Gå til innhold

Hadde det egentlig vært bedre for samfunnet at kvinner ble diskriminert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke et ønske fra min side, siden det er moralsk galt å ikke gi kvinner like muligheter og rettigheter. Mer ment som et tankeeksperiment.

Om kvinner fremdeles ble diskriminert, ville mange flere kvinner og menn vært gift. Årsaken er at kvinner ville vært nødt til å akseptere menn de ellers ikke ville (som i stor grad er årsaken til at en større andel av folk ikke er i forhold i dag). En økt andel i forhold, og det at kvinner har lite å gjøre, vil også føre til at de ønsker flere barn. Det betyr også at de trolig vil bli født flere barn. Ego hadde vi ikke hatt så lav fertilitetsrate. 

Samtidig hadde den iboende disiplin og redsel for å mislykkes de fleste kvinner har, blitt overført til barna lettere. På denne måten hadde særlig guttebarna greid seg bedre enn de gjør i dag. Som kjent er det viktigere for guttebarn å ha suksess enn det er for jenter, fordi jenter kan dra nytte av menns rikdom. En taper gutt kan aldri dra nytte av ei kvinnes rikdom, fordi han ikke er attraktiv nok til å bli i lag med dem.

I det offentlige rom hadde vi også blitt kvitt noe av den skadelige dumsnillheten vi ser i dag. Dette eksisterer ganske sikkert fordi snillheten som blir vist er skapt av kvinners instinkter, og ikke deres logiske tankegang. Menn generelt er mindre snille enn kvinner mot personer de ikke er i slekt eller partner med (i gjennomsnitt i alle fall). 

En ufordel er at vi hadde mistet noen av de bedre velferdsordningene, fordi vi ikke kan dra nytte av kvinners arbeidskraft. I tillegg til noe lavere skatteinntekter.

Hva tenker du? :) 

Anonymkode: 0f4a3...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At vi kan se på statistikk og se hvilke land som har det best. Nylig viste en undersøkelse at Norge var lykkeligst i verden for eks. Så selv om enkelte menn syns de har det verst i verden fordi de ikke har dame, så finnes det menn som lever i verre samfunn, altså

Anonymkode: bc585...bf1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme slengen,  så ønsker jeg å slå et slag for å fortsatt holde afrikanere som slaver.

Tenk så flott! Det hadde ført til mindre sykemeldinger og utbrenthet blant hvite fordi man slapp å vaske hus, lage mat osv. Det hadde sannsynligvis også bidratt til høyere fødselstall siden kvinner slapp å passe disse barna selv. 

:sarkasme:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ruccula skrev:

I samme slengen,  så ønsker jeg å slå et slag for å fortsatt holde afrikanere som slaver.

Tenk så flott! Det hadde ført til mindre sykemeldinger og utbrenthet blant hvite fordi man slapp å vaske hus, lage mat osv. Det hadde sannsynligvis også bidratt til høyere fødselstall siden kvinner slapp å passe disse barna selv. 

:sarkasme:

Vi i Norge har aldri drevet med svart slaveri. Vi hadde derimot treller fra ulike europeiske land, inkludert Norge.

Anonymkode: 0f4a3...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ruccula skrev:

I samme slengen,  så ønsker jeg å slå et slag for å fortsatt holde afrikanere som slaver.

Tenk så flott! Det hadde ført til mindre sykemeldinger og utbrenthet blant hvite fordi man slapp å vaske hus, lage mat osv. Det hadde sannsynligvis også bidratt til høyere fødselstall siden kvinner slapp å passe disse barna selv. 

:sarkasme:

..også høyere fødsekstall fordi menn kunne kjøpe seg et harem av slaver de kunne voldta, samt at det å få barn ville hatt økonomisk verdi siden de igjen kunne selges videre som slaver.

 

Anonymkode: ebd87...27f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi i Norge har aldri drevet med svart slaveri. Vi hadde derimot treller fra ulike europeiske land, inkludert Norge.

Anonymkode: 0f4a3...a8e

Ok, takk for infoen,  men det var ikke poenget mitt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

..også høyere fødsekstall fordi menn kunne kjøpe seg et harem av slaver de kunne voldta, samt at det å få barn ville hatt økonomisk verdi siden de igjen kunne selges videre som slaver.

 

Anonymkode: ebd87...27f

Yey!  Knall bra forslag! Rett og slett et slave harem av kvinner som kan fungere som avelsgriser! I like it! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, dette var det merkeligste sammesurium av argumenter og tanker jeg noen gang har hørt. Og det slår meg: Jammen bra ikke ALLE får reprodusert seg....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det hadde vært bedre.

Vi hadde sluppet alle utbetalingene til de som kaller seg "uføretrygda" for morro skyld og går hjemme og koser seg

Mindre arbeidsledighet siden det bare er menn som jobber. 

Kvinner og barn først igjen, hvis de skal reddes fra krig og brann osv. 

Slipper mye av de sure kjerringene som jeg møter på telefon hver dag.. gjennom firmaer 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det høres ut som en kjempeidé! Fri vilje er oppskrytt. Blir gal av å ta så mange selvstendige valg. Burka for eksempel hadde spart meg for mange dårlige hårdager og kleskriser. Forbud mot kvinnelige bilister også, så hadde jeg sluppet bekymre meg for all denne lukeparkeringen jeg uansett ikke mestrer. Saudi Arabia har løst dette bra. Ingen skillsmisser eller voltekter (så lenge en sørger for å gifte seg med offeret sitt riktig nok, så her gjelder det å være selektiv!) 

Synes du snarest bør ta deg en studietur, kansje du finner andre gode idéer og mer inspirasjon!

God Tur! :goodbye:

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner blir fortsatt diskriminert i Norge, dog i mindre skala enn før takket være iherdig innsats fra medsøstre over mange år. 

