Gå til innhold

Tråd for deg som trur på Jesus!

hjortesvin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Johannes 3.16 

16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Vi har en fantastisk Far i himmelen som elsker så mye! En større kjærlighet finnes ikke! 😊

Anonymkode: 5c134...957

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Johannes 3.16 

16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Vi har en fantastisk Far i himmelen som elsker så mye! En større kjærlighet finnes ikke! 😊

Anonymkode: 5c134...957

😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir helt tussete av kg om dagen...kansje jeg burde ta meg en pause. :sprettoy:

Anonymkode: 59532...b90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er nok ingen som tar det du skriver seriøst.

Bra at du tok kommentaren min seriøst da :)

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, debatant skrev:

Guds ord er uenig med deg. Så jeg håper inderlig at du en dag tar Herren på alvor, og vil erfare Hans Godhet som overgår alt.

Jeg svartmaler ingen.

Jeg har sett mange trangsynte og irriterende kristne, men du tar kaka. Ser du ikke hvor ufattelig dårlig PR du gir kristen tro? Hvorfor i helvete skulle noen få lyst til å bli kristne av å lese det du skriver?

Anonymkode: 65694...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, hjortesvin skrev:

Eg gidder ikkje å diskutera det! 

Greit det, men jeg kommer til å fortsette å påpeke det jeg mener ikke er hold i.

Poenget mitt er ikke å vinne en diskusjon, men å få folk til å tenke litt over om alt det de tror faktisk kan være sant. Tør du å stille deg selv det spørsmålet? Evt. hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mange trangsynte og irriterende kristne, men du tar kaka. Ser du ikke hvor ufattelig dårlig PR du gir kristen tro? Hvorfor i helvete skulle noen få lyst til å bli kristne av å lese det du skriver?

Anonymkode: 65694...32b

Mange ønsker å leve i sammfunn Med Herren. Det er jo bra :)

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, linsejesus skrev:

Jeg er ikke redd for å havne i helvete, det er ikke det det handler om. Men som sagt, hvis straffen lå på ham, sonet han faktisk den straffen. Hele straffen. Hvis straffen hadde vært en ørefik og hundre piskeslag, ville han fått en ørefik og hundre piskeslag. Hvis straffen var evig tortur, ville han sonet evig tortur. Hvis straffen var døden, ville han dødd. Og det er det bibelen sier, ikke sant? At syndens lønn er døden, og at Jesus døde for menneskene.

Syndens lønn er døden, derfor døde Jesus for oss. Men døden hadde ingen makt over Han. Derfor oppstod Jesus. Etter å ha tatt nøklene til døden fra satan.  Jesus er sånn sett Herre også over helvetet.

Jesus kverulerte heller ikke. Hvilket jeg er sikker på er synd.

Sånn ser jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, linsejesus skrev:

Greit det, men jeg kommer til å fortsette å påpeke det jeg mener ikke er hold i.

Poenget mitt er ikke å vinne en diskusjon, men å få folk til å tenke litt over om alt det de tror faktisk kan være sant. Tør du å stille deg selv det spørsmålet? Evt. hvorfor ikke?

Du har di tru. Eg har mi tru. Eg trur på Jesus. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, debatant skrev:

Sånn ser jeg det.

Så man skal bare svelge alt blindt uten å være kritisk eller stille spørsmål, fordi det er synd.

Wow.

Anonymkode: 6cd99...8e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man skal bare svelge alt blindt uten å være kritisk eller stille spørsmål, fordi det er synd.

Wow.

Mine ord, er mine ord. Men Guds ord er det substans i. Og jo fortere du lærer å tro Gud, jo bedre for deg. Guds ord kunne ikke vært klarere ang homofili. Du er dyrt kjøpt, om du velger å ta imot tiludet.

Endret av debatant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, debatant skrev:

Mine ord, er mine ord. Men Guds ord er det substans i. 

Det er jo bra du sier at det ikke er substans i dine ord. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo bra du sier at det ikke er substans i dine ord. :fnise:

hopp to ganger, snurr deg rundt, og les hva jeg skrev en gang til.

Kanskje du tar poenget da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Har du bevis for at det finnes en Gud ?

Det er opp for den troende og bevise at Gud finnes. Ikke for den ikke troende og bevise at Gud ikke finnes. 

Det går ikke an og bevise at noe ikke finnes.

Men det går an og bevise at noe eksisterer. Men og bevise at noe ikke eksisterer er umulig. Det er derfor det er opp til de troende og komme med bevis ikke for ateister.

Men herregud da. Hvis vi som tror må bevise det, må vi som tror  kunne forlange at dere hedninger som ikke tror beviser at han ikke finnes. Saken er den at ingen kan bevise det ene eller det andre. Det er snakk om tro. Ferdig snakka. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, debatant skrev:

Syndens lønn er døden, derfor døde Jesus for oss. Men døden hadde ingen makt over Han. Derfor oppstod Jesus. Etter å ha tatt nøklene til døden fra satan.  Jesus er sånn sett Herre også over helvetet.

Sånn ser jeg det.

Det står at straffen lå på ham, altså den straffen menneskene skulle hatt. Hvis straffen var evig lidelse, måtte Jesus sonet evig lidelse. Det er ikke vanskeligere enn det. Hvis straffen var evig lidelse og Jesus bare led i tre døgn, tok han ikke hele straffen.

Hva mener du med at Jesus ikke kverulerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hjortesvin skrev:

Du har di tru. Eg har mi tru. Eg trur på Jesus. 😊

TENK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
9 timer siden, debatant skrev:

Mange ønsker å leve i sammfunn Med Herren. Det er jo bra :)

Færre og færre, heldigvis.

Anonymkode: bba7a...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, OPIgirl skrev:

Men herregud da. Hvis vi som tror må bevise det, må vi som tror  kunne forlange at dere hedninger som ikke tror beviser at han ikke finnes. Saken er den at ingen kan bevise det ene eller det andre. Det er snakk om tro. Ferdig snakka. 

En smulte tullete å basere hele livet sitt på "tro".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, debatant skrev:

Mine ord, er mine ord. Men Guds ord er det substans i. Og jo fortere du lærer å tro Gud, jo bedre for deg. Guds ord kunne ikke vært klarere ang homofili. Du er dyrt kjøpt, om du velger å ta imot tiludet.

Bilderesultat for trolling

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Færre og færre, heldigvis.

Fler og fler, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...