Gå til innhold

Hvordan velge bank for å refinansiere kredittlån?


Snop

Anbefalte innlegg

Jeg har to kredittkort jeg betaler ned på med ca 20 000 på hvert kort, altså ikke verdens undergang, men jeg er så økonomisk surrete at jeg likevel klarer å tøyse det til for meg. Tenker det er lettest å ha kun ett lån å betale ned på. Men da lurer jeg på to ting: er det stort sett mer økonomisk gunstig å få refinansiering selv om det kun er to kredittlån, og hvordan i all verden finner jeg ut hvilken bank jeg skal bruke?

Når jeg googler refinansiering, kommer det opp en trillion alternativ, og jeg synes det er fryktelig vanskelig å vite hvilken bank jeg skal kontakte. Må jeg kontakte alle, eller er det en enklere måte å finne utav dette? Er det noen som er bedre enn andre, eller kommer det an på den enkeltes situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du først skal refinansiere med kredittlån kan det være lurt å bruke en såkalt agent, da henter de inn lånetilbud for deg og du kan velge den beste, da kan bankene kjempe om å tilby deg lån. Eksempler er Lendo, Axo og penger.no

Endret av paulette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, paulette skrev:

Hvis du først skal refinansiere med kredittlån kan det være lurt å bruke en såkalt agent, da henter de inn lånetilbud for deg og du kan velge den beste, da kan bankene kjempe om å tilby deg lån. Eksempler er Lendo, Axo og penger.no

Amen! Og så skal agenten eller burået ha fortjenste. Fortjensten pleier å være det kunden vinner på å få en gunstigere rente pg tilbakebetaling. 

Om du får refinansiere kredittkortgjeld grunnet forbruk, kommer helt an på inntekt og om du eier noe banken kan ta sikkerhet i, og sist men ikke minst om banken er villig til,å låne deg penger. Hat du bolig som er godt nedbetalt så må du snakke med den banken du har boliglån og lønnskonto i. Uten bolig eller annen sikkerhet vokser ikke banker som vil refinasiere kredittkortgjeld på tær. 

Anonymkode: c63c1...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første:

Kredittkort er den formen for forbrukslån med desidert høyest rente, snittet ligger over 21 % nominell. Hvis du søker om refinansiering av dette, inn i et annuitetslån uten sikkerhet kan du halvere renten. For å vite hvilken rente du kan få så må du søke først. Grunnen er at bankene vurderer hver lånesøknad individuelt.

For det andre:

Bruk en finansagent/låneformidler når du skal søke, så vil de søke for deg hos flere banker. På den måten får du enkelt tilgang til markedets best lånetilbud, tilpasset ditt behov. Besøk for eks Axo Finans De søker hos mange banker og sender det beste tilbudet til deg, helt uforpliktende.

Lykke til

Endret av Armando
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...