Ønsker man seg et fullstendig patriarkalsk samfunn er det fritt frem å flytte til Saudi Arabia eller liknende land som er direkte kvinnefiendtlige. Hadepåbadet

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jammen noen bra argumenter her altså. Og når jeg tenker meg om kunne det vært fint å gå hjemme å spille playstation mens mannen jobbet. Unga sover jo eller styrer seg selv, så kunne vært et fint liv. Sitte i sola med nabofruen og diskutere de nye norske novellene med en cocktail i hånd

Hadde ikke giddet å hatt sex med mannen, hadde nok hatt mye "hodepine" :fnise:

Anonymkode: bc585...bf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nappetass1 skrev:

Kvinner blir fortsatt diskriminert i Norge, dog i mindre skala enn før takket være iherdig innsats fra medsøstre over mange år. 

Ønsker man seg et fullstendig patriarkalsk samfunn er det fritt frem å flytte til Saudi Arabia eller liknende land som er direkte kvinnefiendtlige. Hadepåbadet

Nei, kvinner i Norge og generelt Europa blir ikke diskriminert i det hele tatt. Årsaken til at det er få kvinnelige toppledere i næringslivet er i stor grad fordi menn er skapt fra naturens side for å kjempe til seg flest resurser. Fordi kvinner blir tiltrukket av menn med mye resurser. Det er rett og slett slik at mange flere menn har behov for å være toppledere, fordi det gjør dem mer populære. De er bare skapt slik, og kvinner derimot er ikke skapt for å søke slike stillinger fordi det er et ork. De tjener heller ikke like mye på det.

Anonymkode: 0f4a3...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk det finnes ikke barnehager som avlaster mødre da om kvinner skal bli hjemmeværende igjen, og menn skaffe inntekt.

Anonymkode: a9543...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når slutta samfunnet å bestå av 50% kvinner? Det er bra at du mener det er uetisk av oss å ikke gi kvinner like muligheter og rettigheter som andre mennesker i samfunnet. Kunne vi ikke diskriminert mennene også i større grad enn vi gjør i dag? 

Men altså, dette er jo ikke noe tankeeksperiment, vi har forsøkt det før, og det er slik i en rekke samfunn i dag. Det er ikke samfunn som er utpreget bedre enn det norske, for noen (ei heller den vanlige mann).
Men det du mener at vil føre til et bedre samfunn er altså færre skilsmisser og økt fertilitetsrate? Hvorfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså så merkverdig hvordan noen glemmer at kvinner utgjør halve befolkningen. Dvs at "samfunnet" har det bedre om kvinner blir undertrykket - bortsett fra de - den halvparten - som undertrykkes da.

Ergo; Ts tenker på "samfunnet" som mennene. Som i Saudi Arabia. Tror nesten du bør lese Simone Beaviours "Det andre kjønn". 

Anonymkode: 8bc86...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kvinner i Norge og generelt Europa blir ikke diskriminert i det hele tatt. Årsaken til at det er få kvinnelige toppledere i næringslivet er i stor grad fordi menn er skapt fra naturens side for å kjempe til seg flest resurser. Fordi kvinner blir tiltrukket av menn med mye resurser. Det er rett og slett slik at mange flere menn har behov for å være toppledere, fordi det gjør dem mer populære. De er bare skapt slik, og kvinner derimot er ikke skapt for å søke slike stillinger fordi det er et ork. De tjener heller ikke like mye på det.

Anonymkode: 0f4a3...a8e

Trodde ikke jeg heller, til jeg meldte meg inn på KG...  :tekola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke et ønske fra min side, siden det er moralsk galt å ikke gi kvinner like muligheter og rettigheter. Mer ment som et tankeeksperiment.

Om kvinner fremdeles ble diskriminert, ville mange flere kvinner og menn vært gift. Årsaken er at kvinner ville vært nødt til å akseptere menn de ellers ikke ville (som i stor grad er årsaken til at en større andel av folk ikke er i forhold i dag). En økt andel i forhold, og det at kvinner har lite å gjøre, vil også føre til at de ønsker flere barn. Det betyr også at de trolig vil bli født flere barn. Ego hadde vi ikke hatt så lav fertilitetsrate. 

Samtidig hadde den iboende disiplin og redsel for å mislykkes de fleste kvinner har, blitt overført til barna lettere. På denne måten hadde særlig guttebarna greid seg bedre enn de gjør i dag. Som kjent er det viktigere for guttebarn å ha suksess enn det er for jenter, fordi jenter kan dra nytte av menns rikdom. En taper gutt kan aldri dra nytte av ei kvinnes rikdom, fordi han ikke er attraktiv nok til å bli i lag med dem.

I det offentlige rom hadde vi også blitt kvitt noe av den skadelige dumsnillheten vi ser i dag. Dette eksisterer ganske sikkert fordi snillheten som blir vist er skapt av kvinners instinkter, og ikke deres logiske tankegang. Menn generelt er mindre snille enn kvinner mot personer de ikke er i slekt eller partner med (i gjennomsnitt i alle fall). 

En ufordel er at vi hadde mistet noen av de bedre velferdsordningene, fordi vi ikke kan dra nytte av kvinners arbeidskraft. I tillegg til noe lavere skatteinntekter.

Hva tenker du? :) 

Anonymkode: 0f4a3...a8e

Trenger "vi" (eller "dere"? altså "samfunnet" (som da ikke består av kvinner) å ha det noe bedre da? Vi (dere..., eh..samfunnet deres...) scorer øverst på World happiness report. Bedre kan det vel ikke bli?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som har følelsen av å ha lest dette før? Føler liksom at det er den samme tråden som blir opprettet igjen og igjen...:sFun_sleeping:

Anonymkode: eda2d...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...