Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, onyx skrev:

Vel, det var ment ironisk. Det er en typisk grunn jeg hører ofte når folk ikke skjønner at hjemmestrikk har noen verdi, fordi strikker elsker å strikke, så de kan egentlig bare gi bort tingene sine... Da bruker jeg å spørre folk om de liker jobben sin og om de hadde syntes det var greit med fratrekk i lønna for det..

Du kan jo ta denne til de som klager på prisen

 

Sokkepris.jpg

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Honey Dew said:

Du kan jo ta denne til de som klager på prisen

 

Sokkepris.jpg

Absolutt! :)

Men nå sier jeg bare nei, jeg da... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det var litt morsomt å følge diskusjonen i Koftegruppa etter at det ganske strengt ble påpekt at det ikke var lov å dele mønster i gruppa. De aller fleste skrev at de var helt enig osv, mens noen ble sinte og meldte seg ut med brask og bram. Generelt syns jeg det er morsomt når det blir litt action i disse strikkegruppene, men det krever at man leser mer i kommentarene enn det jeg ofte har tålmodighet til. :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagegruppenytt: Hobbygartnerene er slitne etter en lang sesong og deler nå bare koselige bilder og svarer pent og pyntelig på eventuelle spørsmål. Gjesp!

Anonymkode: 25984...1c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Vera Vinge said:

Jeg syns også det var litt morsomt å følge diskusjonen i Koftegruppa etter at det ganske strengt ble påpekt at det ikke var lov å dele mønster i gruppa. De aller fleste skrev at de var helt enig osv, mens noen ble sinte og meldte seg ut med brask og bram. Generelt syns jeg det er morsomt når det blir litt action i disse strikkegruppene, men det krever at man leser mer i kommentarene enn det jeg ofte har tålmodighet til. :fnise:

Ja, den er ganske underholdende, men kjenner også at jeg ofte blir litt irritert for det blir ofte mye feilinformasjon og total forvirring.. I tillegg virker et jo som en del designere heller ikke har helt oversikt over lover og regler og gjerne tror de har flere rettigheter enn det som er tilfellet.... Andre er smartere og opererer vel litt i gråsonen ved å ta seg betalt for tilgang til gratismønstre som de har lagret i arkiv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, onyx skrev:

Ja, den er ganske underholdende, men kjenner også at jeg ofte blir litt irritert for det blir ofte mye feilinformasjon og total forvirring.. I tillegg virker et jo som en del designere heller ikke har helt oversikt over lover og regler og gjerne tror de har flere rettigheter enn det som er tilfellet.... Andre er smartere og opererer vel litt i gråsonen ved å ta seg betalt for tilgang til gratismønstre som de har lagret i arkiv... 

Ja, det har jeg også fått med meg. Jeg syns bare det er litt rart at folk i gruppa kverulerer på at det er annerledes å dele oppskrifter med masse folk på nett og å dele med naboen. Når man bruker mye penger på garn, syns jeg det er rart det skal være så vanskelig å støtte designeren med noen kroner. Slik at de skal kunne lage flere oppskrifter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Vera Vinge said:

Ja, det har jeg også fått med meg. Jeg syns bare det er litt rart at folk i gruppa kverulerer på at det er annerledes å dele oppskrifter med masse folk på nett og å dele med naboen. Når man bruker mye penger på garn, syns jeg det er rart det skal være så vanskelig å støtte designeren med noen kroner. Slik at de skal kunne lage flere oppskrifter. 

Nei, det skjønner ikke jeg heller, at så mange ikke forstår forskjellen på å låne naboen et hefte og å sende pdf til alle som spør..  Jeg har ingen problemer med å kjøpe mønster og vil jeg ha gratis mønster finnes det virkelig nok å velge i. Klarer man å navigere FB, så fikser man google også tenker jeg da.... Og som du sier, mønsterprisen er virkelig lav i forhold til garnkostnadene, spesielt om man strikker flere plagg fra samme oppskrift. 

At det finnes utrolig mange dårlige kjøpeoppskrifter og "designere" som glatt tar seg betalt for sine egne varianter av andre mønstre er vel en annen diskusjon.. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vera Vinge skrev:

Ja, det har jeg også fått med meg. Jeg syns bare det er litt rart at folk i gruppa kverulerer på at det er annerledes å dele oppskrifter med masse folk på nett og å dele med naboen. Når man bruker mye penger på garn, syns jeg det er rart det skal være så vanskelig å støtte designeren med noen kroner. Slik at de skal kunne lage flere oppskrifter. 

Min teori er at hvis de, gud forby, skal bruke penger på oppskrifter vil de ha mindre penger å «snope» for. 

