Ardwinna Skrevet 18. mars 2017 #61 Skrevet 18. mars 2017 Forbasket at jeg ikke fikk med meg åpningsinnlegget. Ut i fra noen av svarene tenker jeg at det kunne ha blitt en interessant diskusjon. Jeg er Skikkelig enstøing som elsker å være alene. Jeg har alltid trivdes i mitt eget selskap og et av mine viktigste kriterier for å gå inn i et forhold er at partneren skal forstå og godta denne siden av meg. Nå har jeg funnet en mann som er like introvert som meg og vi har det helt utmerket. Noen ganger prater vi masse sammen og gjør ting sammen, mens andre ganger sitter vi i hver vår del av stuen og pusler med hvert vårt og veksler ikke et ord. Det er helt nydelig å ha det sånn, og jeg er avhengig av å kunne trekke meg tilbake når jeg føler for det. Spesielt når jeg er sliten og har vært sosial hele dagen (f.eks. på jobb). Jeg ønsket aldri å forbli alene hele livet, men jeg hadde heller ikke hastverk med å inngå et forhold for å slippe å bli alene. Etter min mening er det mye bedre å være alene enn å være i et halvbra forhold. Jeg hadde bare lyst å nevne det, selv om tråden er avsluttet
Gjest Ragnar Danneskjöld Skrevet 18. mars 2017 #62 Skrevet 18. mars 2017 14 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Ingen steder har jeg sagt jeg vil ha sympati. Igjen ser vi et eksempel på en person som ikke forstår hva jeg faktisk skriver. Uansett så er denne tråden avsluttet. Du søker forståelse for at du har valgt et liv som er annerledes enn det folk flest gjør, så jo, noe vil du ha. Empati er dog kanskje mer riktig ordvalg. Forøvrig har jeg selv tatt mange valg som går på tvers av etablerte normer, men i motsetning til deg søker jeg ikke forståelse hos andre for mine valg - og særlig ikke hos de som ikke forstår - da jeg ikke har behov eller interesse for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå