54, tuppelene skrev:

Så fint innlegg😊 Det er godt dere koser dere om dagen og nyter det som virket så uvirkelig for ikke mange månedene siden.  LYKKE 💙❤️💙

Ja, tror man setter ekstra stor pris på det her når veien hit var såpass kronglete. Det er virkelig lykke, altså ;) 

 

På 17.8.2018 den 22.26, Illy skrev:

Så koselig oppdatering! Jeg blir så glad når jeg leser at du er lykkelig med store bokstaver 😊 Det høres ut som en god idé å snakke med jordmor om fødselen. Det hjalp meg. Jeg var jo nervøs på forhånd, og nå tenker jeg at jeg har lyst til å oppleve det en gang til. Selve fødselen også altså, med smerter og alt. Men å få satt ord på det man frykter, og kanskje få noen råd for å komme seg gjennom det, tror jeg kan hjelpe bra.

Det hjelper veldig å høre folk med barn fortelle at de ønsker å gå gjennom en fødsel en gang til. Men, det er nok lurt ja, snakke litt mer jordmor om det. Håper alt er bra med deg og lillejenta om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24+5: Lurer på om det er slike "vokseperioder" i svangerskapet? Jeg har nå fått igjen den stinnheten i magen hvor jeg føler meg stram, hard og stor i magen, litt ubehagelig, som om det er en knute nede på høyre side. Etter en gåtur i marka i går så ble jeg så sliten at jeg bare måtte ligge resten av dagen. Kjenner litt det samme i dag, føler meg sliten og trøtt, pluss jeg har fått litt vondt langs ryggen (også spesielt på høyre side). Ikke minst stor, både i magen og i resten av kroppen 🙈

Ellers har jeg første time hos jordmor i morgen på helsestasjonen. Hm, kjenner jeg er litt spent faktisk. Gleder meg :) 

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper timen hos jordmor var en god opplevelse 😊 gleder meg allerede til neste gang, syntes det var veldig hyggelig og spennnde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å svare deg ang mikrolax jeg🙈 Jeg tok det i samråd med legen min. Vi leste oss frem til at den var trygg under svangerskap i hvert fall, mens ordentlig klyx var greit å droppe. Tok sikkert 15 doser siste trimesteret, og det hjalp veldig på forstoppelsen her at jeg ikke lot det gå for mange dager uten å gå på do. 

Når det gjelder bilstol så anbefaler jeg at du melder deg inn i facebookgruppen som heter "bilstoler". Vi lånte også en i starten, men etter 3mnd fant vi ut at vi hadde feil helning på den, og måtte kjøpe ny til fullpris. Så sjekk gjerne ut helning tidlig. De aller fleste stolene som selges er gode stoler, selv om de ikke er best i test, da det viktigste er at de er korrekt montert, og passer i bilen. 

Jeg hadde også sånne "vokseperioder", tror jeg følte meg mest sprengt rundt den tiden du er i nå. 

Og når det gjelder fødsel, så kunne jeg født hver dag😍 Vondt, men en surrealistisk magisk opplevelse❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @LoveTrain! Fødsel er kult og surrealistisk - jeg føler meg som den tøffeste Superkvinnen med stor S etter å ha født, og gjør det GJERNE igjen. Første fødselen var bra, og andre var enda bedre :jepp:  Denne gangen tror jeg at en tilfeldig forbipasserende ville trodd jeg var høy på kokain om de hadde møtt meg en time eller to etterpå - men det var bare god, gammeldags adrenalin :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...