Gå til innhold

Har mulighet til å virkelig ødelegge for den verste mobberen fra skolen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest kattehviskeren

Altså, verken aviser eller domstoler vil ta i en slik foreldet sak. Det er ikke straffbart å være en bitch. Særlig ikke om du var barn eller ungdom da du var det. Det eneste du kunne gjort, hvis det fikk så ille følger for deg, er å saksøke skolen, det er de som har ansvaret.
Takk og lov for at ikke aviser trykker gamle feider og mobberykter, eller at det går an å bli anmeldt for at du var en drittsekk da du var femten.
Du må bare legge dette bak det, kom deg videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til sak mot kommunen, så foregår hevnen mer i ordnede former. Den falske dama fortjener å bli avslørt.

Anonymkode: 9e519...3cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, kattehviskeren skrev:

Altså, verken aviser eller domstoler vil ta i en slik foreldet sak. Det er ikke straffbart å være en bitch. Særlig ikke om du var barn eller ungdom da du var det. Det eneste du kunne gjort, hvis det fikk så ille følger for deg, er å saksøke skolen, det er de som har ansvaret.
Takk og lov for at ikke aviser trykker gamle feider og mobberykter, eller at det går an å bli anmeldt for at du var en drittsekk da du var femten.
Du må bare legge dette bak det, kom deg videre i livet.

TS har aldri snakket om å saksøke mobberen. Hvorfor er det så mange som tror det? Det er kommunen hun har vurdert å gå til sak mot, og dette står tydelig i det aller første innlegget. 

Anonymkode: 27d7b...e15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode råd her om hvordan denne hykleren av ibsensk format kan stilles til ansvar!

Mine råd:

- TS kan selvsagt gå til media med fullt navn og fortelle sin historie under fullt navn, men kreve anonymitet hvis det publiseres.

 

- TS, jeg vet ikke hvor du er i livet utdanningsmessig og jobbmessig, men hvis jeg var deg ville jeg fokusert på eventuell skade mobberens oppførsel har forsårsåka på det området, siden det tross alt var på skolen dette skjedde: Hvis du ble så utrygg at skolen ikke var et godt sted å være og dermed å lære fikk du kanskje ikke den faglige utviklingen du kunne hatt, ikke de karakteren du kunne fått, siktet deg ikke inn på / kom ikke inn på den utdanningen du kunne ha tatt og er dermed ikke jobbmessig der du kunne ha vært. Mens mobberen fikk bygd opp den skjøre selvtilliten sin ved å tråkke på deg og fikk mye sosial kapital fra gjengen som beundret / var redd henne og er kanskje nettopp der hun er (flott jobb i næringslivet) pga. dette? Det blir dermed en stor hån mot mobbeofre at hun fronter denne kampanjen, fordi CVen hennes er bygd på vampyraktig bruk av de som er svakere. (Dette gjelder selvsagt ikke de fleste i hennes posisjon eller i næringslivet.)

 

- Fokuser også på at det er begrensa hva penger og anti-mobbekampanjer kan utrette hvis ungene ikke ser at voksne rundt dem fronter de rette holdningene og handlingene. Det har mye større verdi om denne eks-mobberen sier til egne barn og andre barn i nærmiljøet sitt: Jeg mobbet andre. Nå angrer jeg. Jeg har snakka med hun jeg mobba (TS) og forstått hvilket helvete jeg laga for henne. Jeg skammer meg for at jeg tok fra andre selvtilliten for å øke min egen, slik at jeg fikk god utdannelse og fin jobb. Ikke gjør som jeg gjorde! Fin jobb og høy selvtillit er ikke verdt konstant dårlig samvittighet. Så ikke mobb! Slikt koster, står det respekt av og hjelper sannsynligvis mye mer enn å betale avlat ved å samle inn penger til anti-mobbekampanjer, som i verste fall kan føles som en hån mot mobbere. (Det finnes eksempler på mobbere som deltar entusiastisk i anti-mobbekampanjer og dermed får skjult / legitimert mobbinga si på skandaløst vis.)

 

- Jeg er enig med de som råder deg til å ikke framstille deg som så smålig at du vil ødelegge hele initiativet, men utfordre henne til å ta det et steg videre: At dere står fram sammen og forteller den vonde historien deres til media, skoler, foreldre osv. Og at du kun tilgir henne dersom hun gjør sitt ytterste for å hindre at flere barn opplever det samme som hun gjorde mot deg på deres gamle skole, i byen deres osv.

 

- Aksepter at hun kanskje har endret seg. Men la henne bevise det ved å ydmyke seg, så kan du tilgi henne og løfte henne opp. Det vil være helende og legende for dere begge. Så kan dere hele være sinte på systemet, skolen, kommunen, foreldrene deres sammen. Dere var tross alt bare barn.

Endret av Hurepoix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...