Gå til innhold

Chickenwings´dagbok! (IVF) 🌸

Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Hurra for mensen og nytt forsøk :nigo: Du kan sjekke om du har e-resept ved å logge inn med personnummer på et av nettapotekene og gå på dine resepter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, miore skrev:

Hurra for mensen og nytt forsøk :nigo: Du kan sjekke om du har e-resept ved å logge inn med personnummer på et av nettapotekene og gå på dine resepter :) 

E-resepten lå inne den gitt, så da er det ingenting å stresse med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomst12 skrev:

Jippi for mensen :):) lykke til med neste forsøk:) 

TAKK :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chickenwings85 skrev:

E-resepten lå inne den gitt, så da er det ingenting å stresse med :)

Hipp hurra🎉 Da er det bare å glede meg og krysse fingrene på nytt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tuppelene skrev:

Hipp hurra🎉 Da er det bare å glede meg og krysse fingrene på nytt😉

Hehe, ATTER en gang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Hehe, ATTER en gang! 

Å krysse fingrene ER VI gode på. Men håper virkelig det er siste gangen jeg krysser dem for deg🤞 Så får vi tro FS har justert oppskriften litt, så det sitter i hele 9 mnd nå😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, tuppelene skrev:

Å krysse fingrene ER VI gode på. Men håper virkelig det er siste gangen jeg krysser dem for deg🤞 Så får vi tro FS har justert oppskriften litt, så det sitter i hele 9 mnd nå😉

Det er drømmen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske nyheter altså. Nå blir det FS-baby på dere også. Det private er bare gull verdt i det gamet her...å jeg er overlykkelig og takknemlig for at vi har hatt mulighet til å  gå privat, for i det minste å få fortgang (og god oppfølging) i en ekstremt tøff tid. 

Lykke til med sprøytestart i dag 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LillyBe skrev:

Fantastiske nyheter altså. Nå blir det FS-baby på dere også. Det private er bare gull verdt i det gamet her...å jeg er overlykkelig og takknemlig for at vi har hatt mulighet til å  gå privat, for i det minste å få fortgang (og god oppfølging) i en ekstremt tøff tid. 

Ja, er utrolig glad jeg "bare" kunne dra gubben med til Hausken og få time med en gang! :5: tok ca. 3 uker fra vi bestilte time, til vi nå endelig er i gang med det første forsøket. Eneste grunnen det tok så lang tid er jo fordi vi måtte vente på at jeg skulle få mensen. Må være første gang i mitt liv at jeg opplevde virkelig glede av å få mensen :nordvesta: Hehehehe.

Jeg heier på deg og sender deg masse gode "vibber" i dag og i tiden fremover @Chickenwings85, så godt at vi er i gang! Du skal se det nå blir en FS-baby på deg og etter hvert en Hausken-baby på meg ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LillyBe skrev:

Ja herregud, takk og lov for det private opp i det her altså, Veldig takknemlig for at vi har mulighet til å gjøre det slik, i stede for å vente i det vide og det breie for å få et innsett offentlig. En ting er sikkert, og det er at ting tar tiiiid. MEN, nå er jeg i gang allerede og første stikket i det forsøket her er gjennomført! Jeg heier på FS-baby!!! Nå må det skje noe :)

3 timer siden, Ysera skrev:

Ja, er utrolig glad jeg "bare" kunne dra gubben med til Hausken og få time med en gang! :5: tok ca. 3 uker fra vi bestilte time, til vi nå endelig er i gang med det første forsøket. Eneste grunnen det tok så lang tid er jo fordi vi måtte vente på at jeg skulle få mensen. Må være første gang i mitt liv at jeg opplevde virkelig glede av å få mensen :nordvesta: Hehehehe.

Jeg heier på deg og sender deg masse gode "vibber" i dag og i tiden fremover @Chickenwings85, så godt at vi er i gang! Du skal se det nå blir en FS-baby på deg og etter hvert en Hausken-baby på meg ;).

