Gå til innhold

Som snart utdannet sykepleier vet jeg at det er en ting jeg ikke skal jogge joble som og det er ikke pgarantere pasientene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

-Jeg opplever at de fleste sykepleirene klager over arbeidsforholdene samtidig som fagforeningen er mildt sagt elendig. Det virker som den prøver å sette seg selv ikke skyggen av legeforeningen og sakene de har på agenda er ikke de viktigste

-Jeg har ikke lært noen særlighet prosedyrer under noen av praksisene. Der jeg lurte mest var ikke psykiatripraksis på sykehjem der jeg kateteriserte og blæreskannet. Har aldri vært på en avdeling der det ikke har vært helt ekstremt mye stress. Jeg har satt 3 sprøyter i mitt liv. Har ikke engang vært mer enn to ganger på et medisinsk. Medisinstudenter har mange flere ting de SKAL igjennom i hver praksis ikke tillegg til at de er kortere. Vi blir bare dumpet et sted i og uker uten noen klage krav i læreplanen

-sykepleiere undergraver seg selv. Mange jobber overtid uten å ta seg ekstra betalt. Det førerkort bare til at man ansetter færre for takket være den "samvittighetsfulle" overtiden så trenger man ikke så mange ansatte. Har sikkert 1000 andre eksempler på hva jeg mener

-jeg tjener omtrent ingenting på å ta videreutdanning. Hvorfor ta master når man tjener helt nede i 20 000 mer informasjon året?

-karakterene man får på de ulike skolene er så forskjellige at det på mange videreutdanninger der man trenger gode karakterer kun kommer elever fra et par av de mange skolene

Ingenting av dette handler egentlig om at jeg stiller meg negativ til oppgavenen som sykepleier og jeg elsker pasienter, men noe må gjøres

Anonymkode: 5e6d1...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe må gjøres, det har du rett i. For å kjempe din sak må du lese korrektur før du publiserer dine meninger. Du må øve deg på setningspppbygging, og kunne argumentere og forsvare dine påstander. Dette var intet mindre enn en totalt uforståelig tekst, og jeg håper du har litt tid på deg før du skal skrive Bachelor oppgaven .

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What What??? Drakk du noe før du skrev dette her? Skjønte ingenting jeg.

Anonymkode: e5302...377

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mest av alt ut som du har gått på elendig skole. Jeg jobber som sykepleier og kjenner meg ikke igjen i det du skriver, i den grad det var mulig å forstå. Hos oss får studentene masse prosedyretrening og utfordringer relatert til faget, vi jobber sammen med legene, nsf lokalt forhandler fram goder for oss, alle skriver overtid og ingen jobber gratis, og for ti års ansienitet er det 40 000 i forskjell mellom maxlønn for en sykepleier med bachelor og en med videreutdanning.

Anonymkode: 3ed0c...aef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

-sykepleiere undergraver seg selv. Mange jobber overtid uten å ta seg ekstra betalt. Det førerkort bare til at man ansetter færre for takket være den "samvittighetsfulle" overtiden så trenger man ikke så mange ansatte. Har sikkert 1000 andre eksempler på hva jeg mener

 

Anonymkode: 5e6d1...880

Akkurat dette er jeg enig i. Ser det hele tiden, og jobber masse ubetalt overtid selv. Sitter nesten alltid 20 minutter ekstra med dokumentasjon, spesielt etter nattevakt. Har kun et kvarter på å gi rapport, og morgenen rundt vaktskiftet er veldig travel fordi de fleste pasientene våkner tidlig og vil ha hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Minitroll skrev:

Akkurat dette er jeg enig i. Ser det hele tiden, og jobber masse ubetalt overtid selv. Sitter nesten alltid 20 minutter ekstra med dokumentasjon, spesielt etter nattevakt. Har kun et kvarter på å gi rapport, og morgenen rundt vaktskiftet er veldig travel fordi de fleste pasientene våkner tidlig og vil ha hjelp.

Det er helt klart at du ikke skal jobbe 20 min overtid for å dokumetere. Selv på de travleste postene jeg har jobbet på, har vi hatt tid til å dokumentere i løpet av nattevakten. Når morgenskiftet kommer , brukes de 15 avsatte minuttene til å gi rapport. Er det veldig travelt på natt hos dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge tråd! Måtte du fortsette å poste og aldri slå av stavekontrollen, TS!

Anonymkode: 40878...da1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor du bør videreutdanne deg selv om er kun er noen titusener i forskjell i lønn? Fordi arbeidsgiver betaler utdanningen din dersom du utdanner deg til å inneha en kompetanse de behøver, og du da slipper å stå uten inntekt og opparbeide deg masse studiegjeld for å videreutdanne seg slik andre yrkesgrupper som oftest må. I tillegg stiller du sterkere for å eventuelt få en dagjobb senere. 