(Les: mindre penger til å kjøpe enda mer garn de ikke trenger, ikke vet hva de skal bruke til og ikke vet hvor de skal gjøre av i de garnbutikkliknende hobbykrokene sine.) :fnise: 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2018 den 21.21, AnonymBruker skrev:

For øvrig dukket det opp flere bilder fra en DIY gruppe i fb feeden min en dag der fok hadde lagd decoupage på zaloflasken sin, flere hundre likes og spm om oppskrift...

Anonymkode: 428d3...35b

Altså... Blir ikke zaloflasker våte til stadighet? Og bruk i det minste en finere beholder da... :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
12 minutter siden, Anoia skrev:

Altså... Blir ikke zaloflasker våte til stadighet? Og bruk i det minste en finere beholder da... :P

Våte? Hvordan får du til det? Mister flaska i kummen? 

Ellers syntes jeg decoupage på sånn sprayflaske var smart. Jeg kjøper aldri ny men blander alltid zalo og vann i den jeg har. 

#endråpeernok 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2018 den 13.46, Vera Vinge skrev:

Jeg syns også det var litt morsomt å følge diskusjonen i Koftegruppa etter at det ganske strengt ble påpekt at det ikke var lov å dele mønster i gruppa. De aller fleste skrev at de var helt enig osv, mens noen ble sinte og meldte seg ut med brask og bram. Generelt syns jeg det er morsomt når det blir litt action i disse strikkegruppene, men det krever at man leser mer i kommentarene enn det jeg ofte har tålmodighet til. :fnise:

Tenker du på innlegget fra gruppens oppretter? :)

koftegruppa er i en klasse for seg. I tillegg til gruppa på FB så har et lyst hode opprettet en egen nettside med samme klingende navn, der årsavgiften er kr. 40 eller deromkring. Så klarer ikke alle å forstå forskjellen på kr. X for medlemskap på siden og gratis medlemskap i FB. Også roter de rundt verre enn verst. Både med å få tilgang til arkivet og med å få gitt beskjed om at de har virkelig betalt sin medlemskontigent. 

Enkelte forstår ikke hva kofte er, og legger ut alle sine strikkeprosjekter. Så blir de slettet, og så kommer nye innlegg, hvorfor ble mitt innlegg slettet. 

Mest teit er det dog når noen reiser på ferie uten oppskrift, og ber om hjelp med dittenforendatten, som står i oppskriften. 

Eller når et lyst hode ber om oppskriften, og et enda lysere hode bare skriver; PM sendt. Hva inneholder den pm, og hvilken interesse har den opplysningen for resten av gruppa? Suspekt, idiotisk og avslørende. 

Også alle disse med spørsmål om Oppfinneren TErik Alfred Tesaker sin kofte, Meldal tror jeg det er. Hvorfor 17 spørsmål om samme sak i løpet av få timer? Kan ikke folk lete? Kan ikke folk som er på FB google? 

Idiotiskap veldig mye av FB. Jeg er på pause pt. Fra galskapen der inne. Takker meg til galskapen i denne tråden :ironi:

 

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, førstedamen skrev:

Våte? Hvordan får du til det? Mister flaska i kummen? 

Ellers syntes jeg på sånn sprayflaske var smart. Jeg kjøper aldri ny men blander alltid zalo og vann i den jeg har. 

#endråpeernok 

Du tenker ikke da på flasken blir en bakteriebombe? Der du sprer bakterier i mengder?

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker ikke da på flasken blir en bakteriebombe? Der du sprer bakterier i mengder?

Anonymkode: c0b26...0ff

Vasker den jo før jeg fyller på på nytt! 

Hadde tatt seg ut om folk skulle kjøpe nye drikkeflasker eller tåteflasker etter ett bruk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg har lagt merke til er alle disse som bruker hobbygruppene til å skryte av at de skal ut og reise. 
Først er det: Skal ut og reise, er det noen som har erfaring med å ta med strikkepinner på fly til Thailand?
Så kommer: Er det noen som vet om noen gode garnbutikker i Dubai?

Det finnes allerede ørten lignende poster om du gidder å søke, så min teori er at disse spørsmålene kun er dårlig fordekte forsøk på selvskryt. 
Den siste jeg så skrev til og med "Så var det min tur til å spørre....." Hva var galt med alle de svarene andre hadde fått på samme spørsmål? (Siden de aller fleste svarer at dette kommer helt an på hvem du møter i sikkerhetskontrollen på Gardermoen, uavhengig av hvor du skal....)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stund siden var det et innlegg angående julegaver i strikkegruppen jeg er med i på facebook, Spørsmålet, i en strikkegruppe, var noe sånt som: "Ja, nå nærmer det seg jul, dere, og jeg lurer på hva jeg skal gi i gave til folk. Hva synes dere om å strikke ting til folk og så gi bort? Hadde dere blitt glade for å få strikkede ting til jul?"

