Gå til innhold

Klær som du gikk med før son du ALDRI kunne gått med i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom på blondekrager. Sånne som man kunne ta av og på,og knyttet dem i halsen. 

Sykkelbukser hadde jeg helt glemt :ler:

Selv om jeg så noe lignende nettopp så kommer jeg aldri til å gå med rumpetaske. Nå tenker jeg på istedenfor veske, og ikke på tur eller trening. Husker jeg gikk rundt med det hele tiden i en periode. 

Så på noen gamle bilder av meg selv, og jeg synes ikke det var så rart at jeg ikke var populær blant guttene :P

Jeg så ut som jeg var 40 år gammel da jeg var kanskje 16 eller noe. Kort sveis, briller og antrekkene så ut som de var inspirert av gamle damer på eldresenteret. Skjønner ikke hva jeg tenkte på :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tunika med belte i livet og tights (helst de som stoppet midt på leggen)

Dongeriskjørt med samme type tights under...

Shorts med strømpebukse under

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emostil med lakk,lær og netting strømper. Jeg var helt vill etter netting strømper i alle farger og fasonger.  Jeg brukte dem til og med som topp. Klippet hull i "skrevet" og brukte bena som ermer. Galskap 😂😂😂 

Anonymkode: 738e9...725

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser med kjempelavt liv. Har man 5 kg for mye, eller mer, ser man så ufattelig dårlig ut. De eneste som kan kle det er veldig slanke, unge damer. Men selv da synes jeg bukser med høye liv er penere. Kroppen min ser uansett tusen ganger bedre ut med et høyt liv, så jeg tror jeg holder meg til det fra nå av. :fnise: 

Ellers er de der buksene med påsydd skjørt grusomme. Husker det var én type alle jentene i klassen hadde og elsket. De var svarte, av et eller annet ekkelt, tynt stoff med en hvit strek som gikk nedover skjørtet og buksebeina på sidene. Du var kjempetøff hvis du hadde den buksa.

Ellers så synes jeg platåsko/buffalosko var ganske stygge, men nå som de har begynt å komme tilbake litt synes jeg de kan være stilige. De er litt sånn at de er så stygge at de blir stilig.

En annen ting, som ble nevnt tidligere i tråden her, er at foundation ble kalt "brunkrem" og det var meningen at man skulle bruke den for å se litt brunere ut enn du var. Men det var viktig å ikke gå for mørk, for det ble plutselig dumt (som om det ikke var dumt nok i seg selv) også måtte man være nøye med å gni det utover halsen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adidas kneppebukse helt klart, har aldri hørt utrykket hurtigsexbukse, men det var jo lett for dama å tre hånda inn og starte kosen, sjelden har det blitt mer på meg, men jeg trodde det var fordi jeg var ung og kjekk, ikke grunnet buksa..... :alice:

Buffalosko med dobble amerikasokker oppi, ja det brukte til og med gutta på skolen min.

Collegeneser med t-skjorte utenpå, merkelig greie. 

Fotballdrakt på byen, og man fikk jo faktisk napp selv om man så ut som en pøbel....

Hvite olabukser.

Hettegenser under collegegenseren om vinteren, hvis man først skulle kombinere disse to plaggene, hvorfor ikke ha genseren innerst? Var så viktig å vise frem alt man hadde under.

Basketballsko, igjen med dobble amerikasokker eller dobble tubesokker fra nike, eventuelt champion.

Caps.

Glorete grilldress i pastellfarger eller i overkant mye mønster. 

Slippers, enda en skostil det skulle være dobble sokker til, jeezes. 

Dobble t-skjorter hvor den innerste skulle stikke ut og være litt større påde i lengde og på ermene. 

Converse og adidas superstar, men mest fordi sålene er så j..... harde.

Snekkerbukse.

Tennissokker med rød og svart eller blå og svart stripe. 

Ble en lang ungdomsliste dette her....

