Gå til innhold

TRÅD AVSLUTTET

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen?? Hva slags oppgulp var dette her? 

Nei de fleste folk er selvstendige og trenger ikke bruke andre mennesker for å føle seg hel. 

Jeg kjenner mange, meg inkludert, som ikke ønsker å dele livet sitt med en annen. Jeg har en slags kjæreste som jeg treffer når tid og sted passer. Det holder mer enn nok. Og jeg vet jeg ikke er alene om å trives best med denne formen for forhold. Jeg tror nemlig på at mennesker er selvstendige og klarer seg mer enn fint nok alene. 

Så at du disser alle som ikke er som deg - uselvstendig - er latterlig ufint. 

Anonymkode: 0bd4d...f24

Som om jeg skulle skrevet dette selv.

Anonymkode: 84851...222

Videoannonse
Annonse
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen illusjon. Det er der du tar helt feil. De fleste er både bedre mennesker og får utrettet ufattelig mye mer i par med en person de går godt sammen med enn de ville gjort alene, fordi de har det bra, føler seg trygge og får derfor frem det beste i seg selv. På samme måte er kanskje det å ha en partner man ikke er glad i mer, kanskje enda mer destruktivt for en person enn å være alene, fordi det er verre å være med noen en misliker enn alene. 

Du tar rett og slett feil. De aller fleste er faktisk den beste utgaven av seg selv sammen med andre og ikke alene. Hvis det ikke var riktig hadde ikke andelen psykisk syke steget parallelt med at samfunnet blir mer og mer enkeltindividbasert. Vi blir mer og mer ulykkelig fordi flere og flere blir alene.

Anonymkode: 37449...b08

Du leser hva jeg skriver. Men du forstår det ikke

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

So? Genene dine dør uansett ut pga egenskapene dine. Det sier seg selv at du derfor er en avviker. 

Er du dum? Her er flere kvinner som allerede har barn og sier de trives alene.

I tillegg så er ikke det å være asosial synonymt med at man er mye alene. Har utallige eksempler på folk som sitter med nesen i mobilen i sosiale lag. Det er asosialt. Er man mye av alene men en god vert, deltar i samtaler, bisrar intelektuelt i samtaler osv så er man ikke asosial. Betyr bare at man er mer bevist på hva man bruker  tiden til.

ps. Målet er ikke å spre dine gener her i verden. Etter få generasjoner eksisterer ikke dine gener lenger. Har din mor eller far søsken, eller du har søsken så vil familiend gener bringes videre. Så at du skal få barn for å spre gener bryr ikke naturen seg om (kun du selv av egoistiske grunner). Naturen bryr seg om at mennesker som gruppe forplanter seg videre. Siden de ulike genene eksisterer i gruppen og kombineres om og om igjen. I tillegg er det ikke en naturlov at alle skal få barn (overpopulasjon), i de gamle jegersamfunnet holdt man stammens størrelse nede mhp overlevelse i miljøet se levde i. I tillegg vil man i en flokk ha ulike oppgaver. Større hjerne patttedyret har desto flere oppgaver. Hos ulver f.eks er det kun alfahannen og hunnen som fir forplante seg. De andre i flokken deltar i jakt, oppdragelse osv.

So eat your own shit, avviker!

Anonymkode: fe524...56f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Du leser hva jeg skriver. Men du forstår det ikke

Problemet mitt er heller at jeg ikke skjønner hva du vil oppnå med tråden i utgangspunktet? For de aller fleste er det ca "verdens undergang" å leve hele livet uten partner og barn, eller familie om du vil. Det er et helt naturlig behov i mennesker på lik linje med alle andre behov hvorenn mye det er uforståelig for deg og hvorenn mye du skulle mene at partner og barn ikke er en menneskerett. De fleste sliter i dag med å få disse tingene og jobber hardt for det, fordi det er vanskeligere enn noen gang å få disse tingene i individualismekulturen vi lever i. Hvorfor så behov for å bagatellisere at folk prøver å oppfylle behovene de har, på samme måte som de prøver å sørge for at de har mat, varme og sted å sove? Det er jo mye mindre jobb for deg å være lykkelig når du har det så bra alene og bare trenger å bekymre deg for basisbehov. Er ikke alt vel da? Jeg forstår rett og slett ikke hva du sutrer over eller hva du vil ha aksept for, når du har det livet du ønsker deg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, hocane skrev:

Problemet ditt er. Hvis du forteller majoriteten de kommer til være ok som singel og gjør dette til normalen, kommer majoriteten til å bli ulykkelige.