Du hører til på Hausken du ja? Ja, det er noe "eget" når det bare tar 3 uker fra bestilt time til du er i gang med forsøket. Haha, kjenner virkelig igjen gleden over å få mensen. I går var jeg så glad at man skulle trodd at jeg allerede hadde blitt gravid. 

Men, takktakktakk, det er en GLEDE å være i gang. Vi heier på FS- og Hausken-baby. Hipp hurra! :):) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kontroll hos klinikken blir på onsdag. Litt tidlig å se noe da sikkert, siden det tar litt tid før jeg reagerer på medisinene. Spent er jeg likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du rakk å komme i gang før påske :) Trepakning høres ut som en god idé når dere har muligheten til det, det er litt lettere å slappe av da! Selv om det vel aldri blir mulig å slappe helt av mens man holder på med ivf. Jeg har stor tro på at det blir en FS-baby ut av dette :Nikke: Og det er veldig bra babyer, etter min (ikke helt objektive) smak! Gjorde de noen endringer i medisin og dose sammenlignet med sist? Nå fungerte det jo egentlig bra sist, så det er kanskje noe poeng. Det blir spennende på onsdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på onsdag! Litt moro at du skal på første kontroll ca. samtidig med meg. Jeg er da på dag 8 med bemfola og skal på ultralyd klokka 8 den dagen (onsdag 07.03). :) Trepakning høres ut som en veldig god ide, det er det vi har gått for siden vi faktisk er så heldige å få tilbudet selv om jeg er 40 og et halvt. ;) Like greit å sikre oss på alle bauger og kanter! Jeg har virkelig troa på at du får en FS-baby og heier såklart for fulle mugger!! ;) (pun intended).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Så bra at du rakk å komme i gang før påske :) Trepakning høres ut som en god idé når dere har muligheten til det, det er litt lettere å slappe av da! Selv om det vel aldri blir mulig å slappe helt av mens man holder på med ivf. Jeg har stor tro på at det blir en FS-baby ut av dette :Nikke: Og det er veldig bra babyer, etter min (ikke helt objektive) smak! Gjorde de noen endringer i medisin og dose sammenlignet med sist? Nå fungerte det jo egentlig bra sist, så det er kanskje noe poeng. Det blir spennende på onsdag! 

Ja, skikkelig bra at jeg rakk det altså, litt flaks vil jeg vel si. Det var fint at jeg sluttet med progynova og lutinusen når jeg gjorde i hvertfall ;) MYE lettere å slappe av nå når vi vet at vi har tre forsøk hos FS forran oss, ikke minst at jeg slipper den store ventetiden innimellom hvert forsøk. Det hjelper i massevis på positiviteten!! Å positiviteten skal heie frem enda en FS-baby :) 

Jeg har alltid brukt Puregon, de to første forsøkene brukte 112,5IE mens nå sist brukte jeg 125IE. Ved sist forsøk fikk jeg jo ut hele 20 egg, så vi kjører på med samme dose nå. Jeg fikk spørsmål om jeg kunne tenke meg å skifte til et annet merke, men siden jeg kjenner til Puregon så vil jeg bruke det også det forsøker her. Faren med 125IE er jo overstimulering siden jeg har så mange eggposer som plutselig skyter fart. Så vi får se da hvordan det går. Det er litt nervepirrende når det gjelder akkurat det kjenner jeg. Jeg har IKKE lyst til å bli overstimulert, i hvertfall ikke i den grad at det fører til at alle eggene må totalfryses. Så ja, jeg håper selvfølgelig på det beste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Ysera skrev:

Lykke til på onsdag! Litt moro at du skal på første kontroll ca. samtidig med meg. Jeg er da på dag 8 med bemfola og skal på ultralyd klokka 8 den dagen (onsdag 07.03). :) Trepakning høres ut som en veldig god ide, det er det vi har gått for siden vi faktisk er så heldige å få tilbudet selv om jeg er 40 og et halvt. ;) Like greit å sikre oss på alle bauger og kanter! Jeg har virkelig troa på at du får en FS-baby og heier såklart for fulle mugger!! ;) (pun intended).