 

 

Anonymkode: 12609...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De forferdelige skoene med superlang og spiss snute. Fatter ikke hva jeg tenkte på

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
På 20.3.2017 den 13.27, Salka skrev:

De klærne jeg brukte som fjortis på 90-tallet. F,eks Adidas knappebukse (eller hurtigsexbukse som vi kalte dem :hoho:), Adidas treningsjakke, gigasvær champion hettegenser, fruit of the loom-genser, dressbukseaktig bukse med sleng og splitt bak, bukse med skjørt, buffalosko, ja det meste av 90-talls-moten egentlig. Tidlig 2000-talls jeans med griselavt liv og bootcut er heller ikke noe jeg ville vist meg i idag. Jeg har ikke lagt på meg, jeg syns bare ikke det er fint lenger. Foretrekker skinnyjeans med normalt liv. Men jeg har også flere klassiske og tidløse klær som jeg har hatt i minst 10-12 år som er like aktuelle nå som da. 

Bare siterer denne jeg! Vi kalte de også hurtigsexbukser! Hvor i landet er du fra?

 

I tillegg til alt dette, g-streng som skulle draes oppover så den syntes skikkelig når man satt. Ryggsekker med èn strap som gikk over brystet. Neonfargede nettingsingletter. Hvite trange lave miss sixty bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uhumskheter skrev:

Bare siterer denne jeg! Vi kalte de også hurtigsexbukser! Hvor i landet er du fra?

 

I tillegg til alt dette, g-streng som skulle draes oppover så den syntes skikkelig når man satt. Ryggsekker med èn strap som gikk over brystet. Neonfargede nettingsingletter. Hvite trange lave miss sixty bukser.

Å, så gøy! Jeg er fra Oslo. Du da? 

Å, herregud den synlige g-strengen hadde jeg fortrengt! Lekkert i kombinasjon med laaaave bukser. :P Husker godt sånne ryggsekker også, de var de kuleste sekkene man kunne ha. Og ikke minst miss sixty-bukser, grøss og gru! Nå er jo ikke alle buksene derfra like jævlige, men de som vi brukte den gangen var helt forferdelige. Jeg hadde også hvit miss sixty-bukse med lavt liv og bootcut. Hadde også en i beige cord. Haha, lekkert. 

Adidas slippers brukte vi også, selvsagt med sokker oppi. Gud bedre, hva tenkte vi på? Pappa disset slippersene mine og kalte de jesussandaler :hoho: Filasko var også poppis rundt 96 eller noe. Husker jeg gikk sånne til bursdagen min og jeg brukte dem omtrent ihjel! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hettegenser og joggebukse fra UCLA gikk jeg MYE med på VGS. Hvert fall det første året. Begynte med tunika og tights trenden, siden alle andre gikk med de. Også disse aladdin buksene. Grøss.

Anonymkode: 24a6b...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-strengen dratt laaaangt opp etter ryggen, WOW gensere var skikkelig inn, Buffalo sko, miss Sixty bukse og en annen jeans som var veldig populær (navnet begynte på F) tyyyyynne øyenbryn, fjerne den ene lomma (eller begge) bak på rumpa og sekker med de onde øynene på. 

Noe annet jeg aldri kommer til å bruke er skikkelig korte minikjolener med hudfarget strømpe under. Føler meg ikke komfortabel med å fly rundt sånn lengere. Verste var vel for noen år siden en leopard kjole jeg hadde kjøpt i en jallabutikk i Syden.  Følte jeg meg SÅ sexy i den på byen. :fnise:  Var en periode jeg gikk med onepiece ute i offentligheten. Aldri i byen, men på butikken og sånn. Lol liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snuppah00 skrev:

G-strengen dratt laaaangt opp etter ryggen, WOW gensere var skikkelig inn, Buffalo sko, miss Sixty bukse og en annen jeans som var veldig populær (navnet begynte på F) tyyyyynne øyenbryn, fjerne den ene lomma (eller begge) bak på rumpa og sekker med de onde øynene på. 

Noe annet jeg aldri kommer til å bruke er skikkelig korte minikjolener med hudfarget strømpe under. Føler meg ikke komfortabel med å fly rundt sånn lengere. Verste var vel for noen år siden en leopard kjole jeg hadde kjøpt i en jallabutikk i Syden.  Følte jeg meg SÅ sexy i den på byen. :fnise:  Var en periode jeg gikk med onepiece ute i offentligheten. Aldri i byen, men på butikken og sånn. Lol liksom. 

Fornarina tenker jeg? Brukte de jeg også. Hadde en hel haug av dem.

Tynne øyebryn ja, grøss og gru! Jeg hadde skikkelige strekbryn. Lekkert. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Miss Sixty buksa her hadde jeg. Ikke den på selve bilde, men samme modell 

misssixty-0028_3.jpg.440b94fd831783fd9da080e3cb068c32.jpg

 

Husker dere disse buksene med belter sydd på? :fnise: 

post-272691-11999.jpeg.03bd9b42ba390283e2b1a8dd8a0f85f7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Salka skrev:

Fornarina tenker jeg? Brukte de jeg også. Hadde en hel haug av dem.

Tynne øyebryn ja, grøss og gru! Jeg hadde skikkelige strekbryn. Lekkert. :fnise: 

Ja, var de jeg tenkte på :) 

Det var en stor trend å barbere vekk bryna og tegne de opp med en tynn strekk. Mamma begynte faktisk å grine :P Gud som jeg så ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en ting par jeg kommer på. Fløyelsbuksene fra Levis og Russel atlantic hettegenser fr 90-tallet. Og Diesel jakka med X-PRESS på ryggen, alle hadde denne jakka. Band t-skjorter har jeg gått med bestandig iom at jeg musikknerd av de helt få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel igrunn gå med det meste, savner trendene med miss sixty og lavt liv jeg.. Hadde jeg fortstatt fått på meg klærne hadde jeg gått med de i dag :fnise:

Tobacco, med fake boxerkant  eller fake -string, miss sixty, levis 501, diesel-bukser i neon-farger (diesel var kun "godkjent" på min skole hvis den hadde knallfarger), pusestrikker (de hårstrikkene med sånne pelsballer på), hår oppsatt i knute med ett tonn minispenner i div farger, slik at det så ut som man skulle danse ballett hele tiden,

Hadde en spesiell genser, som jeg ikke så noen andre hadde, med sånn merkelig stoff som stakk ut... dødskul (men jeg hadde sett ut som en stranda hval hvis jeg gikk med den i dag :fnise:)..

Jeg sliter skikkelig i dag som bukser med lavt liv er umulig å oppdrive, de høye livene skviser mageflesket mitt og gjør at rumpa mi ser mye flatere og lengre ut enn den egentlig er  :grine:

Anonymkode: fb1eb...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klipte faktisk brystpartiet av singleter så brystene mine hang utenfor...... hvordan kunne jeg finne på noe sånn?! 

 

Anonymkode: 1700e...209

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok (heldigvis) for ung til å ha blitt utsatt for 90-tallstrendene. Men det eneste jeg nok ikke ville tatt på meg igjen nå er stilen min i 7 og 8 klasse. Jeg slet med å finne bukser som passet og hadde aldri mer enn ett par bukser som var stive og brede i leggene. Og jeg gikk med gigantiske t-skjorter for å skjule at jeg hadde begynt å få pupper og nektet å brukte BH. Puppene mine var ganske spisse, så jeg gikk med hengende skuldre for å prøve å skjule det.

Ellers kunne jeg gjerne tatt på meg hvilket som helst plagg fra oppveksten og tenårene, selv perioden jeg kun gikk i sort.

Endret av Persephone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn her belte som var så populært en periode:

cAyOMXU.jpg

Så husker jeg det var så poplært med sånn markeringstusj farger i en liten periode, hadde strikkagenser i knæsj oransj med matchende (plastikk kuler) øredobber og belte. GRØSS

Så var det også en bukse man kunne kjøpe på Vero Moda tidlig 2000-tallet som man kunne få i hvit, beige, svart, babyblå, babyrosa. Var sååå populært og de var selvfølgelig for lang i beina for de fleste så de subbet i bakken og ble skikkelig møkkete. ALLE gikk med dem og etter ett par vask ble de helt blaffe og fæle. Men man skulle ha de! (og g-strengen skulle såklart stikke opp over hoftene :kvalm:)

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raiu skrev:

Sånn her belte som var så populært en periode:

cAyOMXU.jpg

 

Hahaha, akkurat sånn belte har jeg liggende :D Snakk om ubrukelig, men kult å se på :D

Anonymkode: fb1eb...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...