Selv om du personlig klarer deg fint uten samboer og unger, betyr ikke det at majoriteten vil gjøre det samme. Du er i en minoritet hvis det er tilfelle at du ikke har behov for en partner. 

Hva er vitsen med samboer og unger? de fleste er utro uansett. også risikerer man å få kjønnssykdommer og potensielt dø. som f.eks av hiv og syfilis. Som singel slipper man det, om man holder seg unna menn. Win win. Hvem er lykkeligst da, tro? 

Anonymkode: 1c390...ef2

• Liker 4
Gjest Froning
Skrevet (endret)

Du tar rett og slett feil. De aller fleste er faktisk den beste utgaven av seg selv sammen med andre og ikke alene. 

Dette er sant om du finner en person som er kompatibel med din egen utvikling. Det trenger vel ikke være en sannhet at de fleste lever i slike forhold. Det finnes så sinnsykt mange faktorer til at de siste generasjonenes psyke er fucked. Å velge å skylde på en av disse som den ene grunnen blir litt trangsynt mener nå jeg

Du kan ikke være den beste utgaven av deg selv hvis du er avhengig av andre for å ikke lide psykisk. Det ligger vel i de fleste mennesker å ha nærhet og en dyp connection til en person man finner attraktiv. Dette er positivt for de fleste. MEN:

Om man kommer inn i et forhold fra et sted der man trenger en partner som distraherer deg fra ditt dårlige forhold til deg selv vil det i mange tilfeller være ødeleggende. Å få et sunt selvbilde og et godt forhold til seg selv er en oppgave man hovedsakelig må klare på egenhånd. Man kan ha støttespillere, men når alt kommer til alt har man feilet hvis man er avhengig av disse. Det er en grunn til at så mange ødelegger seg selv med å bli hektet til forhold. Det er også en grunn til at mange lider i lang tid etter at sorgprossesen er over når man blir dumpet i en slik situasjon.

Jeg er enig med TS at det er mange som lever i en illusjon som sier at man må få seg en kjæreste for at alt skal løse seg.

Endret av Froning
AnonymBruker
Skrevet

Du tar rett og slett feil. De aller fleste er faktisk den beste utgaven av seg selv sammen med andre og ikke alene. 

Og noen får faktisk det verste ut av hverandre. Så du tar rett og slett feil. Det er bare å lese tråd etter tråd her. 

Anonymkode: 84851...222

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, hocane skrev:

At de du kjenner trives alene beviser ingenting. Det er totalt urelevant, her er det snakk om majoriteten.

Som jeg har sagt, mennesker er sosiale dyr med et biologisk instinkt for å finne en partner og reprodusere.

Nei nå ab sier at det kun er TS som trives alene, så gjelder det ikke majoriteten. Da ble jeg, med flere, putta i den boksen om at vi må ha en partner for å føle oss hele. Det stemmer ikke. 

Det er ikke sånn at alle må ha en partner med oss hele tiden. Man kan fint ha en partner men også trives alene. Ikke alle orker å måtte forholde seg til en bestemt person 24/7 fordi man faktisk trives alene. Ikke alle ønsker barn heller. 

Bekreftelse er derimot et stort behov hos alle. Men det må ikke forveksles med å måtte leve med noen. 

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Det er en ting jeg forstår og det er at en del faktisk missforstår hva jeg mener.

Det ser ut som noen av dere tror at jeg mener at det er galt å være i forhold. Det gjør jeg ikke det er heller ikke det jeg sier.

Men dette får være det siste jeg sier om denne saken.

Tråd avsluttet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Det er en ting jeg forstår og det er at en del faktisk missforstår hva jeg mener.

Det ser ut som noen av dere tror at jeg mener at det er galt å være i forhold. Det gjør jeg ikke det er heller ikke det jeg sier.

Men dette får være det siste jeg sier om denne saken.

Tråd avsluttet.

Jeg skjønte godt hva du mente og er også veldig enig med deg :) 

Men flere gikk i forsvarsposisjon her. Av en eller annen grunn :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med begge sider i denne tråden, men tenker at det er mye tilfeldigheter inne i bildet også - det er ikke bare-bare å finne noen som potensielt kan holde ut med deg hele livet. Selv er jeg singel etter et ekteskap som endte opp med å bli usunt for oss begge. Jeg vil heller være singel enn å være i et slikt forhold. Og jeg vil heller kose meg alene enn å haste inn i et nytt forhold bare for å slippe å være alene. Men dersom jeg skulle møte på en ny person som jeg kan falle totalt for, kjenne på stormforelskelse, legge langtidsplaner med, dele stort og smått.. vel, flott! Det er jo så herlig når alt klaffer, jeg er helt enig med den biten. Og selvsagt er det sunt for kropp og sjel å ha et velfungerende forhold. Men det er ikke alle forunt, og jeg tror heller ikke det er den eneste måten å dekke de "behovene" for. 