Oh, da blir onsdag en spennende dag for oss begge :) 3-pack ja! Det roer nervene litt det. Får satse på at vi ikke trenger hele den pakken, men at vi får bruk for den til et søskenforsøk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
34 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Oh, da blir onsdag en spennende dag for oss begge :) 3-pack ja! Det roer nervene litt det. Får satse på at vi ikke trenger hele den pakken, men at vi får bruk for den til et søskenforsøk ;) 

Jepp, er det me håper på! Hadde vert supert med mange nok gode egg som blir befruktet og kan fryses pluss ett inn som blir en nyyydelig liten knert! Krysser fingrene nå for at vi begge får en fersk knert og senere får en liten eskimobaby ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, var ute å farta i går kveld. Var på kino og måtte sette sprøyta inne på et trangt og ekkelt toalett. Sprøyta stopper på 75, da det ikke var nok væske igjen. Fader! I nød hadde jeg en anpull i boksen fra sist forsøk i oktober. Den hadde nok gått ut på dato, men var eneste alternativ jeg hadder der og da. Håper at det ikke ødelegger noe. FOR et surrehue!!! 

Nå har jeg vært på kontroll. Jeg fortalte om i går. Legen sa vel at det ikke var helt bra å bruken uforseglet ampull som har vært åpen siden oktober. Meen, siden det var snakk om så lite så går det nok bra. Så ja, får satse på det 😅

Pluss/minus 8 follikler på hver side. Alt ser bra ut, men de er redd for overatimulering. Alternativet blir å totalfryse alle egg. Åhh, det vil jeg ikke!!! Får håpe jeg IKKE blir overstimulert, i så fall blir det en ordentlig nedtur! 

Jeg fortsetter med samme dose og i tillegg starter jeg med Orgalutran i morgen. Ny kontroll mandag! 

Vi får satse på at uttak OG innsett blir vwl gjennomført i neste uke! 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første sprøyte med Orgalutran tatt denne gangen. Æsj altså, den synes jeg er så utrolig ekkel å ta. Seig og udelikat på sn måte 🙈 Menmen, det går bra. Fort gjort så sånn sett ikke noe stress! 

Ah, sitter med en ny følelse i det forsøket her, og det er redsel. Jeg er så innmari redd for at det aldri skal gå. De første forsøkene var jeg bare glad for å være i gang, en spenning om at nå var vi ett skritt nærmere. Nå på det fjerde forsøket er jeg bare livredd for at det ikke skal gå denne gangen heller. Hvis jeg tar med fryseforsøk, så blir dette mitt femte innsett. Femte innsett!? Huff, hvorfor skal der gå den gangen her? Det å være redd er en kjip følelse altså 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Da er første sprøyte med Orgalutran tatt denne gangen. Æsj altså, den synes jeg er så utrolig ekkel å ta. Seig og udelikat på sn måte 🙈 Menmen, det går bra. Fort gjort så sånn sett ikke noe stress! 

Ah, sitter med en ny følelse i det forsøket her, og det er redsel. Jeg er så innmari redd for at det aldri skal gå. De første forsøkene var jeg bare glad for å være i gang, en spenning om at nå var vi ett skritt nærmere. Nå på det fjerde forsøket er jeg bare livredd for at det ikke skal gå denne gangen heller. Hvis jeg tar med fryseforsøk, så blir dette mitt femte innsett. Femte innsett!? Huff, hvorfor skal der gå den gangen her? Det å være redd er en kjip følelse altså 🙄

Uff:klem: Ikke noen god følelse når redselen kommer. Har den selv innimellom enda vi kun har prøvd en gang. Ligger alltid litt i bakhodet, hva om vi ikke blir gravide igjen.. hva skjer da? hvordan blir livet og hvordan blir jeg?

Nei kjære deg, nå skal det gå bra! Virker som det er mye mer kontroll og fokus på hver pasient i det private, så de vil nok hjelpe dere på en helt annen måte enn på Riksen. Pluss at du føler deg tryggere og kroppen blir litt roligere. Da vil det sitte:hjerte:  Spennende å følge deg i hvert fall, krysser alt jeg har ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...