Tror folk virkelig at de får nøytrale svar på sånt i en strikkegruppe? Hva forventer de til svar? "Nei, aldri i verden! Jeg er medlem i strikkegruppa fordi jeg hater strikkeplagg og brenner all garndritten jeg ser!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/22/2018 at 1:46 PM, Vera Vinge said:

Jeg syns også det var litt morsomt å følge diskusjonen i Koftegruppa etter at det ganske strengt ble påpekt at det ikke var lov å dele mønster i gruppa. De aller fleste skrev at de var helt enig osv, mens noen ble sinte og meldte seg ut med brask og bram. Generelt syns jeg det er morsomt når det blir litt action i disse strikkegruppene, men det krever at man leser mer i kommentarene enn det jeg ofte har tålmodighet til. :fnise:

Haha, jeg var innom Koftegruppa på FB idag og da kom jeg på dette igjen. Det er små mye syting fra admin på den gruppa og jeg synes i grunnen at de bare lager merarbeid for seg selv. Nå er problemet at ikke alle skjønner gruppa sin definisjon av kofte og er kanskje noe uenig i hva som faller innenfor og utenfor, men man trenger da ikke lage en lang skrikete og sutrete tråd om det? Det er jo det som lager dårlig stemning synes jeg. Føler meg skikkelig uvelkommen hvis det er slik at man ikke skal kunne diskutere noe som admin ikke er enig i... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, onyx skrev:

Haha, jeg var innom Koftegruppa på FB idag og da kom jeg på dette igjen. Det er små mye syting fra admin på den gruppa og jeg synes i grunnen at de bare lager merarbeid for seg selv. Nå er problemet at ikke alle skjønner gruppa sin definisjon av kofte og er kanskje noe uenig i hva som faller innenfor og utenfor, men man trenger da ikke lage en lang skrikete og sutrete tråd om det? Det er jo det som lager dårlig stemning synes jeg. Føler meg skikkelig uvelkommen hvis det er slik at man ikke skal kunne diskutere noe som admin ikke er enig i...  

Ja, nå begynner det å bli skikkelig Mat fra bunnen-stemning der inne! Så en kommentar noen hadde lagt inn om at "når du melder deg inn i en gruppe, så er du gjest i gruppa", og jeg himlet så øynene holdt på å dette ut av skallen. Tror slike Facebookgrupper imploderer når de blir for store, det blir for uhåndterlig og adminsene blir stormannsgale, syter over for mye arbeid og lager seg fullt av merkelige regler.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Luka_S said:

Ja, nå begynner det å bli skikkelig Mat fra bunnen-stemning der inne! Så en kommentar noen hadde lagt inn om at "når du melder deg inn i en gruppe, så er du gjest i gruppa", og jeg himlet så øynene holdt på å dette ut av skallen. Tror slike Facebookgrupper imploderer når de blir for store, det blir for uhåndterlig og adminsene blir stormannsgale, syter over for mye arbeid og lager seg fullt av merkelige regler.

Ja, jeg tenkte det samme, litt MFB... "Nå må dere gjøre som vi sier ellers gidder vi ikke leke mer" fremstår jo ikke så seriøst, det er kanskje noe man bør tenke på hvordan man fremstå på overfor sin brukergruppe når man er designer og gir ut koftebøker.. ? Og jo flere regler, desto mer arbeid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger denne tråden!

kan legge til at det tydeligvis har blitt en trend i sygruppene å lage gaveposer av avispapir som er sydd i kantene.

Anonymkode: 46df4...fed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en håndarbeidsgruppe, men fuglemating kan jo også kalles en hobby. En gruppe om fuglemating høres jo ganske snilt og uskyldig ut, og mesteparten av innleggene er riktignok bilder av nydelige fugler, flere av overraskende høy kvalitet.

Men prøv å legge ut et bilde der en meisebolle ikke er tatt ut av plastnettingen ... Da er du straks fulgemorder og miljøsvin, og må bare finne deg i å bli beskyldt for å ønske å skade fugler og dyr. Store bokstaver og utropstegn sitter løst, og temperaturen fyker raskt til himmels. :rolleyes: 

Og så har vi diskusjonene om skjærer og kråker ... Ber du om råd fordi du har lyst til å mate småfuglene men ikke har råd til å fore 20-30 kråker og skjærer i tillegg dukker det raskt opp noen som gir klar beskjed om at skjærene også er sultne, og fy skamme deg som ikke unner dem også mat. :bond:

Anonymkode: 3fdcb...02c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...