Anonymkode: 51a28...cdf

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Nå som jeg er i 20 årene kommer jo spørsmålene om hvorfor jeg er alene, skal du ikke finne noen snart, vil du ikke ha barn, du er for pen til å være singel, kom deg ut å finn deg noen. Det virker ikke som folk skjønner at man kan være singel fordi man har lyst. Jeg tror flere kommer til å velge å være single når samfunnet slutter å forvente at man skal være to og skaffe seg familie. Eneste som gjør at jeg føler jeg "mangler" noe i livet mitt er samfunnets forventninger og folk som maser.

Anonymkode: 83046...2b3

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

So? Genene dine dør uansett ut pga egenskapene dine. Det sier seg selv at du derfor er en avviker. 

Jeg har samboer, men har også valgt å la genene dø ut, dvs vil ikke ha barn. Hva så?

Anonymkode: 1d2f4...b61

• Liker 2
Skrevet

Syns de er flott folk er frivillige barnløse . Samfunnets normer og regler er teite . A4 livet er en bløff vi er generasjon lykkepiller vi skal prestere skyhøyt , vere utdannet ha barn og partner. Ikke alle er skapt for forhold eller barn . Her gjelder de og vere lykkelig alene sp man kan vere lykkelig i forhold. Jeg lever ikke A4 livet og føler meg relativt fri. Jeg har en sønn som dessverre er i fosterhjem Pga barnefaren og min psykiske helse . Ikke alle er ment for barn og forhold . 

Skrevet
17 timer siden, Minesveiper skrev:

Fordi man vet at folk som er single er mer ensomme, deprimerte og mindre tilfredse generelt. Selv blir jeg en helt annet person når jeg er med en jeg virkelig liker. Jeg føler mer livsglede, mer gnist i hverdagen og er generelt mer aktiv og med på ting. 

Man må lære og ikke basere sin lykke på andre mennesker . Folk må slutte og tro at de er universets mittpunkt og at alle er som dem her Jesus kan man ikke bare akseptere folk er forskjellige . Ikke rart det er krig i verden

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Folk flest er gjennomsnittlige og normale.

Forvent derfor ikke sympati fra massene når du tar valg som er på tvers av det etablerte.
:) 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det teknisk sett er verdens ende, eller har potensiale til å bli det, for slekten din hvis du feks er det eneste barnet og aldri får barn selv.

Anonymkode: 1065e...f55

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med samboer og unger? de fleste er utro uansett. også risikerer man å få kjønnssykdommer og potensielt dø. som f.eks av hiv og syfilis. Som singel slipper man det, om man holder seg unna menn. Win win. Hvem er lykkeligst da, tro? 

Du mener vel om man holder seg unna kvinner ;) Ingenting tømmer både lommebok og tålmodighet raskere enn dagens kravstore kvinner. Og de fleste av dem har vært på flere folk enn en gjenomsnittelig sokk før den kastes, så sjangsen for å få kjønnssykdommer er enorm, så det kan man enkelt slippe med å holde seg unna slike kvinner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du mener vel om man holder seg unna kvinner ;) Ingenting tømmer både lommebok og tålmodighet raskere enn dagens kravstore kvinner. Og de fleste av dem har vært på flere folk enn en gjenomsnittelig sokk før den kastes, så sjangsen for å få kjønnssykdommer er enorm, så det kan man enkelt slippe med å holde seg unna slike kvinner.

Ja jeg mener egentlig både kvinner og menn da, men skrev fra mitt perspektiv siden jeg er dame :) Holder man seg unna dating i det hele tatt slipper man å dø av AIDS. Eller å bli flådd økonomisk. 

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
2 timer siden, Ragnar Danneskjöld skrev:

Folk flest er gjennomsnittlige og normale.

Forvent derfor ikke sympati fra massene når du tar valg som er på tvers av det etablerte.
:) 

Ingen steder har jeg sagt jeg vil ha sympati. 

Igjen ser vi et eksempel på en person som ikke forstår hva jeg faktisk skriver.

Uansett så er denne tråden avsluttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...