Var det noe mer du lurte på ?

Anonymkode: 2cfb0...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kvalitet skrev:

Det er helt klart at du ikke skal jobbe 20 min overtid for å dokumetere. Selv på de travleste postene jeg har jobbet på, har vi hatt tid til å dokumentere i løpet av nattevakten. Når morgenskiftet kommer , brukes de 15 avsatte minuttene til å gi rapport. Er det veldig travelt på natt hos dere? 

Jeg jobber alene på avdelingen på natt, og det skjer alltid litt ekstra sånn mellom 05-07 som må dokumenteres. I tillegg kommer ofte tidligvakten ikke før 0720, og maser masse under rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

-Jeg opplever at de fleste sykepleirene klager over arbeidsforholdene samtidig som fagforeningen er mildt sagt elendig. Det virker som den prøver å sette seg selv ikke skyggen av legeforeningen og sakene de har på agenda er ikke de viktigste

-Jeg har ikke lært noen særlighet prosedyrer under noen av praksisene. Der jeg lurte mest var ikke psykiatripraksis på sykehjem der jeg kateteriserte og blæreskannet. Har aldri vært på en avdeling der det ikke har vært helt ekstremt mye stress. Jeg har satt 3 sprøyter i mitt liv. Har ikke engang vært mer enn to ganger på et medisinsk. Medisinstudenter har mange flere ting de SKAL igjennom i hver praksis ikke tillegg til at de er kortere. Vi blir bare dumpet et sted i og uker uten noen klage krav i læreplanen

-sykepleiere undergraver seg selv. Mange jobber overtid uten å ta seg ekstra betalt. Det førerkort bare til at man ansetter færre for takket være den "samvittighetsfulle" overtiden så trenger man ikke så mange ansatte. Har sikkert 1000 andre eksempler på hva jeg mener

-jeg tjener omtrent ingenting på å ta videreutdanning. Hvorfor ta master når man tjener helt nede i 20 000 mer informasjon året?

-karakterene man får på de ulike skolene er så forskjellige at det på mange videreutdanninger der man trenger gode karakterer kun kommer elever fra et par av de mange skolene

Ingenting av dette handler egentlig om at jeg stiller meg negativ til oppgavenen som sykepleier og jeg elsker pasienter, men noe må gjøres

Anonymkode: 5e6d1...880

Enig. Å jogge joble er utrolig slitsomt og pgarantere er ikke stort bedre.

Fælt. Rett og slett.

Anonymkode: 6762f...138

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minitroll skrev:

Jeg jobber alene på avdelingen på natt, og det skjer alltid litt ekstra sånn mellom 05-07 som må dokumenteres. I tillegg kommer ofte tidligvakten ikke før 0720, og maser masse under rapport.

Høres ut som avdelingen har et ledelsesproblem. Det er ikke akseptabelt at noen jevnlig kommer for sent slik at andre må gå over. Spesielt ikke etter en nattevakt da kroppen er på sitt svakeste og du trenger å komme deg hjem. Anbefaler deg å ta det opp med nærmeste leder, evt høyere opp dersom første alternativ ikke hjelper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Minitroll skrev:

Jeg jobber alene på avdelingen på natt, og det skjer alltid litt ekstra sånn mellom 05-07 som må dokumenteres. I tillegg kommer ofte tidligvakten ikke før 0720, og maser masse under rapport.

Det må du tar opp med leder. Anbefaler ellers å be om innføring av stille rapport mellom natt og dag, altså at dagvakten selv må lese seg opp på det som har skjedd siden i går, evt alt om pasienten hvis de er nye. Etter at vi innførte det går vaktbyttet mye lettere for nattevaktene, og dagvakten leser fremfor å tyte. 

Anonymkode: 3ed0c...aef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det førerkort bare til at man ansetter færre for takket være den "samvittighetsfulle" overtiden så trenger man ikke så mange ansatte. "

?

Anonymkode: 71bc5...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Det førerkort bare til at man ansetter færre for takket være den "samvittighetsfulle" overtiden så trenger man ikke så mange ansatte. "

?

Anonymkode: 71bc5...b11

Førerkort skal jo åpenbart være fører. Setningen er vel enkel å forstå om man legger det aller minste grann av godvilje til.

Anonymkode: 7275f...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs! Skrev på mobilen og hadde tydeligvis på en funksjon jeg ikke la merke til. Var også ganske små taster. Burde ha lest gjennom.... Skriver vanligvis ganske bra.

-ts

Anonymkode: 5e6d1...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...