Gå til innhold

Prøver universet å fortelle meg noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ikke kristen, og er ikke helt sikker på hvor jeg står på dette mellom å tro på noe eller ikke. Har helt ærlig ikke tenkt noe særlig rundt det da jeg er vokst opp i en familie full av ateister. Jeg har derimot litt mer tro på "the law of attraction", men har ikke lest så utrolig mye om det enda. 

Poenget: de siste årene har jeg jobbet veldig hardt mot et mål om å komme inn på en viss skole, på et visst studie. Uansett hva jeg har gjort, og uansett hvor mye jeg har studert - har jeg vært veldig uheldig på alle eksamener og snittet på denne skolen jeg ønsker å komme inn på har bare gått strake veien oppover. Jeg har med andre ord veldig liten sjans til å komme inn. 
Alt dette har skjedd på en måte hvor alle syntes (inkludert meg selv) at jeg er bare uheldig. På hver eneste eksamen har jeg hatt ekstremt uflaks, som at min pc har streiket under skriftlig eksamen eller at jeg har møtt djevelen av alle sensorer på de muntlige eksamene. 

Jeg begynner snart å lure på om universet mener jeg ikke skal gjøre det jeg holder på med nå, til og med venner har sagt det på en mer humoristisk måte.
Kanskje jeg begynner å bli litt gal av å sitte med hodet ned i boken 24/7 eller prøver å finne en eller annen grunn til å gi opp, jeg vet ikke. Lurer bare på om andre har opplevd noe lignende? Setter også pris på om noen har noen gode innspill!

Anonymkode: 0ff25...ec1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heller ikke religiøs, men av og til tror jeg ting bare skjer fordi det er meningen. Men for meg har det ikke vært på samme måte som deg, det har heller vært tilfeldigheter som har ført til et resultat som jeg liker. 

Nå vil jeg ikke si direkte hva som skjedde, men noe ala dette: jeg holdt på å ta et stort valg i livet, og var sikker på at det var det rette. Men så fikk jeg plutselig vite at ei venninne skulle flytte til en annen by helt plutselig, uten forvarsel. Det ga meg en reaksjon som jeg ikke hadde forventet, og det hadde stor betydning for det valget jeg tok. Jeg var veldig nært ved å ta et feil valg, men det at dette skjedde akkurat da, gjorde at jeg endret mening helt brått, og er nå sjeleglad for at jeg tok riktig valg! Men hadde ikke hun plutselig skulle flyttet, så hadde jeg nokk 99% sikkert tatt det dårlige valget, som jeg bli uvel av bare å tenke på :P 

Anonymkode: be848...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke religiøs, men av og til tror jeg ting bare skjer fordi det er meningen. Men for meg har det ikke vært på samme måte som deg, det har heller vært tilfeldigheter som har ført til et resultat som jeg liker. 

Nå vil jeg ikke si direkte hva som skjedde, men noe ala dette: jeg holdt på å ta et stort valg i livet, og var sikker på at det var det rette. Men så fikk jeg plutselig vite at ei venninne skulle flytte til en annen by helt plutselig, uten forvarsel. Det ga meg en reaksjon som jeg ikke hadde forventet, og det hadde stor betydning for det valget jeg tok. Jeg var veldig nært ved å ta et feil valg, men det at dette skjedde akkurat da, gjorde at jeg endret mening helt brått, og er nå sjeleglad for at jeg tok riktig valg! Men hadde ikke hun plutselig skulle flyttet, så hadde jeg nokk 99% sikkert tatt det dårlige valget, som jeg bli uvel av bare å tenke på :P 

Anonymkode: be848...13f

Dette hjalp meg faktisk veldig mye! Har også en venn som skal flytte, uten å dele for mye :)

Anonymkode: 0ff25...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambvivalent. Når jeg virkelig vil oppnå noe pleier jeg å være veldig nøye med ting. Typ ha backpuplan hvis PCen skulle streike; skylde på meg selv hvis sensor er streng og prøve enda hardere neste gang. Jeg pleier ikke å være uheldig med ting, kanskje fordi jeg er godt forberedt? 

(Derimot tror jeg PCer kan reagere på din "utstråling" eller ditt humør. Er man usikker og nervøs kan man banne på at det elektriske begynner å skurre. Men nå er jeg typen som snakker med PCen.. ;)

Anonymkode: 05c8d...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest liljenellik

Dere som virkelig tror universet "forteller dere ting". Advarer dere. Oppmuntrer dere. Jeg er bare nysgjerrig: Hva tenker dere at "universet" er? Er det en stor kraft, bare? Eller snakker dere om verdensrommet? Finner dere mening i at universet i det hele tatt har tid, ressurser til å guide dere gjennom tilværelsen? Gjør universet dette med alle mennesker? Sånn at hver gang noe fælt skjer, så har den som rammes latt være å høre etter når universet har prøvd å advare?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
1 time siden, liljenellik skrev:

Dere som virkelig tror universet "forteller dere ting". Advarer dere. Oppmuntrer dere. Jeg er bare nysgjerrig: Hva tenker dere at "universet" er? Er det en stor kraft, bare? Eller snakker dere om verdensrommet? Finner dere mening i at universet i det hele tatt har tid, ressurser til å guide dere gjennom tilværelsen? Gjør universet dette med alle mennesker? Sånn at hver gang noe fælt skjer, så har den som rammes latt være å høre etter når universet har prøvd å advare?

Universet er vel bare et ord man bruker, man kan også bruke "livet". Jeg tenker at  når jeg får beskjeder er det guider eller engler som gjør det, men jeg vet jo ikke hvem det er (som regel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på skjebnen. Skulle egentlig tatt ett år av studiet mitt i Korea. Da brakk jeg beinet skikkelig på isen, så jeg ikke kunne dra. Tror det var skjebnen som advarte meg at jeg ikke skulle dra, mtp hva som skjer nede der nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liljenellik
11 timer siden, sommermorgen skrev:

Tror på skjebnen. Skulle egentlig tatt ett år av studiet mitt i Korea. Da brakk jeg beinet skikkelig på isen, så jeg ikke kunne dra. Tror det var skjebnen som advarte meg at jeg ikke skulle dra, mtp hva som skjer nede der nå. :P

Så skjebnen advarte deg, men ikke de andre som dro? Eller tror du skjebnen advarte alle som dro, men at de ikke hørte etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, liljenellik skrev:

Så skjebnen advarte deg, men ikke de andre som dro? Eller tror du skjebnen advarte alle som dro, men at de ikke hørte etter?

De jeg skulle reise med hadde store problemer med reisen sin, så jeg aner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Hei!



Jeg begynner snart å lure på om universet mener jeg ikke skal gjøre det jeg holder på med nå, til og med venner har sagt det på en mer humoristisk måte.
Kanskje jeg begynner å bli litt gal av å sitte med hodet ned i boken 24/7 eller prøver å finne en eller annen grunn til å gi opp, jeg vet ikke. Lurer bare på om andre har opplevd noe lignende? Setter også pris på om noen har noen gode innspill!

Anonymkode: 0ff25...ec1

Universet består hovedsaklig av tomrom eller vakum. Hva tror du vakumet har på hjertet. Kanskje familie eller venner har større verdi å bli kjent med....

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...