Gå til innhold

Når du leier, men ønsker å kjøpe eget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, kissi skrev:

Ingen ekstra sikkerhet, vår første bolig. Gjennomsnittlig lønn, hvor jeg har fast stilling og samboeren har vikariat. 

Effektiv rente 2,07. 

Dere har da vel to inntekter, mens TS virker å være alene. Dette spiller vel en stor rolle også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.3.2017 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Er dette et seriøst spørsmål? Du kan fint leie for 5000-6000 i mnd, og da kan du bruke det du sparte til å bygge opp din egenkapital. Og siden du er utdannet så kan du helt sikkert spare opptil 15 000 i mnd om du virkelig legger inn en innsats, det blir opptil 300 000 på bare 2 år. 

Det du sier stemmer ikke helt heller. Leiesummen er fast med mindre utleieren spesifiserer at det vil komme en økning etter en viss periode, men den vil altså alltid være forutsigbar. Med lån derimot så blir det mye mer usikkert, renta kan endre seg og du ender opp med å ta vann over hodet, du kan ikke komme deg vekk fra et lån som du kan med en utleier, siden du vil være bundet til det. 

Anonymkode: 98a5c...e43

Hvordan kan du betvile det jeg skriver, vet du hva jeg tjener og hvor jeg bor? Jeg bor ett sted som er fryktelig dyrt i utgangspunktet. Født og oppvokst her. Fått jobben jeg vil ha. Dessverre ugunstige tider, så jeg har en skrangle bil fordi kollektiv ikke går til mine arbeidstider.

Skulle gjerne sagt hvor jeg bor, så du kunne funnet så billig bosted for meg. Sa trur jeg alternativet blir ett falleferdig skur eller telt.

Folk som deg irriterer meg, du vet ikke hva du snakker om.

Anonymkode: c654e...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte til et sted som koster 5 til 6000 ja er det noen som nevner til ts. Hvor er det enn da?  Langt ute på landet det da i såfall.. 

Hun skriver også at hun har jobb der hun bor.. og jeg går ut i fra at hun bor i en storby som Oslo eller Bergen iht til hennes siste innlegg. Skal hun si opp denne jobben da eller for å flytte? Hun skriver også at hun har bil pga jobb. Hun kunne jo tatt en dag jobb men jobber vokser jo ikke på trær lenger.

Leieprisen hun bor for i byen er rimelig egentlig til å være byen. Skal hun betale mindre må hun nesten bo i et kollektiv men er ikke sikkert at det er mulig for ts eller. Det er 5 til 8000 for bare et rom i Oslo nå om dagen.

Jeg og samboer selv bor litt utenfor Oslo og betaler 11000 i leie for en 70 kvm leilighet inkludert strøm,. Internett og TV og denne summen regnes som rimelig iht hva som er generell leiepris. Har sett 40 kvm til 12000 også. 

Det er helt horrible leiepriser i byene så jeg skjønner godt at det er vanskelig å spare for noen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du betvile det jeg skriver, vet du hva jeg tjener og hvor jeg bor? Jeg bor ett sted som er fryktelig dyrt i utgangspunktet. Født og oppvokst her. Fått jobben jeg vil ha. Dessverre ugunstige tider, så jeg har en skrangle bil fordi kollektiv ikke går til mine arbeidstider.

Skulle gjerne sagt hvor jeg bor, så du kunne funnet så billig bosted for meg. Sa trur jeg alternativet blir ett falleferdig skur eller telt.

Folk som deg irriterer meg, du vet ikke hva du snakker om.

Anonymkode: c654e...339

Selv om du bor i Oslo ( som er det dyreste du finner i Norge) kan du finne et rom i kollektiv til 5-6000. Jeg skjønner godt om du ikke har lyst å bo i kollektiv, men det er jo en prioritering...

Anonymkode: 5380e...ffb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...